Muziek / Algemeen / Het belangrijkste album van de 21e eeuw.
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 12:41 uur
Dit topic naar aanleiding van de Vraag van de Dag. Kan wel een interessante discussie opleveren, dacht ik zo.
Mijn bijdrage: Danger Mouse - The Grey Album.
Mijn bijdrage: Danger Mouse - The Grey Album.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:02 uur
Waarom dit album precies. Heb het een beetje gevolgd, maar dat dit album belangrijk was voor de inmenging van pop binnen hip-hop vind ik niet helemaal kloppen.
Mijn bijdrage: Kanye West - 808s & Heartbreak. Naar mijn inzien een belangrijk album, omdat het een nieuwe stroming teweeg heeft gebracht. Kanye West heeft een nieuwe, originele weg gevonden om auto-tune te gebruiken zonder dat het klinkt als alle anderen 100 artiesten die auto-tune gebruik(t)en. Door het futuristische geluid in het album heeft hij ook nog een een deur open gezet voor een artiest als Kid Cudi. Ik vind dit album belangrijker voor de inmenging van pop in hip-hop dan The Grey Album. Of dit het belangrijkste album van de 21e eeuw is laat ik in het midden. Dat is moeilijk te zeggen, aangezien er best wel veel albums zijn die belangrijk waren/zijn.
Mijn bijdrage: Kanye West - 808s & Heartbreak. Naar mijn inzien een belangrijk album, omdat het een nieuwe stroming teweeg heeft gebracht. Kanye West heeft een nieuwe, originele weg gevonden om auto-tune te gebruiken zonder dat het klinkt als alle anderen 100 artiesten die auto-tune gebruik(t)en. Door het futuristische geluid in het album heeft hij ook nog een een deur open gezet voor een artiest als Kid Cudi. Ik vind dit album belangrijker voor de inmenging van pop in hip-hop dan The Grey Album. Of dit het belangrijkste album van de 21e eeuw is laat ik in het midden. Dat is moeilijk te zeggen, aangezien er best wel veel albums zijn die belangrijk waren/zijn.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:26 uur
Sorry, maar MGMT was Kanye West wel even voor. Kids is uit 2007 geloof ik.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:32 uur
Ik zou dus eerder The Strokes - Is This It noemen. Eigenlijk samen met White Blood Cells, maar die van de Strokes kwam net iets eerder uit. The Strokes zette de deur open voor voor gitaarbandjes als Franz Ferdinand, The Killers, Bloc Party, Libertines en zorgde ervoor dat de focus op NY gericht werd, waardoor Interpol, LCD Soundsystem, etc. ook konden doorbreken.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het zo'n geweldige plaat vind, maar enorm invloedrijk was hij wel. Ook als je ziet hoeveel NY'se bands er nu nog gehypt worden en hoeveel invloed die weer hebben. Vraag me af of bv. Interpol zonder The Strokes wel zo groot zou zijn geworden; die werden toen toch echt als een soort navolger gepresenteerd ('we hebben The Strokes, maar wat is er eigenlijk nog meer?').
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het zo'n geweldige plaat vind, maar enorm invloedrijk was hij wel. Ook als je ziet hoeveel NY'se bands er nu nog gehypt worden en hoeveel invloed die weer hebben. Vraag me af of bv. Interpol zonder The Strokes wel zo groot zou zijn geworden; die werden toen toch echt als een soort navolger gepresenteerd ('we hebben The Strokes, maar wat is er eigenlijk nog meer?').
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:33 uur
Hmmm, ik ben het wel met Herman eens dat MGMT ook mee heeft geholpen aan de nieuwe stroming binnen hip-hop (wederom Kid Cudi als voorbeeld). Alleen komt Flashing Lights ook uit 2007. Dat nummer zie ik toch wel een beetje als begin van 808s.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:36 uur
Ik had gezegd het werk van Gorillaz. Dit omdat 1. het laat zien dat een artiest niet binnen het huidige profiel van een 'artiest' hoeft te passen om succesvol te zijn, 2. een enorm aantal stijlen en muziektijdperken tot één geheel wordt gesmeed zonder dat de muziek aan kwaliteit inboet, en 3. het inspeelt op de beeldschermificatie van de hedendaagse cultuur door de combinatie van audio en video.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 19:19 uur
Silky & Smooth schreef:
Hmmm, ik ben het wel met Herman eens dat MGMT ook mee heeft geholpen aan de nieuwe stroming binnen hip-hop (wederom Kid Cudi als voorbeeld). Alleen komt Flashing Lights ook uit 2007. Dat nummer zie ik toch wel een beetje als begin van 808s.
Ok. Ik bedoelde eigenlijk meer het gebruik van autotune op een goede manier. Die gast van MGMT kan echt totaal niet zingen (luister maar eens naar de originele versie van Kids), maar door autotune wint het nummer enorm veel aan kwaliteit. Het is echt een verschil van dag en nacht, in positief opzicht.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 19:20 uur
In Nederland is Eigen Wereld van Opgezwolle het belangrijkste album geweest, denk ik.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:30 uur
herman schreef:
Ok. Ik bedoelde eigenlijk meer het gebruik van autotune op een goede manier. Die gast van MGMT kan echt totaal niet zingen (luister maar eens naar de originele versie van Kids), maar door autotune wint het nummer enorm veel aan kwaliteit. Het is echt een verschil van dag en nacht, in positief opzicht.
Okee, ik ben (nog) niet zo into MGMT. Er zijn een paar nummers die ik vet vind, maar wil mij er nog steeds in verdiepen. Maar dan heb je inderdaad wel gelijk. Ik doelde meer op de samenwerking met Kid Cudi, die echt zijn vrucht heeft afgeworpen. Pursuit of Happiness is een erg vet nummer. Natuurlijk ook door Ratatat, want naast dat nummer is Alive ook gewoon cool! Ik vind bijvoorbeeld deze mixtape ook erg leuk. Allemaal hip-hop/pop/electronic/alto nummertjes!
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:47 uur
Ik ben ook niet into MGMT hoor. Dit topic gaat ook niet over muziek die jezelf goed vindt.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 22:11 uur
Ik mag wel wat uit wijden toch? En daarnaast gaat het wel deels om wat iemand zelf goed vindt. Ik ken vrijwel alleen muziek goed als ik het zelf goed vind. Ik ken ook wel andere albums die qua naam baanbrekend zouden kunnen zijn, maar hoe kan ik daar een oordeel over geven? Maar goed, ik heb een album genoemd. Weer on-topic! 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2010, 22:24 uur
Agreed
. En The Strokes - Is This It? heeft ook alleen maar invloed gehad omdat het de hele Indie Rock scene min of meer in leven heeft geroepen.
Ik denk trouwens ook dat, alhoewel het totaal niet mijn muziek is, Coldplay's Parachutes en ARoBttH, ook goede mededingers zouden zijn.
. En The Strokes - Is This It? heeft ook alleen maar invloed gehad omdat het de hele Indie Rock scene min of meer in leven heeft geroepen.Ik denk trouwens ook dat, alhoewel het totaal niet mijn muziek is, Coldplay's Parachutes en ARoBttH, ook goede mededingers zouden zijn.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 22:33 uur
Ik had Back to Black van Amy Winehouse genoemd, omdat daarmee de hele soulrevival is doorgebroken, die vandaag, 4 jaar later, nog steeds volop aan de gang is. Dit album was zeker niet de eerste hierin, maar wel de belangrijkste, vanwege het succes. Sharon Jones, van deze Dap-Kings deed het al jaren en het is pas sinds Back to Black dat ook zij een groter publiek wist te vinden, van de kleine clubs naar de grote festivals.
In een algemener standpunt was dit album belangrijk omdat een nobody (iemand die haar eerste album uit 2003 kende? (oké, ja, ik
)) het wist te schoppen tot wereldster (misschien zelfs een van de grootste op het gebied van muziek), niet omwille van imago of wangedrag (dat kwam pas later), maar simpelweg door kwaliteitsvolle muziek te maken. Het maakte van Mark Ronson een sterproducer en van The Dap-Kings een veelgevraagde backing-band. Verder heeft Back to Black zo ontzettend veel persoonlijkheid dat het een spiegel richt op de artieste zelf. Dat zoiets miljoenen mensen kan boeien is op zich al een triomf voor de goede smaak (ja, ik heb het nog steeds over Amy).
In een algemener standpunt was dit album belangrijk omdat een nobody (iemand die haar eerste album uit 2003 kende? (oké, ja, ik
)) het wist te schoppen tot wereldster (misschien zelfs een van de grootste op het gebied van muziek), niet omwille van imago of wangedrag (dat kwam pas later), maar simpelweg door kwaliteitsvolle muziek te maken. Het maakte van Mark Ronson een sterproducer en van The Dap-Kings een veelgevraagde backing-band. Verder heeft Back to Black zo ontzettend veel persoonlijkheid dat het een spiegel richt op de artieste zelf. Dat zoiets miljoenen mensen kan boeien is op zich al een triomf voor de goede smaak (ja, ik heb het nog steeds over Amy).
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 23:00 uur
Silky & Smooth schreef:
Ik vind dit album belangrijker voor de inmenging van pop in hip-hop dan The Grey Album.
Ik vind dit album belangrijker voor de inmenging van pop in hip-hop dan The Grey Album.
Dat denk ik ook. Kanye West vind ik wat betreft ook zeer invloedrijk. The Grey Album heeft allerlei aspecten in zich die typerend zijn voor zowel 21e eeuwse muziek (remix), het 21e eeuwse idee artiest (wie is de maker?), 21e eeuwse popindustrie (auteursrecht), 21e eeuwse distributie (p2p), vervaging van genres (pop of hiphop?) en vervaging tussen underground en mainstream. Muzikaal bovendien niet verkeerd, het had een aardige impact, Danger Mouse is één van de eerste artiesten die via internet echt groot werd en bovendien gaat het hier om een groter deel van het popspectrum dan bijvoorbeeld The Strokes. Die zie ik eerder als extreem modieuze versie van een goede 60s garage band.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 23:04 uur
Silky & Smooth schreef:
Ik mag wel wat uit wijden toch? En daarnaast gaat het wel deels om wat iemand zelf goed vindt. Ik ken vrijwel alleen muziek goed als ik het zelf goed vind. Ik ken ook wel andere albums die qua naam baanbrekend zouden kunnen zijn, maar hoe kan ik daar een oordeel over geven? Maar goed, ik heb een album genoemd. Weer on-topic!
Gelijk heb je. Ik denk ook wel dat Kanye West goed in het rijtje past. Ben al een tijdje van plan dat album eens te beluisteren. Coldplay en Kings of Leon (gezien de hoeveelheid navolgers) ook wel.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2010, 23:19 uur
Jup, ik vind dat nog steeds echt een goede keuze levenvergeten
. Maar wat is jouw keuze als het gaat om het belangrijkste album op puur muzikaal gebied?
. Maar wat is jouw keuze als het gaat om het belangrijkste album op puur muzikaal gebied?
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 23:40 uur
Vind ik moeilijker, zeker omdat het genre afhankelijk is. Kanye West durf ik als zeer invloedrijk te noemen, misschien Graduation. Ik denk de eerste van The Strokes ook wel, zeker binnen de popjournalistiek. Ik ben ook geneigd Gorillaz te noemen, de eerste dan, maar dat gaat ook weer verder dan puur muzikaal alleen. Overigens denk ik dat bij alledrie de bovenstaande imago een te grote rol speelt, om het als puur muzikaal aan te merken.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 00:14 uur
Interessante discussie, maar niet eenduidig. The Grey Album heeft op de context van muziek veel invloed gehad (p2p, auteursrecht, remix). Deze context is grens en genre-overscheidend. Voor mij is de 21e eeuw tot nu toe qua muziek eveneens niet eenduidig. Waar je in voorgaande decennia nog wel duidelijke grote genres kon aanwijzen (jaren 70 veel prog/hardrock bijv,) blijkt dat voor de jaren '00 voor mij heel moeilijk. Elk genre heeft zich ontwikkelt en wist een grote doelgroep te bereiken zonder de massamedia per sé te gebruiken. Meer van alles dus als het ware. Dit pleit allemaal voor the Grey Album.
Voor gitaarbandjes was The Strokes essentieel in mijn ogen. Daarin geef ik Herman gelijk, hij heeft het ook al mooi uiteengezet. Om nog even op Levenvergeten terug te komen. Hij gaf aan dat hij The Strokes een opgewaardeerd jaren '60 garage bandje vindt. Maar volgens mij staat originaliteit buiten de discussie van invloedrijkheid. The Strokes zorgden als het ware voor de herwaardering van de gitaarbandjes. Verder vind ik (zoals ik bij vraag van de dag al zei) Kid A heel belangrijk en In Rainbows voor de context. Voor Nederlandse muziek lijkt me Spinvis ook belangrijk. Een herwaardering voor de Nederlandse taal in muziek en nooit eerder op die manier gedaan. Het waren kleine portretjes die in een homestudio waren opgenomen. Dus zowel textueel (de muziek zelf, de text, niet de tekst) als contextueel.
Ik denk dat je een onderscheid kunt maken tussen albums die een genre hebben opgewaardeerd en albums die zorgden voor ontwikkeling van de context.
Voor gitaarbandjes was The Strokes essentieel in mijn ogen. Daarin geef ik Herman gelijk, hij heeft het ook al mooi uiteengezet. Om nog even op Levenvergeten terug te komen. Hij gaf aan dat hij The Strokes een opgewaardeerd jaren '60 garage bandje vindt. Maar volgens mij staat originaliteit buiten de discussie van invloedrijkheid. The Strokes zorgden als het ware voor de herwaardering van de gitaarbandjes. Verder vind ik (zoals ik bij vraag van de dag al zei) Kid A heel belangrijk en In Rainbows voor de context. Voor Nederlandse muziek lijkt me Spinvis ook belangrijk. Een herwaardering voor de Nederlandse taal in muziek en nooit eerder op die manier gedaan. Het waren kleine portretjes die in een homestudio waren opgenomen. Dus zowel textueel (de muziek zelf, de text, niet de tekst) als contextueel.
Ik denk dat je een onderscheid kunt maken tussen albums die een genre hebben opgewaardeerd en albums die zorgden voor ontwikkeling van de context.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 oktober 2010, 01:39 uur
Allereerst moet bepaald worden voor welk (hoofd)genre je een album wilt aanwijzen als meest belangrijke. Dat zie ik niet vermeld in de openingspost.
Zo lijken me A Cold Rush of Blood van Coldplay of ( ) van Sigur Ros erg belangrijk voor de pop/rock, maar die zullen voor de jazz en country bijv. helemaal niets betekenen.
Het is echter lastig om dat nu al te zeggen. Nu durf ik bijv. wel te zeggen dat Nevermind het belangrijkste rockalbum uit de jaren '90 was, maar om zoiets ook voor de hele 21e eeuw al te zeggen is sowieso nog te vroeg. Een hele eeuw is niet niks, en we zijn pas net begonnen. De twee namen die ik noemde lijken me op dit moment kanshebbers.
Zo lijken me A Cold Rush of Blood van Coldplay of ( ) van Sigur Ros erg belangrijk voor de pop/rock, maar die zullen voor de jazz en country bijv. helemaal niets betekenen.
Het is echter lastig om dat nu al te zeggen. Nu durf ik bijv. wel te zeggen dat Nevermind het belangrijkste rockalbum uit de jaren '90 was, maar om zoiets ook voor de hele 21e eeuw al te zeggen is sowieso nog te vroeg. Een hele eeuw is niet niks, en we zijn pas net begonnen. De twee namen die ik noemde lijken me op dit moment kanshebbers.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 oktober 2010, 02:09 uur
Het is als eerste een beetje zoeken naar een album dat dusdanig bekend is dat veel mensen het kennen of er door beinvloedt kunnen worden. Iets kan niet belangrijk zijn als niemand het oppikt.
Nu was de Velvet Underground aanvankelijk ook niet echt bekend, en daar schuilt dus het gevaar. Wij weten nu nog niet of er ergens een bandje verstopt zit die zeer invloedrijk wordt.
( ) legt een sterke nadruk op (atmos)sfeergebruik. Ik ervaar dat heel sterk alsof de sfeer boven de instrumenten geplaatst wordt, terwijl 2002 geloof ik wel een beetje de tijd van de indie-rock en poppunk was, waar de nadruk gewoon op het effect van enkele pakkende akkoorden lag.
Nu ken ik daarnaast geen woord IJslands, maar ik begreep dat de zanger zomaar een taaltje heeft verzonnen? Nu weet ik niet of anderen dat al eerder hebben gedaan, maar zij brengen het wel de mainstream in. Voor mij was dit iets compleet nieuws in ieder geval.
En dan allerlei idee'tjes naast de muziek zelf: de albumtitel, lp nabootsen met twee duidelijke kanten, het spelen met het begin en het einde, geen songtitels. Het stelt misschien niet veel voor, maar het zorgt er voor dat het net iets meer wordt dan gewoon een muziekalbum. Zonder titels wordt de luisteraar daarnaast ook niet (vooraf) gestuurd in zijn/haar muziekbeleving.
Veel, of zelfs alles, zal al eens eerder gedaan zijn, maar de geschiedenis bestaat nu eenmaal altijd uit herhalingen en reacties op voorgaande gebeurtenissen. Zoals Jimmy Page's violenboog, in de tussentijd heb ik dat niemand zien doen.
Maar ik ben verder niet echt een Sigur Ros kenner en liefhebber, dus ik ben wel benieuwd hoe de echte fan hierover denkt.
Nu was de Velvet Underground aanvankelijk ook niet echt bekend, en daar schuilt dus het gevaar. Wij weten nu nog niet of er ergens een bandje verstopt zit die zeer invloedrijk wordt.
( ) legt een sterke nadruk op (atmos)sfeergebruik. Ik ervaar dat heel sterk alsof de sfeer boven de instrumenten geplaatst wordt, terwijl 2002 geloof ik wel een beetje de tijd van de indie-rock en poppunk was, waar de nadruk gewoon op het effect van enkele pakkende akkoorden lag.
Nu ken ik daarnaast geen woord IJslands, maar ik begreep dat de zanger zomaar een taaltje heeft verzonnen? Nu weet ik niet of anderen dat al eerder hebben gedaan, maar zij brengen het wel de mainstream in. Voor mij was dit iets compleet nieuws in ieder geval.
En dan allerlei idee'tjes naast de muziek zelf: de albumtitel, lp nabootsen met twee duidelijke kanten, het spelen met het begin en het einde, geen songtitels. Het stelt misschien niet veel voor, maar het zorgt er voor dat het net iets meer wordt dan gewoon een muziekalbum. Zonder titels wordt de luisteraar daarnaast ook niet (vooraf) gestuurd in zijn/haar muziekbeleving.
Veel, of zelfs alles, zal al eens eerder gedaan zijn, maar de geschiedenis bestaat nu eenmaal altijd uit herhalingen en reacties op voorgaande gebeurtenissen. Zoals Jimmy Page's violenboog, in de tussentijd heb ik dat niemand zien doen.
Maar ik ben verder niet echt een Sigur Ros kenner en liefhebber, dus ik ben wel benieuwd hoe de echte fan hierover denkt.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 02:15 uur
Ik snap dat het een uniek album is, erg bijzonder. Maar, noem bijvoorbeeld eens een band waar ze invloed op hebben gehad. Dat was mijn punt.
Misschien is Treble wel beinvloed, wat betreft die verzonnen taal.
Overigens wat betreft het punt van (atmo)sfeer. Ik denk dat dat ook wel gedeeltelijk geldt voor Kid A en Amnesiac.
Wat bedoel je trouwens met het spelen met het begin en het einde?
Misschien is Treble wel beinvloed, wat betreft die verzonnen taal.

Overigens wat betreft het punt van (atmo)sfeer. Ik denk dat dat ook wel gedeeltelijk geldt voor Kid A en Amnesiac.
Wat bedoel je trouwens met het spelen met het begin en het einde?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 oktober 2010, 02:23 uur
Euh... daar moet ik nog wel even over nadenken. Ik heb zo geen concrete voorbeelden, ik herken alleen de verschuiving van snel effect naar sfeer wel een beetje als ik muziek hoor langskomen (los van TMF en de top 40 natuurlijk).
Kid A sluit daar inderdaad bij aan.
Nu ken ik ook niet alle ins & outs van deze periode, maarja..
Wat betreft het spelen met het begin en einde, ik heb het album al lang niet meer gehoord, maar daar zit toch een of ander klikkend geluid aan het begin en einde, of lag dat aan m'n mp3's?
Kid A sluit daar inderdaad bij aan.
Nu ken ik ook niet alle ins & outs van deze periode, maarja..

Wat betreft het spelen met het begin en einde, ik heb het album al lang niet meer gehoord, maar daar zit toch een of ander klikkend geluid aan het begin en einde, of lag dat aan m'n mp3's?
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 02:32 uur
Ehm, ik moet zeggen dat ik hem ook al een tijd niet meer hebt beluisterd, maar ik kan het me niet herinneren. 
Kid A was overigens 2 jaar eerder en heeft een breder publiek bereikt. Dus op het gebied van sfeer is dat album denk ik invloedrijker. () gaat natuurlijk wel veel verder dan KId A op dat punt, dat is dan ook wel weer zo.
Ik merk die verschuiving trouwens helemaal niet. Kan je daar ook geen voorbeelden van geven aan de hand van liedjes?

Kid A was overigens 2 jaar eerder en heeft een breder publiek bereikt. Dus op het gebied van sfeer is dat album denk ik invloedrijker. () gaat natuurlijk wel veel verder dan KId A op dat punt, dat is dan ook wel weer zo.
Ik merk die verschuiving trouwens helemaal niet. Kan je daar ook geen voorbeelden van geven aan de hand van liedjes?
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 02:43 uur
Silky & Smooth schreef:
Mijn bijdrage: Kanye West - 808s & Heartbreak. Naar mijn inzien een belangrijk album, omdat het een nieuwe stroming teweeg heeft gebracht. Kanye West heeft een nieuwe, originele weg gevonden om auto-tune te gebruiken zonder dat het klinkt als alle anderen 100 artiesten die auto-tune gebruik(t)en.
Mijn bijdrage: Kanye West - 808s & Heartbreak. Naar mijn inzien een belangrijk album, omdat het een nieuwe stroming teweeg heeft gebracht. Kanye West heeft een nieuwe, originele weg gevonden om auto-tune te gebruiken zonder dat het klinkt als alle anderen 100 artiesten die auto-tune gebruik(t)en.
Welke stroming dan ?
Kanye West zal best een wat originelere manier gevonden hebben om gebruik te maken van de auto-tune, maar dat is mijn inziens geen verdienste en zeker geen reden om dit album als een van de belangrijkste van de 21e eeuw te gaan lopen beschouwen...
Het enige wat je kunt zeggen is dat Kanye op dit album inderdaad niet klinkt als al die andere ''artiesten'' die ook gebruik maken van auto tune en dat komt enkel en alleen om dat Kanye (ondanks zijn wat arrogante houding bij tijd en wijle) wel degelijk inhoud en talent heeft.
Negen van de 10 anderen die gebruik maken van auto-tune doen dit enkel en alleen om gebrek aan inspiratie/originaliteit te verbloemen, het feit dat hij/zij simpelweg niet kan zingen en achter de kudde aanloopt en er dus alles aan wil doen om bij een volgende MTV Awards zo'n stompzinnig astronautje in hun bezit te krijgen...
Case closed

0
geplaatst: 20 oktober 2010, 02:48 uur
Nee hoor, het album is een soort spacy popmuziek met hiphopinvloeden. Zo'n album als 808s & Heartbreak is wel degelijk redelijk uniek te noemen, en waar het dan invloed op heeft gehad? Luister het album van Kid Cudi bijvoorbeeld eens. Belangrijkste wil ik het niet noemen, maar ik heb toch het idee dat je het album behoorlijk onderschat. Of deze soort muziek nog verdere ontwikkeling/navolg zal krijgen, dat moeten we afwachten, het album is nog maar twee jaar oud...
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 03:09 uur
Arrie schreef:
Of deze soort muziek nog verdere ontwikkeling/navolg zal krijgen, dat moeten we afwachten, het album is nog maar twee jaar oud...
Of deze soort muziek nog verdere ontwikkeling/navolg zal krijgen, dat moeten we afwachten, het album is nog maar twee jaar oud...
En ondanks deze handicap toch al genomineerd voor het topic van het belangrijkste album van de 21e eeuw...

0
geplaatst: 20 oktober 2010, 07:24 uur
We leven ook nog maar 11 jaar in 21e eeuw... En zoals ik al zei: ik spreek uit eigen ervaring. Ik kan wel grote namen gaan opnoemen waarvan ik weet dat het publiek ze beschouwd als belangrijk en vernieuwend, maar hoe kan ik dat persoonlijk beoordelen als ik daar de ballen verstand van heb? Ik weet de 808s gewoon vernieuwend is op een bepaald gebied. En in dit gebied ben ik geïnteresseerd en is dit album zeker belangrijk geweest. Ik vind dat een album niet het belangrijkste album kan zijn aangezien er zoveel verschillende genres zijn. Daarnaast zijn er zoveel belangrijke gevolgen geweest na het uitbrengen van bepaalde album, dat dit niet echt af te wegen is.
Welk album zou jij nomineren dan, Stalin?
Welk album zou jij nomineren dan, Stalin?
* denotes required fields.