menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Er is iets verandert in de desktopversie

Er zit nu een nieuwe sectie onder het kopje Bibliotheek: Gemaakt voor jou. Hierin staan nu de links naar persoonlijke afspeellijsten die Spotify met regelmaat (dagelijks/wekelijks) maakt. Daily Mixes / maar ook een nieuwe genaamd Tijdcapsule maar ook Jouw Summer Rewind en oude lijsten van 2017 - nummers die je hebt gemist + meest beluisterde nummers van.

Op zich wel handig. Benieuwd of dit permanent is of een uitprobeersel

Wat me ook op valt dat het ene moment bepaalde titels in het Engels staan en dan weer in het Nederlands. Het wisselt soms per kwartier.. dus zonder een update. Ze kunnen blijkbaar... on-the-fly aanpassingen doen in de layout zonder interactie van de eindgebruiker. Creepy!

PS. gerucht gaat dat WinAmp terugkomt met potentieel een integratie van Spotify.

Maartenn schreef:
EINDELIJK alle albums van Ty Segall op Spotify! Mijn hemel wat heeft dat lang geduurd

Nu nog Fear Of A Blank Planet van Porcupine Tree...

Rogyros schreef:
(quote)

Inderdaad ja. Ook een beleid wat niet te volgen is.

E-Clect-Eddy schreef:
Er is iets verandert in de desktopversie

Er zit nu een nieuwe sectie onder het kopje Bibliotheek: Gemaakt voor jou. Hierin staan nu de links naar persoonlijke afspeellijsten die Spotify met regelmaat (dagelijks/wekelijks) maakt. Daily Mixes / maar ook een nieuwe genaamd Tijdcapsule maar ook Jouw Summer Rewind en oude lijsten van 2017 - nummers die je hebt gemist + meest beluisterde nummers van.

Op zich wel handig. Benieuwd of dit permanent is of een uitprobeersel

Die tijdscapsule is er toch al een tijdje? Evenals Jouw Summer Rewind.

Rogyros schreef:
(quote)

Die albums van PT gaan er eens in de zoveel maanden op en af, hoewel ze nu al een tijdje erop lijken te staan. *klopt af*

Ook geen idee waarom The Incident er wel op staat en Fear of a Blank Planet niet.

herman schreef:
Die tijdscapsule is er toch al een tijdje? Evenals Jouw Summer Rewind.

Ik heb het pas sinds gisteren... deze sectie hete tot gisterenmiddag Daily Mixes, overigens hebben ze vannacht de lay-out opnieuw iets aangepast. Ik gebruik Spotify intensief (circa 12 uur per dag) dus veranderingen vallen wel snel op. Soms niet op de dag zelf want bepaalde gedeeltes gebruik / bezoek ik nauwelijks.

Tot gisterenavond had ik geen Summer Rewind / Jouw Tijdcapsule - het wordt blijkbaar in etappes uitgerold?

Ik gebruik het ook wel veel, maar dat soort dingen vallen me nooit zo op. Ik luister naar mijn eigen playlists of albums en de bovenste menu's kijk ik dus meestal niet naar. Maar die Tijdscapsule had ik volgens mij al eind 2017.

Eind 2017 waren er een paar jaaroverzichten / afspeellijsten aangemaakt door Spotify die bij mij ergens februari weer zijn verdwenen, tenzij je via de VOLGEN knop dit aan je bibliotheek had gekoppeld. Die lijsten zijn er nu weer, maar volgens mij maakt Tijdcapsule daar toen nog geen onderdeel van uit.

Kan zijn dat sommige gebruikers wel veel eerder nieuwe features krijgen (Beta-testers?) maar zou verwachten dat ik daar dan bij zou zitten omdat ik het nogal intensief gebruik. Sommige nieuwigheden verdwijnen ook 'spontaan' na een paar dagen, zoals eerder dit jaar de hernoemde sectie NUMMERS die toen even, onterecht en verwarrend, FAVORIETEN heette.

herman schreef:
IMaar die Tijdscapsule had ik volgens mij al eind 2017.
Die Tijdscapsule heb ik ook al enige tijd. Ik weet niet hoe lang, maar wel maanden in ieder geval. Naast de zes daily mixes en your summer rewind (al weet ik niet of deze er nog steeds op staat).

Ik gebruik trouwens enkel de mobiele versie, maar dat zal weinig uitmaken.

Ik zie net dat alle nummers van Your Summer Rewind uit 2017 stammen... dus goed mogelijk dat deze al een jaar bestaat. Dat is me dan nooit eerder opgevallen voor de nieuwe layout.

Ik luister overigens bijna nooit naar afspeellijsten die door Spotify zijn aangemaakt. Dus die sectie(s) bekeek ik ook nauwelijks nader tot gisteren / vandaag.

De afspeellijsten (op maat) van Spotify zijn best wel aardig en soms met verrassende suggesties. In mijn geval hebben ze ertoe bijgedragen dat ik wel vaker losse nummers van lijstjes ben gaan beluisteren. Ik ben benieuwd in hoeverre streaming diensten onze voorkeur (smaak) voor muziek gaan bepalen of beïnvloeden (dit moet haast wel het geval zijn). Hangt ook af hoe je zelf in de muziek staat.

Ah ja de op maat gemaakte lijsten zijn andere koek, want daar zitten acts bij die je al eens eerder heb geluisterd of acts/genres die daaraan verwant zijn. Ik spit die lijsten door en luister een enkel nummer uit Discover Weekly en bij Jouw Release Radar is bijna 90% acts/muziek die me aanspreekt.

Het zijn de algemene lijsten die Spotify aanmaakt die ik links laat liggen. Hoef ik ook niet te luisteren, met gemiddeld 16.000 unieke nummers per jaar (aldus Last.fm) zit het wel goed met de variatie. Bovendien interesseert het me ook niet meer wat 'hot' of 'in' is of wat de top van lijsten aanvoert.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.