MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2009

zoeken in:
Mooie analyse Herman je hebt wel een geraffineerde smaak wat hits betreft, even los van die hoge cijfer voor Broodje Bakpao , dat nummer heeft inderdaad een tongue in cheek gehalte, naar Gabber maar ook naar Jump (met een Rembo en Rembo stukje) de Opposites stonden al wat dagen 1 op de ituneschart voor en na de Kerst maar zijn nu weer overmeesterd door Fireflies . In de Top 40 van deze week stijgen ze van 7 naar 2 . dat zou weleens de eerste Nr 1 hit van 2010 kunnen worden, nu staat daar Owl City dus nog voor de derde week met Fireflies

en wat je nr 28 betreft (de Airplay hit van 3FM 2009) die zanger heeft de looks van David Eugene Edwards maar de echo's van Jim Morrison . (dat eindstukje is wel erg Jimmmmm)

Bakpao is toch dat gabber-muziekje van die leader van Gers & Sef?
Vrij vreselijk, als ik echt eerlijk mag zijn...

Joren999 schreef:
Ik dacht al dat ik de enige was hier, ik vind het ook een prima nummer. Vooral het refrein, die bas (?) daaronder!

Waarschijnlijk omdat sommigen van jullie niet uit Brabant komen. Geloof me, als je hier woont, dan ben je dit inmiddels zo beu, dat je iedereen die ook maar verwijst naar Broodje fokking Bakpao (of wat dan ook van die zogenoemde New Kids) te lijf te gaan met een klauwhamer (wat ik natuurlijk nooit zou doen omdat ik zo niet opgevoed ben & geloof in vrede).
Ik weet niet of het in de rest van het land (of Vlaanderen) ook zo alomtegenwoordig is.

Ok, ik woon inderdaad niet in Brabant. Doodgooien is inderdaad niet fijn nee.

elrayo
In regio Eindhoven kun je er niet omheen...

Ik ken het hele nummer eerlijk gezegd niet eens. Dus nee, het is hier niet echt aanwezig.

Ik geloof best dat het een nummer is dat de hele dag door 13-jarigen in openbare plaatsen gespeeld wordt uit hun mobieltjes. Dan zou ik er ook gek van worden. Maar hier is dat niet zo.

Brookje Bakpoa is een erg leuk nummer en wie dat niet vindt is natuurlijk gewoon een verrekte mongol.

BoordAppel schreef:
Brookje Bakpoa is een erg leuk nummer en wie dat niet vindt is natuurlijk gewoon een verrekte mongol.

Geniaal nummer in ieder geval, in combinatie met de clip kan ik er geen genoeg van krijgen.

CHIEP (crew)
Sandokan-veld schreef:
Ik weet niet of het in de rest van het land (of Vlaanderen) ook zo alomtegenwoordig is.
In Vlaanderen staat het deze week op 1 in de tipparade, dus volgende week komt het de "echte" hitlijst binnen.

GrafGantz schreef:
Geniaal nummer in ieder geval, in combinatie met de clip kan ik er geen genoeg van krijgen.

Inderdaad, vanavond weer helemaal dubbel gelegen bij de clip.

Het is inderdaad nogal tongue-in-cheek, als je dat niet door hebt is er vast weinig aan.

BoordAppel schreef:

Hokjesdenken is ontzettend ouderwets.

Maar ik wens je verder het beste, vooral met je intelligente spitsvondigheden.
Laat me weten of het vingerverven leuk was op de kleuterschool!

Volgens mij heb je het nummer niet goed beluisterd, anders zou je wel doorhebben waarom ie juist die woorden gebruikt.

Over Mando Diao:
Frankly schreef:
en wat je nr 28 betreft (de Airplay hit van 3FM 2009) die zanger heeft de looks van David Eugene Edwards maar de echo's van Jim Morrison . (dat eindstukje is wel erg Jimmmmm)

Ja, dat klopt inderdaad wel. Vond het nummer wel aardig, maar had het al beu gehoord voordat het in de top 40 kwam. Voor mijn gevoel is het meer een nummer van 2008.

herman schreef:

Ja, dat klopt inderdaad wel. Vond het nummer wel aardig, maar had het al beu gehoord voordat het in de top 40 kwam. Voor mijn gevoel is het meer een nummer van 2008.

Haha, heel typisch. Ik vond het eerst niet echt veel, maar des te meer ik het deze zomer hoorde, des te leuker werd het.

GrafGantz schreef:
(quote)

Vind het nummer ook erg leuk.

kaztor schreef:

Erg jammer dat er nog geen album uit is van Caro Emerald.
Heerlijke muziek!
29 januari komt het debuut uit.

Antonio
BoordAppel schreef:

BrooKje BakpOA ???

Wie is er nou een verrekte mongol jonguh ?

Antonio

Zo ja, zou je mij dan slaan ?

Is het niet tijd voor een Nieuwe Topic Heren Muscimeter , het is weliswaar komkommertijd en de Top 40 is erg roestvast maar er zijn nog wel nieuwe binnenkomers in 2010

2 januari

Zo heppie - de Frogers

Weer geloven - Jeroen van der Boom

Love over healing - Kane

9 januari

Halfway gone - Lifehouse

Over you - Lasgo

16 januari

Replay - Iyaz

Serenade - R.I.O.

23 januari

RAY & ANITA - In Da Name Of Love

CHERYL COLE - Fight For This Love

JURK! - Ik Zou Zo Graag

ALEXANDRA BURKE FT FLO RIDA - Bad Boys

ALICIA KEYS - Try Sleeping With A Broken Heart

Hoe kan je die van 23 januari al weten?

Ik heb een Top 20 gemaakt aan de hand van de eindejaarslijst. Billie Jean niet meegerekend en nummers die buiten de top 100 vielen, maar ook genoeg punten scoorden in 2010 juist wel meegerekend.

1. Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
2. Lady Gaga - Poker Face
3. Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky and Sand
4. Dio feat. Sef - Tijdmachine
5. Deadmau5 feat. Kaskade - I Remember
6. Lily Allen - Not Fair
7. Jay-Z feat. Rihanna & Kanye West - Run This Town
8. Edward Maya & Viki Jigulina - Stereo Love
9. Lady Gaga - Paparazzi
10. David Guetta feat. Kelly Rowland - When Love Takes Over
11. Lady Gaga - Bad Romance
12. Lady Gaga - Just Dance
13. The Veronica's - Untouched
14. Coldplay - Lovers in Japan
15. Kid Cudi vs. Crookers - Day 'n Nite
16. Lily Allen - Fuck You
17. Cascada - Evacuate the Dancefloor
18. Kings of Leon - Use Somebody
19. Coldplay - Life in Technicolor ii
20. Madonna - Celebration

Ook op Spotify te vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.