Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2008, 20:39 uur
Maar goed. Over Drive.
Ik vind het een gruwelijk nummer.
Doe mij die van REM maar.
Ik vind het een gruwelijk nummer.
Doe mij die van REM maar.
0
geplaatst: 9 december 2008, 20:41 uur
Heerlijk sfeervol nummer juist. En die uithaal aan het einde, daar zit ik altijd maar weer op te wachten. Voor mij een geval van absolute klassieker 

0
geplaatst: 9 december 2008, 20:41 uur
Drive vond ik erg mooi.
Jammer dat The Cars vervolgens met Hello Again aan kwamen zetten; dat was weer helemaal niks.
Jammer dat The Cars vervolgens met Hello Again aan kwamen zetten; dat was weer helemaal niks.
0
geplaatst: 9 december 2008, 20:42 uur
Dat hebben meer mensen friek. Hij is niet voor niets meerdere keren uitgebracht.
0
Sheplays
geplaatst: 9 december 2008, 22:05 uur
Dit is imo ook een eighties exponent van een mismatch tussen clip en muziek/lyrics.
Voor mij onbegrijpelijk, net als deze:
My Ever Changing Moods van Style Council
Géén clip zou een optie kunnen zijn als je het even niet weet
Voor mij onbegrijpelijk, net als deze:
My Ever Changing Moods van Style Council
Géén clip zou een optie kunnen zijn als je het even niet weet

0
geplaatst: 11 december 2008, 20:42 uur
0
geplaatst: 11 december 2008, 20:47 uur
Typisch 80? 
Absolute was wel hun grootste hit, het klinkt nu behoorlijk achterhaald, maar daarom nog niet minder fijn. Ken verder eigenlijk helemaal niks van deze band.

Absolute was wel hun grootste hit, het klinkt nu behoorlijk achterhaald, maar daarom nog niet minder fijn. Ken verder eigenlijk helemaal niks van deze band.
0
geplaatst: 11 december 2008, 21:16 uur
Scritti Politti ken ik enkel van dit nummer, "The Word Girl" en "Oh Patti", nadien niets meer van gehoord.
Klinkt wel best leuk maar inderdaad typisch eighties vanwege die synths.
Klinkt wel best leuk maar inderdaad typisch eighties vanwege die synths.
0
geplaatst: 11 december 2008, 23:09 uur
Absolute vond ik ook erg goed, maar luister naar hun eerste album. Toen waren ze nog heerlijk experimenteel.
0
geplaatst: 12 december 2008, 10:05 uur
Interessant topic.
Al moet ik zeggen dat ik het merendeel van de geposte clips echt verschrikkelijk vind.
Mijn tolerantiedrempel voor silly eighties-toestanden ligt nochtans hoog.
Volgende is funky:
Fashion - Move On
Al moet ik zeggen dat ik het merendeel van de geposte clips echt verschrikkelijk vind.
Mijn tolerantiedrempel voor silly eighties-toestanden ligt nochtans hoog.Volgende is funky:
Fashion - Move On
0
geplaatst: 12 december 2008, 11:07 uur
Dit vind ik dan weer slecht : vervelend, achterhaalde productietrucs, het klinkt gewoonweg niet.
Ik heb ook alle clipjes gekeken en beluisterd en ik vind ook lang niet alles goed. De nummers van Belle Stars, Bananarama & Fun Boy Three (It Ain't What You Do), Paul King, In Tua Nua, Eurythmics, China Crisis, Men Without Hats, Billy Idol, New Music en the Cars hoor ik wel nog steeds graag.
Ik heb ook alle clipjes gekeken en beluisterd en ik vind ook lang niet alles goed. De nummers van Belle Stars, Bananarama & Fun Boy Three (It Ain't What You Do), Paul King, In Tua Nua, Eurythmics, China Crisis, Men Without Hats, Billy Idol, New Music en the Cars hoor ik wel nog steeds graag.
0
geplaatst: 13 december 2008, 01:19 uur
Een perfect voorbeeld van een perfecte 80s popsong.
Hier is er nog zo eentje.
0
geplaatst: 13 december 2008, 02:12 uur
The Bleubells. Oei! Die vond ik toen al verschrikkelijk. En mijn mening is in de loop der tijd niet milder geworden.
0
geplaatst: 13 december 2008, 13:45 uur
Ik blijf dat zo'n lekker nummer vinden. Gewoon een lekker refrein. Kon geen originele clip vinden van de Duitstalige versie. De Engelse versie vind ik veel minder pakkend.
0
geplaatst: 13 december 2008, 15:52 uur
Het nummer van the Bluebells vind ik prachtig, merkwaardig dat het in Groot-Brittannië een grote hit werd en bij ons - ten onrechte - niets deed, pas in 1993 werd het hier een hit.
"Major Tom" van Peter Schilling (vind ik ook een lekker refrein) werd wel een grote hit in 1983, in die tijd was de Neue Deutsche Welle erg populair.
"Major Tom" van Peter Schilling (vind ik ook een lekker refrein) werd wel een grote hit in 1983, in die tijd was de Neue Deutsche Welle erg populair.
0
Father McKenzie
geplaatst: 13 december 2008, 16:00 uur
@ reptile71 ja natuurlijk ken ik Völlig Losgelost auf der Erde - vergeef misschien de foute spelling, het is Duits hé! - Peter Schilling toch hé (Major Tom is inderdaad de officiële titel van dit prachtnummer uit de Nue Deutsche Welle)
0
Father McKenzie
geplaatst: 13 december 2008, 16:02 uur
Dan ken je deze zeker ook nog?
http://nl.youtube.com/watch?v=TwHXwsK8Ae8&feature=PlayList&p=146D0D26171A2C9C&playnext=1&index=76
http://nl.youtube.com/watch?v=TwHXwsK8Ae8&feature=PlayList&p=146D0D26171A2C9C&playnext=1&index=76
0
geplaatst: 13 december 2008, 17:12 uur
Major Tom refereert naar 2001 Space Odyssee
en dus ook naar David Bowie's Space Oditty ... leuk als je weet
dat het nummer in Vlaanderen op 3 bleef staan achter Let's Dance.
Young at Heart van de Bluebells werd mee geschreven
door Bananarama (staat met zelfde tekst, maar met andere muziek
op hun debuutalbum uit 1982). Eén van de banana's was het lief
van ... en zo schreven de Bluebells er een vlotte melodie bij.
Top 10 in Engeland, maar werd nummer 1 in 1993
toen het gebruikt werd voor een televisiereclame.
Kijk wat ik nog vond na het beluisteren van Dreiklangsdimensionen.
http://nl.youtube.com/watch?v=bbMYEPecCqY&playnext=2&p=146D0D26171A2C9C&index=78&feature=PlayList&playnext_from=PL
Hoeveel plastische chirurgie heeft Nena deze never ageing look gekost?
Is die ander zanger (niet de gitarist) niet die koele kerel van Trio (Da Da Da)?
http://nl.youtube.com/watch?v=51V1VMkuyx0&NR=1
en dus ook naar David Bowie's Space Oditty ... leuk als je weet
dat het nummer in Vlaanderen op 3 bleef staan achter Let's Dance.
Young at Heart van de Bluebells werd mee geschreven
door Bananarama (staat met zelfde tekst, maar met andere muziek
op hun debuutalbum uit 1982). Eén van de banana's was het lief
van ... en zo schreven de Bluebells er een vlotte melodie bij.
Top 10 in Engeland, maar werd nummer 1 in 1993
toen het gebruikt werd voor een televisiereclame.
Kijk wat ik nog vond na het beluisteren van Dreiklangsdimensionen.
http://nl.youtube.com/watch?v=bbMYEPecCqY&playnext=2&p=146D0D26171A2C9C&index=78&feature=PlayList&playnext_from=PL
Hoeveel plastische chirurgie heeft Nena deze never ageing look gekost?
Is die ander zanger (niet de gitarist) niet die koele kerel van Trio (Da Da Da)?
http://nl.youtube.com/watch?v=51V1VMkuyx0&NR=1
0
geplaatst: 13 december 2008, 17:45 uur
Dat nummer van Rheingold vind ik super. Ik ben nog niet zo thuis in NDW, maar mijn interesse is gewekt.
And now for something completely different:
Vicious Pink - Cccan't You See
And now for something completely different:
Vicious Pink - Cccan't You See
0
geplaatst: 14 december 2008, 00:26 uur
Father McKenzie schreef:
Dat nummer zegt me dan weer weinig. Heeft dat in een Nederlandse hitparade gestaan?
0
geplaatst: 14 december 2008, 00:37 uur
@ dazzler: Nena ziet er goed uit in de clip.
Wel of geen plastische chirurgie; het resultaat mag er wezen.
Denk aan Cher, Vanessa, Linda de Mol en Jerney Kaagman; bij hun is het dus zeker niet gelukt.
En dat nummer van Reingold is bij mij ook bekend.
Wel of geen plastische chirurgie; het resultaat mag er wezen.
Denk aan Cher, Vanessa, Linda de Mol en Jerney Kaagman; bij hun is het dus zeker niet gelukt.
En dat nummer van Reingold is bij mij ook bekend.
0
geplaatst: 14 december 2008, 02:46 uur
geen idee of Rheingold een 'hit' is geweest, zeker is dat deutsche welle bands wel populair waren , maar of zich dat vertaalde in hitnoteringen?
Bij de punkertjes en jonge wavertjes in het jongerencentrum waar ik werkte deden ze het wel goed, deze ook onder andere:
Ideal Eiszeit
Bij de punkertjes en jonge wavertjes in het jongerencentrum waar ik werkte deden ze het wel goed, deze ook onder andere:
Ideal Eiszeit
0
geplaatst: 14 december 2008, 09:57 uur
"Dreiklangsdimensionen" van Rheingold was een hit geweest in mei 1982, prima nummer nog steeds.
* denotes required fields.