MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2013

zoeken in:
Week 21:

#17. Mr. Propz - Waves
Luc had het over dat dit nummer wel oprecht en authentiek op hem overkwam. Ik heb het tegenovergestelde. Zielloze ballad om de gevoelige boy uit te hangen. Zwak nummer.
Cijfer: 3.

#26. Wax - Rosana
Een geinig zomers hiphopnummertje. Ik word hier best vrolijk van, lekker pretentieloos. Jammer dat hij wel best een lelijke stem heeft. Mag de pret echter niet drukken.
Cijfer: 6,5.

#28. Emmelie de Forest - Only Teardrops
Heb het eurovisie songfestival dit jaar wel gevolgd en dacht meteen dat dit zou winnen. Erg hitgevoelig in elkaar gestoken. Een beetje een Shakira ripoff en dat kitscherige Keltische motiefje is wel een flinke misser. Toch best een aardig popnummer.
Cijfer: 6.

#37. Jason Derulo - The Other Side
Ik kan over dit soort liedjes geen dingen meer om te zeggen. Clichématig flauw nummer.
Cijfer: 3.

Week 21
17 Mr. Propz - Waves
Ik weet het niet met dit nummer. Klinkt best mooi, maar het is het toch net niet. Het is een beetje te geforceerd gevoelig gezongen. Toch wel een voldoende.
Cijfer: 6,5

26 Wax - Rosana
Fris zomers plaatje dat de hele dag in je hoofd blijft hangen. Niet geweldig allemaal, maar wel leuk.

28 Emmelie de Forest - Only Teardrops
Inderdaad de meest hitgevoelige plaat van het Eurovisie Songfestival. Op zich goed gezongen, ik vind het nummer echter niet heel erg sterk en zeker niet origineel. In elk geval een stuk minder dan de winnaar van vorig jaar. Het fluitje irriteert me behoorlijk.
Cijfer: 5,5

37 Jason Derulo - The Other Side
En daar is weer zo’n dertien in een dozijn nummertje, die bijna wekelijks de Top40 binnenkomt. Deze niemendalletjes blijven het telkens weer goed doen. Aan mij niet besteed, dit.
Cijfer: 3,0

Week 22
26 Bruno Mars - Treasure
Ik heb niet zoveel met de stem van Bruno Mars. Toch is dit nummer best aardig, maar ook niet meer dan dat, het is allemaal net wat te simpel. Beetje Back to the 80’s sound. Die bas klinkt wel lekker.

31 Rihanna feat. David Guetta - Right Now
Sommige Rihanna nummers klinken goed tot heel aardig, deze vind ik een stuk minder, wat te danken is aan mr. Guetta. Niet mijn ding.
Cijfer: 3,5

34 Rigby - Earth Meets Water [Wildstylez Mix]
Dit nummer had van mij in de originele versie van mij een zeven gekregen. Achteraf gezien een beetje aan de hoge kant. Deze remix is wat mij betreft totaal overbodig, sterker nog het nummer is totaal verkracht.
Cijfer: 2,0

Week 22
26 Bruno Mars - Treasure
Ik heb Bruno Mars altijd maar afgrijselijk gevonden. Ditmaal komt hij (net als Chris Brown onlangs) met een uptempo Michael Jackson-achtig nummer. Fijne funky productie, die met name in het refrein ook wel een echt jaren '90 R&B-sound heeft. Niet zo sterk als die van Chris Brown, maar toch erg frisse pop. Verassend.
Cijfer: 7.

31 Rihanna feat. David Guetta - Right Now
Ik vind Rihanna vaak een van de leukste pophitjes hebben. Dit soort standaard dancenummertjes mag ze van mij echter wel achterwege laten. Volkomen de schuld van die talentloze David Guetta. Niet het slechtste nummer in deze stijl, maar heel de stijl is veel te uitgekauwd.
Cijfer: 4,5

34 Rigby - Earth Meets Water [Wildstylez Mix]
Voor het origineel had ik een 1,5 over. Een van de afgrijselijkste nummers van het jaar. Een heel matig futloos Coldplay-ripoff. Hier wordt er een soort heel tam hardstyle-nummer van gemaakt. Vrij afgrijselijk, maar nog altijd beter dan het origineel.
Cijfer: 2,0

Week 22:

#26. Bruno Mars - Treasure
Het is Bruno Mars, dus ongetwijfeld staan de haatreacties al klaar. Maar dit is een heerlijk nummer. Niet dat ik zijn stem zo lekker vind klinken, maar dit leunt prima op de retro-funk sound (edit: van Daft Punk uiteraard). Sterker nog, met een robotstem erbij had dit nummer zo op het album gepast!
Toch hou ik niet zo van zijn stem.

Ironisch dat dit nummer dan weer de allerminste voorkeursstemmen heeft bij het album.

Cijfer: 7,0

#31. Rihanna feat. David Guetta - Right Now
Clichematig, voorspelbaar en plat. Ik vind 'm best oke!
Beetje jammer van de wannabe-dubstep.

Cijfer: 6,0

#34. Rigby - Earth Meets Water [Wildstylez Mix]
Ja, die hadden met Year of Summer toch wel een van de beste zomerhits van de afgelopen jaren, wat een heerlijk nummer is dat. Vooral omdat de bas in dat nummer echt door je hele lichaam dreunt.
En ondanks dat die bas er nog wel redelijk is, is het voor de rest toch wel erg saai. Die OneRepublic-kloontjes kennen we nu ook wel. Oh ja, Coldplay kan ook.

Cijfer: 4,5

tnf
Bruno Mars doet een Get Lucky-tje.

Fijn in het gehoor liggend, maar iets te nietszeggend om te beklijven.

Week 22:

#26. Bruno Mars - Treasure
Bruno Mars grijpt terug naar de disco-sound begin jaren '80 met prima baslijn maar het nummer is wat te overgeproduceerd. Wel één van zijn betere hitsingles.

#31. Rihanna feat. David Guetta - Right Now
Met Stay bracht Rihanna voor de verandering een goede single uit. Dat was duidelijk niet naar de zin van David Guetta die een broertje dood heeft aan bezieling en originaliteit en nam haar onder zijn hoede om deze platte geautotunede single uit te brengen.
Cijfer: 2

#34. Rigby - Earth Meets Water [Wildstylez Mix]
Heb je geen inspiratie meer? Maak dan gewoon een platte remix van je vorige hit, zo scoor je twee hits met hetzelfde nummer. Het origineel (een flauwe Coldplay-kloon) kreeg een 4, deze moet het met de helft stellen.

Toen ik Treasure van Bruno Mars trouwens voor het eerst hoorde, dacht ik dat het een nieuwe single van Jamiroquai is. Wat positief is.

Het is toch ongelofelijk. Brengt Chris Brown eens een keer een goede single uit, vliegt het na een paar weekjes weer de top 40 uit.

Week 23
7 Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Het is wel een beetje veel, het ene na het andere nieuwe talent bestormt de Nederlandse hitlijsten. Ben bang dat we van het merendeel niet erg veel meer terug zullen zien en daar ben ik niet erg rouwig om. Dit liedje is op zich mooi gezongen, klinkt heel puur. Alleen raakt het mij gewoon niet zo, kan er daarom maar een krappe voldoende voor geven.
Cijfer: 6,0

24 Michael Prins - Close to You
Uit hetzelfde programma, dit liedje vind ik echter een stuk beter. Een mooi liedje en z’n stem spreekt me aan. Dit is wel een nummer die ik via I-tunes aan zal schaffen.
Cijfer: 8,5

25 John Newman - Love Me Again
Dat nummer van Rudimental waar hij op meezong sprak me ook al aan, dit nummer luistert ook lekker weg. Blijft wel in je hoofd zitten, klinkt als een tiet.
Cijfer: 8,0

34 Chris Malinchak - So Good to Me
Op zich geen heel bijzonder nummer, maar klinkt toch best okay. Mist een beetje spanning. Ben ik nu zo mild, of hebben we vandaag een rijtje met best leuke binnenkomers? Het lijkt er wel op.

36 De Kraaien - Pechvogel
Niet mijn ding, dit.
Cijfer: 3,0

37 Rudimental feat. Ella Eyre - Waiting All Night
Dit nummer heeft bij mij een beetje ingeboet, naarmate ik er vaker naar geluisterd heb, er zit me net wat teveel herhaling in. Wat als een dikke acht begon is inmiddels toch wat lager geworden.
Cijfer: 7,5

Afgezien van wat troep moet ik toch even kwijt dat 2013 over het algemeen gezien toch een heerlijk hitjaar is tot nu toe. Chris Brown, Justin Timberlake, Daft Punk, Robin Thicke, John Newman, Naughty Boy, Rudimental etc.

Zelfs Rihanna begint beter hitmateriaal aan te leveren. Ik neem het Guetta aandeel van 'Right Now' maar even voor lief en doel voornamelijk op 'Stay'.

Mee eens. Behalve wat betreft Rihanna. RIght Now is niet zo interessant en Stay gewoon een zeiknummer.

Ik ben het er ook wel redelijk mee eens. Al moet ik enkele namen die je noemt nog beluisteren (loop 2 weken achter). Jammer dat het contrast tussen die leuke hitjes en de rest van de top 40 zo gigantisch is. Er zijn weinig middenmoters te vinden.

Ben het er ook mee eens. De nummer 1 hits zijn dit jaar in ieder geval al een flinke verbetering (natuurlijk met uitzondering van het grootste gedrocht van de afgelopen jaren 'Scream and Shout').

Ben het alleen net als Arrie niet eens wat Rihanna betreft. 'Stay' en 'Right Now' vind ik beide verschrikkelijk. Rihanna moet het echt hebben van de pakkende deuntjes en niet van het zogenaamd serieuze, doordrenkt met -mijns inziens- nepgevoel materiaal als 'Stay'. Ze heeft minimaal 10 betere singles wat mij betreft.

Ik ben ook meer van de Rude Boy ( ) en Man Down- Rihanna

Haar twee beste singles

'Diamonds'

Die nieuwe Bruno Mars klinkt idd wel lekker, jammer dat hij zo'n kwijlstem heeft.

Kijkend naar de Mega Top 50, lijkt het erop dat we een gemêleerd gezelschap nieuwe hits gaan krijgen. Zo lijkt, in navolging van Sonnentanz, ook Bakermats Vandaag een jaar na uitkomen alsnog een top 40-hit te gaan worden. Dat vind ik niet minder dan hilarisch. Verder komen Volbeat ( ) en de nieuwe QotSA ( ) eraan...

Volbeat?

Die band begint echt razend populair te worden. Het is dan ook heel erg toegankelijke metal/rock.

Week 23
#7 Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Na alle overdreven hype is het makkelijk om dit nummer af te breken. Ik heb vaak gefantaseerd over een huilende Giel, maar dan niet van ontroering. Dit nummer heeft dus alle ingrediënten om aardig wat irritatie op te roepen. Ik vind het echter helemaal niet zo slecht. Dat gerijm werkt me een beetje op de zenuwen, maar verder best een solide, breekbaar nummer.
Cijfer: 6

#24 Michael Prins - Close to You
Dit vind ik al iets mooier. Een beetje cheesy nummer, maar hij heeft wel een mooie stem (een beetje Patrick Watson-achtig). Jammer van dat rare accent dat hij opzet.

#25 John Newman - Love Me Again
Prima popliedje. Vooral de frisse productie valt op met 90s aandoende piano en mooi gebruik van strijkers en blazers. Klinkt ook nergens te makkelijk of te goedkoop.

#34 Chris Malinchak - So Good to Me
Ook dit vind ik erg fris klinken. Een stuk subtieler dan 95% van de dance in de top 40. Past prima bij de ontluikende zomer. Het niveau gaat gelukkig wel omhoog de laatste weken
Cijfer: 7

#36 De Kraaien - Pechvogel
Pijnlijk ongrappig. Dan blijft er weinig over bij een gimmick als dit.

#37 Rudimental feat. Ella Eyre - Waiting All Night
Ook dit is weer alleraardigst. Net als bij John Newman springt de productie er weer uit. Toch weet het nummer me niet echt volledig te pakken.

Week 24:

#13. Naughty Boy feat. Sam Smith - La La La
Heel fijn nummer. Soulful, met een fijne 2-step achtige beat. Geeft het een fijne retro-vibe mee. Mag van mij een grote zomerhit worden.
Cijfer: 8

#31. Sharon Doorson - Killer
Pff zo plat als een dubbeltje dit. Erg zwak.
Cijfer: 2,5

#37. Mr. Polska - Vlammen
Haha en dan had ik het bij het vorige nummer over plat. Dit is nog een heel stuk platter, al is het natuurlijk ook wat meer tongue-in-cheek. Neemt niet weg dat dit gewoon verschrikkelijk irritant klinkt.

Week 23:

#7 Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Dit klinkt puur en geloofwaardig en het is ook behoorlijk gezongen al is het tekstueel minder en ik zie het ook geen evergreen worden. Toch veel liever een eigen song dan het papegaaienwerk van die 'idols'.
Cijfer: 6

#24 Michael Prins - Close to You
Een tikkeltje beter door zijn mooie stem al is zijn uitspraak wat minder. Maar ook dit is een sober en oprecht liedje.

#25 John Newman - Love Me Again
Ik heb hierover ook niet te klagen: een vlotte popsong, goed geproduceerd en het refrein blijft hangen. De zang doet mij wat denken aan Passenger.

#34 Chris Malinchak - So Good to Me
Dit soort dance kan voor mij vanwege de subtiele productie en melodie. Het is eerder luistermuziek maar het luister ook lekker weg.
Cijfer: 7

#36 De Kraaien - Pechvogel
Natuurlijk moet er weer zo'n baggerplaat als dit tussen zitten. Niet grappig, niet muzikaal, enkel platte wegwerppop.

#37 Rudimental feat. Ella Eyre - Waiting All Night
Dit nummer ken ik al een tijdje en het weet mij nog steeds niet te boeien door het in herhaling vallen. De drums'n bass en blazers fleuren het enigszins op.
Cijfer: 5

Week 24:

#13. Naughty Boy feat. Sam Smith - La La La
Het nummer weet gelukkig meer te bieden dan wat de titel belooft. Mooie melodie en zang, al is het wat te overgeproduceerd. Laat die productietrucks weg en hou het sober.

#31. Sharon Doorson - Killer
Inderdaad platte wegwerppop met standaardbeat, gemaakte zang en clichétekst maar geen eigenheid of bezieling.
Cijfer: 2,5

#37. Mr. Polska - Vlammen
Het kan echter nog veel platter. Dit is verstoken van elke vorm van melodie of humor, het wekt alleen maar irritatie op. In de vlammen ermee!
Cijfer: 1

Don Cappuccino schreef:
Volbeat?

Die band begint echt razend populair te worden. Het is dan ook heel erg toegankelijke metal/rock.

Ja, met het nummer Lola Montez. Ik kende de band alleen van naam en dacht dat het een serieuze metalband was, maar dit nummer klinkt iig als 80's hair metal. Waarmee het op zich nog steeds bewonderingswaardig is dat ze de Mega Top 50 halen...

Don Cappuccino schreef:
Volbeat?

Zal de Top40 waarschijnlijk niet halen, wat ik erg jammer vind. Het is gewoon een erg lekkere plaat.

Week 24
13 Naughty Boy feat. Sam Smith - La La La
Dit klinkt inderdaad lekkerder dan de titel doet vermoeden. Het klinkt allemaal vrij simpel, maar het nummer heeft een lekkere beat en is goed ingezongen.

31 Sharon Doorson - Killer
Volkomen onbeduidend plaatje. Om snel weer te vergeten.
Cijfer: 3,5

37 Mr. Polska – Vlammen
Om te janken dit, vreselijk slecht. Het is een straf om dit de ruim drie minuten uit te zitten.
Cijfer: 1,0

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.