Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2007, 13:25 uur
hier een eerste nummer te beluisteren van men nieuwe demo "the circus of mr. mellow" geniet ervan en geef commentaar 

0
geplaatst: 9 augustus 2007, 14:09 uur
Ik heb op de middelbare school is een keertje opgetreden met een paar vrienden, 3 covers gedaan.
"Niet Zo Hard Cor'"
Killing in the name of (ratm)
Pure Trauma (downset)
Alive (beastie boys)
Op soulseek kun je ze van me downloaden, zelfde naam als op mume (staat in Folder Metal_hardcore_grindcore -> Niet Zo hard Cor')

"Niet Zo Hard Cor'"
Killing in the name of (ratm)
Pure Trauma (downset)
Alive (beastie boys)
Op soulseek kun je ze van me downloaden, zelfde naam als op mume (staat in Folder Metal_hardcore_grindcore -> Niet Zo hard Cor')

0
geplaatst: 18 september 2007, 17:33 uur
Hey,
Mijn band waarin ik drum hebben onlangs een demo opgenomen we seem to have misplaced o...
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.
grts
Mijn band waarin ik drum hebben onlangs een demo opgenomen we seem to have misplaced o...
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.
grts
0
geplaatst: 24 oktober 2007, 12:00 uur
Nieuwe demo "The circus of mister Mellow" van mijn band "Vintage Call" is uit!
DEMO OUT NOW !!!
De demo is verkrijgbaar bij de groepsleden voor slechts 5 euro !
Hij bevat 4 nummers (goed voor een half uur luistergenot ) , waarvan er fragmenten op www.myspace.com/vintagecall[/url] te beluisteren zijn. Enjoy !!!
[img]C:\Documents and Settings\Laptop\Bureaublad\vintage call\cover\cover.jpg[/img]
DEMO OUT NOW !!!
De demo is verkrijgbaar bij de groepsleden voor slechts 5 euro !
Hij bevat 4 nummers (goed voor een half uur luistergenot ) , waarvan er fragmenten op www.myspace.com/vintagecall[/url] te beluisteren zijn. Enjoy !!!
[img]C:\Documents and Settings\Laptop\Bureaublad\vintage call\cover\cover.jpg[/img]
0
geplaatst: 23 december 2007, 16:50 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > DMP vs I-Jay - SHARE MY WORLD:
Wij hebben zojuist een track afgerond en we hopen dat je er een keer naar wilt luisteren en beoordelen. Er zijn vast nog wel wat puntjes voor verbetering vatbaar :
DMP vs I-Jay - Share My World
De formatie DMP (staat voor Dutch Music Productions) bestaat uit producers en artiesten, I-Jay heeft al eens met Idols meegedaan.
Voor meer informatie mail gewoon naar info@dutchmusicproductions of kijk op de site http://dutchmusicproductions.com
Laat ons ff weten wat je van de track vindt ! Thanx !
Werner
Wij hebben zojuist een track afgerond en we hopen dat je er een keer naar wilt luisteren en beoordelen. Er zijn vast nog wel wat puntjes voor verbetering vatbaar :
DMP vs I-Jay - Share My World
De formatie DMP (staat voor Dutch Music Productions) bestaat uit producers en artiesten, I-Jay heeft al eens met Idols meegedaan.
Voor meer informatie mail gewoon naar info@dutchmusicproductions of kijk op de site http://dutchmusicproductions.com
Laat ons ff weten wat je van de track vindt ! Thanx !
Werner
0
raffael77
geplaatst: 23 december 2007, 18:12 uur
De Track productie is erg wack. Alla The Party Squad. Schande voor de game. Zingen gaat wel maar moet wel zeggen dat dit soort muziek mij niet trekt. Luister liever naar goede dingen uit Nederland.
Stropstrikkers, La Melodia, Duke & Gonzo, Kas en ook de jongens van Appletree records dig ik wel.
Wat jammer is aan deze tracdk is dat het pure Urban is zoals ze het hier in nederland noemen. Hou het gewoon bij Hiphop, R&B, Funk & Soul en Jazz.. Ze noemen alles urban. Hoe urban ben jij. Ik blijkbaar niet genoeg maar ben wel liefhebber van de muziek stijlen die afkomstig zijn van de Afro Amerikanen.
Succes met muziek maken maar laat wel ff iets beters horen.
Stropstrikkers, La Melodia, Duke & Gonzo, Kas en ook de jongens van Appletree records dig ik wel.
Wat jammer is aan deze tracdk is dat het pure Urban is zoals ze het hier in nederland noemen. Hou het gewoon bij Hiphop, R&B, Funk & Soul en Jazz.. Ze noemen alles urban. Hoe urban ben jij. Ik blijkbaar niet genoeg maar ben wel liefhebber van de muziek stijlen die afkomstig zijn van de Afro Amerikanen.
Succes met muziek maken maar laat wel ff iets beters horen.
0
geplaatst: 23 december 2007, 22:11 uur
In ieder geval bedankt voor het luisteren, al heb ik je daar blijkbaar geen plezier mee gedaan.
Het was absoluut niet de bedoeling om een bepaalde stijl te maken, de beat is onder bestaande vocals gezet. Die kun je beluisteren op de Hyves pagina van I-Jay: http://eye-jay.hyves.nl/
Als je die hebt gehoord en verstand van produceren hebt, kan je maar op een paar dingen uitkomen: een ballad, een met live instrumenten (maar die was er al) en wij hebben dit ermee gedaan. Vanwege het lage tempo van de vocals, kon er niet echt een house beat onder.
Jij noemt het pure urban, wij vonden het meer r&b in een dance-jasje en dance is ook meer ons ding.
Dit was in ieder geval te proberen, maar de samenwerking duurt voort en we gaan inderdaad een totaal nieuw nummer opnemen.
Hey, maar thanx voor je kritiek !
Het was absoluut niet de bedoeling om een bepaalde stijl te maken, de beat is onder bestaande vocals gezet. Die kun je beluisteren op de Hyves pagina van I-Jay: http://eye-jay.hyves.nl/
Als je die hebt gehoord en verstand van produceren hebt, kan je maar op een paar dingen uitkomen: een ballad, een met live instrumenten (maar die was er al) en wij hebben dit ermee gedaan. Vanwege het lage tempo van de vocals, kon er niet echt een house beat onder.
Jij noemt het pure urban, wij vonden het meer r&b in een dance-jasje en dance is ook meer ons ding.
Dit was in ieder geval te proberen, maar de samenwerking duurt voort en we gaan inderdaad een totaal nieuw nummer opnemen.
Hey, maar thanx voor je kritiek !
0
raffael77
geplaatst: 24 december 2007, 08:45 uur
Dan wil ik toch meer horen als jullie meer in dance zitten.
want daar heb je wel hele leuke dingen tussem zitten
want daar heb je wel hele leuke dingen tussem zitten
0
geplaatst: 24 december 2007, 13:01 uur
Ik vind het nummer ook niet zoveel aan eerlijk gezegd. Productie vind ik erg matig. Refreintje is wel grappig, maar ook niet echt super.
Verder vind ik het ook een erg saai nummer. Nergens wordt het spannend ofso.
Verder vind ik het ook een erg saai nummer. Nergens wordt het spannend ofso.
0
geplaatst: 24 december 2007, 16:19 uur
Nogmaals dank allen !
Hier kunnen we in ieder geval wat mee. We zullen er inderdaad nog wat weekjes aan moeten sleutelen. Maar eigenlijk kan het dan alleen maar beter worden, hopelijk. Spannender maken dus.
Dit is dan ook maar in een dag of 3 neergezet.
We hebben een aantal Dance nummers op onze site staan :
http://dutchmusicproductions.com alleen de betere hebben nog wat copyright toestemmingen nodig. (DMP ft Guy - Her en DMP ft Margaret Singana - We Are Growing)
Maar zoals ik al zei komt er ook een echt dance nummertje met I-Jay.
Hier kunnen we in ieder geval wat mee. We zullen er inderdaad nog wat weekjes aan moeten sleutelen. Maar eigenlijk kan het dan alleen maar beter worden, hopelijk. Spannender maken dus.
Dit is dan ook maar in een dag of 3 neergezet.
We hebben een aantal Dance nummers op onze site staan :
http://dutchmusicproductions.com alleen de betere hebben nog wat copyright toestemmingen nodig. (DMP ft Guy - Her en DMP ft Margaret Singana - We Are Growing)
Maar zoals ik al zei komt er ook een echt dance nummertje met I-Jay.
0
geplaatst: 24 december 2007, 17:15 uur
Thanx !!!
Dat geeft de burger weer moed !
Fijne dagen allemaal !!
Dat geeft de burger weer moed !
Fijne dagen allemaal !!
0
geplaatst: 4 januari 2008, 11:14 uur
In Genres > Overigen > Hyper Reggae:
Ik heb geprobeerd wat dub te produceren. Zelf ga ik er helemaal in op, maar ik hoop van anderen ook een mening te horen.
Hier de link :
DMP - HYPER REGGAE
Groet,
Werner
Ik heb geprobeerd wat dub te produceren. Zelf ga ik er helemaal in op, maar ik hoop van anderen ook een mening te horen.
Hier de link :
DMP - HYPER REGGAE
Groet,
Werner
0
geplaatst: 4 februari 2008, 19:54 uur
In De Site > Gebruikers > Wat vinden jullie van ons nieuw nummer?:
Hi All,
Samen met mn broer heb ik een track gemaakt die we enkele dagen geleden online hebben gezet.
Het genre is elektro, house, nogal spacy, beetje 80's, gemaakt met analoge synthesizers (moogs etc).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! (kan ook op de site)
de link: virb.com/mazerati
of www.myspace.com/mazerati3000
grtz, cool aid.
Hi All,
Samen met mn broer heb ik een track gemaakt die we enkele dagen geleden online hebben gezet.
Het genre is elektro, house, nogal spacy, beetje 80's, gemaakt met analoge synthesizers (moogs etc).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! (kan ook op de site)
de link: virb.com/mazerati
of www.myspace.com/mazerati3000
grtz, cool aid.
0
geplaatst: 4 februari 2008, 19:57 uur
Ondanks dat ik niet echt verstand heb van het genre vind ik het alvast een erg leuk nummer! Het staat nu op 

0
Spijtoptant
geplaatst: 4 februari 2008, 19:59 uur
Ik heb ook geen verstand van het genre, maar als me zou gezegd worden dat dit veelvuldig gedraaid werd op jaren '80 houseparty's zou ik het zondermeer geloven.
Klinkt professioneel, en inderdaad leuk.
Evenwichtig.
(maar het speelt nog)
Edit: Inmiddels afgeluisterd. Blijf erbij: leuk en professioneel. Niet mijn genre, en daarom goed mogelijk dat liefhebbers van het genre er heel anders over denken, maar dat boeit niet!

Klinkt professioneel, en inderdaad leuk.
Evenwichtig.
(maar het speelt nog)
Edit: Inmiddels afgeluisterd. Blijf erbij: leuk en professioneel. Niet mijn genre, en daarom goed mogelijk dat liefhebbers van het genre er heel anders over denken, maar dat boeit niet!

0
geplaatst: 4 februari 2008, 20:10 uur
Iets aan de lange kant, maar vooral erg fijn!
Associaties met jaren 80 inderdaad, achtervolgingen door een nachtelijke stad, en duistere ondergrondse holen met stroboscopen vol doorgesnoven types.
Associaties met jaren 80 inderdaad, achtervolgingen door een nachtelijke stad, en duistere ondergrondse holen met stroboscopen vol doorgesnoven types.
0
geplaatst: 4 februari 2008, 20:33 uur
Is ook niet mijn genre maar ik merk dat ik moeilijk stil kan zitten 
Vind het lekker klinken, spacy inderdaad, leuk!

Vind het lekker klinken, spacy inderdaad, leuk!

0
geplaatst: 4 februari 2008, 20:53 uur
Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaren. Erg fijn!
Heb het topic overigens samengevoegseld met het al bestaande topic waar eigen producties onder de loep worden genomen.
Heb het topic overigens samengevoegseld met het al bestaande topic waar eigen producties onder de loep worden genomen.

0
geplaatst: 4 februari 2008, 21:04 uur
Zo denk ik er ook over: ik merk dat ik hem met het grootste gemak meerdere malen opzet (goed teken dus).
Bij het intro moet ik me bedwingen om niet OOOEEEHHHHH I Feel Love te gaan zingen

0
geplaatst: 4 februari 2008, 21:34 uur
Thanks voor de fijne kritieken tot zo ver... OOOEEEHHHHH I Feel Love: Giorgio Moroder rules!
0
Sietse
geplaatst: 4 februari 2008, 22:51 uur
klinkt op zich wel goed, maar melodie technisch maar er nog wel heel wat aan geschaafd worden.
Die Lead synth die er in zit had wat meer variatie in mogen zitten, want die speelt steeds een paar noten in een maat die dan een aantal keer herhaalt...verder gewoon een leuk nummer dat veel potentie toont.
Die Lead synth die er in zit had wat meer variatie in mogen zitten, want die speelt steeds een paar noten in een maat die dan een aantal keer herhaalt...verder gewoon een leuk nummer dat veel potentie toont.
0
Spijtoptant
geplaatst: 4 februari 2008, 23:22 uur
itchy schreef:
Haha ja.
Ik krijg er na een paar keer draaien af en toe Miami Vice - beelden bij. Voornamelijk door die toch wel aanwezige '80 sfeer. Maar die associatie is wel heel erg op lang vervlogen beelden gebaseerd.
Of de makers dat een compliment vinden of als negatief bestempelen, daar kan ik niets aan doen natuurlijk.
Een lekker muziekje is het in elk geval wel.
0
geplaatst: 5 februari 2008, 11:55 uur
Spijtoptant schreef:
Ik krijg er na een paar keer draaien af en toe Miami Vice - beelden bij. Voornamelijk door die toch wel aanwezige '80 sfeer. Maar die associatie is wel heel erg op lang vervlogen beelden gebaseerd.
Of de makers dat een compliment vinden of als negatief bestempelen, daar kan ik niets aan doen natuurlijk.
itchy schreef:
achtervolgingen door een nachtelijke stad, en duistere ondergrondse holen met stroboscopen vol doorgesnoven types
achtervolgingen door een nachtelijke stad, en duistere ondergrondse holen met stroboscopen vol doorgesnoven types
Heren jullie weten het mooi te verwoorden; fijn om te lezen thanks.
Maar dat is de sfeer indeed, gecombineerd met spaceships (vandaar de titel - zero gravity). sietse schreef:
Die Lead synth die er in zit had wat meer variatie in mogen zitten, want die speelt steeds een paar noten in een maat die dan een aantal keer herhaalt
Die Lead synth die er in zit had wat meer variatie in mogen zitten, want die speelt steeds een paar noten in een maat die dan een aantal keer herhaalt
In het genre 'elektro-house' doet een repetitief karakter het altijd goed op de dansvloer. Te veel afwisseling maakt het dus minder toegankelijk in dat genre, maar wel melodischer inderdaad.
Overigens... de hoofdmelodie en de vadsige Scorpions-achtige gitaar zijn een remake van een reeds bestaand nummer uit 1978. (Dus niet gesampeld, maar opnieuw ingespeeld). 10 punten voor wie dat nummer vindt!!

0
geplaatst: 5 februari 2008, 15:17 uur
Ik zat al te piekeren, want het kwam me bekend voor, maar ik kan er niet opkomen.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 22:24 uur
O,hier is het topic voor eige bandjes, haha had het al bij onbekende bandjes gezet,maar goed
Dit is dus mijn bandje,we bestaan ongeveer een half jaar en hier is het resultaat
http://www.myspace.com/thisisliquidsnow
Dit is dus mijn bandje,we bestaan ongeveer een half jaar en hier is het resultaat
http://www.myspace.com/thisisliquidsnow
0
geplaatst: 14 februari 2008, 13:52 uur
* denotes required fields.