Muziek / Algemeen / Kink FM
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:16 uur
lebowski schreef:
Foo Fighters boven Nirvana = waan van de dag.
Foo Fighters boven Nirvana = waan van de dag.
Op zich is Everlong wel een plaat die al bijna 15 jaar in de lift zit qua populariteit, dus dan wel de waan van de laatste jaren. Vond het eigenlijk het laatste nummer van Foo Fighters dat me echt wat deed, daarom is het me wel opgevallen.
Wel indrukwekkende radio nu trouwens, wat een ongelooflijk gepassioneerde vrouw is Jantien.

0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:18 uur
Oh, ik dacht dat het Maartje Glas was. Maar ik ken de DJ's van Kink FM niet zo goed.
Ze heeft wel te lang doorgepraat, want ze zijn niet meer aan de nummer 1 toegekomen.
Ze heeft wel te lang doorgepraat, want ze zijn niet meer aan de nummer 1 toegekomen.

0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:23 uur
Ah, op de kabel lag ie eruit voor de nummer 1 gedraaid kon worden. Was trouwens inderdaad Jantien van Tol kwam ik achter, en inderdaad een prachtige speech.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:23 uur
Inderdaad. Prachtige speech. Serieus bijna nooit naar Kink geluisterd (jammer genoeg...), maar die beelden uit die studio. Hartverscheurend... 
@Arrie: http://www.kinkfm.com/. Moet je zien...
Edit: En definitief weg.

@Arrie: http://www.kinkfm.com/. Moet je zien...
Edit: En definitief weg.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:27 uur
En Black... damn. Hoop zo dat die dit jaar de MuMe Finale wel gaat halen.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:30 uur
Hartverscheurend inderdaad, heb nog nooit zoiets gezien op tv (ik keek ook via de stream).
Mooi ook wat ze zei over Black en je favorietenlijstje. Ik zet hem erop.
Mooi ook wat ze zei over Black en je favorietenlijstje. Ik zet hem erop.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:31 uur
Had achteraf ook de stream moeten bekijken, maar ik luisterde mee via de kabel. Daar viel het op een gegeven moment gewoon stil terwijl Janien nog met haar verhaal bezig was, zonde. Heb Black dan ook gemist (wat ik minder erg vind trouwens, maar had de overige woorden nog wel willen horen).
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:34 uur
Het werd ook nog gezegd in de uitzending, dat ze van de kabel af waren.
Is het trouwens heerlijk ironisch of akelig pijnlijk dat ik momenteel naar The End luister?
(en nee, die heb ik niet bewust opgezet)
Is het trouwens heerlijk ironisch of akelig pijnlijk dat ik momenteel naar The End luister?
(en nee, die heb ik niet bewust opgezet)
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:36 uur
Hij kwam vandaag ook al langs op Kink FM, in de top 50 volgens mij, en toen werd ook al gezegd dat dat nummer zo toepasselijk was.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 00:48 uur
Geweldige actie ook van Rob Stenders die op 3FM gewoon Kink FM draaide, een hele tijd lang. Hij sloeg zelfs het journaal ed. over, net zolang tot Black was afgelopen.
Toen het er echt op zat draaide hij Velvet Underground's Rock N Roll, het eerste nummer dat ooit op Kink FM gedraaid werd, door hemzelf nog destijds. Voor mij was de cirkel hier wel mee rond, want als 15-jarige was ik een grote fan van Rob Stender's Outlaw Radio, dat toen zaterdagnacht werd uitgezonden. Mijn ouders vonden het nooit zo'n goed idee dat ik zo laat naar bed ging, dus ik lag vaak 'clandestien' te luisteren in bed.
Dat hij door het succes van Outlaw op het idee kwam dat er ook best een hele zender met alternatieve muziek (die ik toen net begon te ontdekken) kon bestaan, was voor mij een godsgeschenk. Heb zeker in de beginjaren heel veel Kink FM geluisterd, eigenlijk altijd als mijn ouders dat toe lieten (op mijn kamer kon ik in het begin geen kabel ontvangen).
Mooi dus dat nu juist hij dit flikt op 3FM, denk ook niet dat het hem iets zou kunnen schelen als hij hierdoor ontslagen zou worden.
Toen het er echt op zat draaide hij Velvet Underground's Rock N Roll, het eerste nummer dat ooit op Kink FM gedraaid werd, door hemzelf nog destijds. Voor mij was de cirkel hier wel mee rond, want als 15-jarige was ik een grote fan van Rob Stender's Outlaw Radio, dat toen zaterdagnacht werd uitgezonden. Mijn ouders vonden het nooit zo'n goed idee dat ik zo laat naar bed ging, dus ik lag vaak 'clandestien' te luisteren in bed.
Dat hij door het succes van Outlaw op het idee kwam dat er ook best een hele zender met alternatieve muziek (die ik toen net begon te ontdekken) kon bestaan, was voor mij een godsgeschenk. Heb zeker in de beginjaren heel veel Kink FM geluisterd, eigenlijk altijd als mijn ouders dat toe lieten (op mijn kamer kon ik in het begin geen kabel ontvangen).
Mooi dus dat nu juist hij dit flikt op 3FM, denk ook niet dat het hem iets zou kunnen schelen als hij hierdoor ontslagen zou worden.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 14:02 uur
Heb het zojuist beluisterd via YouTube. Het was inderdaad een indrukwekkende speech. Ik denk dat ik Black en die speech niet meer los van elkaar ga zien.
0
noname
geplaatst: 2 oktober 2011, 15:47 uur
De geestelijk opvolger, Pinguin Radio, klinkt in ieder geval al vast ok. Eens zien wat dat wordt.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 22:26 uur
In Muziek > Algemeen > Pinguin Radio:
Kink FM is dood, lang leve Pinguin Radio!
In de laatste week dat Kink FM bestond werd bekend dat er een soort van doorstart kwam in de vorm van een radiostation op internet; Pinguin Radio. Vanaf 1 oktober heeft Pinguin Radio non-stop muziek gedraaid en sinds 1 januari worden er enkele programma's gepresenteerd, maar met de nadruk op zoveel mogelijk muziek draaien.
De muziekkeuze is wat breder dan Kink draaide; het zoekt wat meer de scherpe randjes van de alternatieve muziek op maar ik bespeur af en toe ook wat meer mainstream bandjes (zo hoorde ik een keer Bon Jovi langs komen
).
Ook is er sinds 1 januari een heuse hitlijst: de Graadmeter die door de luisteraars zelf wordt samengesteld, via hun Facebookpagina!
Komt dat horen!
Kink FM is dood, lang leve Pinguin Radio!
In de laatste week dat Kink FM bestond werd bekend dat er een soort van doorstart kwam in de vorm van een radiostation op internet; Pinguin Radio. Vanaf 1 oktober heeft Pinguin Radio non-stop muziek gedraaid en sinds 1 januari worden er enkele programma's gepresenteerd, maar met de nadruk op zoveel mogelijk muziek draaien.
De muziekkeuze is wat breder dan Kink draaide; het zoekt wat meer de scherpe randjes van de alternatieve muziek op maar ik bespeur af en toe ook wat meer mainstream bandjes (zo hoorde ik een keer Bon Jovi langs komen
).Ook is er sinds 1 januari een heuse hitlijst: de Graadmeter die door de luisteraars zelf wordt samengesteld, via hun Facebookpagina!
Komt dat horen!
0
geplaatst: 9 januari 2012, 00:27 uur
I like, gelijk even op de Pinguin plug geabonneerd op Spotify.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 00:33 uur
Leuk initiatief, om via Facebook te kunnen stemmen. Ga ik zeker eens aan meedoen. 

0
geplaatst: 22 februari 2012, 23:57 uur
Sinds deze week kan je dagelijks stemmen via deze link. Helaas houden ze niet meer zo goed hun playlist bij op Spotify.
0
geplaatst: 24 februari 2015, 12:30 uur
Sinds vorig jaar organiseert Pinguin Radio een concertavondje in Paradiso. Ook dit jaar met een wel heel leuk programma!
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10982486_792077140869841_5775508495438798607_n.jpg?oh=1248b2ffd8da7250d739ae2a2a684b68&oe=558528D8
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10982486_792077140869841_5775508495438798607_n.jpg?oh=1248b2ffd8da7250d739ae2a2a684b68&oe=558528D8
0
geplaatst: 26 januari 2016, 15:46 uur
Iemand al geluisterd naar het nieuwe kinkfm van Veronica, Wave Radio?
0
geplaatst: 26 januari 2016, 16:08 uur
Hoe ironisch is dat: 5 jaar geleden heeft Veronica het enige alternatieve rockstation KinkFM de nek omgedraaid om vervolgens nu de concurrentie aan te gaan met de initiatieven die uit het oude KinkFM zijn voortgekomen?!
Jammer!
(zeg ik even als eerste reactie zonder mij verdiept te hebben in de achtergrond van Wave)
Jammer!
(zeg ik even als eerste reactie zonder mij verdiept te hebben in de achtergrond van Wave)
0
geplaatst: 26 januari 2016, 16:18 uur
KinkFM bazin van het laatste uur, Jantien van Tol, is nu program manager bij Radio Veronica.
Ik neem aan dat zij toch ook wel een vinger in de pap heeft gehad in deze.
Ik neem aan dat zij toch ook wel een vinger in de pap heeft gehad in deze.
0
geplaatst: 26 januari 2016, 16:52 uur
Meg Myers in de playlist. 
Verder voor het overgrote deel de voorspelbare grote namen. Echt alternatief is Wave Radio allerminst met o.a. Pearl Jam, Mumford & Sons, Muse Kensington, Kings of Leon, Dotan, Imagine Dragons, Editors, Walk the Moon en Gotye.
Ik mag hopen dat het nieuwe Kink FM wat uitdagender gaat programmeren.

Verder voor het overgrote deel de voorspelbare grote namen. Echt alternatief is Wave Radio allerminst met o.a. Pearl Jam, Mumford & Sons, Muse Kensington, Kings of Leon, Dotan, Imagine Dragons, Editors, Walk the Moon en Gotye.
Ik mag hopen dat het nieuwe Kink FM wat uitdagender gaat programmeren.
0
geplaatst: 26 januari 2016, 17:31 uur
Och, dus daar zit Jantien. Ik vroeg me wel eens af wat er van haar geworden is. Mischien dat ze dan ook weer eens terugkomt op MusicMeter. 
Hopelijk zijn dit soort acties geen reden voor Jan Hoogesteijn om niet te starten met Kink, waar hij hardop zijn twijfels over uitgesproken heeft. Hoe zeer ik ook de Pinguin omarm zou ik een zender daarnaast met thematische uitzendingen over (sub)genres en bezeten discjockeys van harte toejuichen, zoals Kink was.

Hopelijk zijn dit soort acties geen reden voor Jan Hoogesteijn om niet te starten met Kink, waar hij hardop zijn twijfels over uitgesproken heeft. Hoe zeer ik ook de Pinguin omarm zou ik een zender daarnaast met thematische uitzendingen over (sub)genres en bezeten discjockeys van harte toejuichen, zoals Kink was.
0
geplaatst: 26 januari 2016, 17:44 uur
Over thematische uitzendingen gesproken:
Weet iemand hier toevallig wie in de eerste jaren van Kink samen met Aziz (zanger van NRA) het punk /hardcore programma Witlof presenteerde? Het was een dame. Kan er niet opkomen..
Overigens heb ik persoonlijk alleen soms wat heimwee naar de 1e 5/6 jaar van Kink.
En daar heb ik destijds al een oplossing voor verzonnen met een uitgebreide spotify playlist
Pinguin vind ik prima.
Weet iemand hier toevallig wie in de eerste jaren van Kink samen met Aziz (zanger van NRA) het punk /hardcore programma Witlof presenteerde? Het was een dame. Kan er niet opkomen..
Overigens heb ik persoonlijk alleen soms wat heimwee naar de 1e 5/6 jaar van Kink.
En daar heb ik destijds al een oplossing voor verzonnen met een uitgebreide spotify playlist

Pinguin vind ik prima.
* denotes required fields.