Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2010, 12:34 uur
Cheryl Cole
. Op #2 nog wel. Train heeft wel heel dik gewonnen.
Nieuwe binnenkomers van deze week trouwens :
#15 : Train - Shake Up Christmas
#33 : Michael Jackson feat. Akon - Hold My Hand
#35 : Blof - Wijd Open
. Op #2 nog wel. Train heeft wel heel dik gewonnen.Nieuwe binnenkomers van deze week trouwens :
#15 : Train - Shake Up Christmas
#33 : Michael Jackson feat. Akon - Hold My Hand
#35 : Blof - Wijd Open
0
geplaatst: 21 december 2010, 12:41 uur
Hold My Head vind ik nog wel aardig... Niet dat ik het zelf ga luisteren maar dat vind ik niet erg om op de radio langs te horen komen, eerlijk gezegd. Dat kerstnummer van Train vind ik zo irritant, vervelende zeikstem zet hij op als hij Christmas Tiiiiiiiiiime zingt
.
Ik ken overigens alle nummers van de top 20.
.Ik ken overigens alle nummers van de top 20.
0
geplaatst: 21 december 2010, 12:44 uur
Ik ken alleen Club Can't Handle Me niet (en ik ben er ook niet nieuwsgierig naar). Kan me ook niet herinneren dat ik die heb gereviewd.
0
geplaatst: 21 december 2010, 12:55 uur
Ik heb het al veranderd
.
Er zit trouwens geen enkel nummer van de beste 20 van 2010 in mijn top25 van 2010
. Geen één.
.Er zit trouwens geen enkel nummer van de beste 20 van 2010 in mijn top25 van 2010
. Geen één.
0
geplaatst: 21 december 2010, 13:02 uur
Ik heb het over mijn top25 nummers uit de top40 van 2010 hè
. Dan zou er toch wel een overeenkomst moeten zijn....
. Dan zou er toch wel een overeenkomst moeten zijn....
0
geplaatst: 21 december 2010, 13:28 uur
Ken ze ook allemaal en alleen We No Speak Americano vind ik leuk.
0
geplaatst: 21 december 2010, 16:16 uur
Dubbele Kerstaflevering (1):
Week 49: Mineurakkoorden. Heftige shit.
#16 - Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now
Nooit een aflevering van The Voice Of Holland gezien, maar als ik het goed heb begrepen, draait het erom dat mensen vooral beoordeeld worden op hun stem en niet op hun uiterlijk. Vijftig jaar na Little Richard komt het Neerlandse tv-publiek er dus achter dat een 'talentvolle popzanger' niet persé zo'n puppykop hoeft te hebben als de gemiddelde soapacteur. Beter laat dan nooit.
Goed dus? Nee, niet echt. Als je dit nummer gaat zingen, zal je niet in de eerste instantie vergeleken worden met andere talentenjachtschimmels, maar met de in januari overleden Teddy Pendergrass, die met zijn Harold Melvin & the Blue Notes dit nummer in 1972 de eeuwigheid in zong. Pendergrass bracht het nummer met de juiste combinatie van diepe melancholie en koele berusting, zoals past bij de tekst. Het beste wat Saunders daar vocaal tegenover kan zetten, is een schattig slisje. Verder klinkt hij alsof hij bij de dokter komt klagen over erectieproblemen. Elke noot wordt volgepompt met zogenaamd intense gevoelens: help me, help me, sms 'Ben' naar 9393...
Het feit dat je Pendergrass' versie nog steeds gratis in elke supermarkt kan beluisteren, maakt deze versie ook nog volstrekt overbodig.
Cijfer: 4
#23 - Nelly - Just a Dream
Altijd wel een zwak voor Nelly gehad, zoals iemand een zwak heeft voor een grote labrador die niets nuttigs kan, maar wel altijd enthousiast je schoot onder komt kwijlen. Zijn liedjes waren altijd gezellige, goed gemaakte lolbroekerij. Helaas gaat hij hier, min of meer, de eh... verdrietige kant op, wat natuurlijk meteen resulteert in overgeproduceerde, emotioneel wrakkige middelmatigheid. Je zou de switch van 'kom dansen op mijn heup' naar 'meisje is weg, boehoehoe' kunnen betitelen als 'verdieping', maar het is de diepgang van een neandertaler die niet zomaar meer een vrouwtje de grot insleurt, maar eerst wat stro op de bodem neerlegt.
#28 -. Guetta/Rihanna- Who's That Chick
Guetta pompt, Rihanna kreunt, het publiek slikt en de recenscent spuugt. Zo banaal is het, ja.
Cijfer: 1
#30 - Lange Frans & Thé Lau - Zing Voor Me
Rapper en tv-figuur Frans waagt zich aan weltschmerz, en schuwt geen gemeenplaatsen op weg naar het 'brok in de keel'-effect. De mineurakkoorden tinkelen droevig, en de grootste open deur van allemaal wordt ingehuurd: Thé Lau, een Nederrocker die met zijn hese stem altijd goed is geweest in het simuleren van rauwe emotie met weinig tot niks. Type: 'kan mensen laten huilen om het telefoonboek.'
Kritisch onderscheid maken is nooit het sterke punt van Lange Frans geweest: met zijn beste bezorgde frons reikt hij naar Atmosphere-hoogtes, maar door de slordige tekst en de zoetsappige productie blijft hij steken bij BLØF.
Cijfer: 4,5
#35 - Take That - The Flood
Wees Verheugd, oudere jongeren, Take That is weer bij elkaar in de oorspronkelijke samenstelling! Verloren zoon Robbie Williams wordt in de clip groots in beeld gebracht met alle rimpels en zwembandjes van dien, en ook bandleider Gary Barlow kan voortaan misschien maar beter geen korte broekjes meer aantrekken. Grappig genoegd zijn Gast Die Nooit Iets Lijkt Te Doen #1 en #2 het knapste opgedroogd in de loop der jaren. Fame kills, kindertjes.
Hoe dan ook, de kracht van Take That is achteraf bezien toch wel dat zelfs snobistische muziekfans moeten toegeven dat sommige van hun oude hits best goed in elkaar zaten. Dat zal hier niet zo snel gebeuren, vrees ik. De jongens kunnen mooi zingen met elkaar, maar een aansprekend refrein ontbreekt in dit nummer, en de naar Duran Duran stinkende productie maakt de melodie vluchtig als goedkope eau de toilette. Zo weggetrokken, maar de poep blijf je ruiken. De single van Barlow en Williams van een paar maanden geleden vond ik vele malen leuker.
#37 - Handsome Poets - Dance (the War is Over)
Dance, the war is over? Volgens mij is dit toch echt een band uit Utrecht, een gebied dat sinds 1945 geen oorlog meer heeft gekend. Traag van begrip? Nee, waarschijnlijk gewoon weer vijfdehands John Lennon-sentiment, wat altijd goed werkt als je ambitie is om nikserig de radio op te vullen.
Handsome Poets biedt ons Hedonisme noch diepgang, rock noch dance, vlees noch vis. En dus, vanzelfsprekend, als 'serieus' talent aangemerkt door de Nederlandse publieke radiozender voor jongeren ('Serious Music!'), een zender waar serieuze mannen in pak serieuze keuzes maken voor hun serieuze formats, om te komen tot een serieus marktaandeel, waardoor de subsidiekraan serieuze bedragen zal opleveren, waarmee de nodige serieuze auto's kunnen worden aangeschaft.
Enfin, de laatste ijstijd is nog langer geleden dan de oorlog, en toch blijft het Nederlandse Mainstream-rocklandschap een dofwitte toendra, waar het lang speuren is naar dat ene sneeuwklokje dat dapper boven het poolijs durft uit te steken. Ook dit gaat 'm niet worden.
Cijfer: 3
#39 - Jason Derulo - What If?
We laten de club even voor wat het is. Hoor je die klanken? Dat zijn mineurakkoorden. Op de piano, ja. Dat betekent serieuze shit, jonge. Want soms, heel soms, zit liefde niet alleen maar in je penis, maar heb je er ook echt gevoelens bij. In je hart, enzo, weet je? En dat is zware shit, jonge. Niet alleen mineur-akkoorden, maar zelfs een falsettostem in het refrein. Heftige shit, huh? Ik zeg toch.
Week 50: Het Grote Dwaze Nederlandse Niets.
16. Adele - Rolling in the Deep
Alleen al haar talent voor zelfbeheersing (het doseren van de emotie) maakt de Engelse vele malen beter dan haar concurrentie, hoewel dit nummer dan juist weer een wat meer uitgelaten climax had kunnen gebruiken. Het blijft zo een tikkeltje tam allemaal.
Cijfer: 8
Pas op! Een zwerm Nederlanders!
31. Jochem Myjer - Mijn Dag!
Met uitroepteken, want het is Jochem Myjer. Misschien niet bekend bij de Belgische lezers, maar geen nood: met de regeringscrisis en dergelijke hebben jullie genoeg vermoeiende zaken aan jullie hoofd, zonder ook nog het beste argument voor Ritalin te moeten aanschouwen.
De enige reden dat hij in de top 40 verschijnt, is dat hij een plaatje heeft opgenomen voor een reclamespotje. Traditioneel gezien je ziel verkopen aan de duivel. Voor Myjer levert dat weinig gevaar op, want Satan zal hem toch wel na vijf minuten uit de hel schoppen, met een pakje paracetamol in zijn ene hand en een vermoeide frons op zijn duivelse gezicht. Zelf hield ik het net een heel Youtube-filmpje uit.
34. Van Velzen - Take Me In
Clichémachine met hoog knuffelgehalte knipt en plakt weer iets aan elkaar dat op een catchy single zou moeten lijken. Hij lijdt erg aan oprechte gevoelens, want de versterker staat hard en hij roept heel vaak ´ooooh´ en ´come on.´ Misschien de volgende keer een idee bedenken voordat je de band laat lopen?
Cijfer: 2
37. Nick & Simon - Vlinders
'Ieder jaargetij/ komt er altijd een ander gevoel voorbij.' Als dwaze nietszeggendheid een land was, dan waren Nick en Simon dictators. Als zwakjes kwelen een sport was, dan zou Erica Terpstra dit duo huilend in de armen vliegen. 'Vlinders bij jou, vlinders bij mij.' Verveling bij Sandokan. 'Naar verloop van tijd, begint weer een nieuw seizoen.' Blijf vooral zwijmelen, meisjes, en stuur ons je poen.
Week 49: Mineurakkoorden. Heftige shit.
#16 - Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now
Nooit een aflevering van The Voice Of Holland gezien, maar als ik het goed heb begrepen, draait het erom dat mensen vooral beoordeeld worden op hun stem en niet op hun uiterlijk. Vijftig jaar na Little Richard komt het Neerlandse tv-publiek er dus achter dat een 'talentvolle popzanger' niet persé zo'n puppykop hoeft te hebben als de gemiddelde soapacteur. Beter laat dan nooit.
Goed dus? Nee, niet echt. Als je dit nummer gaat zingen, zal je niet in de eerste instantie vergeleken worden met andere talentenjachtschimmels, maar met de in januari overleden Teddy Pendergrass, die met zijn Harold Melvin & the Blue Notes dit nummer in 1972 de eeuwigheid in zong. Pendergrass bracht het nummer met de juiste combinatie van diepe melancholie en koele berusting, zoals past bij de tekst. Het beste wat Saunders daar vocaal tegenover kan zetten, is een schattig slisje. Verder klinkt hij alsof hij bij de dokter komt klagen over erectieproblemen. Elke noot wordt volgepompt met zogenaamd intense gevoelens: help me, help me, sms 'Ben' naar 9393...
Het feit dat je Pendergrass' versie nog steeds gratis in elke supermarkt kan beluisteren, maakt deze versie ook nog volstrekt overbodig.
#23 - Nelly - Just a Dream
Altijd wel een zwak voor Nelly gehad, zoals iemand een zwak heeft voor een grote labrador die niets nuttigs kan, maar wel altijd enthousiast je schoot onder komt kwijlen. Zijn liedjes waren altijd gezellige, goed gemaakte lolbroekerij. Helaas gaat hij hier, min of meer, de eh... verdrietige kant op, wat natuurlijk meteen resulteert in overgeproduceerde, emotioneel wrakkige middelmatigheid. Je zou de switch van 'kom dansen op mijn heup' naar 'meisje is weg, boehoehoe' kunnen betitelen als 'verdieping', maar het is de diepgang van een neandertaler die niet zomaar meer een vrouwtje de grot insleurt, maar eerst wat stro op de bodem neerlegt.
#28 -. Guetta/Rihanna- Who's That Chick
Guetta pompt, Rihanna kreunt, het publiek slikt en de recenscent spuugt. Zo banaal is het, ja.
#30 - Lange Frans & Thé Lau - Zing Voor Me
Rapper en tv-figuur Frans waagt zich aan weltschmerz, en schuwt geen gemeenplaatsen op weg naar het 'brok in de keel'-effect. De mineurakkoorden tinkelen droevig, en de grootste open deur van allemaal wordt ingehuurd: Thé Lau, een Nederrocker die met zijn hese stem altijd goed is geweest in het simuleren van rauwe emotie met weinig tot niks. Type: 'kan mensen laten huilen om het telefoonboek.'
Kritisch onderscheid maken is nooit het sterke punt van Lange Frans geweest: met zijn beste bezorgde frons reikt hij naar Atmosphere-hoogtes, maar door de slordige tekst en de zoetsappige productie blijft hij steken bij BLØF.
Cijfer: 4,5
#35 - Take That - The Flood
Wees Verheugd, oudere jongeren, Take That is weer bij elkaar in de oorspronkelijke samenstelling! Verloren zoon Robbie Williams wordt in de clip groots in beeld gebracht met alle rimpels en zwembandjes van dien, en ook bandleider Gary Barlow kan voortaan misschien maar beter geen korte broekjes meer aantrekken. Grappig genoegd zijn Gast Die Nooit Iets Lijkt Te Doen #1 en #2 het knapste opgedroogd in de loop der jaren. Fame kills, kindertjes.
Hoe dan ook, de kracht van Take That is achteraf bezien toch wel dat zelfs snobistische muziekfans moeten toegeven dat sommige van hun oude hits best goed in elkaar zaten. Dat zal hier niet zo snel gebeuren, vrees ik. De jongens kunnen mooi zingen met elkaar, maar een aansprekend refrein ontbreekt in dit nummer, en de naar Duran Duran stinkende productie maakt de melodie vluchtig als goedkope eau de toilette. Zo weggetrokken, maar de poep blijf je ruiken. De single van Barlow en Williams van een paar maanden geleden vond ik vele malen leuker.
#37 - Handsome Poets - Dance (the War is Over)
Dance, the war is over? Volgens mij is dit toch echt een band uit Utrecht, een gebied dat sinds 1945 geen oorlog meer heeft gekend. Traag van begrip? Nee, waarschijnlijk gewoon weer vijfdehands John Lennon-sentiment, wat altijd goed werkt als je ambitie is om nikserig de radio op te vullen.
Handsome Poets biedt ons Hedonisme noch diepgang, rock noch dance, vlees noch vis. En dus, vanzelfsprekend, als 'serieus' talent aangemerkt door de Nederlandse publieke radiozender voor jongeren ('Serious Music!'), een zender waar serieuze mannen in pak serieuze keuzes maken voor hun serieuze formats, om te komen tot een serieus marktaandeel, waardoor de subsidiekraan serieuze bedragen zal opleveren, waarmee de nodige serieuze auto's kunnen worden aangeschaft.
Enfin, de laatste ijstijd is nog langer geleden dan de oorlog, en toch blijft het Nederlandse Mainstream-rocklandschap een dofwitte toendra, waar het lang speuren is naar dat ene sneeuwklokje dat dapper boven het poolijs durft uit te steken. Ook dit gaat 'm niet worden.
#39 - Jason Derulo - What If?
We laten de club even voor wat het is. Hoor je die klanken? Dat zijn mineurakkoorden. Op de piano, ja. Dat betekent serieuze shit, jonge. Want soms, heel soms, zit liefde niet alleen maar in je penis, maar heb je er ook echt gevoelens bij. In je hart, enzo, weet je? En dat is zware shit, jonge. Niet alleen mineur-akkoorden, maar zelfs een falsettostem in het refrein. Heftige shit, huh? Ik zeg toch.
Week 50: Het Grote Dwaze Nederlandse Niets.
16. Adele - Rolling in the Deep
Alleen al haar talent voor zelfbeheersing (het doseren van de emotie) maakt de Engelse vele malen beter dan haar concurrentie, hoewel dit nummer dan juist weer een wat meer uitgelaten climax had kunnen gebruiken. Het blijft zo een tikkeltje tam allemaal.
Cijfer: 8
Pas op! Een zwerm Nederlanders!
31. Jochem Myjer - Mijn Dag!
Met uitroepteken, want het is Jochem Myjer. Misschien niet bekend bij de Belgische lezers, maar geen nood: met de regeringscrisis en dergelijke hebben jullie genoeg vermoeiende zaken aan jullie hoofd, zonder ook nog het beste argument voor Ritalin te moeten aanschouwen.
De enige reden dat hij in de top 40 verschijnt, is dat hij een plaatje heeft opgenomen voor een reclamespotje. Traditioneel gezien je ziel verkopen aan de duivel. Voor Myjer levert dat weinig gevaar op, want Satan zal hem toch wel na vijf minuten uit de hel schoppen, met een pakje paracetamol in zijn ene hand en een vermoeide frons op zijn duivelse gezicht. Zelf hield ik het net een heel Youtube-filmpje uit.
34. Van Velzen - Take Me In
Clichémachine met hoog knuffelgehalte knipt en plakt weer iets aan elkaar dat op een catchy single zou moeten lijken. Hij lijdt erg aan oprechte gevoelens, want de versterker staat hard en hij roept heel vaak ´ooooh´ en ´come on.´ Misschien de volgende keer een idee bedenken voordat je de band laat lopen?
37. Nick & Simon - Vlinders
'Ieder jaargetij/ komt er altijd een ander gevoel voorbij.' Als dwaze nietszeggendheid een land was, dan waren Nick en Simon dictators. Als zwakjes kwelen een sport was, dan zou Erica Terpstra dit duo huilend in de armen vliegen. 'Vlinders bij jou, vlinders bij mij.' Verveling bij Sandokan. 'Naar verloop van tijd, begint weer een nieuw seizoen.' Blijf vooral zwijmelen, meisjes, en stuur ons je poen.
0
geplaatst: 22 december 2010, 02:00 uur
musicfriek schreef:
De top 20 van 2010:
1 801 1 25 Hey, soul sister - Train
2 711 2 23 Fight for this love - Cheryl Cole
3 708 3 24 Heartbreak warfare - John Mayer
4 698 4 24 Memories - David Guetta featuring Kid Cudi
5 694 2 25 A night like this - Caro Emerald
6 636 1 19 Alors on danse - Stromae
7 615 2 21 Bromance - Tim Berg
8 612 5 21 DJ got us fallin' in love - Usher featuring Pitbull
9 603 2 20 Club can't handle me - Flo Rida featuring David Guetta
10 596 2 19 California gurls - Katy Perry featuring Snoop Dogg
11 572 1 18 We no speak Americano! - Yolanda Be Cool vrs. DCUP
12 564 1 17 Bumpy ride - Mohombi
13 542 1 18 Nothin' on you - B.o.B featuring Bruno Mars
14 527 1 16 Fireflies - Owl City
15 502 6 22 Telephone - Lady Gaga and Beyoncé
16 501 1 13 Just the way you are - Bruno Mars
17 492 1 17 Billionaire - Travie McCoy featuring Bruno Mars
18 488 2 16 Empire state of mind - Jay-Z / Alicia Keys
19 479 4 16 Alejandro - Lady Gaga
20 476 4 17 Love the way you lie - Eminem featuring Rihanna
De top 20 van 2010:
1 801 1 25 Hey, soul sister - Train
2 711 2 23 Fight for this love - Cheryl Cole
3 708 3 24 Heartbreak warfare - John Mayer
4 698 4 24 Memories - David Guetta featuring Kid Cudi
5 694 2 25 A night like this - Caro Emerald
6 636 1 19 Alors on danse - Stromae
7 615 2 21 Bromance - Tim Berg
8 612 5 21 DJ got us fallin' in love - Usher featuring Pitbull
9 603 2 20 Club can't handle me - Flo Rida featuring David Guetta
10 596 2 19 California gurls - Katy Perry featuring Snoop Dogg
11 572 1 18 We no speak Americano! - Yolanda Be Cool vrs. DCUP
12 564 1 17 Bumpy ride - Mohombi
13 542 1 18 Nothin' on you - B.o.B featuring Bruno Mars
14 527 1 16 Fireflies - Owl City
15 502 6 22 Telephone - Lady Gaga and Beyoncé
16 501 1 13 Just the way you are - Bruno Mars
17 492 1 17 Billionaire - Travie McCoy featuring Bruno Mars
18 488 2 16 Empire state of mind - Jay-Z / Alicia Keys
19 479 4 16 Alejandro - Lady Gaga
20 476 4 17 Love the way you lie - Eminem featuring Rihanna
Wat een rotlijst. Vast niet berekend met de MuMe-waarderingen.
Opmerking aan S-V: Hier ten huize hopen we dat je de 2011-binnenkomers ook op hun waarde gaat schatten!

0
geplaatst: 22 december 2010, 09:57 uur
Zo'n onzin, dat Jochem Meyer liedje. Ik kan hartelijk lachen om de beste man, ik denk dat hij dat nummer zelf nooit bedoelt heeft voor de radio en al helemaal niet voor de top 40. Of hij heeft het niveau van de luisteraar goed ingeschat... 

0
geplaatst: 22 december 2010, 13:51 uur
kaztor schreef:
Opmerking aan S-V: Hier ten huize hopen we dat je de 2011-binnenkomers ook op hun waarde gaat schatten!
Met dank, en hetzelfde naar u, broeder

0
geplaatst: 22 december 2010, 17:51 uur
Week 52.
#15. Train - Shake Up Christmas
Een doodordinair popnummertje waarin de kerstsfeer niet genoeg tot uiting komt en het refrein vind ik flauw wat de tekst betreft. Na de kerst is dit vergeten en voor goed.
#33. Michael Jackson feat. Akon - Hold My Hand
Dit lijkt stilistisch meer een nummer van Akon (die niet zonder autotune kan zingen) dan van Michael Jackson. Nogal vlak R&B-ballad waar de meligheid toeslaat, Michael Jackson zou dit zelf beslist niet op een album geplaatst hebben. Maar nu hij dood is moet de koe uitgemolken worden.
#35. Blof - Wijd Open
Niet erg origineel, het doet mij ook denken aan the Scene (die ik nog een stuk hoger aansla) maar nog redelijk met degelijke zang, melodie en gitaarwerk, al begon het op het einde wat te vervelen.
Cijfer: 6,5
Binnenkort ga ik ook mijn toplijst brengen van de top-40-hits in 2010 en een algemene beschouwing.
Een doodordinair popnummertje waarin de kerstsfeer niet genoeg tot uiting komt en het refrein vind ik flauw wat de tekst betreft. Na de kerst is dit vergeten en voor goed.
Dit lijkt stilistisch meer een nummer van Akon (die niet zonder autotune kan zingen) dan van Michael Jackson. Nogal vlak R&B-ballad waar de meligheid toeslaat, Michael Jackson zou dit zelf beslist niet op een album geplaatst hebben. Maar nu hij dood is moet de koe uitgemolken worden.
#35. Blof - Wijd Open
Niet erg origineel, het doet mij ook denken aan the Scene (die ik nog een stuk hoger aansla) maar nog redelijk met degelijke zang, melodie en gitaarwerk, al begon het op het einde wat te vervelen.
Binnenkort ga ik ook mijn toplijst brengen van de top-40-hits in 2010 en een algemene beschouwing.
0
geplaatst: 23 december 2010, 02:05 uur
Week 52.
Ik ben iets milder. Die maniertjes van de zanger gaan me steeds meer tegen staan, maar toch vind ik het voor hier en nu wel aardig. Misschien komt het door de heerlijke commercial die ermee gepaard gaat.
Cijfer: 5,5.
Volledig naar Akon's hand gezet doorsnee-arrenbie-anno-2010-nummertje zonder een greintje van Michael's persoonlijkheid of enig fatsoenlijke kwaliteit whatsoever. File under: Afdankertjes van wijlen King Of Pop. Maar onder de zoden en nog altijd actueel nieuws, dus keiharde pegels. See you same time next year, erven Jackson!
...gaaap...
#35. Blof - Wijd Open
Ik ga hier mee met LucM. Ik kan dan wel doodleuk gaan zitten doen over de 3FM Anthem-status en Pascal's teksten, maar we weten inmiddels allang dat we daar niet naar moeten gaan luisteren. Je schaft jezelf ook geen vleesschotel aan om alleen de garnering eraf te eten. Dan blijft er een heel aardig, doch van-dik-hout-zaagt-men-planken, rockliedje over die een stuk pittiger klinkt dan dat Oktober/April-gedoe van een paar jaar terug. Dit hoor ik graag.
Ik ben iets milder. Die maniertjes van de zanger gaan me steeds meer tegen staan, maar toch vind ik het voor hier en nu wel aardig. Misschien komt het door de heerlijke commercial die ermee gepaard gaat.
Cijfer: 5,5.
Volledig naar Akon's hand gezet doorsnee-arrenbie-anno-2010-nummertje zonder een greintje van Michael's persoonlijkheid of enig fatsoenlijke kwaliteit whatsoever. File under: Afdankertjes van wijlen King Of Pop. Maar onder de zoden en nog altijd actueel nieuws, dus keiharde pegels. See you same time next year, erven Jackson!
...gaaap...Cijfer: 2
#35. Blof - Wijd Open
Ik ga hier mee met LucM. Ik kan dan wel doodleuk gaan zitten doen over de 3FM Anthem-status en Pascal's teksten, maar we weten inmiddels allang dat we daar niet naar moeten gaan luisteren. Je schaft jezelf ook geen vleesschotel aan om alleen de garnering eraf te eten. Dan blijft er een heel aardig, doch van-dik-hout-zaagt-men-planken, rockliedje over die een stuk pittiger klinkt dan dat Oktober/April-gedoe van een paar jaar terug. Dit hoor ik graag.
0
geplaatst: 24 december 2010, 14:08 uur
kaztor schreef:
...gaaap...
...gaaap...Cijfer: 2
Kreeg deze diarree afgelopen week tijdens de wintersport over mij uitgestort in de auto op de Duitse radio.
Sloeg zowat steil achterover toen de DJ zei dat het ''de nieuwe'' Jackson was...
Te sneu voor woorden dat de erven van Michael hier toestemming voor geven, want de beste man is in dit nummer gedegradeerd tot niets meer dan een identiteitsloze en glibberige 13-in-een-dozijn-hip-hop-neger waar we de laatste jaren toch al in verdrinken

De aasgieren rondom Michael hebben zijn door hun maagzuren verteerde botten andermaal uitgepoept en het zwikkie nog maar weer eens opgewarmd, maar een opgewarmde drol blijft uiteindelijk gewoon een drol en daar wil niemand met zijn gezonde verstand in trappen.
Helaas blijkt gezond verstand bij nog teveel mensen te ontbreken anno 2010 en speciaal voor hun die dit soort wanpraktijken uiteindelijk financieel mogelijk maken, een mooie quote van Captain Beefheart:
The largest living land mammal is the absent mind.
0
geplaatst: 26 december 2010, 18:32 uur
De bazen bij Motown kunnen er ook wat van. Dat was meteen na de successen van Off The Wall en Thriller al duidelijk (Farewell, My Summer Love etc.).
Geloof me: Dit is pas het begin.
Geloof me: Dit is pas het begin.
0
geplaatst: 26 december 2010, 22:59 uur
Week 52.
#15 Train - Shake Up Christmas :
Het klinkt niet erg als de Train die ik ken (voor zover ik Train ken). Het klinkt meer hip-hop achtig. Ik ben totaal geen fan van kerstnummers en dit mag van mij ook meteen de prullenbak in. Het is een nep feel-good nummer maar ik voel me er alleen maar slechter van. De hoge binnenkomst zal wel te danken zijn aan de beperkte houdbaarheid en het feit dat hij er waarschijnlijk over 1 week weer keihard uitkeldert.
Cijfer : 2.5
#33 Michael Jackson (juist...) feat. Akon - Hold My Hand :
Wat een uitbuiterij, is het nou echt weer nodig, een nummer met een dode. Ik word er nou niet echt opgewonden van dat we Michael hier nog horen op een nieuw nummer (al heb ik sowieso weinig gehad met de nummers van Michael Jackson). Het is meer Akon dan Michael (zoals al is vermeld) en ehm, ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen behalve dan dat ik het verschrikkelijk vind. Ik hoop dat Michael zich omdraait in z'n graf.
Cijfer : 1
#35 Blof - Wijd Open :
Ojee, Blof... Blof heeft een aantal nummers gehad die ik wel kon waarderen (de enige die ik op dit moment kan verzinnen is Mens. OK Mens is het enige van Blof dat ik kan waarderen
) Dit is weer... Blof zoals ik ze ken. Verschrikkelijke vocalen (wat heeft die man toch een irritante stem), en de 'harmonie' klinkt echt niet. Inspiratieloos refrein als kerst op de taart.
Cijfer : 1.5
Nou, ik denk niet dat er van deze week eentje in m'n top25 van 2010 komt.
#15 Train - Shake Up Christmas :
Het klinkt niet erg als de Train die ik ken (voor zover ik Train ken). Het klinkt meer hip-hop achtig. Ik ben totaal geen fan van kerstnummers en dit mag van mij ook meteen de prullenbak in. Het is een nep feel-good nummer maar ik voel me er alleen maar slechter van. De hoge binnenkomst zal wel te danken zijn aan de beperkte houdbaarheid en het feit dat hij er waarschijnlijk over 1 week weer keihard uitkeldert.
Cijfer : 2.5
#33 Michael Jackson (juist...) feat. Akon - Hold My Hand :
Wat een uitbuiterij, is het nou echt weer nodig, een nummer met een dode. Ik word er nou niet echt opgewonden van dat we Michael hier nog horen op een nieuw nummer (al heb ik sowieso weinig gehad met de nummers van Michael Jackson). Het is meer Akon dan Michael (zoals al is vermeld) en ehm, ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen behalve dan dat ik het verschrikkelijk vind. Ik hoop dat Michael zich omdraait in z'n graf.
Cijfer : 1
#35 Blof - Wijd Open :
Ojee, Blof... Blof heeft een aantal nummers gehad die ik wel kon waarderen (de enige die ik op dit moment kan verzinnen is Mens. OK Mens is het enige van Blof dat ik kan waarderen
) Dit is weer... Blof zoals ik ze ken. Verschrikkelijke vocalen (wat heeft die man toch een irritante stem), en de 'harmonie' klinkt echt niet. Inspiratieloos refrein als kerst op de taart.Cijfer : 1.5
Nou, ik denk niet dat er van deze week eentje in m'n top25 van 2010 komt.
0
geplaatst: 27 december 2010, 19:02 uur
0
geplaatst: 27 december 2010, 19:06 uur
Ik zie geen kers
. En die taart is veel te mooi, die kan het nummer van Blof niet representeren.
. En die taart is veel te mooi, die kan het nummer van Blof niet representeren.
0
geplaatst: 28 december 2010, 21:22 uur
Dit zijn de nieuwe binnenkomers van deze week, al wordt het wel aangeduid als week 1, dus waarschijnlijk wordt het tijd voor een nieuw 2011 topic.
#23 P!nk - Fucking Perfect
#30 Ilse Delange - Beautiful Distraction
#33 Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars
Het irritante ''Hello'' nummer is nu de nieuwe nummer 1.
Ik zal later deze avond m'n top25 van 2010 posten.
#23 P!nk - Fucking Perfect
#30 Ilse Delange - Beautiful Distraction
#33 Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars
Het irritante ''Hello'' nummer is nu de nieuwe nummer 1.
Ik zal later deze avond m'n top25 van 2010 posten.
0
geplaatst: 28 december 2010, 21:50 uur
Dit jaar 211 hits gehoord, enkele waardeer ik nu meer maar ruim 2/3 wat ik heb gehoord hoort thuis in de prullenbak. Als ik mijn commentaren nog eens nalees zijn de meest gebruikte woorden: 'cliché', 'banaal' en 'inspiratieloos'. Inderdaad was het droevig gesteld met de hitparade anno 2010, het slechtste jaar ooit (wat ook uit de GH-topics blijkt). Nochtans ken ik wel een behoorlijk aantal leuke nummers van 2010 maar die kwamen niet in de top-40 terecht.
Dit zijn zowat de slechtste nummers die ik dit jaar heb gehoord. Brand ze op één CD en je hebt een ideaal martelwerktuig.
Kane - Love Over Healing
Wesley - You raise me up
New Kids - Groeten uit Brabant!
Ke$ha ft. 3Oh!3 - Blah Blah Blah
Jurk! - Niemand
Jaap - Don't Stop Believin'
Maaike - We Belong To The Night
David Guetta & Chris Willis featuring Fergie & LMFAO - Gettin' over you
Sunrise Inc. vs Starchild - Lick Shot
Ocean Drive ft. DJ Oriska - Some People (Ton Désir)
Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control
Kelly Rowland/David Guetta - Commander
Rihanna - Only Girl
Swedish House Maffa/Tinie Tempah - Miami 2 Ibiza
Taio Cruz - Dynamite
Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
Far East Movement - Like a G6
will.i.am feat. Nicki Minaj -Check It Out
Black Eyed Peas - The Time
David Guetta/Rihanna - Who's that Chick?
Enkele vaststellingen:
1. Veel zielloze en identiteitloze fabriekspop (de David Guetta-producties bv.) waarbij niet kunnen zingen blijkbaar een must is (Rihanna, Ke$ha, Eva Simons), er is immers autotune.
2. Een nieuwe lading 'idols' die vooralsnog niet verder komen dan papegaaienwerk.
3. Sommige artiesten die eerder leuke hits brachten stelden teleur : Nelly Furtado, Eminem, Kings of Leon en postuum Michael Jackson.
4. De Nederlandstalige muziek in de top-40 is zelden van hoog niveau geweest maar dit jaar zijn leuke Nederlandstalige hits op de vingers van één hand te tellen: 3js/Ellen Ten Damme, De Jeugd van Tegenwoordig, Blof met Wijd Open. Bovendien zijn het steeds dezelfden die in de top-40 komen : Marco Borsato, Jan Smit, Nick & Simon, Gerard Joling, Guus Meewis ...
5. De rock en vooral die van Nederlandse bodem is vaak bedroevend slecht met schabouwelijk Engels (Kane, Di-rect, Von Velsen). Waar was de tijd dat Nederland zoveel interessante rockbands leverde (Golden Earring, Earth & Fire, Shocking Blue, Focus, Nits ...)?
6. Veel ge-autotunede R&B. Een lichtpunt is dat de soul terug wat in opgang is (Cee-Lo Green bv.).
7. Formulematige dance-platen, opgebouwd met goedkope en vaak achterhaalde producties (Duck Sauce bv.).
Tot slot mijn top-20 van de hits van 2010 die tonen hoe het WEL moet en wellicht een eeuwigheidswaarde hebben.
1. Adele - Rolling in the Deep
2. Eliza Doolittle - Pack Up
3. Cee-Lo Green - Fuck You
4. John Mayer - Perfectly Lonely
5. Amy MacDonald - Don't Tell me That's Over
6. The Heavy - How You Like Me Now
7. Caro Emerald - That Man
8. Marabi - Mafikizolo
9. Jamaica - I think I like u 2
10. Lady Antebellum - Need You Now
11. Tom Helsen - Sun In Her Eyes
12. Graffiti6 - Stare Into The Sun
13. Jamiroquai - White Knuckle Ride
14. Caro Emerald - Stuck
15. 3js/Ellen Ten Damme - Wat Is Dromen?
16. Sia - Clap Your Hands
17. Mads Langer - You're Not Alone
18. Robbie Williams & Gary Barlow - Shame
19. Rox - My Baby Left Me
20. Yolanda Be Cool ft. Dcup - We No Speak Americano
Run van Snow Patrol heb ik niet opgenomen want het is een re-release.
Tenslotte iedereen nog een gelukkige 2011!
Dit zijn zowat de slechtste nummers die ik dit jaar heb gehoord. Brand ze op één CD en je hebt een ideaal martelwerktuig.
Kane - Love Over Healing
Wesley - You raise me up
New Kids - Groeten uit Brabant!
Ke$ha ft. 3Oh!3 - Blah Blah Blah
Jurk! - Niemand
Jaap - Don't Stop Believin'
Maaike - We Belong To The Night
David Guetta & Chris Willis featuring Fergie & LMFAO - Gettin' over you
Sunrise Inc. vs Starchild - Lick Shot
Ocean Drive ft. DJ Oriska - Some People (Ton Désir)
Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control
Kelly Rowland/David Guetta - Commander
Rihanna - Only Girl
Swedish House Maffa/Tinie Tempah - Miami 2 Ibiza
Taio Cruz - Dynamite
Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
Far East Movement - Like a G6
will.i.am feat. Nicki Minaj -Check It Out
Black Eyed Peas - The Time
David Guetta/Rihanna - Who's that Chick?
Enkele vaststellingen:
1. Veel zielloze en identiteitloze fabriekspop (de David Guetta-producties bv.) waarbij niet kunnen zingen blijkbaar een must is (Rihanna, Ke$ha, Eva Simons), er is immers autotune.
2. Een nieuwe lading 'idols' die vooralsnog niet verder komen dan papegaaienwerk.
3. Sommige artiesten die eerder leuke hits brachten stelden teleur : Nelly Furtado, Eminem, Kings of Leon en postuum Michael Jackson.
4. De Nederlandstalige muziek in de top-40 is zelden van hoog niveau geweest maar dit jaar zijn leuke Nederlandstalige hits op de vingers van één hand te tellen: 3js/Ellen Ten Damme, De Jeugd van Tegenwoordig, Blof met Wijd Open. Bovendien zijn het steeds dezelfden die in de top-40 komen : Marco Borsato, Jan Smit, Nick & Simon, Gerard Joling, Guus Meewis ...
5. De rock en vooral die van Nederlandse bodem is vaak bedroevend slecht met schabouwelijk Engels (Kane, Di-rect, Von Velsen). Waar was de tijd dat Nederland zoveel interessante rockbands leverde (Golden Earring, Earth & Fire, Shocking Blue, Focus, Nits ...)?
6. Veel ge-autotunede R&B. Een lichtpunt is dat de soul terug wat in opgang is (Cee-Lo Green bv.).
7. Formulematige dance-platen, opgebouwd met goedkope en vaak achterhaalde producties (Duck Sauce bv.).
Tot slot mijn top-20 van de hits van 2010 die tonen hoe het WEL moet en wellicht een eeuwigheidswaarde hebben.
2. Eliza Doolittle - Pack Up
3. Cee-Lo Green - Fuck You
4. John Mayer - Perfectly Lonely
5. Amy MacDonald - Don't Tell me That's Over
6. The Heavy - How You Like Me Now
7. Caro Emerald - That Man
8. Marabi - Mafikizolo
9. Jamaica - I think I like u 2
10. Lady Antebellum - Need You Now
11. Tom Helsen - Sun In Her Eyes
12. Graffiti6 - Stare Into The Sun
13. Jamiroquai - White Knuckle Ride
14. Caro Emerald - Stuck
15. 3js/Ellen Ten Damme - Wat Is Dromen?
16. Sia - Clap Your Hands
17. Mads Langer - You're Not Alone
18. Robbie Williams & Gary Barlow - Shame
19. Rox - My Baby Left Me
20. Yolanda Be Cool ft. Dcup - We No Speak Americano
Run van Snow Patrol heb ik niet opgenomen want het is een re-release.
Tenslotte iedereen nog een gelukkige 2011!
0
geplaatst: 28 december 2010, 22:26 uur
Hier is mijn lijstje van de 25 van 2010.
Het cijfer staat acher het nummer in haakjes, n.r. staat voor niet gereviewd (ik heb namelijk de de eerste weken gemist, toen deed ik nog niet mee, en ook nog een paar weken toen ik er even geen zin meer in had).
Het cijfer komt soms ook niet meer overeen met wat ik destijds gegeven had, maar dat heb ik dan aangegeven.
01. Enrique Iglesias & Nicole Scherzinger - I Can Feel Your Heartbeat (9.5)
02. Alicia Keys - Try Sleeping with a Broken Heart (n.r., 9.5)
03. 3js & Ellen ten Damme - Wat is Dromen? (9)
04. (Armin van Buuren) & Sophie Ellis-Bextor - Not Giving Up on Love (toen 7.5, nu 9)
05. Jamiroquai - White Knuckle Ride (toen 8, nu 8.5)
06. Inna - Amazing (8.5)
07. Inna - 10 Minutes (8.5)
08. Ke$ha - Take it Off (n.r., 8.5)
09. Mike Posner - Cooler Than Me (n.r., 8.5)
10. Caro Emerald - That Man (toen 6, nu 8.5)
11. Lady Antebellum - Need You Now (n.r., 8 )
12. De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof (toen 5.5, nu 8 )
13. Inna - Love (n.r., 8 )
14. Tom Helsen - Sun in Her Eyes (8 )
15. Dance Nation - Great Divide (toen 9, nu 8 )
16. Kelis - Acapella (n.r., 7.5)
17. Rihanna - Rude Boy (n.r., 7.5)
18. Adele - Rolling in the Deep (7.5)
19. Kane & Isle Delange - High Places (toen 6.5, nu 7.5)
20. Rihanna - Only Girl (in the World) (7.5)
21. Graffiti - Stare Into the Sun (7.5)
22. Black Eyed Peas - Rock Your Body (n.r., 7.5)
23. Far East Movement - Like a G6 (7)
24. Caro Emerald - Stuck (7)
25. B.o.B. - Airplanes (7)
Inna is de grote winnaar van 2010, ze heeft 3 nominaties.
Verder was het heel erg twijfelen welke van de twee 9.5 ik nou bovenaan zou zetten. Eigenlijk wou ik Alicia Keys doen omdat dat wat meer diepgang had dan Heartbeat, maar Heartbeat is gewoon tè betoverend.
Over het algemeen was 2010 echt een verschrikkelijk jaar... ook al viel het me nog mee dat er nog best 25 leuke nummers uit kwam, want voor mijn gevoel heb ik alleen maar 1en gegeven.
Verder ben ik het eens met de vaststellingen van LucM.
Het cijfer staat acher het nummer in haakjes, n.r. staat voor niet gereviewd (ik heb namelijk de de eerste weken gemist, toen deed ik nog niet mee, en ook nog een paar weken toen ik er even geen zin meer in had).
Het cijfer komt soms ook niet meer overeen met wat ik destijds gegeven had, maar dat heb ik dan aangegeven.
01. Enrique Iglesias & Nicole Scherzinger - I Can Feel Your Heartbeat (9.5)
02. Alicia Keys - Try Sleeping with a Broken Heart (n.r., 9.5)
03. 3js & Ellen ten Damme - Wat is Dromen? (9)
04. (Armin van Buuren) & Sophie Ellis-Bextor - Not Giving Up on Love (toen 7.5, nu 9)
05. Jamiroquai - White Knuckle Ride (toen 8, nu 8.5)
06. Inna - Amazing (8.5)
07. Inna - 10 Minutes (8.5)
08. Ke$ha - Take it Off (n.r., 8.5)
09. Mike Posner - Cooler Than Me (n.r., 8.5)
10. Caro Emerald - That Man (toen 6, nu 8.5)
11. Lady Antebellum - Need You Now (n.r., 8 )
12. De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof (toen 5.5, nu 8 )
13. Inna - Love (n.r., 8 )
14. Tom Helsen - Sun in Her Eyes (8 )
15. Dance Nation - Great Divide (toen 9, nu 8 )
16. Kelis - Acapella (n.r., 7.5)
17. Rihanna - Rude Boy (n.r., 7.5)
18. Adele - Rolling in the Deep (7.5)
19. Kane & Isle Delange - High Places (toen 6.5, nu 7.5)
20. Rihanna - Only Girl (in the World) (7.5)
21. Graffiti - Stare Into the Sun (7.5)
22. Black Eyed Peas - Rock Your Body (n.r., 7.5)
23. Far East Movement - Like a G6 (7)
24. Caro Emerald - Stuck (7)
25. B.o.B. - Airplanes (7)
Inna is de grote winnaar van 2010, ze heeft 3 nominaties.
Verder was het heel erg twijfelen welke van de twee 9.5 ik nou bovenaan zou zetten. Eigenlijk wou ik Alicia Keys doen omdat dat wat meer diepgang had dan Heartbeat, maar Heartbeat is gewoon tè betoverend.
Over het algemeen was 2010 echt een verschrikkelijk jaar... ook al viel het me nog mee dat er nog best 25 leuke nummers uit kwam, want voor mijn gevoel heb ik alleen maar 1en gegeven.
Verder ben ik het eens met de vaststellingen van LucM.
0
geplaatst: 31 december 2010, 14:35 uur
Kaztor's 10 van 2010 (Top 40) -en boven die 10 verheven: The Rolling Stones-
THE ROLLING STONES - PLUNDERED MY SOUL
2. Graffiti6 - Stare Into the Sun
3. Alicia Keys - Try Sleeping with a Broken Heart
4. Eliza Doolittle - Pack Up
5. Cee-Lo Green - Fuck You
6. Amy MacDonald - Don't Tell me That's Over
7. The Heavy - How You Like Me Now
8. Marabi - Mafikizolo
9. Lady Antebellum - Need You Now
10. Ben L'Oncle Soul - Seven Nation Army
Kaztor's 10 Steenpuisten Op De Reet Van 2010:
Randdebiel-niveau:
- Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
- Jochem Myjer - Mijn Dag
Gewoon barslechte hitparade-shit:
- Rihanna & dinges - What's My Name?
- Black Eyed Peas - The Time
- Stromae - Alors On Dance
- & - Swedish House Maffia - Miami 2 Ibiza & dat andere geval van hun. Het is me om 't even.
- Duck Sauce & dinges - Barbra Streisand
- Sunrise Inc. vs Starchild - Lick Shot
- Kane - Love Over Healing
De 10 plekjes zijn al verbruikt, maar deze vind ik eigenlijk allemaal net zo erg: Wesley - You raise me up, BEP - Rock Your Body, William feat. Nicki Minaj - Check It Out, Ke$ha - Blabla, alles van Inna, zo'n beetje alle Nederlandse artiesten... HELP!!
THE ROLLING STONES - PLUNDERED MY SOUL
2. Graffiti6 - Stare Into the Sun
3. Alicia Keys - Try Sleeping with a Broken Heart
4. Eliza Doolittle - Pack Up
5. Cee-Lo Green - Fuck You
6. Amy MacDonald - Don't Tell me That's Over
7. The Heavy - How You Like Me Now
8. Marabi - Mafikizolo
9. Lady Antebellum - Need You Now
10. Ben L'Oncle Soul - Seven Nation Army
Kaztor's 10 Steenpuisten Op De Reet Van 2010:
Randdebiel-niveau:
- Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
- Jochem Myjer - Mijn Dag
Gewoon barslechte hitparade-shit:
- Rihanna & dinges - What's My Name?
- Black Eyed Peas - The Time
- Stromae - Alors On Dance
- & - Swedish House Maffia - Miami 2 Ibiza & dat andere geval van hun. Het is me om 't even.
- Duck Sauce & dinges - Barbra Streisand
- Sunrise Inc. vs Starchild - Lick Shot
- Kane - Love Over Healing
De 10 plekjes zijn al verbruikt, maar deze vind ik eigenlijk allemaal net zo erg: Wesley - You raise me up, BEP - Rock Your Body, William feat. Nicki Minaj - Check It Out, Ke$ha - Blabla, alles van Inna, zo'n beetje alle Nederlandse artiesten... HELP!!

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 2 januari 2011, 19:06 uur
Het lijkt er dus op dat Adele de grote winnares is geworden. Moet ik dat nummer maar eens gaan draaien 

0
geplaatst: 5 januari 2011, 15:36 uur
Het zal dan aan mij zijn om het kaarsje van 2010 definitief uit te blazen, gezien mijn achterstand in dit topic:
Weekje 51: De wereld huilt. Chris Martin weet.
#17: YouTube - Coldplay - Christmas Lights
Overal oorlog en ellende, maar Chris Martin houdt van ons allemaal. Toch wel fijn. Zijn talent om de softe, weke kant van de menselijke ziel te bespelen grenst aan hogere wetenschap. Hij vindt de gevoelige snaar gelijk een varken een truffel. Wie kan dus beter een kersthit maken dan zijn bandje?
En ja, alles zit erin: het glinsterende cadeaupapier, de poedersuiker, het vuurwerk. Je zou het bijna niet eens merken dat het refrein niet memorabel genoeg is om toegelaten te worden tot het canon van klassieke kerstkitsch. Bijna.
Cijfer: 5,0
#23: YouTube - Martin Solveig & Dragonette - Hello
In Eindhoven een krankzinnige superhit, mede door het Glazen Huis van 3FM. Goed dan, we krijgen al genoeg gelegenheid om Kaztor te pesten met zijn Volendamse identiteit, dus laat ik mezelf hier maar eens op de 'kick me'-stoel neerzetten: ik kan geen hekel aan hebben aan dit wegwerphitje. Het heeft iets besmettelijks. Net als ebola, zullen critici zeggen. Ja, jongens, dan sta ik mooi met mijn mond vol tanden. Wie had gedacht dat het 'foute boer'-gehalte zo hoog was in sandokan? Ik geef het toe, ik ben ook maar een mens. Zie die bekentenis als mijn kerstcadeautje aan jullie allemaal, want troost als Chris Martin kan ik niet bieden.
Half puntje erbij nog voor de geinige clip, met volgens mij een cameo van de Franse tennisser Gael Monfils.
#29: YouTube - Bruno Mars - Grenade [Official Music Video]
Bruno is een slimme jongen, en het is niet uitgesloten dat hij ooit nog een heel erg goede plaat gaat maken. Als ie zo lang leeft. Aan dit nummer te horen is hij namelijk nogal vatbaar voor romantische zelfdestructie: 'I'd catch a grenade for ya (...) jump in front of a train for ya (...) take a bullet right through the brain...' Nogal bloederig allemaal, geen wonder dat het meisje een beetje afstandelijk tegen hem doet, als hij zo moet overdrijven.
Ook de Michael Jackson parodie die hier moet doorgaan voor een productie is erover. Het zijn misschien wel jeugdzonden van iemand die alles heeft om zich te ontwikkelen tot popgenie, maar nog een lange weg te gaan heeft. En uit de buurt moet blijven van scheermesjes.
Cijfer: 5,5
#33: YouTube - Marco Borsato - Kerstmis
Het is kerstmis. Dat het even duidelijk was, voor de mensen zonder kalender. Aangezien wereldvrede dit jaar waarschijnlijk weer niet bereikt gaat worden, krijgen we bim, bam, bom, kon het maar elke dag kerstmis zijn, van Marco Borsato. De bron van kekke, goed bedachte pophits lijkt een beetje opgedroogd in het Borsatokamp, zodat we hier weer een aantal sentimentele gemeenplaatsen vinden, bij elkaar geperst en gladgestreken, hapklaar op smaak gebracht voor de weinig kritische huisvrouw.
Borsato is nooit een musician's musician geweest (understatement), maar zijn oude hits klonken toch slimmer. En zijn bedrijf is ook nog failliet gegaan! Als dit zo doorgaat, moet zijn vrouw straks weer bordjes omdraaien bij Rad Van Fortuin. Laten we Chris Martin vragen om deze kerst extra van Marco te houden, want zonder een zelfverzekerde Marco voelt Nederland nog deprimerender aan. Daar kan een clip met Hans Klok en Theo Maassen niets aan veranderen.
#35: Rihanna- What's My Name Feat Drake
De zelfdestructie in da club begint sporen na te laten, zo te horen: 'Nananana, what's my name.' Het is het soort teksten dat alleen wordt gebezigd door dwalende zwervers en popbarbies. Mensen die dit toch leuk vinden, moeten wel beseffen dat je haar steunt in haar slechte gedrag als je geld uitgeeft aan deze single.
Cijfer: 2,5
Week 52. We proberen het jaar af te sluiten met een positieve noot.
Slap nummer, zo tam als een dode cavia. Maar cavia´s zijn best lief. Nou ja, dood niet zo, natuurlijk, althans, niet zodra de rigor mortis heeft ingetreden, maar kerstmis duurt ook maar twee dagen, en uhm...
Akon zingt niet de hele tijd. Dat is fijn. Bedankt Akon!
Het is een illusie dat een artiest die het kritisch onderscheid al twintig jaar voor zijn dood uit het oog was verloren, postuum iets zou kunnen uitbrengen dat kan tippen aan het werk uit zijn heydays. Dat in acht genomen, plus de aanwezigheid van de vervelende wandelende reclame voor scheermesjes genaamd Akon (de keuze van gastartiesten op 'Michael' doet het bloed schilferen): nog niet eens zo'n slecht nummer. Meer Mariah Carey dan Quincy Jones, toegegeven, maar aardig gedaan.
#35. Blof - Wijd Open
Hoe open? Wijd open! Blof drukt zich uit in een beperkt arsenaal van emoties, en schakelt moeiteloos over van de een naar de ander. En ze zijn altijd van stal te halen als er weer een of ander evenement moet worden opgeleukt met niet al te moeilijke emoties. Het zijn jongens die hard werken voor hun geld, en ze kunnen een beetje spelen, dus ik vergeef ze bij deze dat ik de meeste van hun liedjes (incl. deze) geen hol aan vind. Grootmoedig van mij, he? Ach, de kerstgedachte!
Cijfer: 5
Als jullie het niet erg vinden ga ik geen jaaroverzicht maken, want om dat eerlijk te doen zou ik alle hits nog een keer moeten naluisteren, en, pardon my french: no way in hell.
Alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar, broeders en zusters! Moge we veel genieten van goede dingen, zeuren over slechte dingen, en in de gaten houden hoe betrekkelijk het allemaal is.
Weekje 51: De wereld huilt. Chris Martin weet.
#17: YouTube - Coldplay - Christmas Lights
Overal oorlog en ellende, maar Chris Martin houdt van ons allemaal. Toch wel fijn. Zijn talent om de softe, weke kant van de menselijke ziel te bespelen grenst aan hogere wetenschap. Hij vindt de gevoelige snaar gelijk een varken een truffel. Wie kan dus beter een kersthit maken dan zijn bandje?
En ja, alles zit erin: het glinsterende cadeaupapier, de poedersuiker, het vuurwerk. Je zou het bijna niet eens merken dat het refrein niet memorabel genoeg is om toegelaten te worden tot het canon van klassieke kerstkitsch. Bijna.
Cijfer: 5,0
#23: YouTube - Martin Solveig & Dragonette - Hello
In Eindhoven een krankzinnige superhit, mede door het Glazen Huis van 3FM. Goed dan, we krijgen al genoeg gelegenheid om Kaztor te pesten met zijn Volendamse identiteit, dus laat ik mezelf hier maar eens op de 'kick me'-stoel neerzetten: ik kan geen hekel aan hebben aan dit wegwerphitje. Het heeft iets besmettelijks. Net als ebola, zullen critici zeggen. Ja, jongens, dan sta ik mooi met mijn mond vol tanden. Wie had gedacht dat het 'foute boer'-gehalte zo hoog was in sandokan? Ik geef het toe, ik ben ook maar een mens. Zie die bekentenis als mijn kerstcadeautje aan jullie allemaal, want troost als Chris Martin kan ik niet bieden.
Half puntje erbij nog voor de geinige clip, met volgens mij een cameo van de Franse tennisser Gael Monfils.
#29: YouTube - Bruno Mars - Grenade [Official Music Video]
Bruno is een slimme jongen, en het is niet uitgesloten dat hij ooit nog een heel erg goede plaat gaat maken. Als ie zo lang leeft. Aan dit nummer te horen is hij namelijk nogal vatbaar voor romantische zelfdestructie: 'I'd catch a grenade for ya (...) jump in front of a train for ya (...) take a bullet right through the brain...' Nogal bloederig allemaal, geen wonder dat het meisje een beetje afstandelijk tegen hem doet, als hij zo moet overdrijven.
Ook de Michael Jackson parodie die hier moet doorgaan voor een productie is erover. Het zijn misschien wel jeugdzonden van iemand die alles heeft om zich te ontwikkelen tot popgenie, maar nog een lange weg te gaan heeft. En uit de buurt moet blijven van scheermesjes.
#33: YouTube - Marco Borsato - Kerstmis
Het is kerstmis. Dat het even duidelijk was, voor de mensen zonder kalender. Aangezien wereldvrede dit jaar waarschijnlijk weer niet bereikt gaat worden, krijgen we bim, bam, bom, kon het maar elke dag kerstmis zijn, van Marco Borsato. De bron van kekke, goed bedachte pophits lijkt een beetje opgedroogd in het Borsatokamp, zodat we hier weer een aantal sentimentele gemeenplaatsen vinden, bij elkaar geperst en gladgestreken, hapklaar op smaak gebracht voor de weinig kritische huisvrouw.
Borsato is nooit een musician's musician geweest (understatement), maar zijn oude hits klonken toch slimmer. En zijn bedrijf is ook nog failliet gegaan! Als dit zo doorgaat, moet zijn vrouw straks weer bordjes omdraaien bij Rad Van Fortuin. Laten we Chris Martin vragen om deze kerst extra van Marco te houden, want zonder een zelfverzekerde Marco voelt Nederland nog deprimerender aan. Daar kan een clip met Hans Klok en Theo Maassen niets aan veranderen.
#35: Rihanna- What's My Name Feat Drake
De zelfdestructie in da club begint sporen na te laten, zo te horen: 'Nananana, what's my name.' Het is het soort teksten dat alleen wordt gebezigd door dwalende zwervers en popbarbies. Mensen die dit toch leuk vinden, moeten wel beseffen dat je haar steunt in haar slechte gedrag als je geld uitgeeft aan deze single.
Cijfer: 2,5
Week 52. We proberen het jaar af te sluiten met een positieve noot.
Slap nummer, zo tam als een dode cavia. Maar cavia´s zijn best lief. Nou ja, dood niet zo, natuurlijk, althans, niet zodra de rigor mortis heeft ingetreden, maar kerstmis duurt ook maar twee dagen, en uhm...
Akon zingt niet de hele tijd. Dat is fijn. Bedankt Akon!
Het is een illusie dat een artiest die het kritisch onderscheid al twintig jaar voor zijn dood uit het oog was verloren, postuum iets zou kunnen uitbrengen dat kan tippen aan het werk uit zijn heydays. Dat in acht genomen, plus de aanwezigheid van de vervelende wandelende reclame voor scheermesjes genaamd Akon (de keuze van gastartiesten op 'Michael' doet het bloed schilferen): nog niet eens zo'n slecht nummer. Meer Mariah Carey dan Quincy Jones, toegegeven, maar aardig gedaan.
#35. Blof - Wijd Open
Hoe open? Wijd open! Blof drukt zich uit in een beperkt arsenaal van emoties, en schakelt moeiteloos over van de een naar de ander. En ze zijn altijd van stal te halen als er weer een of ander evenement moet worden opgeleukt met niet al te moeilijke emoties. Het zijn jongens die hard werken voor hun geld, en ze kunnen een beetje spelen, dus ik vergeef ze bij deze dat ik de meeste van hun liedjes (incl. deze) geen hol aan vind. Grootmoedig van mij, he? Ach, de kerstgedachte!
Cijfer: 5
Als jullie het niet erg vinden ga ik geen jaaroverzicht maken, want om dat eerlijk te doen zou ik alle hits nog een keer moeten naluisteren, en, pardon my french: no way in hell.
Alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar, broeders en zusters! Moge we veel genieten van goede dingen, zeuren over slechte dingen, en in de gaten houden hoe betrekkelijk het allemaal is.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 15:38 uur
* denotes required fields.