Muziek / Algemeen / Muziek waar je niet bij kunt
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2009, 13:37 uur
Rollins Band ,1 nummertje is meer als genoeg, vind het allemaal hetzelfde klinken.
0
Woutt
geplaatst: 18 februari 2009, 17:37 uur
Arctic Monkeys, best wel een aantal aardige nummers, maar het komt niet boven de middelmaat uit. (= The View, The Rifles)
Suede, ook deze britpop-achtige band acht ik nou niet bepaald briljant.
U2, same story, alleen The Unforgettable Fire vind ik nog wel te pruimen (3*).
Pink Floyd, de totale overtuiging is er nog niet, hoewel ik er best goed naar kan luisteren.
Suede, ook deze britpop-achtige band acht ik nou niet bepaald briljant.
U2, same story, alleen The Unforgettable Fire vind ik nog wel te pruimen (3*).
Pink Floyd, de totale overtuiging is er nog niet, hoewel ik er best goed naar kan luisteren.
0
geplaatst: 21 februari 2009, 23:23 uur
Ook hier Pink Floyd. Best mooie nummers, zoals Shine On en WYWH, die ik graag mag luisteren, maar veel andere nummers doen me helemaal niets.
Verder Radiohead, Queen, The Doors, Talking Heads
Verder Radiohead, Queen, The Doors, Talking Heads
0
geplaatst: 22 februari 2009, 17:50 uur
Bob Dylan. Ik snap het gewoon niet. Vreselijk saaie muziek, maar het zou in principe wel in mijn straatje moeten passen. Ben bijvoorbeeld wel een groot Neil Young fan.
Arctic Monkeys: Ik hou erg van Britse gitaarbandjes, maar ik hoor de genialiteit niet. Een paar aardige singles, maar een heel album is me meestal al teveel. Dat is helemaal niet erg, maar veel critici komen bijna klaar als die gasten een gitaar aanraken. Daarnaast zijn die liveshows van ze ook vreselijk. Een show is entertainment en niet alleen maar je liedjes emotieloos spelen.
The Cure: Ik ken maar 1 album echt goed (disintegration) en die waardeer ik ook best, maar ik heb eigenlijk geen enkele zin om nog een nummer van deze band op te zetten. Ik ben de laatste tijd helemaal into de 80's, maar dit trek ik gewoon niet meer.
The Beach Boys (en dan vooral Pet Sounds): Als groot fan van sixties bands als The Beatles, The Kinks en The Stones moet ik dit toch ook wel een meesterwerk vinden? Nou nee. Enkele pareltjes, maar met de meeste nummers kan ik helemaal niets.
Arctic Monkeys: Ik hou erg van Britse gitaarbandjes, maar ik hoor de genialiteit niet. Een paar aardige singles, maar een heel album is me meestal al teveel. Dat is helemaal niet erg, maar veel critici komen bijna klaar als die gasten een gitaar aanraken. Daarnaast zijn die liveshows van ze ook vreselijk. Een show is entertainment en niet alleen maar je liedjes emotieloos spelen.
The Cure: Ik ken maar 1 album echt goed (disintegration) en die waardeer ik ook best, maar ik heb eigenlijk geen enkele zin om nog een nummer van deze band op te zetten. Ik ben de laatste tijd helemaal into de 80's, maar dit trek ik gewoon niet meer.
The Beach Boys (en dan vooral Pet Sounds): Als groot fan van sixties bands als The Beatles, The Kinks en The Stones moet ik dit toch ook wel een meesterwerk vinden? Nou nee. Enkele pareltjes, maar met de meeste nummers kan ik helemaal niets.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 12:08 uur
- Oasis, zou mij goed moeten liggen. Doet me werkelijk helemaal niets. Ik koester twee nummers van ze: Lyla en Wonderwall. Voor de rest erger ik me vooral heel erg aan de zanger (en niet om zijn attitude hoor, gewoon zijn vocalen).
- Muse, zelfde verhaal. Ik vind een aantal nummers erg goed. Maar ik krijg een album niet afgeluisterd. Ik vind het veel te theatraal. Het voelt nep.
- Muse, zelfde verhaal. Ik vind een aantal nummers erg goed. Maar ik krijg een album niet afgeluisterd. Ik vind het veel te theatraal. Het voelt nep.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 12:21 uur
Panda Bear, Devandra Banhart, Animal Collective, en al die andere malle avant-gardistische gekkigheid. Leuk en aardig hoor, die 'freakfolk', maar ik mis wat ik belangrijk vind in muziek: structuur.
Niks mis met gekte af en toe, maar daarvoor heb ik breakcore. Dat grijpt nog terug op tig genres die mij boeien (ragga, jungle, gabber, maar ook een shitload aan samples uit andere genres), in tegenstelling tot eerdergenoemde artiesten, die voor mij toch verzanden in nietszeggendheid en bovenal, irritatie.
Niks mis met gekte af en toe, maar daarvoor heb ik breakcore. Dat grijpt nog terug op tig genres die mij boeien (ragga, jungle, gabber, maar ook een shitload aan samples uit andere genres), in tegenstelling tot eerdergenoemde artiesten, die voor mij toch verzanden in nietszeggendheid en bovenal, irritatie.
0
Sietse
geplaatst: 28 februari 2009, 12:33 uur
ja, maar je zou het inprincipe dus wel goed "moeten" vinden afgaande op de rest van je smaak?
Want uit je beschrijving lijkt me dat helemaal niet.
Verder ben ik het niet met je eens dat het structuur mist. Als je daar al structuur mist dan weet ik het nl. ook niet meer, want de artiesten die je noemt hebben nog steeds een redelijk recht-toe-recht-aan approach tot het maken van liedjes. Alleen Panda Bear en Animal Collective gebruiken er vreemde geluidjes bij.
Verder ben ik het niet met je eens dat het structuur mist. Als je daar al structuur mist dan weet ik het nl. ook niet meer, want de artiesten die je noemt hebben nog steeds een redelijk recht-toe-recht-aan approach tot het maken van liedjes. Alleen Panda Bear en Animal Collective gebruiken er vreemde geluidjes bij.
0
geplaatst: 28 februari 2009, 13:35 uur
Sietse schreef:
ja, maar je zou het inprincipe dus wel goed "moeten" vinden afgaande op de rest van je smaak?
Waar haal je dat uit? Ik bedoelde te zeggen dat ik wel houd van muzikale avonturen, maar dergelijke artiesten voor mij uit de verkeerde vaatjes tappen.
. Verder ben ik het niet met je eens dat het structuur mist. Als je daar al structuur mist dan weet ik het nl. ook niet meer, want de artiesten die je noemt hebben nog steeds een redelijk recht-toe-recht-aan approach tot het maken van liedjes. Alleen Panda Bear en Animal Collective gebruiken er vreemde geluidjes bij.
Nou ja, je hebt gelijk. Zeker in het geval van Devendra. Maar houdt het maar op een gebrek aan directe voorbeelden, ik luister er nu eenmaal weinig naar. Maar als ik het hoor, dan herken ik het meteen.
0
Sietse
geplaatst: 1 maart 2009, 00:49 uur
Nosh schreef:
Waar haal je dat uit? Ik bedoelde te zeggen dat ik wel houd van muzikale avonturen, maar dergelijke artiesten voor mij uit de verkeerde vaatjes tappen.
.
(quote)
. Ja, maar het freak folk is gewoon niet je straatje.
Is net zoiets zeggen als "ik vind Beach boys tof dus ik zou ook Britney Spears tof moeten vinden, want het is beide popmuziek".
En koe is een dier, maar niet elk dier is een koe.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 01:52 uur
Mooi beschreven Sietse.. nog steeds een fout die vaak gemaakt wordt. Muziek is te subtiel om het over één kam te scheren, evenals film trouwens. Het zijn de accenten en nuances die het hem doen vaak.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 12:53 uur
Ik kan niet bij U2, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de rillingen krijg als ik aan Bono denk (brrr...). De nummers die ik van ze ken (dat zijn er niet heel veel) vind ik niet meer dan 13 in een dozijn nummers. Nee U2 is niks voor mij, al is het alleen maar vanwege die verschrikkelijke man... als ze die vervangen dan kan het zomaar zijn dat ik de muziek ga waarderen. Want ik geloof goed dat U2 wat in haar mars heeft.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 13:27 uur
Schoolband Rock (Zie tiener progamma's),
Pop/Rock ( combiantie van... uiteraard. )
Drum 'n Bass (matig,soms wel soms niet)
Hardcore Techno (
)
Techno (
)
Beatles ( Misschien ooit
)
Nederlandse Volks muziek ( 100% NL en al die shit, )
Gerald Jollins
1 Dags vliegen/ 1 Hit wonder ( Nummers die door je trommelvlies worden gestouwd)
Pop/Rock ( combiantie van... uiteraard. )
Drum 'n Bass (matig,soms wel soms niet)
Hardcore Techno (
)Techno (
)Beatles ( Misschien ooit
)Nederlandse Volks muziek ( 100% NL en al die shit, )
Gerald Jollins
1 Dags vliegen/ 1 Hit wonder ( Nummers die door je trommelvlies worden gestouwd)
0
geplaatst: 1 maart 2009, 13:45 uur
Gerard Jollins: Buiten dat het z'n muziek me niet aanspreekt vind ik de persoon zelf ook vervelend. Als je op een zaterdag avond je rust wilt nemen van een drukke week zit je niet op iemand als hij te wachten. Het is net alsof hij een contract heeft met iedere zender want op welke zender ik kijk verschijnt hij.
Lil Wayne: Hatelijk door vooral z'n fans, waarom? Het zijn net schapen en volgen alles wat de man doet. Als de man zich The best rapper alive begint te noemen dan doet dat de hele wereld dat ook. Deze zelfde fans claimen echte hiphop fans te zijn en houden alleen maar van dat genre. "Maar" als Lil Wayne bekend maakt dat een rock album maakt (uit ten boze normaal gesproken)
respecteren de fans dat en zijn van mening dat hij The king of Rock wordt.
"Na een briljante rock nummer" zijn veel fans van mening dat lil wayne (die verslaaft is aan hoestdrank) een klasieker gaat maken.
In Hiphop kringen noemen wij dit: Dickriders.
Lil Wayne: Hatelijk door vooral z'n fans, waarom? Het zijn net schapen en volgen alles wat de man doet. Als de man zich The best rapper alive begint te noemen dan doet dat de hele wereld dat ook. Deze zelfde fans claimen echte hiphop fans te zijn en houden alleen maar van dat genre. "Maar" als Lil Wayne bekend maakt dat een rock album maakt (uit ten boze normaal gesproken)
respecteren de fans dat en zijn van mening dat hij The king of Rock wordt.
"Na een briljante rock nummer" zijn veel fans van mening dat lil wayne (die verslaaft is aan hoestdrank) een klasieker gaat maken.In Hiphop kringen noemen wij dit: Dickriders.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 14:02 uur
BlueVelvet schreef:
Het blijft moeilijk.
Het blijft moeilijk.
(quote)
Een klein beetje je eigen draai er aan geven moet toch kunnen
.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 14:10 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik kan niet bij U2, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de rillingen krijg als ik aan Bono denk (brrr...). De nummers die ik van ze ken (dat zijn er niet heel veel) vind ik niet meer dan 13 in een dozijn nummers. Nee U2 is niks voor mij, al is het alleen maar vanwege die verschrikkelijke man... als ze die vervangen dan kan het zomaar zijn dat ik de muziek ga waarderen. Want ik geloof goed dat U2 wat in haar mars heeft.
Je mist, net als vele anderen, de bedoeling van dit topic. Het gaat niet om de vraag welke muziek jij slecht vindt en die door anderen juist zeer wordt gewaardeerd, maar om muziek die op zichzelf in je smaak past, maar je toch niet erg kan bekoren. Zie hier.
Gelet op jouw smaak moet je hier dus wat hip-hop acts noemen waar je niet bij kunt.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 18:53 uur
Dat ben ik dan toch niet met je eens, mijn smaak is de laatste tijd flink aan het ontwikkelen en ik probeer steeds meer muziek uit. Veel rock dingen blijken mij toch te liggen, helaas is U2 niet aan mij besteed.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 maart 2009, 19:04 uur
Ik vind U2 vaak erg relaxed, zeker als je de nummers al een beetje kent, kan ik er erg van genieten.
0
Gallow
geplaatst: 1 maart 2009, 19:43 uur
Mijn pa is U2 fan, waar ik dan dus met mijn pet niet bij kan. Misschien te vaak gehoord in de auto onderweg naar Frankrijk...
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:09 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik heb dus echt precies hetzelfde!
0
geplaatst: 1 maart 2009, 21:32 uur
Nee, want dan wordt het weer een van de zovele "slechte muziek"-topics. Het gaat hier juist om bands die volledig in je smaakpatroon passen, maar je desondanks toch niet bevallen.
Om weer duizend keer te lezen dat Gerard Joling kutmuziek maakt is niet niet direct boeiend.
Om weer duizend keer te lezen dat Gerard Joling kutmuziek maakt is niet niet direct boeiend.
0
Sietse
geplaatst: 1 maart 2009, 22:35 uur
Wat bluevelvet zegt.
Ik kan nog steeds niet bij het gros van Jasper TX (eigenlijk maar een album van hem die ik wel echt leuk vind) terwijl hij toch in een adem wordt genoemd met veel artiesten die ik wel kan waarderen zoals Machinefabriek.
Ik kan nog steeds niet bij het gros van Jasper TX (eigenlijk maar een album van hem die ik wel echt leuk vind) terwijl hij toch in een adem wordt genoemd met veel artiesten die ik wel kan waarderen zoals Machinefabriek.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 09:09 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)
Nee, want dan wordt het weer een van de zovele "slechte muziek"-topics. Het gaat hier juist om bands die volledig in je smaakpatroon passen, maar je desondanks toch niet bevallen.Om weer duizend keer te lezen dat Gerard Joling kutmuziek maakt is niet niet direct boeiend.
Dat was ik
Ik moest effe mijn Mening (lees: fustratie) over hem kwijt. 
0
geplaatst: 4 maart 2009, 14:58 uur
Wat specifieker per artiest: Joy Division
Closer vind ik echt geweldig, maar met Unknown Pleasures heb ik na vele luisterbeurten nog steeds moeite
Closer vind ik echt geweldig, maar met Unknown Pleasures heb ik na vele luisterbeurten nog steeds moeite

0
geplaatst: 4 maart 2009, 15:09 uur
Unknown Pleasures vind ik echt geweldig, maar met Closer heb ik na vele luisterbeurten nog steeds moeite 

* denotes required fields.