menu

Muziek / Algemeen / Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek

zoeken in:
Nieuw eigen nummer gemaakt met m'n duo, inclusief videoclipje.

Ik hoor graag jullie mening:)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=KUGXxRh9kAA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

2MY
Joël-Toto schreef:
Ik hoor graag jullie mening:)

Leuk fris nummertje - weliswaar in een genre [understatement modus] dat ik niet echt een heel warm hart toedraag [/understatement modus] - dat enthousiast gebracht wordt, en da's ook al heel wat.

De videoclip heeft wat mankementen btw die volgens mij gemakkelijk te fixen zijn: de 'tekening-sequentie' werkt niet. Je ziet in elk geval niet wát er getekend wordt. Misschien de lichtbron minder fel laten schijnen, of een dikkere stift gebruiken ofzo. En dansende honden zijn ALTIJD een goed idee

Hallo,

Eventjes wat reclame voor mijn band DivaDroid waarbij we onze eerste single Candy voorstellen van ons nieuwe EP.
DivaDroid is een Gentse band die Rock/Metal combineert met Drum and Bass en andere elektronische muziek. Op 16/11/2013 hebben we onze tweede EP uitgebracht getiteld 'Obscene Prophecies'. Hierbij de clip van onze single Candy:

Laat gerust weten wat je ervan vindt!

https://www.youtube.com/watch?v=WWtJeitTMto

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Hallo

Wij, Fitzgerald, zijn een band waarvan de invloeden te vinden zijn in de Britse rockmuziek (Oasis, Arctic Monkeys etc...). Onze eerste vind je demo hieronder. Laat gerust jullie mening horen!

YouTube - Fitzgerald - (You Can't Teach The Old Maestro) A New Tune

In beginsel aardig liedje maar duurt natuurlijk veeeeuls te lang. Alleen het intro al. Misschien is die lange lengte leuk voor jullie zelf, maar voor de objectieve luisteraar dus niet. Veel overbodige stukjes en onnodige herhalingen. Gooi al die ballast weg (met name het futloze stuk dat er totaal niet bij past op 4:00) en probeer uit te komen op max. 2,5 minuut. Ik garandeer je dat wat overblijft al veel relevanter is. Ohja, en doe iets aan dat leipe chorusje ofzo op de ene gitaar (ik mag hopen dat het geen orgel o.i.d. is). Die mag veel puntiger.

meyer schreef:
Hallo,

Eventjes wat reclame voor mijn band DivaDroid waarbij we onze eerste single Candy voorstellen van ons nieuwe EP.
DivaDroid is een Gentse band die Rock/Metal combineert met Drum and Bass en andere elektronische muziek. Op 16/11/2013 hebben we onze tweede EP uitgebracht getiteld 'Obscene Prophecies'. Hierbij de clip van onze single Candy:

Laat gerust weten wat je ervan vindt!

(embed)

Ik vind het nogal flauwtjes. Dit nummer klinkt als een tweederangs Pendulum. Ik hoor totaal geen creativiteit en originaliteit. Wees eens wat gedurfder in jullie sound. Speel met de beats en synths en gebruik niet van die standaard drumpatronen en presets. En misschien wel het belangrijkst: kies een stijl en gooi niet alles op één hoop. Ik hoor nu metal, d&b, dubstep, rave... Te veel genres in één nummer.

Hoi!
Even een vraagje, zijn er hier op Musicmeter cellisten/violisten die aardig melancholisch kunnen spelen. Dus vrij traag, donker beetje a la Gybe! zo ja, wie ook de opnamemogelijkheden heeft (wat ruis is niet erg) mag als hij wilt mij zeker PM-en voor een samenwerkingsnummer.
Op Soundcloud krijg je dan ook zeker een vermelding.

In De Site > Algemeen > Mijn muziek:

Beste forum gebruikers, ik ben Niels en ik ben begonnen met DJ te zijn.
Ik wou eens vragen aan jullie als mijn muziek een beetje meevalt. Via facebook kunnen jullie mijn mix beluisteren. Vind je hem goed dan mag je hem altijd liken zo weet ik hoever ik sta. Je mag eerlijk zijn, vind je hem slecht, geen probleem. Maar ik zou gewoon graag weten hoever ik sta.
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

Hier is de link:
https://www.facebook.com/BocholtBeachParty/posts/3821292866701?notif_t=like

Misschien handiger om gewoon de SoundCloud link hier te plakken?

Btw, SC heeft - met dank aan de vernieuwde voorwaarden - vaak problemen met copyright, dus misschien dat je als alternatief beter Mixcloud kunt gebruiken.

In Genres > Electronic > HELP! Heb feedback nodig voor Housetrack!!:

Hey folks!'

Ben jonge producer/beatmaker, maak verschillende stijlen en doe het al een aantal jaar.
Check m'n Soundcloud voor demo's: www.soundcloud.com/wenselinni

Op YouTube heb ik een (Gemasterde) house track geplubliceerd, waar ik veel feedback van nodig heb. Wees zo vriendelijk om m te beluisteren en m te beoordelen.

YOUTUBELINK: Xillunce - U.O.E.N.O. (HOUSE REMIX) - YouTube

Je kan me contacten via: Xilluncebeats@hotmail.com

In Genres > Hip-Hop > Mening/Feedback op nieuw song ''Te Amo'':

Eey foks,

Een maatje van mij (Flinke Jongen) heeft zijn nieuwe singel online gezet op youtube, genaamd ''Te Amo'', in samenwerking met een aantal andere artiesten. Graag uw mening/feedback op de song!

Flinke Jongen - Te Amo (ft. Mexxi, Liefdeszin & Alexx)

https://www.youtube.com/watch?v=PVPQdAyOeko

Ik hoor het graag!
#ThumpsUp

Sietse
gekkejonas69 beetje sneu dat je alleen hier online komt om je deze muziek te spammen.
Maar goed, mijn mening...Het is totaal niet mijn muziek, dus ga het alleen op productie technische vlak beoordelen. En die is op zich niet slecht, het is wel iets wat bij dit soort muziek past denk ik..
Paar puntjes:
- Ik vind het wel een erg simpele compositie, maar dat hoort waarschijnlijk bij dit soort muziek.
- Ik mis dan ook een eigen smoelwerk. Er zit totaal geen ziel in (maar ook dat hoort waarschijnlijk gewoon bij dit soort muziek)
- De vocalen worden net iets te vaak overschaduwd door de toch wel zware bass drum.
- In al de roffeltjes mag iets meer dynamische afwisseling. De snare is net als of een mitrailleur wordt afgeschoten zo weinig dynamische verschil zit er in.
- Die stem op die solo gaat op 1:49 is zelfs met de dikke autotune die er over zit gewoon niet tof, lijkt wel als of er een kleuter zingt.

Dat was het wel zo ongeveer.

Sub
In Genres > Rock > Een absolute Belgische aanrader: Citizens:

Hey allemaal,

Ik heb een stevige muzikale aanrader voor al jullie liefhebbers! De band die ik bedoel heet Citizens. Zij zijn actief in het Leuven (België) en ze spelen prachtige alternatieve pop-rock (met een vleugje melancholie).

Je kan ze beluisteren via
CitizensBand's profile - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

Indien je ze goed vindt, kan je hen altijd liken op hun facebookpagina:
https://www.facebook.com/CitizensMusicBe

Dit zou de jongens een groot plezier doen, want ze zijn heel hard aan het werken voor de band

Je moet je genre-tag wel wat zorgvuldiger kiezen, hoor. Bij de beschrijving "prachtige alternatieve pop-rock (met een vleugje melancholie)" weet ik niet hoe snel ik af moet haken.

Sietse
en wonderbaarlijk genoeg is het nog best aardig ook.
Al heb ik wel een hekel aan dit soort "ohh check deze band eens uit want..." terwijl het om de eigen band gaat.
Fuck die onzin.

Nieuw nummer van mijn band met videoclip, wat vinden jullie?

Stoer - Fuck condoms - YouTube

Sietse
Heel stoer hoor

@joerii: geinig nummer dat wel wat overtuigender is qua energie dan andere nummers uit dit genre - vooral de aangename stem van de zanger en die lekker lelijke sologitaarpartij aan het eind vallen in positief opzicht op. Puntjes van verbetering zijn de tekst (zo'n nonsenstekst is natuurlijk niet erg, maar het kan wat eloquenter of juist absurder) en - sorry - het refrein, dat wel echt wat te plat klinkt en ook wat catchyness mist. Over het algemeen iig dus wel een prima nummer, hoop dat je wat met de kritiek kan.

In Genres > Electronic > Hardcore podcasts - DJ Raving Madness:

Hey guys, ik ben begonnen met een podcast serie waarbij ik veel bekende en onbekende hardcore tracks door elkaar draai. Ik probeer er elke week een te posten en hoor graag jullie meningen!

Deze week: Podcast # 017 Early Hardcore
Podcast017 Early Hardcore by Raving Madness - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

Tracklist:
01) Dark Raver & Vince - Thunderground
02) Pepebilly – The Snow
03) Hitsquad - 1, 2, 3 And 4
04) Masochist & Chosen Few - More Drugz
05) Paul Elstak, Attic & Stylzz - Aah! (DJ Perpetrator Remix)
06) Omar Santana & Prophet - Masterminds
07) Bioforce & Mike Oh' Man - Aboriginal
08) Ricci & MC Hair - Funk And Jam
09) Crazy People Are Happy - Get On The Floor (Hardcore Mix)
10) Brothers In Crime - XTC
11) Rob & MC Hughie Babe - Rob's 20 Seconds
12) Sigma 909 - Hardcore Slam
13) Gizmo - Breathin'
14) Kotzaak Klan - Locked Inside
15) Delirium - No Turning Back
16) Waxweazle & Promo – Fixxxed

Ozric Spacefolk
Begin deze week de eerste (budget) single met bijbehorende (budget) muziekvideo gereleaset.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Voor de nieuwsgierigen, ik ben de drummer in de band.
De band heet Royal Magpies. Have fun!

Royal Magpies - Bolder [Official Music Video] - YouTube

Ozric Spacefolk schreef:
Begin deze week de eerste (budget) single met bijbehorende (budget) muziekvideo gereleaset.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Voor de nieuwsgierigen, ik ben de drummer in de band.
De band heet Royal Magpies. Have fun!

Royal Magpies - Bolder [Official Music Video] - YouTube

Wel opletten he!!!
De Site >> Gebruikers >> Wat draai je nu #8

Ozric Spacefolk

Ik zag je reactie al op facebook. Echt leuk!!!!

Wat ik er van vind? Lekker!
Wat mij betreft mogen jullie gelijk aanschuiven op de pinkpop programmering!
Het rockt lekker. Weet niet met welke bands ik jullie moet vergelijken, Alternatieve AOR met een scherp randje?! Ben geen kenner van alle rockstromingen! Qua uitstraling een beetje R.E.M. maar dat voornamelijk door de zanger. Hou niet zo van die rare pakjes een gekke bekken trekken...

Het gitaarspel aan het eind is echt lekker! Hoe zou jij jouw muziek omschreven en welke bands mogen we als inspiratie invullen, Ozric Spacefolk

PS. Het drumwerk is ook magnifiek hoor!

Ik heb het inmiddels gezien en gehoord. Erg goed. Best eigenzinnig en lekker geproduceert ook. Ik ken natuurlijk niet alles van jullie, maar dit is uitstekend .Gaaf drumwerk Ozric.

Zal in Nederland moeilijk zijn om met dit type muziek door te breken, maar er zijn landen die wel warmlopen voor deze stijl. Kwalitatief dik in orde- afgaande op dit nummer dan. Muzikaal zit het wel snor in ieder geval.

Ozric Spacefolk
Bedankt voor de lieve woorden, muzikale vrienden!

Onze referenties zijn divers. Mijn drumspel is geinspireerd door Saga, Rush, Winger, Marillion etc.
De zanger laat zich inspireren door Bowie, Radiohead, Chris Cornelle etc.

De bassist is een rocker en de gitarist is gek op Satriani. Dus veel 80's en 90's.

We hebben hard gewerkt hieraan, dus ik ben erg blij met jullie positieve respons.

Vooral lekker doorgaan. Hebben jullie al veel repertoire ? En dan vooral eigen werk.

Ozric Spacefolk
Soloproject... Dit zijn nog rommelige demo's. Ik moet nog wat investeren in meerdere instrumenten, zoals meer percussie, een basgitaar en synths...

Zentennial by Kingsnake - Listen to music - soundcloud.com

Ozric Spacefolk
Ozric Spacefolk schreef:
Soloproject... Dit zijn nog rommelige demo's. Ik moet nog wat investeren in meerdere instrumenten, zoals meer percussie, een basgitaar en synths...

Zentennial by Kingsnake - Listen to music - soundcloud.com

Titel veranderd:

Astral Rebirth (dedicated to Sifra) by Zentennial | Free Listening on SoundCloud

FRIPI
Remix wedstrijd

Hier een nummer van mij. Een remix voor Hollywood Principle.

Helaas is de conversie niet zo geweldig.

bedankt voor het luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.