MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
Black Eyed Peas - The Time

hoi123 schreef:
Ware het niet dat als dit nummer voorbijkomt, ik de neiging krijg om heel veel dingen kapot te slaan.
Vreselijke synths, vreselijke zangers die met vreselijke autotune zijn bewerkt, vreselijke tekst, vreselijke ripoff van een vreselijk nummer, vreselijke raps met vreselijke beats in het refrein die vreselijk dissonant zijn met de rest van het nummer, dames en heren, The Time is het muzikale equivalent van vreselijk.

Maar wat vind je er nou eigenlijk van, Roeland?

Week 49:

#16 - Ben Saunders - If You Don't Know Me By Now
Ik zou bijna punten aftrekken voor het publiek dat hierop reageert. Maar dat doe ik niet.
Wel trek ik punten af voor het standaard Idolsgehalte en achtergrondkoortje. Wel een aardige stem heeft hij en het nummer is, hoewel nogal kliesjee, niet erg storend.
Cijfer: 4

#23 - Nelly - Just a Dream
Whyyyyy? Waarom nou dat irritante, KUTcomputerstemmetje in dat refrein over die KUTsynthesizers? Oef, wat word ik hier chagrijnig van. Belabberde teksten en die zanger hiervan mag veroordeeld worden tot een jaartje verplichte zangles. Nelly is ook niet echt goed in rappen. Mislukte comeback in alle opzichten. Rot op met je pleistertje.
Cijfer: 1,5

#28 -.Iemand - Titel die ik nu al vergeten ben
Jezus, die productie!
Zal maar hopen dat dit door Youtube komt. In ieder geval weer dat irritante ''breek da club af''-sfeertje en vreselijke zang van roodharige kip. Zelfs als ik gedwongen word gaat dit niet werken op de dansvloer bij mij.
Cijfer: 1,5

#30 - Lange Frans & Thé Lau - Zing Voor Me
Haha, nooit geweten dat Lange Frans zó slecht kon rappen. Doet me denken aan mijn puberende neefje die maar al te graag in een hoekje ligt te mokken.
Maar ja, is niet het ergste. Want dat refrein.. Kom. Op.
Daarnaast natuurlijk weer eens een cliché beat en slechte tekst. Is het een complot van de regering tegen mensen die wel kritisch luisteren? Moet bijna wel. Snel vergeten dit.
Cijfer: 1

#35 - Take That - The Flood
Valt onder de categorie hoofdschuddende mannen met piano. En daar ben ik niet van onder de indruk.
Heb liever hun oude, niet quasi-dramatische nummers die ik raar genoeg prima kan pruimen. Hier ben ik niet erg van onder de indruk.
Cijfer: 3,5

#37 - Handsome Poets - Dance (the War is Over)
Handsome Poets is een groep die succes wil bereiken, maar toch ruige kerels willen blijven (Dance is voor pussys, duuh). Maar ze willen natuurlijk wel doorbreken. Hoe doen ze dit? Makkelijk, maak gewoon een simpel, goedkoop synthesizermelodietje, maar schreeuw er wel overheen als een overstuurde holbewoner met diarree. Zo blijf je wel ruig. En het werkt ook nog.
Equivalent van ultieme geliktheid.
Cijfer: 2

#39 - Jason Derulo - What If?
Dit wordt hem ook al niet. Concept gejat van The Scientist van Coldplay, nummer gejat van weet-ik-veel-maar-ik-ken-het-al en de platenmaatschappij doet de rest. Intens irritant.
Cijfer: 2

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Maar wat vindt je er nou eigenlijk van, Roeland?

Vreselijk.

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Maar wat vindt je er nou eigenlijk van, Roeland?

Toch best ironisch dat je de spelfout al aangeeft

hoi123 schreef:
En is het nou een trend om het woord roos in je nummer te proppen?

Beter in je nummer dan in je haar zal hij gedacht hebben.

Joren999 schreef:
(quote)

Toch best ironisch dat je de spelfout al aangeeft

Argh! Uit ego-overwegingen even geëdit.

Wel vervelend dattie reeds tweemaal gequote is

S-V, je legt het sarcastische bijltje er toch niet bij neer?

Nou, hier gaan we dan :

#16 Adele - Rolling in the Deep :
Eerste single van Adele die ik eigenlijk goed vind. Chasing Pavements vond ik saai en Make You Feel My Love had een veel te hoog zeikgehalte. Deze klinkt daarentegen wel lekker. Het swingt, en er zit een lekker drum onder. Mooie stem van Adele ook.
Cijfer : 7.5

#31 Jochem Myjer - Mijn Dag :
Dit is geen nummer dus ik ga hier ook niks over schrijven.
Cijfer : 1

#34 Van Velzen - Take Me In :
Van Velzen heeft me altijd ontzettend weten te irriteren met z'n plaat Baby Get Higher, de opvolgers daarvan kan ik me niet eens meer herinneren. Z'n nieuwe rol bij Voice of Holland heeft z'n carriere een boost gegeven en vandaar dat hij ook weer eens een hitje scoort.
Nou, lyricaal stelt het niks voor en vocaal ook ontzettend weinig. Moet zeggen dat z'n stem in het refrein weinig zuiver klinkt.
Cijfer : 2

#37 Nick & Simon - Vlinders :
Ontzettende zeikplaat. Verschillelijk. Een nieuw dieptepunt van Nick & Simon, ze hebben welgeteld één single gehad die mij kon bekoren (Kijk Omhoog).
Cijfer : 1

kaztor schreef:
S-V, je legt het sarcastische bijltje er toch niet bij neer?

Nooit! Maar elf nummers achterstand is wel een drempeltje...

Weekje 51:

#17: YouTube - Coldplay - Christmas Lights
Hmmm... Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Het komt wat te langzaam op gang, net alsof dit bij voorbaat geen fijne tijd is, ofzo. Dan krijgt het plotseling een hoog lal-gehalte dat hevig tegen een melancholische U2 aanleunt. Echt slecht vind ik het niet, maar meer dan een lauw tussendoortje is het zeker niet.
Cijfer: 5,5.

#23: YouTube - Martin Solveig & Dragonette - Hello
Bubblegum-dance voor kleine kinders. You say hello, I say goodbye!
Cijfer: 2,5.

#29: YouTube - Bruno Mars - Grenade [Official Music Video]
Daar is onze glijgans weer. Maar ook deze keer kan ik dit niet slecht vinden.
Het liedje klinkt gelukkig niet zo gemakzuchtig als de gemiddelde watered-down arrenbie-slijmballenplaat. Z'n stem hoor ik ook graag en hij lijkt geen auto-tune nodig te hebben -een zeldzaamheid vandaag de dag-. Superspeciaal is het ook weer niet, gewoon ook deze keer weer: Leuk, luchtig liedje. Niks mis mee op z'n tijd!
Cijfer: 7.

#33: YouTube - Marco Borsato - Kerstmis
Erg gemaakt gezellig dit. Maar het voordeel deze keer is dat onze Wandelende Coltrui nu eens niet pathetisch staat te doen. Ongetwijfeld is dit bedoeld om de argeloze fan op kosten te jagen door een zgn. 'bonus'-cd aan z'n recente cd toe te voegen, maar deze keer ben ik milder.
Die huppeldepup-beat mág natuurlijk niet serieus genomen worden, maar ik vind dit een stuk beter te verdragen dan z'n jankerige bombast waarmee je me gegarandeerd de deur uit jaagt.
En al die BN-ers in de clip... Nou ja, zo zijn BN-ers nu eenmaal: Massaal elkaar dekken als het enige publiciteit oplevert...
Cijfer: 5.

#35: U-weet-wel & ene meneer Drake deze keer
Waar was die 1 ook al weer? Oh ja, hier:
Cijfer: 1. (Wat een ongelofelijke KUTPLAAT!!!)

Even voor een ieder. Dat nummer 35 is dus Rihanna ft. Drake. Het is ook zo lastig om gewoon een artiestennaam over te nemen

Je hebt helemaal gelijk.
Bespaart voor velen een hoop ellende.

Even leek het erop, vorig jaar bij dat vorige album, dat het nog eens goed zou komen met Rihanna.
De songs leken wat gewichtiger te zijn geworden en ook de zang leek minder te storen.
Helaas lijkt ze het de laatste tijd nodig te vinden om elke week met een nieuwe single uit te komen van een kennelijk veel te snel doorgeramde nieuwe cd. En dat nieuwe kapsel...

Ohnee wat een verschrikkelijke binnenkomers weer. Rihanna en Bruno Mars vind ik echt bedroevend slecht. Marco heb ik nog niet gehoord maar dat zal wel niet veel soeps zijn.

Er staat ook gewoon niks leuks in de tipparade.

Week 51.

#17. Coldplay - Christmas Lights
Aardig nummer maar voor Coldplay wat te gewoontjes, het klinkt een beetje lauw. Maar voor Kerstmis kan het wel.
Cijfer: 5,5

#23. Martin Solveig & Dragonette - Hello
Op zich kan vrolijke en simpele bubbelgumpop voor mij af en toe maar dit klinkt mij te gemaakt en machinaal, ik mis enige spontaniteit. Hits worden hoe langer hoe meer bepaald door producers dan door muzikanten.
Cijfer: 3,5

#29. Bruno Mars - Grenade
Een mooie stem heeft hij zeker en het nummer mag er ook zijn maar het klinkt inderdaad te glad. Bruno Mars zou beter tot zijn recht komen als hij pure soul brengt maar dan heeft hij natuurlijk minder kans om een hit te scoren.
Cijfer: 6

#33. Marco Borsato - Kerstmis
Het refrein is natuurlijk duidelijk gemaakt om mee te zingen, de kerstsfeer komt mij ook gemaakt over maar het is tenslotte best te doen en Marco Borsato klinkt hier inderdaad niet pathetisch.
Cijfer: 5

#35. Rihanna - What's My Name? ft. Drake
Dit nummer heb ik al enkele keren gehoord, je kunt er donder op zeggen dat Rihanna's nieuwste album uitgemolken zal worden door zoveel mogelijk nummers op single uit te brengen en enkel omdat het Rihanna is wordt het automatisch een hit. Mij niet gezien, die blikkerige stem van haar ben ik meer dan beu en het nummer zelf is niet meer dan muzikaal behang.
Cijfer: 2,5

Week 51.

#17 Coldplay - Christmas Lights :
Ik heb het niet zo op kerstnummers. Dus het moest toch heel wat zijn mocht dit me bekoren. En helaas, het is te sloom en dramatisch voor me. Chris Martin heeft een hele mooie stem maar hier komt het niet echt naar voren. Totaal niet bijzonder en/of memorable.
Cijfer : 3

#23 Martin Solveig & Dragonette - Hello :
Het begon leuk! Wat een verrassing. Maar toen begon ze te zingen, en wat een irritante autotune. Het nummer brengt niet echt veel met zich mee, en duurt best wel een beetje te lang, dus dat doet het nummer ook niet ten goede. Helaas want de intro vond ik wel leuk.
Cijfer : 3.5

#29 Bruno Mars - Grenade :
Ik heb Just the Way You Are destijds volgens mij een 5 of een 5.5 gegeven, achteraf gezien had dat veel en veeeeel lager moeten zijn want ik erger me dood aan het nummer. Ik kon het na 1x al niet meer aanhoren.
Ook dit nummer vind ik verschrikkelijk. Behalve dat ik een hekel heb aan z'n stem is ook de zeiktekst weer aanwezig. Wat een slijmbal is dit toch, of zoals Kaztor weer zo mooi aangeeft, een glijgans. Dit kan ik dus echt niet aanhoren.
Cijfer : 1 (Maar dan ook echt ene hele grote).

#33 Marco Borsato - Kerstmis :
Weer een kerstnummer.. Je kon vast wel raden hoe blij ik was toen ik dit zag, Marco Borsato èn een kerstnummer, het kan haast niet beter. Nog groter was de schok toen ik erachter kwam dat het voor een keer geen ballad was. Zet de deur maar open, Marco komt eraan. Wat een gezellig leuk familie nummer, allemaal bij elkaar komen onder de dekens en de cadeautjes onder de kerstboom aanstaren. Wat een kuttekst.
Cijfer : 1.5 (omdat het beter is dan de glijgans, en ik de laatste tijd wel heel scheutig ben met de 1en).

#35 Rihanna ft. Drake - What's My Name? :
Oh na na, what's my name? Wat een verchrikkelijk nummer zonder echt refrein. Only Girl vond ik behoorlijk goed maar dit is weer bedroevend. Totaal niet origineel en op geen enkel vlak boeit het me, en Drake maakt het alleen maar erger. Dit is echt zo'n nummer waarvan je kan zeggen dat het een hit wordt, omdat het door een artiest gezongen wordt die al bekend is.
Cijfer : 1.5 ................. vooruit toch niet een 1...

Ik vind het wel bedroevend dat ik elke keer zulke lage cijfers geef maar het lijkt wel alsof ze express de nummers nemen die ik totaal niet leuk vind.

En het wordt de komende tijd dus ook niet beter als ik de tipparade zie.

of zoals Kaztor weer zo mooi aangeeft, een glijgans.

Kaztor krijgt de credits?

Ik wist niet meer wie het bij Just the Way You Are had opgenoemd en was te lui om het op te zoeken.

In dat geval gaan de geliefde credits naar jou toe .

Jammer dat What's My Name? niet zo geliefd is. Tja, kan begrijpen dat mensen Rihanna beu zijn dan ontelbaar top 40-hits. Moet zeggen dat ik dit juist een erg origineel nummer vindt, ik geloof niet echt de standaardopstelling van een popliedje. En het heeft een heel fijn refrein (hey boy I really wanna see if you can go downtown with a girl like me,hey boy, I really wanna be with you, cause you just my type, oh na na na) (dat is het refrein NewYorkCityLight )

Ik heb al een beetje de balans opgemaakt over dit jaar.
Over een week of 2 kom ik met de beste en slechtste 10.

kaztor schreef:
Ik heb al een beetje de balans opgemaakt over dit jaar.
Over een week of 2 kom ik met de beste en slechtste 10.

Dus met andere woorden, jij bent in staat om uit die bergketen van ''muzikale'' stront van 2010 nog 10 tarrels te nomineren die het predikaat ''de beste'' gaan krijgen ?

Weet niet of ik hier respect voor moet hebben of gewoon ontzettend veel medelijden !

Anderzijds, je komt uit Volendam en dus ben je vermoedelijk aardig resistent geworden wat betreft afschrikwekkende audio-terreur...

Ik ga in ieder geval een lijst maken met de 10 (of meer) beste nummers, maar de 10 slechtste zal ik niet doen, dat zijn er teveel. Misschien dat ik wel nog een aantal echte gedrochten even zal aanstippen.

Er zijn best wel wat kwalitatief goede nummers binnen gekomen, maar dat zijn nou grotendeels net die nummers die helemaal niet door de radio gepushed werden om in de Top 40 terecht te komen. Of ga je zeggen dat artiesten als Amy Winehouse, Adele of Graffiti6 tot dezelfde bovengenoemde bergketen behoren?

De 'slechte' lijst is een stuk gemakkelijker, ik kan 'm bij wijze van spreken nu al noteren. Er zitten in ieder geval geen dorpsgenoten bij. Dat is eigenlijk allemaal één slechte pot nat en ze vallen al helemaal niet meer op. Het gaat over nummers die m.i. kwalitatief helemaal niets, maar dan ook écht niets, te bieden hebben én waarmee we allemaal compleet platgewalst werden. Die nummers verdienen het toch meer.

kaztor schreef:

De 'slechte' lijst is een stuk gemakkelijker, ik kan 'm bij wijze van spreken nu al noteren.

Ik wens je beleefdheidshalve maar erg veel sterkte met deze deprimerende onderneming, ik zet ondertussen Neil Young's On The Beach weer lekker op...

Nou, ik heb al een 25-tal nummers voor m'n top25 aan het eind van het jaar (de slechtheid viel nog best wel mee).
De komende 2 weken kunnen daar nog verandering in brengen (vanzelfsprekend) maar aan de tipparade te zien gaat dat niet gebeuren.

De top 20 van 2010:

1 801 1 25 Hey, soul sister - Train
2 711 2 23 Fight for this love - Cheryl Cole
3 708 3 24 Heartbreak warfare - John Mayer
4 698 4 24 Memories - David Guetta featuring Kid Cudi
5 694 2 25 A night like this - Caro Emerald
6 636 1 19 Alors on danse - Stromae
7 615 2 21 Bromance - Tim Berg
8 612 5 21 DJ got us fallin' in love - Usher featuring Pitbull
9 603 2 20 Club can't handle me - Flo Rida featuring David Guetta
10 596 2 19 California gurls - Katy Perry featuring Snoop Dogg
11 572 1 18 We no speak Americano! - Yolanda Be Cool vrs. DCUP
12 564 1 17 Bumpy ride - Mohombi
13 542 1 18 Nothin' on you - B.o.B featuring Bruno Mars
14 527 1 16 Fireflies - Owl City
15 502 6 22 Telephone - Lady Gaga and Beyoncé
16 501 1 13 Just the way you are - Bruno Mars
17 492 1 17 Billionaire - Travie McCoy featuring Bruno Mars
18 488 2 16 Empire state of mind - Jay-Z / Alicia Keys
19 479 4 16 Alejandro - Lady Gaga
20 476 4 17 Love the way you lie - Eminem featuring Rihanna

Wow, ik ben echt het contact met de hitparade aan het verliezen. Ik ken slechts 8 nummers van die lijst, maar blijkbaar zijn het de allergrootste hits van het jaar.

Same here, ken er slechts 9

Gast
geplaatst: vandaag om 05:32 uur

geplaatst: vandaag om 05:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.