Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2012, 20:36 uur
herman schreef:
#29. Racoon - Don't Give Up the Fight
Pfft, wat een zeikmuziek. De platenmaatschappij had hier de band tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
#29. Racoon - Don't Give Up the Fight
Pfft, wat een zeikmuziek. De platenmaatschappij had hier de band tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
Volgens mij waren ze vorige week de grote winnaars van de 3FM-Awards, of hoe dat verderfelijke inteeltfeestje ook moge heten, dus ik denk niet dat de platenmaatschappij een reden tot ingrijpen ziet.
0
geplaatst: 18 april 2012, 20:39 uur
Ja, ik vind het een van de spaarzame hoogtepunten van het laatste Coldplay album, maar juist dit nummer krijgt het zwaar te verduren in de albumreviews hier op MuMe. Wonderbaarlijk...
0
geplaatst: 18 april 2012, 20:43 uur
Week 11:
#25. John Mayer - Shadow Days
Mijn probleem met John Mayer is dat zijn muziek zo vreselijk braaf is over het algemeen. Ook dit nummer weer. Zonde van die vakkundige muzikanten die hij om zich heen heeft verzameld. Dit liedje is ook weer tamelijk saai.
Cijfer: 4
#36. Marlon Roudette - New Age
Dit heeft wel veel meer kwaliteit dan de meeste top 40-pop, hier heeft wel iemand echt zijn best gedaan een mooi liedje te verzinnen in plaats van maar zo veel mogelijk geld binnen te willen harken. Toch ben ik niet echt overtuigd, het Sky Radio-gehalte is me nog wat te hoog.
Cijfer: 5,5
#39. Sebastian Ingrosso and Alesso feat. Ryan Tedder - Calling
Anabolenhouse voor in de sportschool, alhoewel, zelfs daar draaien ze dit soort ellende niet gelukkig. Veel leeghoofdiger heb ik ze nog niet gehoord dit jaar.
Cijfer: 1,5
#25. John Mayer - Shadow Days
Mijn probleem met John Mayer is dat zijn muziek zo vreselijk braaf is over het algemeen. Ook dit nummer weer. Zonde van die vakkundige muzikanten die hij om zich heen heeft verzameld. Dit liedje is ook weer tamelijk saai.
#36. Marlon Roudette - New Age
Dit heeft wel veel meer kwaliteit dan de meeste top 40-pop, hier heeft wel iemand echt zijn best gedaan een mooi liedje te verzinnen in plaats van maar zo veel mogelijk geld binnen te willen harken. Toch ben ik niet echt overtuigd, het Sky Radio-gehalte is me nog wat te hoog.
Cijfer: 5,5
#39. Sebastian Ingrosso and Alesso feat. Ryan Tedder - Calling
Anabolenhouse voor in de sportschool, alhoewel, zelfs daar draaien ze dit soort ellende niet gelukkig. Veel leeghoofdiger heb ik ze nog niet gehoord dit jaar.
0
geplaatst: 20 april 2012, 01:22 uur
Ik heb morgen weer eens tijd om een paar weken door te nemen.
Ik vind het eigenlijk wel weer leuk om te doen.
Ik vind het eigenlijk wel weer leuk om te doen.
0
geplaatst: 20 april 2012, 16:26 uur
En Gotye houdt het zowaar nog een laatste weekje vol om onderaan de top 40 te bungelen. Dat maakt 37. Corrie houdt d'r record en dan komt Gotye op de vijfde plaats wat betreft aantal weken genoteerd. En het langstgenoteerde nummer van na 1970.
Deze week zien de nieuwkomers er trouwens niet best uit. Een nieuwe Nick & Simon, een nieuw Miss Montreal en een nieuwe Taio Cruz, brr.
En nog een of ander dance-hitje onderaan.
En Marlon Roudette stijgt de top 10 in. Wat men toch hoort in dat saaie gezichtsloze skyradio-liedje is me werkelijk een raadsel.
Deze week zien de nieuwkomers er trouwens niet best uit. Een nieuwe Nick & Simon, een nieuw Miss Montreal en een nieuwe Taio Cruz, brr.
En Marlon Roudette stijgt de top 10 in. Wat men toch hoort in dat saaie gezichtsloze skyradio-liedje is me werkelijk een raadsel.
0
geplaatst: 20 april 2012, 16:42 uur
Arrie schreef:
En Gotye houdt het zowaar nog een laatste weekje vol om onderaan de top 40 te bungelen. Dat maakt 37. Corrie houdt d'r record en dan komt Gotye op de vijfde plaats wat betreft aantal weken genoteerd. En het langstgenoteerde nummer van na 1970.
Ach, het verbaasd me niks als Triggerfinger op #1 blijft staan terwijl het origineel het maar moet doen met een 3e plek.
0
geplaatst: 20 april 2012, 16:44 uur
Het origineel gaat sowieso geen nummer 1 meer worden. En zo'n slappe cover wordt dan een nog grotere hit. Tja...
0
geplaatst: 20 april 2012, 16:51 uur
Dat nummer van Charly Luske is een cover van Anouk
, ik hoorde hem van de week op de radio.
In principe heb ik niks tegen covers maar daar bij The Voice mogen ze wel even met iets originelers komen dan steeds zo makkelijk te willen scoren.
, ik hoorde hem van de week op de radio.In principe heb ik niks tegen covers maar daar bij The Voice mogen ze wel even met iets originelers komen dan steeds zo makkelijk te willen scoren.
0
geplaatst: 20 april 2012, 16:54 uur
Vind dit wel de eerste fatsoenlijke cover die afkomstig is van The Voice, moet ik zeggen. Oh en die van Fabienne vond ik ook wel mooi, maar daar ken ik het origineel niet van. 

0
geplaatst: 20 april 2012, 17:57 uur
Week 16.
#26. Nick & Simon - Vrij
De nummers van Nick & Simon klinken mij erg standaard in de oren, zo ook dit nummer. Vlakke zang, doorsnee melodie en dito tekst, van avontuur en bezieling is nauwelijks sprake.
Cijfer: 3,5
#31. Taio Cruz - Troublemaker
In een ander topic zei ik dat 90% van de bagger in de hitlijsten van de jaren '60-'70 van eigen bodem afkomstig is (hoempapa-schlagers en zultpop) maar tegenwoordig zijn ook de internationale hits zoals dit hier van zulk laag niveau. Geen melodie, geen bezieling, geen enkele poging om ook maar een beetje geestig of origineel te zijn. De titel zegt eigenlijk alles.
#35. Miss Montreal - I am hunter
Dit heeft al meer te bieden maar zal dit een evergreen worden? Ik ben nu al zeker van niet, ook dit is te standaard en het springt er niet uit, noch melodisch, noch de zang. Typische veilige radiorock dat vrij snel uit het geheugen verdwijnt.
#39. Basto & Yves V - Cloudbreaker
Hier bestaan er verschillende versies van, ik heb zowel de lange als de korte beluisterd. Dit is misschien goed voor een avondje en dan met enkele glazen op. Om het nu te beluisteren is het oervervelend al ga ik niet beweren dat het slecht in elkaar is gestoken. Maar ik verkies toch muziek met een degelijke melodie en emotie of sfeer, dat wil ik op de eerste plaats.
Cijfer: 2,5
Geen voldoendes deze week, ik kan het niet helpen, dan moeten ze maar betere nummers brengen (of kopen of downloaden).
#26. Nick & Simon - Vrij
De nummers van Nick & Simon klinken mij erg standaard in de oren, zo ook dit nummer. Vlakke zang, doorsnee melodie en dito tekst, van avontuur en bezieling is nauwelijks sprake.
Cijfer: 3,5
#31. Taio Cruz - Troublemaker
In een ander topic zei ik dat 90% van de bagger in de hitlijsten van de jaren '60-'70 van eigen bodem afkomstig is (hoempapa-schlagers en zultpop) maar tegenwoordig zijn ook de internationale hits zoals dit hier van zulk laag niveau. Geen melodie, geen bezieling, geen enkele poging om ook maar een beetje geestig of origineel te zijn. De titel zegt eigenlijk alles.
#35. Miss Montreal - I am hunter
Dit heeft al meer te bieden maar zal dit een evergreen worden? Ik ben nu al zeker van niet, ook dit is te standaard en het springt er niet uit, noch melodisch, noch de zang. Typische veilige radiorock dat vrij snel uit het geheugen verdwijnt.
#39. Basto & Yves V - Cloudbreaker
Hier bestaan er verschillende versies van, ik heb zowel de lange als de korte beluisterd. Dit is misschien goed voor een avondje en dan met enkele glazen op. Om het nu te beluisteren is het oervervelend al ga ik niet beweren dat het slecht in elkaar is gestoken. Maar ik verkies toch muziek met een degelijke melodie en emotie of sfeer, dat wil ik op de eerste plaats.
Cijfer: 2,5
Geen voldoendes deze week, ik kan het niet helpen, dan moeten ze maar betere nummers brengen (of kopen of downloaden).
0
geplaatst: 20 april 2012, 17:59 uur
catdog schreef:
Sarcasme?
Sarcasme?
Nee. Ik weet niet waar je sarcasme in leest?
Edit: heb de nieuwkomers eens beluisterd. Die van Taio Cruz worden wel met de single slechter zeg.
"I saw when you arrived looking like a super model
Your ass from the side looks just like a coke bottle"

0
geplaatst: 20 april 2012, 18:34 uur
Arrie schreef:
Edit: heb de nieuwkomers eens beluisterd. Die van Taio Cruz worden wel met de single slechter zeg.
(quote)
Omdat je enkele dagen terug zei dat je dat nummer van Fabienne een waardeloze cover van een al even waardeloos nummer vond.

0
geplaatst: 20 april 2012, 18:51 uur
Oh, ik was in de war met Anna Verhoeven, maar dat heeft niks met The Voice te maken natuurlijk. Die van Fabienne vind ik inderdaad waardeloos, die van Anna Verhoeven vind ik best mooi.
0
geplaatst: 20 april 2012, 19:07 uur
Arrie schreef:
(quote)
Ja, dan heb je als tekstschrijver wel een probleem, dacht ik zo...

0
geplaatst: 20 april 2012, 22:01 uur
Ach, wie luistert bij de doelgroep van die artiesten nou naar de tekst?
0
geplaatst: 20 april 2012, 22:40 uur
Daarvoor hebben ze inderdaad te veel bier op als ze hiernaar luisteren. 

0
geplaatst: 21 april 2012, 12:44 uur
Week 11 - 17 maart 2012
Top 40
Tipparade
Binnenkomers in de Top 40:
#25: John Mayer - Shadow Days V
#36: Marlon Roudette - New Age V
#39: Alesso, Sebastian Ingrosso & Ryan Tedder - Calling V
Tja, wat is 'saai'... De 'saaiheid' van John Mayer vind ik in ieder geval gewoon hele degelijke, mooie muziek. Zijn muziek ben ik wat beter gaan waarderen. Het liedje heeft inderdaad flink weg van Bob Seger's Mainstream, maar in de instrumentale brug klinkt het als The Beatles. Het is eigenlijk een liedje waarin, als je aandachtig luistert, elke keer een nieuw detail opduikt.
Erg prettig nummer
[8,5].
Minder heb ik met Marlon Roudette. Dat James Blunt-achtige ken ik nu onderhand wel.
Dat schelle stemmetje doet me helemaal niets. Op muzikaal vlak vind ik het ook te gladjes, alsof het haast voor Saai Radio gemaakt is. Op maat gesneden eenheidsworst [5].
Saaiheid vinden we ook in de laatste binnenkomer van de week. Als Calling gemaakt is voor mensen op houseparties die hun 'mind' willen 'losen' dan raad ik ze aan om maar een paar stevige tranquilizers in te slaan i.p.v. de gebruikelijke pepmiddelen want feestelijk en upbeat klinkt dit nergens. Wat mannelijk gehuil en een slome housebeat met ditto ongeïnspireerd flutmuziekje, dan zit je blijkbaar al goed bij een platenmaatschappij.
Om het maar even kort en bondig samen te vatten: Een kutplaat! [1].
Top 40
Tipparade
#25: John Mayer - Shadow Days V
#36: Marlon Roudette - New Age V
#39: Alesso, Sebastian Ingrosso & Ryan Tedder - Calling V
Tja, wat is 'saai'... De 'saaiheid' van John Mayer vind ik in ieder geval gewoon hele degelijke, mooie muziek. Zijn muziek ben ik wat beter gaan waarderen. Het liedje heeft inderdaad flink weg van Bob Seger's Mainstream, maar in de instrumentale brug klinkt het als The Beatles. Het is eigenlijk een liedje waarin, als je aandachtig luistert, elke keer een nieuw detail opduikt.
Erg prettig nummer
[8,5].Minder heb ik met Marlon Roudette. Dat James Blunt-achtige ken ik nu onderhand wel.
Dat schelle stemmetje doet me helemaal niets. Op muzikaal vlak vind ik het ook te gladjes, alsof het haast voor Saai Radio gemaakt is. Op maat gesneden eenheidsworst [5].
Saaiheid vinden we ook in de laatste binnenkomer van de week. Als Calling gemaakt is voor mensen op houseparties die hun 'mind' willen 'losen' dan raad ik ze aan om maar een paar stevige tranquilizers in te slaan i.p.v. de gebruikelijke pepmiddelen want feestelijk en upbeat klinkt dit nergens. Wat mannelijk gehuil en een slome housebeat met ditto ongeïnspireerd flutmuziekje, dan zit je blijkbaar al goed bij een platenmaatschappij.
Om het maar even kort en bondig samen te vatten: Een kutplaat! [1].
0
geplaatst: 21 april 2012, 13:18 uur
Week 12 - 24 maart 2012
Top 40
Tipparade
#27: Azealia Banks & Lazy Jay - 212 V
#29: Afrojack & Shermanology - Can't Stop Me V
#34: VanVelzen - The Rush of Life V
#37: Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe V
Over Azeali Banks & Lazy Jay ben ik kort: Stompzinnige rotzooi zonder enige artistieke waarde. Zelfs Pitbull klinkt als een Bob Dylan vergeleken met dit
[1].
Housemuziek vind ik het leukst als er zo min mogelijk prullaria en bliepjes erin worden verwerkt en als er enige dynamiek in is te vinden. Afrojack's Can't Stop Me vind ik in die categorie vallen. De breaks zitten op de juiste momenten, het blijft interessant en de melodie vind ik ook lekker klinken. Ideale muziek om in de zomer een koude rakker mee achterover te slaan
[8].
VanVelzen vind ik misschien wel een van de meest nietszeggende artiesten die ontegenzeggelijk teveel aandacht krijgen. Met deze single besluit hij, na Train, ook maar op de Maroon 5-bandwagon te springen. Dat wil zeggen: Huppelkutterige wegwerpdancepop met zeurende watjesgezang. Train wist daar met Drive By nog iets mee te maken maar dit klinkt als het meest pretentieloze soort warenhuismuzak dat er bestaat. Over een maand of drie is iedereen dit vergeten [3].
Ongetwijfeld de leukste binnenkomer vind ik die van Carly Rae Jepsen. Dit vind ik gewoon ijzersterke popmuziek. Het klinkt lekker en luchtig, heeft een aanstekelijk refrein en de vergelijking met Alexis Jordan's Happiness gaat volgens mij alleen op wat betreft hitparade-resultaten; Daar waar ik Happiness totaal niet kan pruimen geloof ik wel dat we van dit nummer voorlopig nog niet af zijn. Daarnaast is er ook aandacht besteedt aan de clip: De grappigste sinds tijden
.
'The Sky Is The Limit', jaja...
[9].
Ik vind dit jaar eigenlijk al leuker dan alles van het vorige jaar.
Top 40
Tipparade
#27: Azealia Banks & Lazy Jay - 212 V
#29: Afrojack & Shermanology - Can't Stop Me V
#34: VanVelzen - The Rush of Life V
#37: Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe V
Over Azeali Banks & Lazy Jay ben ik kort: Stompzinnige rotzooi zonder enige artistieke waarde. Zelfs Pitbull klinkt als een Bob Dylan vergeleken met dit
[1].Housemuziek vind ik het leukst als er zo min mogelijk prullaria en bliepjes erin worden verwerkt en als er enige dynamiek in is te vinden. Afrojack's Can't Stop Me vind ik in die categorie vallen. De breaks zitten op de juiste momenten, het blijft interessant en de melodie vind ik ook lekker klinken. Ideale muziek om in de zomer een koude rakker mee achterover te slaan
[8].VanVelzen vind ik misschien wel een van de meest nietszeggende artiesten die ontegenzeggelijk teveel aandacht krijgen. Met deze single besluit hij, na Train, ook maar op de Maroon 5-bandwagon te springen. Dat wil zeggen: Huppelkutterige wegwerpdancepop met zeurende watjesgezang. Train wist daar met Drive By nog iets mee te maken maar dit klinkt als het meest pretentieloze soort warenhuismuzak dat er bestaat. Over een maand of drie is iedereen dit vergeten [3].
Ongetwijfeld de leukste binnenkomer vind ik die van Carly Rae Jepsen. Dit vind ik gewoon ijzersterke popmuziek. Het klinkt lekker en luchtig, heeft een aanstekelijk refrein en de vergelijking met Alexis Jordan's Happiness gaat volgens mij alleen op wat betreft hitparade-resultaten; Daar waar ik Happiness totaal niet kan pruimen geloof ik wel dat we van dit nummer voorlopig nog niet af zijn. Daarnaast is er ook aandacht besteedt aan de clip: De grappigste sinds tijden
. 'The Sky Is The Limit', jaja...
[9].Ik vind dit jaar eigenlijk al leuker dan alles van het vorige jaar.
0
geplaatst: 21 april 2012, 13:30 uur
Oke die hoge Afrojack beoordeling had ik dus echt niet verwacht. 

0
geplaatst: 21 april 2012, 13:32 uur
En Carly Rae Jepsen een voldoende kan ik prima begrijpen, maar een 9?!
En dan Azealia Banks een 1
En dan Azealia Banks een 1

0
geplaatst: 21 april 2012, 13:38 uur
Carly Rae Jepsen vind ik wel aardig (ik verhoog naar 6) maar geen topsong. Over Calling was ik destijds te mild, inderdaad een kutplaat met ergerlijke vocalen (ik verlaag naar 1,5).
Die hoge beoordeling voor Afrojack vind ik vreemd van kaztor net als de 1 voor Azealia Banks (vind ik lang niet het slechtste nummer).
Die hoge beoordeling voor Afrojack vind ik vreemd van kaztor net als de 1 voor Azealia Banks (vind ik lang niet het slechtste nummer).
0
geplaatst: 21 april 2012, 13:45 uur
Haha, ik vind het echt een leuk nummer, Call Me Maybe. Ik denk dat die viooltjes er ook mee te maken hebben. Krijg er een opgewekt, zomers gevoel bij.
Dat kattengejank van Banks verdient wat mij betreft niets meer, maar dat is dan mijn bescheiden mening...
Wat ik eigenlijk wilde zeggen:
Net als bij het huidige weerbeeld pakken donkere wolken zich samen boven Gotye, althans wat de rivaliteit met Corrie Konings betreft...
Ik ben bang dat er bij Gotye-haters volgende week de vlag uitgaat (Chevy93?)
.
Dat kattengejank van Banks verdient wat mij betreft niets meer, maar dat is dan mijn bescheiden mening...
Wat ik eigenlijk wilde zeggen:
Net als bij het huidige weerbeeld pakken donkere wolken zich samen boven Gotye, althans wat de rivaliteit met Corrie Konings betreft...
Ik ben bang dat er bij Gotye-haters volgende week de vlag uitgaat (Chevy93?)
.
0
geplaatst: 21 april 2012, 13:50 uur
Azealia gaat van mij wel een stukje hoger krijgen. Maar verder wel cijfers die me nieuwsgierig maken, want die platen die 'ie nu hoog geeft ken ik niet. Overigens vond ik Happiness van Alexis Jordan wel erg leuk. Krijgt van mij wel een 8 of 8,5.
0
geplaatst: 21 april 2012, 13:54 uur
DIe van Carly Rae Jepsen ken je vast wel, Herman. Als je hem hoort, zeg je: oh die! 

0
geplaatst: 21 april 2012, 15:13 uur
Dan zegt hij "oh, dat vreselijke nummer"
.
Dat mag ik tenminste hopen...
.Dat mag ik tenminste hopen...
0
geplaatst: 21 april 2012, 15:38 uur
Onverwacht hoge cijfers van kaztor aan Can't Stop Me en Call Me Maybe.
Ik ben niet zozeer een Gotye hater als een Corrie Konings & De Rekels liefhebber
Wat mij betreft houdt ze het record nog eventjes vast 
Ik ben niet zozeer een Gotye hater als een Corrie Konings & De Rekels liefhebber
Wat mij betreft houdt ze het record nog eventjes vast 
0
geplaatst: 21 april 2012, 15:58 uur
Week 15 :
#24 K'naan & Nelly Furtado - Is Anybody Out There?
Nee dit is het niet helemaal, doe mij dan maar Nelly Furtado's recente comeback single 'Big Hoops (Bigger the Better)' die ongetwijfeld over een aantal weken hier in de top40 te vinden is. Ik moet hier bij de coupletten een beetje denken aan Nothin' on You op de één of andere manier, alleen dan niet zo leuk. Dit nummer ben je zo weer vergeten.
Cijfer : 4
#28 Trijntje Oosterhuis - Happiness
Trijntje weet een fris geluid te brengen. Ze klinkt een beetje als Anouk qua stem en ook de sound van het nummer doet me aan Anouk denken. Ik denk dat ik dit haar beste nummer vind van wat ik ken (wat overigens bijzonder weinig is).
Cijfer : 6
#29 Swedish House Maffia - Greyhouse
Een nummer dat 6 minuten duurt en ongetwijfeld op 538 in de gepaste 3-minuut versie wordt gedraaid. Fijne plaat, het is misschien een beetje eentonig maar dat maakt niet uit. Ik vind dit één van de betere dance-platen die dit jaar in de top40 is terug te vinden. Ik wacht nog steeds op een nieuwe 'Tell Me Why' overigens maar ik ben bang dat ze nooit meer zo'n fijn nummer zullen uitbrengen.
Cijfer : 7
#39 Charly Luske - Nobody's Guy
Hier weer een Anouk nummer te vinden alleen deze keer een cover in plaats van een stem/sound die naar Anouk klinkt. Het nummer van Anouk vind ik al niet echt leuk maar als er dan vervolgens nog een zeikerige piano-ballad van wordt gemaakt en het nummer al zijn geloofwaardigheid verliest houd ik het al helemaal snel voor gezien
Cijfer : 2
#24 K'naan & Nelly Furtado - Is Anybody Out There?
Nee dit is het niet helemaal, doe mij dan maar Nelly Furtado's recente comeback single 'Big Hoops (Bigger the Better)' die ongetwijfeld over een aantal weken hier in de top40 te vinden is. Ik moet hier bij de coupletten een beetje denken aan Nothin' on You op de één of andere manier, alleen dan niet zo leuk. Dit nummer ben je zo weer vergeten.
Cijfer : 4
#28 Trijntje Oosterhuis - Happiness
Trijntje weet een fris geluid te brengen. Ze klinkt een beetje als Anouk qua stem en ook de sound van het nummer doet me aan Anouk denken. Ik denk dat ik dit haar beste nummer vind van wat ik ken (wat overigens bijzonder weinig is).
Cijfer : 6
#29 Swedish House Maffia - Greyhouse
Een nummer dat 6 minuten duurt en ongetwijfeld op 538 in de gepaste 3-minuut versie wordt gedraaid. Fijne plaat, het is misschien een beetje eentonig maar dat maakt niet uit. Ik vind dit één van de betere dance-platen die dit jaar in de top40 is terug te vinden. Ik wacht nog steeds op een nieuwe 'Tell Me Why' overigens maar ik ben bang dat ze nooit meer zo'n fijn nummer zullen uitbrengen.
Cijfer : 7
#39 Charly Luske - Nobody's Guy
Hier weer een Anouk nummer te vinden alleen deze keer een cover in plaats van een stem/sound die naar Anouk klinkt. Het nummer van Anouk vind ik al niet echt leuk maar als er dan vervolgens nog een zeikerige piano-ballad van wordt gemaakt en het nummer al zijn geloofwaardigheid verliest houd ik het al helemaal snel voor gezien

Cijfer : 2
0
geplaatst: 21 april 2012, 23:33 uur
kaztor schreef:
Mja, ik heb als gemiddelde tot nu toe 4,17, ietsje beter dan vorig jaar (4,13) maar het kan beter, het MOET beter.
* denotes required fields.