Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2025, 11:01 uur
1
geplaatst: 4 december 2025, 18:49 uur
Mijn meest beluisterde songs:
1. All Too Well (10 Minute Version) - 418x
2. Cowboy Like Me - 323x
3. August - 296x
4. Cruel Summer - 165x
5. Exile (feat. Bon Iver) - 165x
Artiesten:
1. Taylor Swift (80.176 minuten, #8.603 wereldwijd)
2. Megan Moroney
3. Kacey Musgraves
4. Ryan Adams
5. Bon Iver
Albums:
1. Red (Taylor's Version) 12.235 minuten
2. The Life of a Showgirl
3. Folklore
4. The Tortured Poets Department: the Anthology
5. 1989 (Taylor's Version)
Totaal aantal minuten geluisterd: 106.141
Mijn luister leeftijd is 24.
1. All Too Well (10 Minute Version) - 418x
2. Cowboy Like Me - 323x
3. August - 296x
4. Cruel Summer - 165x
5. Exile (feat. Bon Iver) - 165x
Artiesten:
1. Taylor Swift (80.176 minuten, #8.603 wereldwijd)
2. Megan Moroney
3. Kacey Musgraves
4. Ryan Adams
5. Bon Iver
Albums:
1. Red (Taylor's Version) 12.235 minuten
2. The Life of a Showgirl
3. Folklore
4. The Tortured Poets Department: the Anthology
5. 1989 (Taylor's Version)
Totaal aantal minuten geluisterd: 106.141
Mijn luister leeftijd is 24.
0
geplaatst: 4 december 2025, 20:40 uur
Van die ruim 100.000 minuten heb je er dus ruim 80.000 naar Taylor geluisterd? Oftewel, zo'n 80% van de tijd. Die ruim 80.000 minuten staan gelijk aan zo'n 1336 uur. Das gemiddeld meer dan 3,5 uur TayTay per dag. Klopt mijn rekensommetje harm1985? Heb jij echt gemiddeld meer dan drie uur per dag naar Ms. Swift geluisterd?
Dat is veel!
Dat is veel!

0
geplaatst: 4 december 2025, 20:49 uur
Misschien zelfs wel te veel!
Elke dag van t jaar sowieso 1,15 keer de tien minuten van All Too Well!
Elke dag van t jaar sowieso 1,15 keer de tien minuten van All Too Well!
0
geplaatst: 5 december 2025, 08:01 uur
3,5 uur per dag klinkt een beetje weinig, maar ik heb vertrouwen in de techniek 
Ik luister veel als ik aan het werk ben, meestal in de ochtend om de dag op te starten. Dan heb je zo een uur of 3 a 4 te pakken. Zet dan vaak een playlist van mijn 100 favoriete nummers op, dan gaat de tijd snel.
En ja, ik heb elke dag minstens één keer naar ATWTMVTVFTV geluisterd, was een soort challenge (met mezelf).
Volgend jaar weer iets gevarieerder luisteren, maar dit jaar was wel mijn 'born again Swiftie'-jaar, ja.
But don't blame me. Het is de schuld van mijn Taylor Swift minnende collega, die heeft me ertoe aangezet. Ben benieuwd of zij nóg meer dan ik heb geluisterd. Ga ik wel vanuit.
Ik heb overigens dit jaar naar 2900 verschillende nummers geluisterd, 114 albums, 382 artiesten én ik draai nog veel CD's. Vaak iets anders dan Swift.

Ik luister veel als ik aan het werk ben, meestal in de ochtend om de dag op te starten. Dan heb je zo een uur of 3 a 4 te pakken. Zet dan vaak een playlist van mijn 100 favoriete nummers op, dan gaat de tijd snel.
En ja, ik heb elke dag minstens één keer naar ATWTMVTVFTV geluisterd, was een soort challenge (met mezelf).
Volgend jaar weer iets gevarieerder luisteren, maar dit jaar was wel mijn 'born again Swiftie'-jaar, ja.
But don't blame me. Het is de schuld van mijn Taylor Swift minnende collega, die heeft me ertoe aangezet. Ben benieuwd of zij nóg meer dan ik heb geluisterd. Ga ik wel vanuit.

Ik heb overigens dit jaar naar 2900 verschillende nummers geluisterd, 114 albums, 382 artiesten én ik draai nog veel CD's. Vaak iets anders dan Swift.
0
geplaatst: 5 december 2025, 09:41 uur
Edgar18 schreef:
Das gemiddeld meer dan 3,5 uur TayTay per dag. Klopt mijn rekensommetje harm1985? Heb jij echt gemiddeld meer dan drie uur per dag naar Ms. Swift geluisterd?
Dat is veel!
Das gemiddeld meer dan 3,5 uur TayTay per dag. Klopt mijn rekensommetje harm1985? Heb jij echt gemiddeld meer dan drie uur per dag naar Ms. Swift geluisterd?
Dat is veel!
En dat is nog alleen maar in Spotify
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 januari, 19:15 uur
Onweerwolf schreef:
Ze krijgen het voor elkaar om deze intens slecht geprogrammeerde klote software elke keer nog slechter te maken. Ik word hier echt niet goed van. Ik zal blij zijn als ik alle noms van DWT heb geluisterd zodat ik er weer 10 maanden zonder kan.
Fuck Spotify.
Ze krijgen het voor elkaar om deze intens slecht geprogrammeerde klote software elke keer nog slechter te maken. Ik word hier echt niet goed van. Ik zal blij zijn als ik alle noms van DWT heb geluisterd zodat ik er weer 10 maanden zonder kan.
Fuck Spotify.
Het wordt echt elk jaar kutter, zelden zoiets regressiefs gezien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 januari, 16:49 uur
YT is natuurlijk volstrekt waardeloos aangezien de locaties van de bestanden niet betrouwbaar zijn, De andere 3 ken ik niet maar als die wel, net als Spotify, een betrouwbare en bestendige database hebben en ook dezelfde catalogus en een kostenvrije versie voor de gebruikers die niet een abo willen dan hoor ik het graag.
0
geplaatst: 14 januari, 08:47 uur
Ik heb al jaren Spotify premium en gebruik het zo ongeveer dagelijks. Misschien heb ik andere standaarden, maar ik vind er niks mis mee. Voor niets gaat de zon op.
Ik hoor graag wat er zo kut aan is
Ik hoor graag wat er zo kut aan is
0
geplaatst: 14 januari, 10:51 uur
Ik overweeg weleens om Apple Music te proberen aangezien ik daar goede verhalen over heb gehoord.
Spotify wordt er inderdaad niet betre op, de laatste tijd werkt het systeem om nummers aan playlisten toe te voegen heel gebrekkig. Ik moet het soms drie keer doen voor een nummer daadwerkelijk is toegevoegd. Dit zou echt basisfunctionaliteit moeten zijn die altijd werkt.
Spotify wordt er inderdaad niet betre op, de laatste tijd werkt het systeem om nummers aan playlisten toe te voegen heel gebrekkig. Ik moet het soms drie keer doen voor een nummer daadwerkelijk is toegevoegd. Dit zou echt basisfunctionaliteit moeten zijn die altijd werkt.
0
geplaatst: 14 januari, 11:02 uur
Arrie schreef:
Ik zeg zeker niet dat Spotify heilig is maar ik heb nog nooit problemen gehad met toevoegen nummers aan een willekeurige playlist van mezelf. 2 klikjes en klaar.
0
geplaatst: 14 januari, 11:09 uur
vigil schreef:
Ik zeg zeker niet dat Spotify heilig is maar ik heb nog nooit problemen gehad met toevoegen nummers aan een willekeurige playlist van mezelf. 2 klikjes en klaar.
(quote)
Ik zie net dat mijn app niet up to date is dus wie weet... Even de update aangeslingerd.
Ik merkte het pas vrij laat, dat nummers niet werden toegevoegd. Inmiddels heb ik door dat als ie aangeeft 'wijzingen opgeslagen' dat ie dan niks heeft gedaan, en dat als ie zegt 'toegoevoegd aan playlist', dat het dan wel heeft gewerkt.
Sowieso vind ik het systeem wat onhandig. Want als je kiest 'toevoegen voor playlist' kun je dus via plusjes een nummer toevoegen aan de playlists. En dan kan je hem tegelijk aan meerdere playlists toevoegen. Maar negen van de tien keer wil ik een nummer slechts aan één playlist toevoegen, en dan moet je iedere keer weer handmatig uit dat menuutjes gaan. Het is een functie die ik vaak gebruik, dus dan heb ik graag dat dat sneller en prettiger werkt.
0
geplaatst: 14 januari, 11:41 uur
Arrie schreef:
Ik zie net dat mijn app niet up to date is dus wie weet... Even de update aangeslingerd.
(quote)
Hopelijk helpt dat!
0
geplaatst: 14 januari, 11:54 uur
Even geprobeerd:
Ik heb een nummer toegevoegd (FYI Newdad -Puzzle). Bij het nummer de drie stipjes aanklikken en kiezen voor toevoegen playlist. Dan zie je al je playlisten verschijnen en klik je diegene aan waar je het in wil hebben. Het plusje veranderd in een groen vinkje en het is geregeld.
Dit is met een android telefoon, ik weet niet of het anders is met een ander soort device of dat er verschil is met android of i Phone.
Ik heb een nummer toegevoegd (FYI Newdad -Puzzle). Bij het nummer de drie stipjes aanklikken en kiezen voor toevoegen playlist. Dan zie je al je playlisten verschijnen en klik je diegene aan waar je het in wil hebben. Het plusje veranderd in een groen vinkje en het is geregeld.
Dit is met een android telefoon, ik weet niet of het anders is met een ander soort device of dat er verschil is met android of i Phone.
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 januari, 22:24 uur
Note: ik heb onderstaande geschreven voor mijn Witte Trui topic en ook met een playlist voor dat topic 'in mind' maar dat kun je vervangen voor elke mogelijke andere playlist van Spotify of zelfs van andere bronnen.
Wellicht nog een goede tip voor mensen die net als ik een bloedhekel hebben aan de software van Spotify. Met deze handige command line utility valt heel gemakkelijk een Spotify playlist van slsk te downloaden. Van de 356 nieuwe noms vond ik er 9 niet en de rest wel. Die 9 heb ik er nog even handmatig bijgekaasd. Voorlopige tests wijzen uit dat het ook echt om de juiste versies gaat, dus geen live-meuk e.d. Daar houdt de utility goed rekening mee.
Dit is mijn command:
NB: Gebruikt is hier de advanced playlist met alleen de nieuwe noms van deze editie.
In deze versie heb ik na een paar keer laten lopen alles op 20 na gevonden. Voor zover ik het heb gecheckt ook volledig foutloos. Hij downloadt vooral .flacs met enkele .opussen, .M4A's en 320.mp3's maar dat zijn de uitzonderingen.
Als alternatief kun je
PS: kazen is niet illegaal, wel een inbreuk op een recht.
Normaalgesproken neem ik in het begin van het jaar altijd een tijdelijk abo op Spotify om de Truinoms te kunnen beluisteren. Dat is het enige waar ik het voor gebruik. Dit jaar was zelfs dat niet mogelijk. Ik krijg constant een error als ik probeer een abo af te sluiten. Geen idee waarom maar ik was er echt klaar mee. Dus fuck Spotify, zo kan ik tenminste alles met fatsoenlijke software (mediaplayer naar keuze) afspelen. Kost een beetje moeite maar het scheelt frustratie. Ik heb gewoon mijn traditionele maandag-wandeling moeten uitstellen omdat de Spotify-playlist het niet deed omdat ik zonder abo alleen naar shuffle kan luisteren.
Wellicht nog een goede tip voor mensen die net als ik een bloedhekel hebben aan de software van Spotify. Met deze handige command line utility valt heel gemakkelijk een Spotify playlist van slsk te downloaden. Van de 356 nieuwe noms vond ik er 9 niet en de rest wel. Die 9 heb ik er nog even handmatig bijgekaasd. Voorlopige tests wijzen uit dat het ook echt om de juiste versies gaat, dus geen live-meuk e.d. Daar houdt de utility goed rekening mee.
Dit is mijn command:
"[locatie van de utility]"sldl [https://open.spotify.com/playlist/64wgnbqf3qpHa412BTuHrs?si=0d17ba45e06b4bf0] --user [slsk username] --pass [slsk password] --path "[locatie waar je de bestanden wilt hebben]" --name-format "{snum} - {artist} - {title} - {uri}" --pref-format flac
NB: Gebruikt is hier de advanced playlist met alleen de nieuwe noms van deze editie.
In deze versie heb ik na een paar keer laten lopen alles op 20 na gevonden. Voor zover ik het heb gecheckt ook volledig foutloos. Hij downloadt vooral .flacs met enkele .opussen, .M4A's en 320.mp3's maar dat zijn de uitzonderingen.
Als alternatief kun je
--artist-maybe-wrong
er nog achter zetten. Dit leverde nog 11 hits op maar daar waren er wel 3 niet goed van omdat ze, inderdaad, van een verkeerde artiest waren, dus dat moet je dan zeker dubbel checken.PS: kazen is niet illegaal, wel een inbreuk op een recht.
Normaalgesproken neem ik in het begin van het jaar altijd een tijdelijk abo op Spotify om de Truinoms te kunnen beluisteren. Dat is het enige waar ik het voor gebruik. Dit jaar was zelfs dat niet mogelijk. Ik krijg constant een error als ik probeer een abo af te sluiten. Geen idee waarom maar ik was er echt klaar mee. Dus fuck Spotify, zo kan ik tenminste alles met fatsoenlijke software (mediaplayer naar keuze) afspelen. Kost een beetje moeite maar het scheelt frustratie. Ik heb gewoon mijn traditionele maandag-wandeling moeten uitstellen omdat de Spotify-playlist het niet deed omdat ik zonder abo alleen naar shuffle kan luisteren.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 07:31 uur
vigil schreef:
Even geprobeerd:
Even geprobeerd:
Ja dat snap ik, ik heb het vaker gedaan.
Maar bij jou verdwijnt het menuutje dan ook meteen?
Ik moet die dan eerst nog wegklikken, en als ik in een mapje zit moet ik daar ook eerst nog uit. Twee extra handelingen die ik niet wil en zou moeten doen.
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 19:54 uur
Arrie schreef:
Ik moet die dan eerst nog wegklikken, en als ik in een mapje zit moet ik daar ook eerst nog uit. Twee extra handelingen die ik niet wil en zou moeten doen.
(quote)
Ik heb weer een liedje toegevoegd (FYI Deee- Lite - Who Was That?) en idd na het toevoegen moet je een klikje maken om weer terug te komen. Vaak is het in een omgeving als dit dat je nog iets van een bevestiging moet aanklikken om het echt voor elkaar te krijgen maar dat is hier niet. Maar goed die ene klik wel of niet lijkt mij (maar wie ben ik) ook niet het einde van de wereld.
Maar terug naar waar het om ging. Het probleem bij jou was dat je een nummer een aantal keer moest toevoegen voordat het daadwerkelijk gebeurde. Is dat inmiddels na jouw update opgelost?
0
geplaatst: afgelopen zaterdag om 19:58 uur
Arrie schreef:
(quote)
Ik heb weer een liedje toegevoegd (FYI Deee- Lite - Who Was That?) en idd na het toevoegen moet je een klikje maken om weer terug te komen. Vaak is het in een omgeving als dit dat je nog iets van een bevestiging moet aanklikken om het echt voor elkaar te krijgen maar dat is hier niet. Maar goed die ene klik wel of niet lijkt mij (maar wie ben ik) ook niet het einde van de wereld.
Maar terug naar waar het om ging. Het probleem bij jou was dat je een nummer een aantal keer moest toevoegen voordat het daadwerkelijk gebeurde. Is dat inmiddels na jouw update opgelost?
1
geplaatst: afgelopen zaterdag om 20:10 uur
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het het einde van de wereld is
Maar dat kan beter, zeker als je mapjes gebruikt.
Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen of mijn issue verholpen is
Maar dat kan beter, zeker als je mapjes gebruikt.
Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen of mijn issue verholpen is
* denotes required fields.