MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wat is het pronkstuk van je muziekcollectie

zoeken in:
Die dubbelLP van Trust Us is echt supermooi.

Sietse
itchy schreef:
274!!!

Sliep uit

Er zat destijds een platenzaak in Delft (Perfect Sound Forever) die dit soort dingen gewoon had staan.... die zaak bestaat helaas niet meer. Alhoewel, mijn halve maandsalaris werd daar toen steeds ingeleverd.

Dat soort zaakjes zijn altijd leuk. Jammer dat ie er niet meer zit.

Dit jaar was die winkel in Augsburg (Duitsland) ook weg. Net een paar weken eerder gesloten. Echt jammer want ik heb daar toch een aantal toffe dingen gekocht voor weinig geld.

thejazzscène
Harald schreef:
(quote)

Het was 1975 in de Mudd Club . Ik heb Andy wel gezien hoe hij de plaat heeft gesigneerd maar wel in een afstand van ca 10 m. Ik had die plaat aan een van de security mensen gegeven.

Tss, PopArt. Dat soort handtekeningen zien we wel vaker.

Sheplays
thejazzscène schreef:
(quote)

Tss, PopArt. Dat soort handtekeningen zien we wel vaker.

Wil je dat nader uitleggen want ik begrijp niet wat je bedoelt! Zijn die handtekeningen niet echt?

Harald
Ik denk het was vier jaar geleden in de kelder van Paradiso, Ik heb daar met een heel bekende bass speler die graag Menthol zigaretten rookt gezeten. Naast ons hebben drie jongens van de merchandise gezeten en de hoesjes van zijn nieuwe cd gesigneerd die boven in de verkoop kwamen. Hierop aangesproken zei Willie lachend dat hij toch niet alles zelf kan doen. Hij heeft me dan twee hoesjes gesigneerd, ook eentje van zijn ex-band wat hij normalite nooit meer doet. Ik zou nooit via ebay of waar dan ook gesigneerde spullen kopen, de kans is klein dat deze echt zijn. Ook dan niet als er een certificate erbij zit, een certificate heeft juridisch gezien geen bedoeling en is waardeloos.

thejazzscène
Sheplays schreef:
Wil je dat nader uitleggen want ik begrijp niet wat je bedoelt! Zijn die handtekeningen niet echt?

Dat popartkunstenaars wel op meerdere dingen hun handtekening zetten/ hebben gezet. Die van Herald zal wel echt zijn hoor. De vraag is wat is de waarde ervan. Ik denk dat die meer waard is psychologisch dan economisch.

Harald
Die waarde is relatief en wordt geregeld door aanbod en navraag, economische system dus.De economische waarde van deze plaat weet ik niet , interesseert me ook niet eens. Voor mij is meer de emotioneele waarde belangrijk. Ik heb groot respekt voor Andy Warhol als ook van de Stones als kunstenaar en artisten, Andy heeft het hoes van Sticky Fingers ontworpen en zijn signature op deze plaat is voor mij zoiets als het puntje op het i. Het album is nu compleet.

thejazzscène
Ja, dat is altijd fijn om te horen.

Ruby1966
Economische waarde is toch ook totaal niet van belang!
Harald, jij hebt een waar pronkstuk in je collectie!
Ik ben jaloers

Harald
Ruby1966 schreef:
Economische waarde is toch ook totaal niet van belang!
Harald, jij hebt een waar pronkstuk in je collectie!
Ik ben jaloers

Nee....natuurlijk niet. Het gaat me altijd om de emotioneele waarde. Een ticket van een concert kan bij mij de zelfde emotioneele waarde hebben als deze van Andy gesigneerde plaat. Maar het is natuurlijk leuk deze te hebben. Ik had gewoon de kans gezien me van Andy Warhol deze plaat te laaten signeeren en heb deze kans dan ook genomen, ik had gewoon geluk gehad.
Boudewijn Büch, ook een Stones gekke, heeft trouwens ook een gesigneerde Sticky Fingers gehad

dix
itchy schreef:

Er zat destijds een platenzaak in Delft (Perfect Sound Forever) die dit soort dingen gewoon had staan.... die zaak bestaat helaas niet meer. Alhoewel, mijn halve maandsalaris werd daar toen steeds ingeleverd.

Ja daar ben ik ook bijna kaputt gegaan

dix
mijn pronkstuk moet haast wel de 10CD box zijn die een jaar of vijf geleden uitkwam op Improvised Music from Japan.

muzikaal vind ik niet alles even goed te verteren, maar wát een hebbedingetje...

(afbeelding)

thejazzscène
Dit is mijn pronkstuk: een 10cd box van Kronos Quartet . Wat een meesterwerk.
Prachtige cd hoezen, mooie teksten, grote componisten en briljante uitvoering.

sxesven
dix schreef:
mijn pronkstuk moet haast wel de 10CD box zijn die een jaar of vijf geleden uitkwam op Improvised Music from Japan.

muzikaal vind ik niet alles even goed te verteren, maar wát een hebbedingetje...

(afbeelding)

Oeh, die is inderdaad prachtig!

hmmm, als ik dat hier zo zie, dan heb ik niet veel speciaals in mijn collectie staan

Het enige is de limited edition box set versie van Is There Anybody Out There? van Pink Floyd (in boekvorm/grootte) gekocht bij een cd-winkel die voornamelijk schlager muziek verkocht en ermee ophield

Verder heb ik nog een volledig gesigneerde cd van deadsoul tribe (is echt, want ik stond naast ze ), en een bootleg cd War Of Wrath van Blind Guardian, maar aangezien het een digipack is en er een tandje uit is, is dat nou ook niet zo speciaal....

Ik vraag mij wel af (en dan vooral richting VanDeGriend) hoe dat jullie op internet kunnen zien of iets speciaal is of niet?

Edit: kijk aan, ik zie net op ebay dat ze voor die boxset 65 dollar vragen, dus misschien is hij toch wel speciaal

WernerGSF
mijn oordopjes van 50 euro

die heb ik ook

WernerGSF
AKG - K324P

ik heb ook zo'n soort oordopjes, alleen dan van sennheiser

Sinds kort in bezit:

(afbeelding)

Steve Reich - Works: 1965-1995 (1997)

Ik vind dit mijn pronkstuk, ik heb geen flauw idee of het moeilijk te verkrijgen is. Maar ik heb het destijds voor een mooie prijs van €39,- kunnen aanschaffen.

(afbeelding)
Metallica - Live Shit: Binge & Purge

Sun Record Company 50 Golden Years 1952 - 2002 A Commemorative Collection.

Gelimiteerde (5000 ww) 8 CD Box set (nr 421)

En een Goede 2de is natuurlijk de 6 CD Box Beg, Scream, Shout

En gelimiteerde 1ste persing van Johan's album Pergola (nr 312)

Voor mij is het gewoon een leuke CD, maar ik zag dat het een originele kopie van het debuutalbum van The Karelia (de vorige band van Franz Ferdinand-zanger Alex Kapranos) voor meer dan 150 euro verkocht wordt op eBay, terwijl ik er volgens mij een paar gulden voor betaald heb.

Mijn Turn Up The Bass-serie. Toch wel fijn dat ik alle 25 delen heb. Zag net ergens dat iemand er 600 euro voor durfde te vragen, dat is wel wat erg veel. Maar daar zitten ook de rap en dreammixen bij

Tsja, die wil ik ook nog wel een keer compleet krijgen. ik heb er indertijd wel een paar gekocht, maar dat was op tape en die draai ik dus nooit meer.

Ik moest maar 's actief gaan zoeken op Marktplaats ed. De hele Turn Up the Bass-reeks is toch zo'n beetje de bakermat van mijn muzieksmaak.

(afbeelding)

The Complete Stax-Volt Singles 1959-1968, Volume 1 (9CD's)

Reijersen schreef:

Daar zullen wel een paar pareltjes tussen zitten (zeer voorzichtig uitgedrukt)

pjh1967 schreef:
(quote)

Daar zullen wel een paar pareltjes tussen zitten (zeer voorzichtig uitgedrukt)

Zeker weten. Kijk maar hier .

The Fall - The Complete Peel Sessions (6CD)
Magnolia Electric Co. - Sojourner (4CD + DVD)

En daarnaast een rijtje OOP's

Swans - White Light From the Mouth of Infinity
The Sound - From The Lion's Mouth
The Sound - Jeopardy
Porcupine Tree - Lightbulb Sun
Sophia - Fixed Water

Reijersen schreef:
(afbeelding)

Ik zal eens een keer bij Fame gaan kijken in Amsterdam, die hebben ook vaak hele mooie boxen voor aantrekkelijke prijzen. Hoog tijd dat er verzamelwerk van soul hier in huis komt Stax is natuurlijk wel de creme de la creme.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.