menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Spotify komt naar nederland! Stream alles wat je wil! Lees meer op HotSpotify en maak gebruik van goede kant-en-klare Spotify-playlists.

rabbit
Jeuh! Spotify is nu ook in Nederland beschikbaar! Ik ben hier zo ontzettend blij mee!

Jordy (admin)
leuk inderdaad, ook flink mee gespeeld gisteren en vandaag

ik zal binnenkort zorgen dat er Spotify linkjes op de site komen bij de albums

Dat is tof.

Wat is spotify en wie legt me dat begrijpelijk in 2 zinnen uit?

Cygnus schreef:
Wat is spotify en wie legt me dat begrijpelijk in 2 zinnen uit?

Gratis legaal muziek (zowel losse nummers als voledige albums) luisteren via internet.
Een heel erg uitgebriede luisterpaal zeg maar.

werkt dat niet gewoon hetzelfde als Grooveshark?

Het lijkt er wel veel op, maar het is eigenlijk op alle vlakken beter: sneller, meer muziek, betere interface.

Zeg maar een soort van online iTunes, waar alle muziek (nouja, alles wat ook maar enigszins bekend is) op staat. En je kan ook playlists bouwen. En als je er voor betaald is het ook benaderbaar vanaf je telefoon (als je daar het toestel voor hebt).

Wat zijn jullie usernames daar? Ik vind het wel leuk (in ieder geval een aantal van jullie) toe te voegen. Mijne is solemn_thirsty (de eerste 45 die ik bedacht waren al vergeven...).

herman schreef:
Het lijkt er wel veel op, maar het is eigenlijk op alle vlakken beter: sneller, meer muziek, betere interface.

Klinkt goed

the x
heb vandaag voor het eerst met spotify gewerkt en het is opzich een goed alternatief voor het downloaden. het enige jammere is dat lang niet alle muziek er opstaat. zodra dat zover is zou ik geen moment twijfelen om een abbonement af te sluiten. ik vind de reclame trouwens niet heel hinderlijk. het komt niet tussen een nummer en het is vrij kort.

...en het werkt alleen in NL?

the x
het programma komt officieel uit zweden en is pas uitgebracht in nederland. een aantal landen waren ons al voor. het heeft namelijk een tijd geduurd voordat het hier ook beschikbaar was.

the x schreef:
het enige jammere is dat lang niet alle muziek er opstaat.

Wat miste je dan?

zodra dat zover is zou ik geen moment twijfelen om een abbonement af te sluiten.

Je kunt nu 20 uur per maand gratis luisteren. Ik ga eens kijken hoe snel die opgaan en daarna zie ik wel weer verder. Het zou op zich wel fijn zijn als het ook via mijn telefoon kon straks, dan is mijn mp3-speler helemaal overbodig.

herman schreef:

Wat zijn jullie usernames daar? Ik vind het wel leuk (in ieder geval een aantal van jullie) toe te voegen. Mijne is solemn_thirsty (de eerste 45 die ik bedacht waren al vergeven...).
Paap85

herman schreef:

olinasab

Duidelijke uitleg over Spotify: 3VOOR12 - Spotify voor dummies - 3voor12.vpro.nl

Ik ga ook maar eens een profiel aanmaken geloof ik

Ik vind cd's, lp's, mp3's en een ipod toch handiger, eerlijk gezegd.

Ik ook. Net mijn hele Pink Floyd LP-collectie meegenomen naar werk. ideaal!

the x
herman schreef:
(quote)

Wat miste je dan?

om maar even willekeurig iets in te voeren mis ik bv. heel veel van bob dylan. maar ook het album script of the bridge van the chameleons (andere albums staan er dan wel weer op) ook mis ik bijna alles van Tool. en zo staan er ook geen volledige albums van the beatles er op. kortom mist er nog een hoop muziek.

Je kan ook zelf dingen uploaden he? Ik heb gisteren de monobox en stereobox van The Beatles erop gezet.

the x
ik zie het nut van het uploaden niet echt. dan speel ik het toch gewoon weer af via mijn winamp.

Ik heb me zojuist ook aangemeld onder dezelfde naam. Als de gaten in de collectie grotendeeld gedicht worden, dan denk ik dat ik wel een Premium abbonement neem. Nu mis ik bijvoorbeeld alles van Zappa. En zo zijn er nog veel meer gaten. Maar ik ben nu al heel erg blij met Spotify, want ik kan eindelijk bijna alle albums van De Kift luisteren. Op de illegale wijze kon ik alleen Vlaskoorts bemachtigen en 7 heb ik fysiek.

the x schreef:
ik zie het nut van het uploaden niet echt. dan speel ik het toch gewoon weer af via mijn winamp.

Ik gok zo maar dat het uploaden er is om mensen te helpen die eerder klaagde dat het er niet op stond...

De gaten worden ook wel gaandeweg gedicht, naarmate er meer deals met platenlabels worden afgesloten. Maar sommige dingen blijven lastig. Net zoals je bv. geen losse nummers van Dark Side of the Moon van Pink Floyd kunt kopen via iTunes.

the x schreef:

Als iedereen wat uploadt, dan wordt het ontzettend snel completer.

herman schreef:
Ik ook. Net mijn hele Pink Floyd LP-collectie meegenomen naar werk. ideaal!

Zal ik je even uitleggen wat mp3's zijn herman? Van die leuke bestandjes die je op een vierkant apparaatje zet. En dan doe je twee dopjes die vastzitten aan een draadje in je oren. En net alsof het toverkunst is hoor je dan muziek.

Handig hè?

Nu is het wachten op Herman die uitlegt wat ironie is.

the x
Arrie schreef:
(quote)

Als iedereen wat uploadt, dan wordt het ontzettend snel completer.

als jij muziek upload in je libarary van spotify betekent dat niet dat ik dat ook kan afspelen. het dient er alleen voor om je eigen muziek bij te vullen die er niet op staat. de muziek die er nu niet op staat moet door spotify worden aangevuld m.b.v het aantrekken van muzieklabels

@Stijn: op een mp3speler kun je maar een beperkte hoeveelheid muziek zetten, via Spotify kan ik nu ongeveer 75% van mijn collectie te vinden.

Nu vind ik het ook wel charmant om te sleuren met cd'tjes hoor: 's ochtends even snel een paar muziekjes waarvan je denkt dat je er later op de dag naar wilt luisteren uit de kast trekken, maar dit is toch wel handiger.

De fysieke luistervaring (met echte platen of cd's) koester ik overigens ook nog wel, maar voor onderweg/op het werk vind ik Spotify behoorlijk ideaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.