Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 14 februari 2008, 17:45 uur
En nu we het er toch over hebben...
In november is de cd van mijn band zonderland uitgekomen.
Het album is te beluisteren op www.zonderland.org en daar ook te koop.
Ook is er in januari een 3" cd uitgekomen van orphax welke te beluisteren is op www.orphax.com en aldaar ook te koop is.
Het album is te beluisteren op www.zonderland.org en daar ook te koop.
Ook is er in januari een 3" cd uitgekomen van orphax welke te beluisteren is op www.orphax.com en aldaar ook te koop is.
0
thejazzscène
geplaatst: 14 februari 2008, 18:49 uur
@ Coolaid: leuk nummer. Enkel vloeien de synthloops of wat ook moge zijn: in die climax niet mooi in elkaar over. Je moet daar een soort van golvende synthlijn van maken. Dat laat de luisteraar meevloeien. Nu is dat in stoten en dat stoort. Als je dat aanpast en nog een remixer als alden tyrell vraagt, kan je een Ep uit te brengen. Clone zal je met open armen ontvangen.
0
thejazzscène
geplaatst: 14 februari 2008, 18:50 uur
Sietse schreef:
Sietse And His Computer Band
0
Sietse
geplaatst: 14 februari 2008, 20:10 uur
zoiets, maar dan met drums en gitaar en computer (en een hoop zooi)
0
geplaatst: 15 februari 2008, 09:55 uur
@ the jazzscene, dank voor je kritiek.
Bedoel je de mainlick in de climax of die hoge arp variatie van de mainlick 2 maten voor de climax?
M.a.w. op (2:00) of echt de loop zelf op (2:15, 2:22, 2:30....), misschien ook wel (1:52)?
Ken je toevallig iemand bij Clone?
Bedoel je de mainlick in de climax of die hoge arp variatie van de mainlick 2 maten voor de climax?
M.a.w. op (2:00) of echt de loop zelf op (2:15, 2:22, 2:30....), misschien ook wel (1:52)?
Ken je toevallig iemand bij Clone?

0
geplaatst: 17 maart 2008, 02:18 uur
In De Site > Gebruikers > Ik heb iets mee te delen...:
Ook grappig. Ik kom er net achter dat ik als artiest sta op LastFM ! Tussen de 5 en de 8 jaar geleden heb ik een aantal nummers thuis opgenomen en die hier en daar online gezet met als artiestennaam Reptile71. Nog steeds staan her en der nummers van me verspreid op internet, maar kan me niet herinneren ooit een pagina aangemaakt te hebben als artiest op LastFM. Nummers staan er nog niet op, maar die ben ik nu dus even aan het toevoegen. Dus "I'm a Culthero!"
....Kijk ik verder zie ik freddze als luisteraar staan op die pagina, vast geen toeval, heb hem ooit een link gestuurd naar een paar eigen nummers. Heb je me toegevoegd op LastFM freddze?
Ook grappig. Ik kom er net achter dat ik als artiest sta op LastFM ! Tussen de 5 en de 8 jaar geleden heb ik een aantal nummers thuis opgenomen en die hier en daar online gezet met als artiestennaam Reptile71. Nog steeds staan her en der nummers van me verspreid op internet, maar kan me niet herinneren ooit een pagina aangemaakt te hebben als artiest op LastFM. Nummers staan er nog niet op, maar die ben ik nu dus even aan het toevoegen. Dus "I'm a Culthero!"

....Kijk ik verder zie ik freddze als luisteraar staan op die pagina, vast geen toeval, heb hem ooit een link gestuurd naar een paar eigen nummers. Heb je me toegevoegd op LastFM freddze?

0
geplaatst: 17 maart 2008, 10:12 uur
Haha, neen dat niet. Jij had me een maand of 3 geleden eens twee of drie van jouw nummers doorgestuurd en die heb ik beluisterd, vandaar dat dit op last.fm te zien is.
Op last.fm werkt het namelijk zo ; van zodra je naar een artiest luistert, wordt daar een profielpagina van aangemaakt. Probeer het zelf maar eens door in de tag van je mp3 de artiestennaam te veranderen naar bv. "De huppelkutjes". Luister het nummer volledig uit (misschien volstaat 1 luisterbeurt van 1 nummer niet en moet je er meerdere doen, dat weet ik niet zeker) en je zal zien dat er een nieuwe artiest "De huppelkutjes" aangemaakt is met als luisteraar reptile71
Op last.fm werkt het namelijk zo ; van zodra je naar een artiest luistert, wordt daar een profielpagina van aangemaakt. Probeer het zelf maar eens door in de tag van je mp3 de artiestennaam te veranderen naar bv. "De huppelkutjes". Luister het nummer volledig uit (misschien volstaat 1 luisterbeurt van 1 nummer niet en moet je er meerdere doen, dat weet ik niet zeker) en je zal zien dat er een nieuwe artiest "De huppelkutjes" aangemaakt is met als luisteraar reptile71

0
geplaatst: 17 maart 2008, 17:55 uur
Apart dat het zo werkt. Heb er nu 3 nummers op gezet in elk geval. 

0
geplaatst: 17 maart 2008, 18:08 uur
Waar is het misgegaan met de muzikale carrière? Je nummers klinken best aardig!
0
geplaatst: 17 maart 2008, 19:35 uur
Ik zie nu ook op internet dat Reptile71 in het verleden zeer productief is geweest.
Klinkt goed Paul!!
Klinkt goed Paul!!
0
geplaatst: 17 maart 2008, 20:01 uur
Ja ik heb zelf wat nummers gemaakt vroeger en daarvoor een tijdje in een bandje gezongen. Verder niet mee doorgegaan. Destijds had je nog Vitaminic en daar had ik alles opgezet plus nog een zooitje andere sites waar ik een paar nummers op had gezet, zoals op garageband.com Grappig dat het nu gevonden wordt en zelfs nog een beetje gewaardeerd. 

0
geplaatst: 17 maart 2008, 21:11 uur
Jammer dat het nog maar twee nummers zijn... Wil er wel meer van horen reptile... 

0
geplaatst: 17 maart 2008, 22:09 uur
deric raven schreef:
Ik zie nu ook op internet dat Reptile71 in het verleden zeer productief is geweest.
Klinkt goed Paul!!
Klinkt goed Paul!!
*trots*

0
geplaatst: 17 maart 2008, 22:15 uur
Hier staat nog wat: Garageband
En hier: mp3lizard
En nog wel op meer plekken, moet je ff googlen, maar ik denk dat ik alles wel even op last.fm zet binnenkort, tenminste, wat nog enigszins om aan te horen is.
Op last.fm staan er trouwens al 4, moet je op dat zgn. album klikken.
En hier: mp3lizard
En nog wel op meer plekken, moet je ff googlen, maar ik denk dat ik alles wel even op last.fm zet binnenkort, tenminste, wat nog enigszins om aan te horen is.
Op last.fm staan er trouwens al 4, moet je op dat zgn. album klikken.

0
perfume
geplaatst: 17 maart 2008, 23:24 uur
Misschien moeten we met zijn allen Paul even een steuntje in de rug geven zodat hij als de donder weer zijn guitaar en keyboard oppakt en opnieuw muziek gaat maken! En vooral ook weer gaat zingen. Want zingen kan hij. Erg integere liedjes! Met een mooie donkere sfeer. Typische minimal eighties synths. "All Wrong" is goed maar de liedjes "Home "en "Always A Way" zijn gewoon prachtig 

0
geplaatst: 18 maart 2008, 00:18 uur
Geloof dat ik niet zo goed weet hoe met zo'n compliment om te gaan... 

0
perfume
geplaatst: 18 maart 2008, 01:06 uur
Zie het als een steuntje in de rug en een aanmoediging om weer muziek te gaan maken. 

0
geplaatst: 18 maart 2008, 01:09 uur
Ik zal er eens serieus over na gaan denken. Kan jij voor me regelen dat een dag 48 uur heeft misschien?
Tijdgebrek blijft een lastig probleem.
0
geplaatst: 18 maart 2008, 01:25 uur
reptile71 schreef:
Ik zal er eens serieus over na gaan denken.
Ik zal er eens serieus over na gaan denken.
Als je díe tijd nou stopt in muziek maken heb je al weer een paar uurtjes gewonnen.
0
geplaatst: 18 maart 2008, 01:26 uur
Tja, muziek maken is ook een liefhebberij van mij.....maar inderdaad ..... de tijd de tijd...
0
perfume
geplaatst: 18 maart 2008, 01:45 uur
Ik weet dat muziekmaken veel tijd kost. Niet dat ik zelf iets kan op dat gebied helaas. Wel heb ik in het verleden veel te maken gehad met bandjes. Ik deed soms wel eens wat promotiewerk. Als ik hier dan iemand ontdek die naar mijn gevoel echt talent heeft ja dan jeuken mijn handen weer en dan wil ik zo iemand alleen maar aanmoedigen.Omdat het zo jammer is om dat talent dan te laten liggen.
Maar dat het veel tijd kost dat is waar.Ook dat het leven van een muzikant niet altijd even gemakkelijk is ook dat is waar. Maar als je echt gelooft in jezelf en overtuigd bent van je eigen kunnen dan maak je die tijd gewoon! Soms hebben muzikanten even een zetje nodig. Omdat erkenning en waardering niet meer zo gemakkelijk te krijgen is in deze tijd. Zet hem op Paul! Je kunt het.
Maar dan moet je het ook echt zelf willen natuurlijk en bereid zijn er offers voor te brengen. 
Maar dat het veel tijd kost dat is waar.Ook dat het leven van een muzikant niet altijd even gemakkelijk is ook dat is waar. Maar als je echt gelooft in jezelf en overtuigd bent van je eigen kunnen dan maak je die tijd gewoon! Soms hebben muzikanten even een zetje nodig. Omdat erkenning en waardering niet meer zo gemakkelijk te krijgen is in deze tijd. Zet hem op Paul! Je kunt het.
Maar dan moet je het ook echt zelf willen natuurlijk en bereid zijn er offers voor te brengen. 
0
geplaatst: 18 maart 2008, 02:06 uur
Je kan natuurlijk wat harder gaan werken en zo de weg vrij maken voor de creatieve krachten van je kerel

0
geplaatst: 18 maart 2008, 02:35 uur
lebowski schreef:
Je kan natuurlijk wat harder gaan werken en zo de weg vrij maken voor de creatieve krachten van je kerel

Ben ik het geheel mee eens.

perfume schreef:
Maar als je echt gelooft in jezelf en overtuigd bent van je eigen kunnen dan maak je die tijd gewoon!
Maar als je echt gelooft in jezelf en overtuigd bent van je eigen kunnen dan maak je die tijd gewoon!
Uiteraard is tijd verdelen een kwestie van prioriteiten stellen. De Cradle actie en mijn webshop kosten ook tijd. Ik zou dat soort dingen kunnen dumpen en muziek kunnen gaan maken, maar waar het denk ik aan schort is: ik geloof niet in mezelf. Weet wel wat ik kan en dat is naar mijn mening niet voldoende, zeker niet om daar een carrière in te maken. Als hobby dan nog steeds leuk, daar niet van, maar hoe leuk denk je niet dat ik het vind dat Cradle nu een cd heeft uitgebracht? En ook dat is nu gebeurd door mijn gehobby. Ik hobby gewoon met alles maar een eind weg. Wie weet hobby ik door de woorden van Perfume wel weer eens wat met muziek binnenkort. Nadelig gevolg is overigens vaak ernstig slaaptekort, want ik doe alles het liefst in de late uurtjes, ben een nachtmens, maar op een of andere manier zijn de meeste mensen overdag actief waardoor je je als nachtdier in zo'n maatschappij hier en daar wat moet aanpassen om niet in de problemen te komen.
Maar ik moet zeggen dat, terwijl ik er al lang niet meer mee bezig ben geweest, ik nu toch wel aan het denken ben gezet of ik weer eens iets zal gaan proberen. Bedankt hiervoor!

0
perfume
geplaatst: 18 maart 2008, 03:14 uur
reptile71 schreef:
ik geloof niet in mezelf. Weet wel wat ik kan en dat is naar mijn mening niet voldoende.
ik geloof niet in mezelf. Weet wel wat ik kan en dat is naar mijn mening niet voldoende.
Denk daar eens over na als ik je zeg dat je naar mijn gevoel wel voldoende kunt.om serieus verder te gaan met je muziek.

Je speelt bijvoorbeeld goed keyboard. Je zang is erg mooi.De lyrics zijn sterk en in goed Engels. Oke het gitaarwerk is misschien wat minder maar dat maakt volgens mij niet zo heel veel uit.Althans niet voor het type muziek dat je maakt kan ook veel vervangen worden door electronica. Je bent in staat een liedje te maken met een kop een lijf en een staart(zoals ik dat altijd noem)Dat is talent! Want veel mensen zingen wel eens wat maar weten vaak niet hoe ze de song dan af noeten maken. Dit alles kun jij! wel. Misschien ook niet vantevoren al gelijk gaan denken aan een carrierre. Als je goed bent dan komt die er vanzelf wel. Echt talent zal uiteindelijk nooit onopgemerkt blijven. Dat is echt mijn ervaring.

Jullie hebben nu een kleine paasvakantie. Neem eens de tijd om er eens rustig over na te denken. Het beste is dan ook gewoon maar weer eens te beginnen. Als het je dan weer een kick geeft om muziek te maken dan zou ik er ook verder mee gaan. Ga bijvoorbeeld halve dagen werken. Zeg maar 20 uur in de week. Je zal er misschien financieel op moeten inleveren in het begin. Maar stel dat je dan een cd zou kunnen maken en je vindt de juiste promoter dan kunnen dingen best snel gaan. . Daarbij komt dat je ook nog in de Randstad woont wat ook weer mogelijkheden biedt.

0
geplaatst: 18 maart 2008, 03:51 uur
Ik weet het nog niet hoor... Het is allemaal wat ingewikkelder dan je denkt. Heb bijv. ook een dochter van 2 die meestal bij me is als ik vrij ben en die wil ik dan ook aandacht geven. Dus alle tijd die ik heb komt automatisch weer in de late uurtjes. Het gaat me ook niet om een carrière hoor. Belangrijkste is plezier hebben in wat ik doe en toegegeven, in muziek maken had ik altijd eindeloos veel plezier. Als ik bezig was kon ik dan ook niet meer stoppen....
Ik zat te denken om eens een keer een oud nummer van me te gaan spelen met een drummer, gitarist en toetsenist ofzo, kijken hoe dat klinkt. Mijn wens is uiteraard een new wave bandje.
Heb het aantal nummers op LastFM even uitgebreid: zie hier. Niet alles is even goed. Sommige nummers zit nog niet eens bas in en de kwaliteit is ook niet van allemaal even goed. Alles bij elkaar wel een uur, dus genoeg voor een cd.
Ik zat te denken om eens een keer een oud nummer van me te gaan spelen met een drummer, gitarist en toetsenist ofzo, kijken hoe dat klinkt. Mijn wens is uiteraard een new wave bandje.

Heb het aantal nummers op LastFM even uitgebreid: zie hier. Niet alles is even goed. Sommige nummers zit nog niet eens bas in en de kwaliteit is ook niet van allemaal even goed. Alles bij elkaar wel een uur, dus genoeg voor een cd.

0
geplaatst: 18 maart 2008, 08:31 uur
All Wrong is zeker een aanrader; zit gewoon muzikaal en qua zang erg goed in elkaar. Ik luister het nu al voor de vijfde keer. Reptile, daar mag je echt trots op zijn.
0
geplaatst: 18 maart 2008, 09:00 uur
lebowski schreef:

hè, ben net een dag minder gaan werken

maar daardoor kan ik me bezighouden met de dagelijkse dingen en paul met zn creatieve uitspattingen

0
geplaatst: 18 maart 2008, 19:57 uur
reptile71 schreef:
Ik zal er eens serieus over na gaan denken. Kan jij voor me regelen dat een dag 48 uur heeft misschien?
Tijdgebrek blijft een lastig probleem.Ik vind All Wrong ook wel goed eigenlijk.

Zit goed in elkaar, ook die sample voegt wel iets toe. Best zonde als je dit laat liggen, maar ik kan me voorstellen dat andere zaken zwaarder wegen.
* denotes required fields.