MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Vincsie schreef:
Check hier een kant en klare lijst met Spotify playlists op basis van de MusicMeter rotatielijst.

Super!

rabbit schreef:
Fijn programma! Maar ik schrik me steeds dood wanneer Marco Borsato opeens begint te zingen, al zijn de reclames verder niet echt storend.

Haha ik had net precies hetzelfde. Verder toch wel een geinig programma'tje, heb wat van jullie toegevoegd. Vooral de favorietenlijst van Paap ziet er leerzaam uit, ga ik eens op mijn gemak door grasduinen zodra ik de tijd vindt.

hebben jullie ooit van grooveshark gehoort ?

ik gebruik het nu mr et is wel chill programma om op internet te gebruike

...en nu nog een online cursus typevaardigheid of nederlands...

Heeft iemand misschien een invite voor me? Wil het graag nog even langer uitproberen.

Groetjes Joost

De spotify playlist van de rotatielijst is weer bijgewerkt! Check hier

Vincsie schreef:
De spotify playlist van de rotatielijst is weer bijgewerkt! Check hier

Vandaag ook geinstalleerd. Eindelijk een dienst waar je legaal bijna alle muziek kan luisteren. Jammer dat een aantal artiesten niet mee wil werken (zoals Metallica), maar die downloaden we dan toch gewoon illegaal? Screw them!
Ik ga eerst een tijdje de gratis versie proberen, als ik tevreden ben wil ik er best voor betalen.

Spotify is leuk! Ik hoop dat de "collectie' wat groter gaat worden, maar het is erg leuk om door de tracks en albums te grasduinen!

De interface mag nog wel wat uitgebreider, het is me nu iets te simpel. Meer verschillende zoekfilters, selectiemethoden, etc. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om alleen nummers van de reguliere albums van een artiest af te spelen. Bij veel bekende, oudere artiesten staan er ook allemaal live albums en remixen en zo tussen.

Zijn er inmiddels al wat meer mensen met spotify aan de slag. Ik merk dat ik heel snel over ben gestapt van itunes naar spotify. Heerlijk dat je niet eerst de boel hoeft te downloaden. En kon het zelfs op mijn werk installeren.

Ik ben ook met Spotify begonnen, nadat Grooveshark me wat tegenviel qua gebruiksgemak. Ik heb de gratis versie, dus 'slechts' 20 uur om muziek te draaien. Daarom hou ik voor de zekerheid ook iTunes aan.

De spotify playlist van de rotatielijst is weer bijgewerkt op hotspotify! Check Hier

panjoe (moderator)
Ik vind Grooveshark vele malen handiger, en wel omdat:

- Er geen reclame in wordt gedraaid;
- je niks hoeft te downloaden of installeren;
- er geen luisterlimiet aan kleeft.

Grooveshark heb ik ook even gebruikt, maar nadeel daarvan vind ik dat er veel minder te vinden is. Verder laten de zoekfunctie en de interface nogal te wensen over... En mensen kunnen er hun eigen muziek uploaden voor iedereen, waardoor je af en toe nogal eens rotzooi (incomplete nummers, nummers met verkeerde titels en tags) tegenkomt.

Vind het op Spotify wel wat makkelijker zoeken naar complete albums vooral. Die limiet op Spotify heb ik nooit gehaald, maar heb nu wel een betaalaccount genomen...

Nadeel van Spotify vind ik dat er relatief weinig dance/electronica opstaat, al worden de gaten rap gedicht.

panjoe (moderator)
herman schreef:
Grooveshark heb ik ook even gebruikt, maar nadeel daarvan vind ik dat er veel minder te vinden is. Verder laten de zoekfunctie en de interface nogal te wensen over... En mensen kunnen er hun eigen muziek uploaden voor iedereen, waardoor je af en toe nogal eens rotzooi (incomplete nummers, nummers met verkeerde titels en tags) tegenkomt.

Vind het op Spotify wel wat makkelijker zoeken naar complete albums vooral. Die limiet op Spotify heb ik nooit gehaald, maar heb nu wel een betaalaccount genomen...

Nadeel van Spotify vind ik dat er relatief weinig dance/electronica opstaat, al worden de gaten rap gedicht.

Daar geef ik je zeker gelijk in. De reden dat ik GS gebruik is, dat ik op mijn werk niks kan installeren, en vaak 7 uur per dag muziek zit te luisteren als ik werk. De interface en de zoekfunctie was even wennen maar gaat bij mij nu zo goed als natuurlijk.
Ik heb een account aangemaakt (HuilendeUi) bij Spotify en zal er thuis zeker eens goed naar gaan kijken.

Als je niets kan installeren, wordt het lastig. Dan is Grooveshark wel prima. Ik heb het zelf ook best veel gebruikt, maar de laatste twee maanden helemaal niet meer.

Heb nooit Grooveshark gebruikt, maar Spotify bevalt me prima tot nu toe, veel leuke muziek kunnen ontdekken ondanks dat (nog) niet alles erop staat. Hoop eigenlijk wel dat dit programma aanslaat.

Ik sta overigens gewoon ingeschreven als Sandokan-veld, maar ik heb er nog niets opstaan wat echt interessant is voor andere mensen. Iedereen die hier zijn gebruikersnaam neerzet voeg ik wel toe, leuk om met één muisklik te kunnen kijken wat iemand als Sietse allemaal beluistert, zeker omdat ik met hem weinig muzieksmaak gemeen heb. Leven in de breedte, noemen we dat

Mij is het een en ander echter niet duidelijk.

- Waarom zijn sommige artiesten- en albumnamen grijs? Ik geloof niet dat dat is omdat een artiest of album niet op Spotify zelf staat; artiesten als Bon Iver en Johann Johannsson staan bij mij zowel in witte als grijze letters.

- Hoe kan het dat de tracks per album (van mijn eigen muziek) niet in de goede volgorde staan? De albuminfo die ik in Spotify kan wijzigen geeft de juiste gegevens aan.

Het valt me overigens wat tegen dat Pink Floyd (nog) niet heeft toegezegd om hun muziek op Spotify te zetten. Ik dacht dat zij daar wel open tegenover stond. (Ik geloof dat Richard Wright dat eens zei, als antwoord op de kritiek van Lily Allen over downloaden. Maar ja, Wright is inmiddels overleden...)

Sietse
ik heb eigenlijk geen idee hoe ik mensen kan toevoegen. Hij koppelt wel al mijn facebook vrienden met Spotify maar dat is het wel...

Op mensen zoeken doe je via het zoekvenster, door bv spotify:user:Sandokan-veld in te voeren.

De vragen van Maiky vind ik een stuk lastiger. Dat zou ik eigenlijk niet weten.

Van Pink Floyd is het inderdaad wel jammer. Volgens mij staat hun muziek ook niet op iTunes ed.

jeko
Ben Spotify ook aan het ontdekken, mijn username is ikodora

Pink Floyd, pff, wie denken ze eigenlijk wel niet dat ze zijn?

Trouwens, mijn username is polmuis.

@Maiky
Grijs in spotify betekent volgens mij: niet beschikbaar.
Begrijp je vraag over wijzigen volgorde tracks niet goed.
Helpt dit? Tip: how to sort Spotify playlists » HotSpotify

Vincsie schreef:
@Maiky
Grijs in spotify betekent volgens mij: niet beschikbaar.
Begrijp je vraag over wijzigen volgorde tracks niet goed.
Helpt dit? Tip: how to sort Spotify playlists » HotSpotify

Over het grijs in Spotify: dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar enkele nummers van Johann Johannsson en Jonsi & Alex, bijvoorbeeld, staan in het grijs. Als ik zoek in de database van Spotify zelf, zijn die wel gewoon beschikbaar.

Wat ook vreemd is, met betrekking tot Johannsson's Fordlandia: Melodia pt. II, III en IV staan in het grijs. En in de database van Spotify zelf staat dat ik die nummers kan kopen. Met andere woorden, blijkbaar ziet Spotify die nummers niet als mijn eigen nummers. Maar nu valt me iets op: de nummers die Spotify in het grijs aangeeft, staan in de database van Spotify anders gespeld. Mijn versie zegt Melodia, pt II, Spotify's database zegt Melodia (ii). Zelfde als bij Riceboy Sleeps; een enkele hoofdletter maakt hier het verschil tussen grijs en wit.

Dan nog iets waar ik nog niet over uit ben. Het gehele album [Movements] van Solar Fields zijn mijn local files. Spotify heeft 'm zelf ook in de database. In mijn local files staan alleen de nummers Discovering en The Road to Nothingness in het wit. In de Spotify database staat achter echter alleen achter die twee nummers het bekende muzieknootje. Dat wil dus zeggen dat Spotify alleen die twee nummers als mijn eigen bestanden ziet, en dat de rest van Spotify is?

Zelfde met Slowdive's Souvlaki; enkele nummers zijn grijs, terwijl het gehele album van mij is en Spotify 'm blijkbaar ook gewoon in de database heeft staan.

Dan is nog niet het probleem van de nummers die door elkaar staan opgelost. Vreemd, want:

- Riceboy Sleeps heeft zowel grijze als witte nummers, maar ze staan wel in de goede volgorde.

- [Movements] heeft zowel grijze als witte nummers, maar enkele nummers staan niet chronologisch.

- Pink Floyd's The Final Cut en Meddle staat helemaal in het grijs (omdat Pink Floyd geen materiaal op Spotify heeft, dat weet ik), maar alle nummer staan door elkaar.

De nummerinfo klopt: Echoes heeft gewoon nummer zes toegewezen gekregen, en The Post War Dream netjes nummer een. Voor zover ik zie heeft dit niets met het spellen van de titels te maken.

Misschien moet ik hier vanavond weer eens naar kijken, als het wat minder warm is. Er zal vast wel een logische verklaring voor zijn. Het staat me wel een beetje tegen; ik neig ernaar om al mijn muziek, dat Spotify ook in z'n database heeft, te verwijderen. Weet ik in ieder geval zeker dat alles netjes is gerangschikt. Ik kan dan alleen niet mijn iPod opwaarderen, en aan twintig uur heb ik dan ook weer niet genoeg.

Het is allemaal wat.

Alle albums uit de rotatielijst als spotify-playlist MusicMeter Rotatielijst » HotSpotify

@Maiky Geloof dat al dat wit en grijs en volgorde te maken heeft met het feit dat je local files toegevoegd hebt? Ik heb nergens last van ... Jonsi en Alex staat bijv helemaal in het wit bij mij.

Sietse
Vincsie schreef:
Alle albums uit de rotatielijst als spotify-playlist MusicMeter Rotatielijst » HotSpotify

Als je nu gewoon een Spotify playlist maakt waar ze allemaal instaan die je af en toe aanpast...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.