MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2013

zoeken in:
catdog schreef:
Waag je eens aan het nieuwe P!nk nummer Arrie.
In tijden niet zo'n oninteressant nummer gehoord. Overigens vind ik het commentaar van Kaztor bij Emeli Sandi juist wel goed passen bij True Love. Die van Emeli vind ik wel weer mooi.

Die van P!nk vind ik ook absoluut onleuk. De singles van het laatste album zijn niet veel soeps. Kan ze niet weer iets pittigs als 'Just Like a Pill', of 'Trouble' maken? Ik weet dat P!nk hier (=mume) niet populair is vanwege haar rockchick act, maar toen had ze tenminste nog wat leuke deuntjes.

Ach, ik kan er gelukkig wel van genieten. En fijn om Lily Allen weer eens te horen.

Ja, dat snap ik dus ook niet. Waarom doet Lily daarop mee? Ik vind het echt helemaal niks toevoegen.

Joren999 schreef:
(quote)
Het Beatles nummer? Of bedoel je Scream and Shout?

Ik bedoelde het vreselijke will.i.am nummer

Na een paar week het te hebben uitgesteld, heb ik nu toch de moed bij elkaar geraapt:

Week 17:

#4. Various Artists - Koningslied
Over deze kitscherige draak is al genoeg gezegd en ik heb er weinig aan toe te voegen. Absolute bagger en dat 'de W van Willem'-stuk is denk ik het slechtste dat ik in jaren gehoord heb.
Cijfer: 1,5

#6. RTL Boulevard United - Koningin van Alle Mensen
Dit is net zo pover. Nog slechter dan het origineel en de nieuwe tekst is ook zeer matig. Een beetje zo'n liedje wat op een kantoor wordt ingestudeerd voor iemand die met pensioen gaat. Bovendien verdient alles waar de antichrist Albert Verlinden iets mee te maken heeft gehad natuurlijk automatisch de laagste score.
Cijfer: 1

#16. PSY - Gentleman
Ik vond Gangnam Style best een geinig hitje. Dit nummer voelt een beetje overbodig. Lang niet zo aanstekelijk of grappig als Gangnam Style, waardoor je met een onbevredigend plat dancenummertje achter blijft.
Cijfer: 3

#22. Nielson & Miss Montreal - Hoe
Heel erg flauw zomers liedje. Veel te glad en die tekst is echt dramatisch. De melodie is ook echt veel te gemakkelijk, hoge Nick & Simon-vibe. Net als de bijbehorende videoclip veel te mierzoe-oe-hoet.

#39. Avril Lavigne - Here's to Never Growing Up
Avril maakt blijkbaar ook nog steeds muziek en het klinkt eigenlijk ook nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden. Het is best catchy, maar te nietszeggend. Bovendien vind ik dat Avril een heel onplezierig, schel stemgeluid heeft (met name in het refrein). Blijft ook niet hangen dit.

Ward schreef:

Avril maakt blijkbaar ook nog steeds muziek en het klinkt eigenlijk ook nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden.

Was het maar waar... Ergens is het nog wel te vergelijken met Sk8er Boi, maar totaal niet met Complicated, I'm With You, Losing Grip, enz.
Zou je die ook zware onvoldoendes geven? Het is voor mij wel jeugdsentiment, maar ik vind het nog steeds gewoon erg goed geschreven nummers, zeker voor een meisje van een jaar of 18. Ook Sk8er Boi vind ik trouwens duizend keer beter dan dit. Na d'r debuutalbum heeft Avril eigenlijk nooit meer iets fatsoenlijks uitgebracht, en die invloed van Chad Kroeger lijkt me ook niet al te best.

Week 18.

#3. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
Fijn disconummer van Daft Punk. Prima funky baslijntje en natuurlijk die heerlijke Nile Rodgers gitaarpartij. Het mist misschien wel een beetje een punt waar het naar toe wil. Kabbelt na een tijdje toch iets te veel voort. Neemt niet weg dat dit gewoon een heel fijn zomerliedje is.
Cijfer: 8

#27. will.i.am feat. Justin Bieber - #thatPOWER
will.i.am komt weer eens met een van zijn waardeloze nummers, die hij jaar in jaar uit zowel solo als met de BEP op ons af blijft vuren. Platte rotzooi. Lopende band-werk.
Cijfer: 2

Arrie schreef:
(quote)

Was het maar waar... Ergens is het nog wel te vergelijken met Sk8er Boi, maar totaal niet met Complicated, I'm With You, Losing Grip, enz.
Zou je die ook zware onvoldoendes geven? Het is voor mij wel jeugdsentiment, maar ik vind het nog steeds gewoon erg goed geschreven nummers, zeker voor een meisje van een jaar of 18. Ook Sk8er Boi vind ik trouwens duizend keer beter dan dit. Na d'r debuutalbum heeft Avril eigenlijk nooit meer iets fatsoenlijks uitgebracht, en die invloed van Chad Kroeger lijkt me ook niet al te best.
Heb even wat flarden van die nummers beluisterd om mijn geheugen op te frissen. Ik moet toegeven dat Here's To Never Growing Up toch wel een stuk platter en overgeproduceerder klinkt dan die oude hitjes inderdaad. Minder slecht dan in mij herinnering, zal ook komen dat als 13-jarige skater er voor mij nauwelijks iets ergers bestond als Avril Lavigne. Toch ben ik zeker geen liefhebber en zou ik de meeste van die oude nummers ook gewoon op een onvoldoende trakteren. Komt ook door haar ronduit nare stemgeluid.

Ik wist trouwens niet van haar relatie met Chad Kroeger, dacht dat ze met die gast van Sum 41 was getrouwd. Je zal maar een kind zijn van Chad Kroeger en Avril Lavigne

Week 19:

#27. Emeli Sandé - Read All About It: Part III
Heaven vind ik een van de beste popsingles van de afgelopen jaren. Met dit soort ballads heb ik over het algemeen iets minder. Zingen kan ze echter wel en ik vind het fijn dat het wel enigszins ingetogen wordt gehouden. Wel mooie melodie ook. Vooruit een kleine voldoende kan er wel af.
Cijfer: 6

#34. P!nk feat. Lily Allen - True Love
Ik heb altijd een zwak gehad voor Lily Allen, maar ik moet mijn mening over haar wel gaan bijstellen. Je kunt je niet zomaar inlaten met P!nk natuurlijk. Er zijn weinig artiesten die zo veel haat in mij oproepen als P!nk. Ik heb ze overigens wel erger gehoord van P!nk, maar nog steeds vrij nietszeggend. Die gastbijdrage van Lily Allen is ook nog eens totaal overbodig.
Cijfer: 4

#37. Billy the Kit feat. Nathan Duvall - Burn It Down
Zucht. Het wekelijkse platte dancenummer is weer binnen.

Chad Kroeger heeft ook Here's to Never Growing Up (mee)geschreven. Ik ben er toevallig vorige week met een popquiz achtergekomen dat ze inderdaad eerst samen met die kerel van Sum-41 was. Maar inderdaad, wat een combinatie, Avril en Chad.

Leuke singles inderdaad van Avril's eerste album. 'Sk8r Boi' vind ik eigenlijk nog de leukste. Tekst ook best goed geschreven, vooral de middle 8 vind ik sterk. 'Complicated' heb ik nog ergens op single.

Leuke binnenkomers, ik zou ze allevier een voldoende geven.

Week 20:

#23. Yellow Claw feat. The Opposites - Thunder
De vorige single, Sukkel voor de Liefde, beviel mij verrassend goed. De melancholische, volwassen sfeer pakte goed uit. De nieuwe single is echter andere koek, een echte banger voor in de club. Het ontaardt zelfs in een ouderwets gabbernummer. Die gimmick met die gabberbeat hebben ze al vaker gedaan (Broodje Bakpao) en die heb ik eigenlijk wel weer gehoord. Neemt niet weg dat dit een prima verstand-op-nul-en-gaan-nummer is. Die uitspraak van Thunder is wel hilarisch slecht, dacht dat ze een liedje over Döner kebab hadden gemaakt.

#31. Calvin Harris feat. Ellie Goulding - I Need Your Love
Dit is een dancenummer zoals er wekelijks wel een binnenkomt. Toch zit dit voor mijn gevoel net wat beter in elkaar dan de concurrenten. Stuk betere productie en ook de zanglijn van Ellie Goulding mag er absoluut zijn. Het blijft een beetje platte muziek, maar hier is het tenminste wel sterk gedaan.

#37. Chris Brown - Fine China
Heb nooit veel met de singles van Chris Brown gehad, maar deze mag er zeker zijn. R'n'B op zijn best, met name door de heerlijke swingende productie. Die baslijn is echt heerlijk en draagt het nummer met gemak. Fijne Michael Jackson-vibe, nog extra aangezet door de bijbehorende videoclip. Een van de toppers van het jaar.
Cijfer: 9

#39. Bridgit Mendler - Ready or Not
Aardige tienerpop. Vrolijk niks-aan-de-hand liedje. Klinkt op zich niet slecht, maar mist toch iets om echt de aandacht vast te houden.
Cijfer: 5

Prima week dit, hoef ik een keer niet zo negatief te zijn

Volledig eens met Ward.

Week 20:

De vorige single van The Opposites Sukkel voor de Liefde kon er nog mee door maar dit is pure rotzooi. Zwakke raps en tekst voorzien van een platte gabberbeat, ook met mijn verstand op nul is dit niet aan te horen. Dit haalt zelfs niet het peil van de gemiddelde schlager.

Een dancepopnummer zoals er 13 in een dozijn zitten, verstoken van iedere vorm van originaliteit. Productioneel en vocaal is het niet onaardig maar de tekst en melodie zijn mij te cliché en nietszeggend.

Met Chris Brown heb ik weinig en deze single verandert er niet veel aan al is het iets minder slecht dan zijn vorige. Vervelend en vlak nummer waarbij de stem te afgeknepen en gemaakt klinkt, niet begrijpende dat soul uit het hart moet komen en niet uit één of andere trukendoos. Prima clip wel maar daar hou ik geen rekening mee.

Mij lijkt dit deels gejat van The Fugees. Verder weer een identiteitsloos en nietszeggend popnummer met wederom die bewerkte zang waardoor het zielloos klinkt. Zal iemand over een jaar Bridgit Mendler nog herinneren?

Ik heb vandaag maar eens opgezocht wat Avril aan het begin van Here's to Never Growing Up zingt. Ik verstond namelijk iedere keer: 'singing Radiohead at the top of our lungs', maar ik dacht: dat kan het toch niet zijn? Ik vond het totaal niet bij het nummer en bij de rest van de tekst passen dus ik was er van overtuigd dat het iets anders moest zijn, maar ze blijkt het toch echt te zingen.

Even inhalen:

Week 17:

#4. Various Artists - Koningslied
Vreselijk nummer, het meeste is hier natuurlijk al over gezegd maar dis is echt beschamend. Het nummer bestaat uit alleen maar losse stukken en je valt van de ene flauwe zangpartij in het volgende foute rapstuk. Dit is één van de meest slechte nummers dit jaar.

Cijfer: 1

#6. RTL Boulevard United - Koningin van Alle Mensen
En ik maar denken dat het Koningslied het enige Koninginnenummer was. Dit nummer is wel iets beter en zit ook een stuk beter in elkaar dan die draak van John Ewbank. Maar ook dit nummer verdient geen voldoende.

Cijfer: 3,5

#16. PSY - Gentleman
Gangnam Style kan ik niet meer aanhoren, maar het nieuwe nummer van PSY is nog best leuk. Blijft weer erg goed hangen en ik kan ook wel lachen om het clipje. Prima opvolger van Gangnam Style, leuk nummer

#22. Nielson & Miss Montreal - Hoe
Ik vind die Nielson best een leuke artiest, ik vind zijn eerdere twee singles nog steeds leuk om de horen. Helaas is dit nummer een stuk minder, slappe tekst en een niet boeiende muzikale invulling. Ene oor in, andere oor uit.

Cijfer: 3,5

Avril Lavigne komt dan nog met het beste nummer van deze week. Ik heb haar altijd wel een leuke artiest gevonden, vroeger luisterde ik veel naar Let Go. Toen was Avril nog een skatemeisje die best vermakelijke muziek maakte. Avril lijkt juist wel opgegroeid te zijn, want dat hele imago is wel weg. Dit nummer zit gewoon prima in elkaar, weinig mis mee.

Cijfer: 6,5

Week 18

#3. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
Get Lucky is een van de beste binnenkomers van dit jaar in mijn ogen. Ik was al heel erg aan het uitkijken naar het nieuwe album tot dit nummer uitkwam. Fijne vocals van Pharrell en de mannen van Daft Punk met een prima instrumentatie. De albumversie is langer en is mijn ogen nog net wat beter, maar deze plaat verdient het om zo hoog binnen te komen.

#27. will.i.am feat. Justin Bieber - #thatPOWER
Twee artiesten waar ik niets mee heb, dat kan niet goed gaan. Dit nummer valt me toch nog mee, waar ik me dood aan kon ergeren was aan Scream and Shout, dit nummer boeit mij gewoon niet zoveel maar ik kan me er ook niet aan storen.

Week 19:

#27. Emeli Sande - Read All About It: Part III
Emeli Sande vind ik een van de leukere zangeressen van dit moment. Read All About It: Part III zit ook weer geweldig goed in elkaar, een erg mooi en gevoelig nummer. Misschien zelfs mijn favoriet van Emeli, en met afstand het beste nummer van deze week.

#34. P!nk feat. Lily Allen - True Love
Ik weet niet zo goed meer wat ik met Pink moet, al haar nummers lijken hetzelfde en ze doet nooit eens iets nieuws. Ik begin me daar toch aan te storen, het lijkt alsof ik True Love al vaker heb gehoord. Ik kan hier geen voldoende voor geven.

#37. Billy the Kit feat. Nathan Duvall - Burn It Down
Ah, daar is de wekelijkse, platte dancebinnenkomer weer. Hier heb ik weinig over te zeggen, behalve dat ik het bijzonder vind dat dit soort nummers steeds maar binnen blijven komen.

Week 20:

Deze kende ik al, ik heb het nieuwe album van The Opposites al een paar keer beluisterd en ik blijf Thunder een keihard nummer vinden. Yellow Claw vind ik normaal gesproken niks, maar in combinatie met The Opposites vind ik het erg gaaf klinken. Ik kan dit best waarderen.

Cijfer: 7,5

Ook dit nummer kende ik al wat langer, dit is een van de betere nummers op het album van Calvin Harris. Ellie Goulding heeft een fijne stem en er is weinig op dit nummer aan te merken. Zoals al Ward al zei is dit wél een fijne dancebinnenkomer, dat werd tijd ook.

Cijfer: 6,5

Eigenlijk had ik niet verwacht om nog eens zó enthousiast te zijn over Chris Brown. Na het horen van Fine China moet ik toch zeggen dat ik erg onder de indruk ben, dit nummer zit echt ijzersterk in elkaar. Inderdaad een duidelijke Michael Jackson vibe, maar zolang het zo goed klinkt als bij Fine China kan ik mij daar niet aan storen. Deze staat zeker in mijn Top 10 van 2013 tot dusver.

Cijfer: 9

Leuke meid, leuk clipje en ook een leuk nummer. Niets nieuws onder de zon, maar Ready or Not is zeker een vermakelijk liedje, ik betwijfel wel of dit ook zo blijft.

Ik hoop trouwens dat Waves van Mr. Probz snel binnenkomt, wat een geweldig nummer is dat!

Ze hebben naar me geluisterd

Week 21:

#17. Mr. Propz - Waves
Een soulnummer met vrij sobere begeleiding. Je moet dit nummer misschien meerdere keren beluisteren eer dat de klik er komt maar het komt mij wel naturel en oprecht over.
Cijfer: 7

#26. Wax - Rosana
Een vrolijk en zomers nummer al had ik hem de coupletten liever horen zingen dan rappen en een mooi stemgeluid heeft hij ook niet. Het refrein is wel erg aanstekelijk en krijg je niet uit het hoofd en die trompet is ook een leuke vondst.

#28. Emmelie de Forest - Only Teardrops
Het meest hitgevoelige nummer uit het eurovisiesongfestival en de overwinning was dan ook verwacht. Erg slim in elkaar gestoken door de fluit en percussie met sterk refrein en volle zang.
Cijfer: 7,5

#37. Jason Derulo - The Other Side
Een week zonder zwakke nieuwkomer is ons dit jaar niet gegund en daar is deze nepsoul verantwoordelijk voor. Iets minder erg dan zijn vorige hits maar zielloos en banaal en zijn uithalen worden alsmaar irritanter naarmate het nummer vordert.
Cijfer: 2,5

Week 20
23 Yellow Claw feat. The Opposites - Thunder
Niet echt mijn ding, muziek puur en alleen voor op de dancefloor. In z’n genre achter niet slecht.
Cijfer: 5,0

31 Calvin Harris feat. Ellie Goulding - I Need Your Love
Prettig ingezongen, al stelt het nummer niet zo heel veel voor. Klinkt toch best aanstekelijk en irriteert in elk geval niet (wat de meeste dance plaatjes van nu meestal wel doen).
Cijfer: 6,0

37 Chris Brown - Fine China
Had deze plaat al een paar keer gehoord, maar vond hem toen niet zo veel aan. Nu ik er even voor ben gaan zitten komt ie wat beter tot z’n recht en klinkt ie dus toch best wel lekker.
Cijfer: 7,0

39 Bridgit Mendler - Ready or Not
Dit is naar mijn mening de minste van de vier binnenkomers. Echt een tienerplaatje met weinig om het lijf. Maar goed er zijn ergere dingen.
Cijfer: 4,5

Hoorde Wax - Rosana vandaag op de radio. Wat een heerlijke track . Minimaal een 8+ waard.

NewYorkCityLight schreef:
Hoorde Wax - Rosana vandaag op de radio. Wat een heerlijke track . Minimaal een 8+ waard.

Wat zouden Andrew Gold (als ie nog zou leven) en Graham Gouldman ervan vinden?
Maar grappig nummer en leuke suggestieve clip!

Ach, dat komt natuurlijk vaak voor, dat een artiestennaam al bestaat. Zo zijn er ook twee Nirvana's, twee Scooters, etc.

Ik vind hem trouwens ook leuk, lekker aanstekelijk nummer.

Arrie schreef:
Ach, dat komt natuurlijk vaak voor, dat een artiestennaam al bestaat. Zo zijn er ook twee Nirvana's,

Zo heb ik in een quiz eens dit nummer gebruikt en daarbij de hint gegeven dat de eerste bandnaam waar je aan denkt wel eens goed zou kunnen zijn...

Gast
geplaatst: vandaag om 03:32 uur

geplaatst: vandaag om 03:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.