Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2010, 15:26 uur
Little Lion Man van Mumford & Sons op nummer 5 in de tip 30 na 4 weken.. Ik hoop dat ie de top 40 binnenkomt. Tears Run Rings is nergens te bekennen.
0
geplaatst: 26 januari 2010, 19:49 uur
Caro Emerald blijft steken op 18 terwijl ze afgelopen week de 3Fm Megahit was en de nr 1 van itunes ... vreemd , of was dit een korte downloadstunt ?
0
geplaatst: 26 januari 2010, 19:56 uur
Frankly schreef:
Caro Emerald blijft steken op 18 terwijl ze afgelopen week de 3Fm Megahit was en de nr 1 van itunes ... vreemd , of was dit een korte downloadstunt ?
Het verbaasde mij ook zeer. De boel staat al zo ontzettend vast en dan zou deze plaat eigenlijk vanzelf 'omhoog' moeten vallen. In de Single top 100 van Dutch Charts is Caro van 6 naar 1 gestegen...
0
geplaatst: 27 januari 2010, 01:01 uur
de download is na Noorderslag (16 februari ) flink omhoog gegaan bij itunes en na die zaterdag maakte 3Fm haar tot de Megahit . de Top 40 meet de airplay downloads Cd singles en Muziek-onderzoek over 2 weken , de airplaylijsten nagekeken en ze scoort alleen bij 3 Fm (24 xgedraaid) en deze week is er een jaren 0 week . de enige verklaring die ik nu kan geven is dat obv de 4 factoren ze weinig winst heeft geboekt over 2 weken gemeten (los van de downloadRUN) de 3FM Mega Top 50 zet haar eigen airplay hoger in en de Top 100 registreert gewoonweg de aantallen los van waar ze vandaan komen , (de 3e opeenvolgende itunesnr 1 hit) alsof de Top 40 iets wil laten zien met deze zittenblijver maar een stijging naar de top 10 had ik op zijn minst verwacht nu de boel bovenin zo vast zit zoals je al terecht zegt. . nu zal die IYaz wel voor de nr 1 gaan
0
geplaatst: 27 januari 2010, 17:34 uur
Van de top40 klopt gewoon niets, ik kijk de laatste tijd alleen nog maar naar de top100.
0
geplaatst: 27 januari 2010, 20:42 uur
De top 100 is een verkooplijst de Top 40 meet verkoop maar voor een kleine deel, als je in verkoopcijfers gelooft dan kijk je toch naar de top 100 ? dat heeft niets met wel of niet kloppen te maken dat is veel te simplistisch gedacht
0
geplaatst: 27 januari 2010, 20:43 uur
En van de Top 100 word ik al helemaal niet vrolijk ;-s als die uitgezonden wordt ligt de hele radioindustrie plat ;-D
0
geplaatst: 27 januari 2010, 23:27 uur
Frankly schreef:
De Top 40 wordt sinds wat jaren gedomineerd door allerhande louche figuren, zo toont het zich maar weer eens. Clowns als Borsato komen bij elke scheet op #1 binnen. Een Caro Emerald met een iets meer afwijkende muziekgenre zouden het nooit meer voor elkaar kunnen krijgen om die positie te bemachtigen. Dan ga je je toch wat dingen afvragen.
0
geplaatst: 27 januari 2010, 23:40 uur
Caro Emerald wordt toch ook flink in de markt gedrukt hoor. Zou me niets verbazen als zij ook nog een nummer 1 scoort. Heb het idee dat haar eerste single nu pas wordt opgepakt door sommige mensen, terwijl die al tijden uit de lijst is volgens mij.
Dat van Marco ben ik wel met je eens. Hij had lange tijd wel sterke singles, maar de laatste paar jaar brengt ie alleen maar rotzooi uit.
Dat van Marco ben ik wel met je eens. Hij had lange tijd wel sterke singles, maar de laatste paar jaar brengt ie alleen maar rotzooi uit.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 00:23 uur
ha ha Ok maar nu heb je het over Borsato en de markt ..de top 100 heeft bewezen dat elke drol op 1 kan komen met als absolute dieptepunt PowNed de download van geenstijl vorig jaar op 1 binnenkomen en dan naar 74 zakken ik bedoel maar ;-S laten we wel wezen de Top 40 heeft toch hele andere motieven dan de Chart van KinkFM wel realsistisch blijven aub
0
geplaatst: 28 januari 2010, 17:36 uur
Week 5, hij is nog warm:
#31: Jamie Cullum - Don't Stop The Music
Dit waardeer ik zeker. De cover van High And Dry vond ik totaal niet werken, maar hier heeft Jamie van een strontvervelend nummer een klein pareltje gemaakt. Hier en daar valt het wat weg, loopt de motor even niet lekker, maar over het algemeen is het sfeervol gedaan.
Cijfer: 7.
#33: Edward Maya - My life
Hè nee, gadver. Dit klinkt als een foute Italiaanse dance-act, beetje a la Gigi L'Agoustino, of hoe die gast ook heten mag. Eentonig, simpel en tienduizend keer eerder gedaan.
Cijfer: 1,5.
#35: Lady GaGa ft. Beyoncé - Telephone
Dat ik die hele Gaga zat ben mag geen geheim zijn, maar dit valt in haar geval nogal mee, al vind ik het een nogal leeg nummer. Ik had liever Video Phone in de Top 40 gezien van deze meiden. Dat nummer klinkt stukken hitsiger dan dit plastic gevalletje.
Cijfer: 4,5.
#37: Go Back To The Zoo - Electric
Met zo'n bandnaam maak je het jezelf niet erg gemakkelijk, maar dit is best te pruimen. Het refrein klinkt onweerstaanbaar poppy (electric?) en de stem klinkt erg goed, maar op de een of andere manier ontbreekt voor mij die klik, datgene waarvan ik compleet overstag ga. Het klinkt uiteindelijk iets te routineus, maar hou dit bandje in de gaten!
Cijfer: 6,5.
Dit waardeer ik zeker. De cover van High And Dry vond ik totaal niet werken, maar hier heeft Jamie van een strontvervelend nummer een klein pareltje gemaakt. Hier en daar valt het wat weg, loopt de motor even niet lekker, maar over het algemeen is het sfeervol gedaan.
Cijfer: 7.
Hè nee, gadver. Dit klinkt als een foute Italiaanse dance-act, beetje a la Gigi L'Agoustino, of hoe die gast ook heten mag. Eentonig, simpel en tienduizend keer eerder gedaan.
Cijfer: 1,5.
Dat ik die hele Gaga zat ben mag geen geheim zijn, maar dit valt in haar geval nogal mee, al vind ik het een nogal leeg nummer. Ik had liever Video Phone in de Top 40 gezien van deze meiden. Dat nummer klinkt stukken hitsiger dan dit plastic gevalletje.
Cijfer: 4,5.
Met zo'n bandnaam maak je het jezelf niet erg gemakkelijk, maar dit is best te pruimen. Het refrein klinkt onweerstaanbaar poppy (electric?) en de stem klinkt erg goed, maar op de een of andere manier ontbreekt voor mij die klik, datgene waarvan ik compleet overstag ga. Het klinkt uiteindelijk iets te routineus, maar hou dit bandje in de gaten!
Cijfer: 6,5.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 18:50 uur
Frankly schreef:
de airplaylijsten nagekeken en ze scoort alleen bij 3 Fm (24 xgedraaid) en deze week is er een jaren 0 week .
de airplaylijsten nagekeken en ze scoort alleen bij 3 Fm (24 xgedraaid) en deze week is er een jaren 0 week .
Waar kan je dit vinden. Vind dat soort dingen altijd leuk om te zien.
Een nummer als 'Empire State of Mind' is toch allang geweest? En die stijgt nu nog een plekje naar 2
.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 22:49 uur
radioindustrie is een vak believe me
http://www.nummergemist.nl/
Empire State of Mind is zo'n hit die nog steeds aan het pieken is de Nine Million Bicycles van Jay Z in de 15e week nog naar 2 . dat gebeurt zelden , alleen Katie Melua ( 16 weken) Scorpions (Hello Josephine) en Jon Secada deden er nog langer over beiden 18 weken
http://www.nummergemist.nl/ Empire State of Mind is zo'n hit die nog steeds aan het pieken is de Nine Million Bicycles van Jay Z in de 15e week nog naar 2 . dat gebeurt zelden , alleen Katie Melua ( 16 weken) Scorpions (Hello Josephine) en Jon Secada deden er nog langer over beiden 18 weken
0
geplaatst: 31 januari 2010, 17:52 uur
Week 5.
Dit nummer kennen wij natuurlijk van Rihanna, Jamie Cullum heeft daar een eigen jazzy versie van gemaakt. Hoewel het naar easy listening neigt (net als Michael Bublé die zowat in dezelfde hoek zit) vind ik het geheel toch smaak- en sfeervol.
Cijfer: 6,5
Dit doet mij ook denken aan foute Italo-disco en met die stem ga ik over de nek. Wel heeft dit nummer - toegegeven - een aanstekelijk riedeltje, maar dat volstaat niet voor mij.
Cijfer: 3,5
Sommige nummers van Lady Gaga vond ik stiekem wel leuk maar dit nummer vind ik vrij eentonig, het is gewoon niet catchy genoeg en nogal routineus. Die Lady Gaga-hype begin ik overigens ook beu te worden, ze mag van mij een tijdje op rust gaan.
Cijfer: 4
Het refrein klinkt inderdaad poppy maar het nummer klinkt in zijn geheel wat te afstandelijk en te doorsnee waardoor dat niet zal bijblijven.
Cijfer: 5,5
Dit nummer kennen wij natuurlijk van Rihanna, Jamie Cullum heeft daar een eigen jazzy versie van gemaakt. Hoewel het naar easy listening neigt (net als Michael Bublé die zowat in dezelfde hoek zit) vind ik het geheel toch smaak- en sfeervol.
Dit doet mij ook denken aan foute Italo-disco en met die stem ga ik over de nek. Wel heeft dit nummer - toegegeven - een aanstekelijk riedeltje, maar dat volstaat niet voor mij.
Cijfer: 3,5
Sommige nummers van Lady Gaga vond ik stiekem wel leuk maar dit nummer vind ik vrij eentonig, het is gewoon niet catchy genoeg en nogal routineus. Die Lady Gaga-hype begin ik overigens ook beu te worden, ze mag van mij een tijdje op rust gaan.
Het refrein klinkt inderdaad poppy maar het nummer klinkt in zijn geheel wat te afstandelijk en te doorsnee waardoor dat niet zal bijblijven.
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 1 februari 2010, 13:26 uur
Link naar Jamie Cullum werkt niet meer, deze wel: Don't Stop The Music
0
geplaatst: 1 februari 2010, 14:06 uur
Week 5.
Dit is een cover van Rihanna dus? Zegt me weinig, waardeloos nummer in ieder geval. Die Jamie probeert er nog wel iets van te maken, maar hij krijgt er de oppervlakkigheid niet uit weggespeeld. Verder vind ik hem ook niet bovenmatig getalenteerd, hoogstens als ideale schoonzoon en gezellige muzikant voor op familiefeestjes. Of doet hij ook dingen die echt een beetje gewaagd zijn? Hier kan ik in ieder geval geen sterke emoties bij voelen.
Cijfer: 4,5
Inwisselbaar danshitje, dat het vooral moet hebben van oosters aandoende geluidjes. Met een fatsoenlijke vocaal en een wat minder platvloerse opbouw had dit misschien nog wel iets kunnen worden, maar deze man is zo te zien al dik tevreden als hij een feestje kan bouwen in middelgrote disco's over de hele wereld. Ga zo door, zou ik zeggen.
Cijfer: 3,0
Als er een handboek zou moeten komen voor het schrijven van hits ondanks een gebrek aan echt talent en met minimale middelen, dan zou Lady Gaga dat moeten schrijven. Met een paar breezers op klinkt het vast beter. Lopende bandwerk.
Cijfer: 4,0
Rockbandje met een erg 'nu' geluid. Het nummer mist ziel, een smoel en een echt refrein, om van een scherp randje niet te spreken. De coupletten zijn wel aanstekelijk, en het spel is in ieder geval goed genoeg, zodat hier niet zozeer boven de middelmaat wordt uitgestoken, maar ook niet door een ondergrens wordt gezakt. Tsja, krappe onvoldoende dan maar?
Cijfer: 5,0
Dit is een cover van Rihanna dus? Zegt me weinig, waardeloos nummer in ieder geval. Die Jamie probeert er nog wel iets van te maken, maar hij krijgt er de oppervlakkigheid niet uit weggespeeld. Verder vind ik hem ook niet bovenmatig getalenteerd, hoogstens als ideale schoonzoon en gezellige muzikant voor op familiefeestjes. Of doet hij ook dingen die echt een beetje gewaagd zijn? Hier kan ik in ieder geval geen sterke emoties bij voelen.
Cijfer: 4,5
Inwisselbaar danshitje, dat het vooral moet hebben van oosters aandoende geluidjes. Met een fatsoenlijke vocaal en een wat minder platvloerse opbouw had dit misschien nog wel iets kunnen worden, maar deze man is zo te zien al dik tevreden als hij een feestje kan bouwen in middelgrote disco's over de hele wereld. Ga zo door, zou ik zeggen.
Cijfer: 3,0
Als er een handboek zou moeten komen voor het schrijven van hits ondanks een gebrek aan echt talent en met minimale middelen, dan zou Lady Gaga dat moeten schrijven. Met een paar breezers op klinkt het vast beter. Lopende bandwerk.
Cijfer: 4,0
Rockbandje met een erg 'nu' geluid. Het nummer mist ziel, een smoel en een echt refrein, om van een scherp randje niet te spreken. De coupletten zijn wel aanstekelijk, en het spel is in ieder geval goed genoeg, zodat hier niet zozeer boven de middelmaat wordt uitgestoken, maar ook niet door een ondergrens wordt gezakt. Tsja, krappe onvoldoende dan maar?
Cijfer: 5,0
0
geplaatst: 3 februari 2010, 22:16 uur
Wat is die nieuwe Alicia Keys fijn zeg
Ik zie dat de meeste het hier wel mee eens zijn
. Hopelijk wordt het een grote hit, misschien wel net zo'n slow starter als Empire State of Mind.
Ik zie dat de meeste het hier wel mee eens zijn
. Hopelijk wordt het een grote hit, misschien wel net zo'n slow starter als Empire State of Mind.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 16:43 uur
Week 4: (even inhalen)
#28: Ray & Anita - In Da Name Of Love
De comeback van Ray & Anita. Maar goed dat ze dit niet onder de naam 2 Unlimited hebben uitgebracht, want dit onderscheidt zich in niets van de meeste andere dance-meuk die de top 40 bevolkt. Waar 2 Unlimited nog wel een redelijk eigen sound had had, is dit gewoon het standaard lopende-band-werk van Spinning Records.
#29: Cheryl Cole - Fight For This Love
Beetje tam nummer. De synths zijn op zich wel fijn, maar hadden wat prominenter in de mix mogen zetten. Het liedje is wel aardig (ondanks het gebrek aan pit), maar de uitvoering zwaar onvoldoende.
#31: Jurk - Ik Zou Zo Graag
Ik vind Jeroen van K. wel een leuke kerel, maar dit liedje is niet echt bijzonder. Puur op zijn beroemdheid is dit een hit, want dit soort studentikoze liedjes hoor je op elke studentencabaretavond. Het roept wel minder ergenis op dan Acdda & De Munnick en dat soort lui, dat is dan wel weer een pluspunt.
Cijfer: 3
#33: Alexandra Burke ft. Flo Rida - Bad Boys
Dit nummer kende ik al, de clip heb ik wel 'ns op MTV (ofzo) langs zien komen. Vind hier helemaal niets aan. Het doet me een beetje denken aan Katy Perry ed., maar dan meer op de uptempo r&b-manier.
Cijfer: 2,5
#40: Alicia Keys - Try Sleeping With A Broken Heart
Het enige nummer uit de lijst dat er echt mee door kan. Mooie ballad van Alicia met een fijne minimalistische hiphopbeat. Vind het lang niet zo goed als Empire State of Mind (dat is in retrospect toch wel een van de beste singles van 2009), maar wellicht blijkt dit een soortgelijke groeiplaat. De eerste voldoende van 2010 is dan nu een feit.
#28: Ray & Anita - In Da Name Of Love
De comeback van Ray & Anita. Maar goed dat ze dit niet onder de naam 2 Unlimited hebben uitgebracht, want dit onderscheidt zich in niets van de meeste andere dance-meuk die de top 40 bevolkt. Waar 2 Unlimited nog wel een redelijk eigen sound had had, is dit gewoon het standaard lopende-band-werk van Spinning Records.
#29: Cheryl Cole - Fight For This Love
Beetje tam nummer. De synths zijn op zich wel fijn, maar hadden wat prominenter in de mix mogen zetten. Het liedje is wel aardig (ondanks het gebrek aan pit), maar de uitvoering zwaar onvoldoende.
#31: Jurk - Ik Zou Zo Graag
Ik vind Jeroen van K. wel een leuke kerel, maar dit liedje is niet echt bijzonder. Puur op zijn beroemdheid is dit een hit, want dit soort studentikoze liedjes hoor je op elke studentencabaretavond. Het roept wel minder ergenis op dan Acdda & De Munnick en dat soort lui, dat is dan wel weer een pluspunt.
Cijfer: 3
#33: Alexandra Burke ft. Flo Rida - Bad Boys
Dit nummer kende ik al, de clip heb ik wel 'ns op MTV (ofzo) langs zien komen. Vind hier helemaal niets aan. Het doet me een beetje denken aan Katy Perry ed., maar dan meer op de uptempo r&b-manier.
Cijfer: 2,5
#40: Alicia Keys - Try Sleeping With A Broken Heart
Het enige nummer uit de lijst dat er echt mee door kan. Mooie ballad van Alicia met een fijne minimalistische hiphopbeat. Vind het lang niet zo goed als Empire State of Mind (dat is in retrospect toch wel een van de beste singles van 2009), maar wellicht blijkt dit een soortgelijke groeiplaat. De eerste voldoende van 2010 is dan nu een feit.

0
geplaatst: 4 februari 2010, 20:21 uur
Mijn god, Jamie Cullum's versie van Don't Stop the Music is werkelijk niet om aan te horen, zó slecht. Minstens 10x slechter dan het origineel. De hele tijd dat aanstellen en irritante gedoe met z'n stem (eh!), gadverdamme. Slechtste nummer in tijden! -10 als het kan.
Zo. Dat lucht op!
Zo. Dat lucht op!
0
geplaatst: 5 februari 2010, 09:19 uur
Ik heb nog welgeteld 0 (nul) nummers gehoord die dit jaar in dit topic zijn langsgekomen. En als ik het gros van die cijfers zie heb ik ook niet echt iets gemist en me zelfs een hoop ergernissen bespaard.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 12:11 uur
Koenr schreef:
Mijn god, Jamie Cullum's versie van Don't Stop the Music is werkelijk niet om aan te horen, zó slecht. Minstens 10x slechter dan het origineel. De hele tijd dat aanstellen en irritante gedoe met z'n stem (eh!), gadverdamme. Slechtste nummer in tijden! -10 als het kan.
Zo. Dat lucht op!
Zo. Dat lucht op!
Eens. Inspiratieloos en tenenkrommend

0
geplaatst: 9 februari 2010, 14:26 uur
Little Lion Man is opeens na 5 weken uit de tip 30 verdwenen, terwijl platen pas na 9 weken horen te verdwijnen. Zijn ze bang dat er een iets te alternatief nummertje in de top 40 komt?
0
geplaatst: 9 februari 2010, 14:31 uur
Gebeurt toch regelmatig dat platen na een paar weken al verdwijnen? Die 9-weken-regel heb ik nog nooit van gehoord in ieder geval. Moet zeggen dat het nummer ook zelden nog op de radio komt (of ik mis hem steeds).
0
geplaatst: 9 februari 2010, 14:38 uur
Die regel bestaat idd niet. Vroeger was het juist een unicum als een plaat zo lang in de tipparade bleef hangen.
Caro Emerald stijgt van 15 naar 5, het zal eens tijd worden!
Caro Emerald stijgt van 15 naar 5, het zal eens tijd worden!
0
geplaatst: 9 februari 2010, 14:40 uur
Ik meen toch echt dat ik die regel ergens heb gelezen, evenals dat de alarmschijf altijd op nummer één in de tipparade komt. Maar dan nog, na 5 weken van 4 naar eruit is vreemd.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 14:47 uur
Little Lion Man is nochtans wel een grote hit in België en wordt daar regelmatig gedraaid. Zo 'alternatief' is het nummer trouwens niet, wel anders dan de geijkte nummers in de huidige top-40.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 14:50 uur
Joren999 schreef:
Maar dan nog, na 5 weken van 4 naar eruit is vreemd.
Maar dan nog, na 5 weken van 4 naar eruit is vreemd.
Nee hoor, zo vergaat het met het gros van de platen die langer dan 3 weken in de tipparade blijven hangen.
Dat van de alarmschijf klopt dan wel weer.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 15:49 uur
herman schreef:
Moet zeggen dat het nummer ook zelden nog op de radio komt (of ik mis hem steeds).
Moet zeggen dat het nummer ook zelden nog op de radio komt (of ik mis hem steeds).
Komt vaak voorbij op 3FM.
* denotes required fields.