MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2013

zoeken in:
Week 31.

#17. One Direction - Best Song Ever
Ik zat al in de startblokken om dit af te fakkelen, maar dit viel me erg mee. Pretentieloze tienerpop in de lijn van NKOTB, Take That, etc. Maar het is me te licht en oppervlakkig voor een voldoende.
Cijfer: 4,5

#27. Imagine Dragons - On Top of the World
Ah, dit nummer. Ik heb dit herhaaldelijk gehoord in een Vodafone-reclame. Geen idee hoe ik deze trend moet benoemen, maar met Capital Cities krijgen we straks nog zo'n nummer. Pop met een flinterdun alternatief randje. Goed nummer, maar wel flinterdun verder.
Cijfer: 6

#33. Show N Prove feat. Takura - Zimma Frame
Eindelijk weer eens een andere dancevibe in de charts. Mooie potpourri van reggae, dancehall, swing, dance en dubstep. Natuurlijk een retecommerciële track, maar dit vind ik wel lekker.
Cijfer: 7

#37. Alain Clark - Lose Ourselves
Alain maakt van die zouteloze soul. Alsof je naar een carbonkopie van een carbonkopie van een carbonkopie van een b-kantje van een doordeweekse single van een gemiddelde jaren '60 soulzanger luistert. En dan heeft ie ook niet eens een prettige stem om naar te luisteren. Nu ben ik ook wel getraumatiseerd omdat ik ooit op een festival per ongeluk bij een optreden van hem ben beland. Anyway, ethervervuiling.
Cijfer: 3

Nog mensen die de nieuwe Pharrell Williams (Happy) vet vinden?
Jammer dat die niet in de zomer is gereleased. Lekker zomers nummer!

Happy staat al 18 weken in de top 40 en is in de zomer uitgekomen.
Slecht is het niet, maar ben er ook niet wild van.

Dikkop
Pharrel is goed bezig de laatste tijd.
Door zijn features in Get Lucky en Blurred Lines zat hij bij misschien de 2 grootste hits van deze zomer. En met Happy heeft hij alweer een puike single uit.

Moet ik even onder een steen gewoond hebben.
Of zit dat anders tussen België & Nederland want hier hoor ik het nog niet zo lang op de radio.

Nederland was wel het eerste land waarin 'Happy' een hit is geworden. Waar het bij ons al enkele maanden een hit is begint het nu pas (mede door de 24 uurs video) in het buitenland te lopen

Week 32:

#26. Ninetoes - Finder
Dit heb ik veel beluisterd. Had geen idee dat dit de top 40 had gehaald. Leuke feelgood-danceplaat met een hoofdrol voor de marimba. Best een unieke sound, dit zou zo in een set van Caribou/Daphni kunnen zitten. Desalniettemin bleek voor mij de houdbaarheid er na een maand wel af.
Cijfer: 7,5

#28. Michael Prins - Close to You [RE-ENTRY]
Dit gaf ik al eens een 1, dus ik ga het niet nog eens beluisteren.

#36. Pitbull feat. Danny Mercer - Outta Nowhere
Een flauw dancepopnummer met compleet oninteressante raps van Pitbull. Minder dancy dan zijn vorige hits, maar enige emotie is ver te zoeken.
Cijfer: 2,5

#38. Henrik B, Niklas Gustavsson & Peter Johansson - Echoes [/quote]
Dit ging hier het ene oor in, het andere oor uit. Ik moest het nog eens opzetten om te horen welk nummer het ook alweer was. Clichématige housemuziek.

Week 33:

#14. Sandra van Nieuwland - Hunter
Dit doet me wat denken aan zangeressen als Sia enzo. De wat serieuzere popmuziek. Ik vind dit helemaal zo slecht nog niet, mooi dramatisch nummer. Zal het nog wel een paar keer draaien.
Cijfer: 6,5

#18. Pharrell Williams - Happy
Inmiddels is dit een hele dikke hit, maar toen ik hier een paar maanden geleden naar luisterde vond ik er echt geen zak aan. Inmiddels is het gebruikt in reclames en vrijdag was het op een personeelsfeest het enige nieuwe nummer dat echt goed aansloeg bij de 40+'ers op de dansvloer. Vind dit nog steeds maar wat lauwe r&b. Melodieus is het wel in orde, maar het is me te lief ofzo.
Cijfer: 5,5

#38. Capital Cities - Safe and Sound
Klinkt als MGMT van een paar jaar geleden. Lekker electronisch popnummer met een goed refrein. Iets te glad om me helemaal te kunnen bekoren, maar verder is dit prima.

Helemaal eens over Happy. Geschreven voor een animatiefilm, dus wellicht daarom zo onuitstaanbaar 'bubbly'. Wel vreemd dat het net bij 40+'ers zo'n hit is dan.

Week 50

9 U2 – Ordinary Love
Ordinary Love komt van de soundtrack van de film Mandela: Long Walk to Freedom. Toevalligerwijs valt het uitkomen van deze single vlak voor het overlijden van Mandela. De plaat is typisch U2, zit goed in elkaar, Bono is goed bij stem, allemaal erg degelijk. Zeker ook niet hun minste werk, maar het klinkt allemaal niet erg nieuw. Sinds de jaren ’80 hebben ze bij mij na een aantal steengoede albums toch een streepje voor. Daarom toch een ruime voldoende.

32 Racoon - Shoes of Lightning
Op Radio3 is deze plaat al veelvuldig te horen, het is namelijk de themasong voor het Serious Request gebeuren dat er weer aan staat te komen. Het is voor het goede doel moeten we maar denken. Op zich vind ik deze plaat niet onaardig, ik ben echter erg bang dat de verveling bij deze plaat snel toeslaat, maar voor nu nog wel een voldoende.

34 OneRepublic - Counting Stars
Een plaat die al enkele maanden uit is en pas nu door met name Radio3 is opgepakt. Geen plaat die ik zelf snel zal opzetten, maar ik vind het geen vervelende plaat. Hij misstaat in elk geval niet in de hitparade.

Drie voldoendes, hoe is het mogelijk.

kemm schreef:
Helemaal eens over Happy. Geschreven voor een animatiefilm, dus wellicht daarom zo onuitstaanbaar 'bubbly'. Wel vreemd dat het net bij 40+'ers zo'n hit is dan.

Vroegtijdige dementie wellicht

Week 24:

#13. Naughty Boy feat. Sam Smith - La La La
Erg goede track. De productie is aanwezig maar wel sfeervol en de nog maar 21-jarige Sam Smith weet de song prima in te kleuren. Verassend doorgroeide stem voor die leeftijd. Het 'la la la' stuk had wat afwisselender gemogen maar voor de rest is dit 1 van de knallers van het jaar voor mij.
Cijfer: 8,0

#31. Sharon Doorson - Killer
Een tegenvaller van Sharon voor mij. Haar vorige twee kon ik persoonlijk toch erg waarderen. Deze plaat helaas niet. Ondanks dat de opzet redelijk hetzelfde blijft klinkt deze plaat mij wel erg monotoon in de oren. De productie mist een scherp randje en de melodielijn weet nergens te pakken of te overtuigen.
Cijfer: 4,0

#37. Mr. Polska - Vlammen
Soms kan ik dit soort ongein wel waarderen. Vooral bij de mannen van Yellow Claw. Deze Mr. Polska is mij dan net even teveel van het goede. Net iets te melig om het voor mij te snappen.
Cijfer: 3,5

Week 25:
#31. Florida Georgia Line feat. Nelly - Cruise [Remix]
Hier kan ik van genieten. Ik kan de hedendaagse pop/country stroming vanuit de USA zeer waarderen en deze variant erop (het origineel is wat meer country dan deze remix) klinkt erg fris. Catchy refrein en Nelly past prima op de plaat. Het blijft allemaal wat oppervlakkig maar doet zeker wat het moet doen. Heeft het in de zomer prima gedaan deze plaat.

#39. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
Het positieve van mij bij de Jeugd van Tegenwoordig komt altijd aan de hand van hun producties. Zo ook bij deze plaat. Ik lijk maar niet door hun raps heen te komen maar de productie klinkt wel erg lekker. Het wordt naar het einde misschien iets teveel van het goede maar ik kan het absurde erin wel waarderen. Helaas van de mannen die hun vocalen op de plaat laten horen.

Week 26:
#8. Avicii feat. Aloe Blacc - Wake Me Up
De plaat kan ik inmiddels niet meer aanhoren. Met dank aan 538 natuurlijk. Desondanks vond ik de plaat deze zomer wel erg lekker. Een lekkere luchtige mix tussen de hedendaagse stroming van progressive house en de country/folk sensatie. Lekker gezongen en aanstekelijk. De houdbaarheid bleek alleen helaas niet al te lang.
Cijfer: 7,0

#34. Bakermat - Vandaag
Daar komen ze weer aan! De blazers. Ze lijken wel een gehele revival te maken dit jaar. Klinkt wel lekker in deze plaat. Er gebeurd alleen net iets te weinig in het nummer om mijn aandacht er volledig bij te houden. Bakermat probeert hier nog wat leuks op te verzinnen met die Martin Luther King speech maar ik snap niet wat hier relevant aan is om het bij deze plaat te betrekken? Ik vind het helaas niet echt matchen.

#37. Michel Cleis - Hey, Lady Luck
Spijtig. Ik vind het geen slechte remix maar ik mis de spanning van het origineel van Jamie Woon. Er zijn slechtere remixes op de markt en de luchtigheid van deze remix waardeer ik wel maar het bronmateriaal blijft spijtig te goed om het op zo'n manier terug te moeten horen. Niet slecht maar ik zal het niet vaak draaien.
Cijfer: 5,0

#39. Gerard Joling met Jandino Asporaat - Mijn Liefde
Gerard is een toffe gast. Soms nog wel een geinig plaatje maar soms draaft ie in z'n muziek iets te ver door. Dit is zo'n plaat. Het past niet echt bij onze Geer. Laat hem maar lekker bij "Ik Hou D'r Zo Van"- achtige plaatjes blijven en ik kan er wel om gieren.

Week 27:
#33. Gavin DeGraw - Best I Ever Had
Gavin springt mee op het bekende folk-wagentje. Voor mij werkt deze plaat niet voldoende. Het refrein heeft wel wat, alhoewel niet bijzonder, maar de plaat an sich vind ik niet bij Gavin passen. Ik vind hem sowieso al niet heel bijzonder maar weet hem beter te waarderen in low key pop liedjes onder begeleiding van piano of gitaar. Dit klinkt mij wat "te wild" voor Gavin in de oren.
Cijfer: 5,0

#36. John Mayer - Paper Doll
Ik ben wel een liefhebber van John Mayer. Deze plaat van hem is best saai te noemen maar die saaiheid weet niet bij mij over te slaan tot verveling en zulke low key, saaie nummertjes wil ik best nog wel eens op zetten. Helaas is wel bekend dat Mayer beter te bieden heeft en mag deze plaat nog niet de hielen likken van de beste platen van zijn oeuvre.
Cijfer: 6,0

Week 28:
#21. Stromae - Papaoutai
Niet verwacht Stromae nog terug te mogen zien in de charts na "Alors on Danse" wat toch alweer drie jaar geleden is. Het heeft niet de catchyness van eerder genoemde plaat maar deze plaat is toch best lekker. Zijn stem heeft een fijne klank die het nummer veel sfeer toekent en de productie klinkt lekker en verzorgd. Mijn enige moeite is de Franse taal. Ik ben een muggenzifter. In muziek heb ik toch vaak moeite met bepaalde talen. Nederlands is er 1 van en Frans behoort er eigenlijk meestal ook wel bij bij mij.
Cijfer: 7,0

#23. The Wanted - Walks Like Rihanna
Erg standaard plaatje van een nog standaarder boybandje wat maar relevant wilt blijven. Alhoewel het oeuvre van One Direction ook niet alles zegt blijven hun platen tenminste wel enigszins hangen. Dat kan je van de platen van The Wanted helaas niet zeggen. Kan hier vrij weinig mee.

#27. Haris - Playing with Fire
Ook niet al te bijzonder maar wel te beluisteren. Haris is de winnaar van de laatste editie van XFactor maar lijkt nu eigenlijk alweer vergeten te zijn, amper een half jaar verder. Komt waarschijnlijk mede omdat deze plaat niet lang blijft hangen. Ik vind het niet verkeerd gezongen en met name het refrein vind ik wel goed klinken maar bijzonder is het niet.

#29. Bastille - Pompeii
Er is al veel over deze plaat geschreven. De ene vind het geweldig en de ander vindt het 3x niks. Ik moet er toch een beetje tussenin gaan zitten. Aanstekelijk en lekker bespeeld maar anderzijds ook totaal niets nieuws en iets te geforceerd. Stadionpop blijkt garantie te staan voor een hit en die acherliggende gedachte kan ik niet afschudden van deze plaat. Coldplay maakt het ook maar weet soms nog wat variatie in hun instrumentaties te bregen om die gedachte te verbleken. Die plaat doet dat wat minder waardoor ik er niet volledig enthousiast van kan worden maar het ook niet zou afzetten. Voldoende.

Week 29:
#16. Martin Garrix - Animals
Deze 17-jarige Nederlander heeft het toch voor mekaar. Eerst opgemerkt worden door Christina Aguilera (die overigens wel erg goed blijkt in onbekende talentjes uitzoeken. daar waarschijnlijk meer over in het topic van volgend jaar) en dan met de grootsten der wereld draaien en zelfs in Amerika een hit scoren. "Animals" is na wat remixen de eerste solo plaat van de Nederlander die de aandacht krijg en ik hoor prima waarom. Het bewandelt het standaard dance-plaatjes-register maar weet met voldoende leuke geluidjes zich toch ietwat te onderscheiden. Daarmee scoort deze Martin toch maar 1 van de grootste hits van het jaar. Ik vind het niet onverdienstelijk.

#24. Serebro - Mi Mi Mi
Mijn hemel, wat krijgen wat we nou weer voorgeschoteld. Ik had gehoopt dat ze na wat leuke zomerhitjes van de jaren ervoor ("Danza Kudoro", "Alors on Danse" etc.) achterwege werden gelaten. De foute zomerhitjes. Helaas blijken ze nog leven in zich te hebben en is me dit een kwelling van jewelste geweest afgelopen zomer. Bah.

#29. Macklemore and Ryan Lewis feat. Mary Lambert - Same Love
De ontdekking van het jaar lijkt het wel voor de Top 40. 3 hits en alle 3 erg goed. Deze plaat is op zich een 360 vergeleken met zijn vorige hits maar ook deze stijl past geheel bij Macklemore. Hij is een goede rapper en weet dit keer vooral lyricaal goed uit de hoek te komen. Vooral veel respect voor zijn benadering naar dit onderwerp maar de uitvoering is daarin ook nog erg te prijzen. De serieuze maar mooie tekst, de lekkere productie met blazers (daar heb je ze weer) die de tekst heerlijk aanvult. Prachtig. Het refrein had nog iets meer power mogen hebben maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.
Cijfer: 8,0

#37. De Kraaien - Dat Gepijpzeik
Moet ik gedacht hebben dat we met Het Kuikentje Piep al de bodem van het jaar hadden bereikt. Helaas. De Kraaien gaan er nog eens dik over heen. Wat een prut. Zo erg heb ik ze nog in geen tijden gehoord.
Cijfer: 1,0

Week 30:
#34. Lorde - Royals
Daar hebben we dan Lorde. Ook 1 van de grote ontdekkingen dit jaar. Nog piepjong maar al zoveel volwassener in haar benadering naar muziek dan het gros van de Top 40. Ben er bijna stil van. Ze weet met deze plaat erg veel spanning te creëren door het nummer volledig op haar stem, koortjes en minimalistische productie te laten rusten. Zo kan het dus ook. Overproductie is nergens voor nodig. Nog altijd weet de plaat mij niet te vervelen, zelfs niet dankzij grote vriend 538. Dat is te prijzen.
Cijfer: 8,5

#36. Justin Timberlake - Take Back the Night
Fan zijn van Justin Timberlake werd beloond. Na 7 jaar rust werden we zowaar op 2 knallers van albums getrakteerd dit jaar. Met geen enkele track op die twee platen heeft Justin mij teleur gesteld zo ook met deze niet. De plaat mixt weer op gehele Justin stijl hedendaagse vibes af met 80's vibes. Het doet mij bij vlagen denken aan iets als "Never Too Much" van Luther Vandross. Met name die blazers (jajaja) die zo rond het midden komen inzetten (and the horns say!) maken de plaat. Blijft u maar komen Justin! 18 April ben ik erbij.

#39. Showtek & Noisecontrollers - Get Loose [Tiesto Mix]
Helaas sluiten we de week wel matig af. Tiesto is het spoor bijster en lijkt zijn identiteit niet meer te kennen. In de stijl waarin hij het nu probeert wordt hij nu al voorbijgestreefd door de veel jongere Garrix. Het moge duidelijk zijn. Tiesto's tijd is voorbij. Hij heeft het niet meer in zich. (althans dat lijkt het)

De binnenkomers van week 1 t/m week 30 zijn nu door 7 gebruikers beoordeeld. Gemiddelde waardering over deze 115 singles kwam op een 4,6.

Vier nummers scoren een acht of hoger:
David Bowie - Where Are We Now
Robin Thicke feat. Pharrell and T.I. - Blurred Lines
Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
Lorde - Royals

Ik vind 'Royals' dus echt een verschrikkelijk nummer. Er is platte dance maar blijkbaar ook platte indie . Ik ben de enige aan de berichten te zien. Die andere drie zou ik wel met een hoog cijfer beoordelen.

Heb voor mezelf m'n eigen waarderingen even op een rijtje gezet. Moet er een aantal herzien:

Macklemore and Ryan Lewis feat. Ray Dalton - Can't Hold Us van 7,5 naar 8
Mr. Propz - Waves van 7 naar 7,5
Macklemore and Ryan Lewis feat. Mary Lambert - Same Love van 7 naar 7,5
John Legend - All of Me van 7 naar 7,5
Stromae - Formidable van 7 naar 7,5
Duke Dumont feat. A*M*E - Need U (100%) van 6,5 naar 7,5
Chris Malinchak - So Good to Me van 6,5 naar 7
Bastille - Pompeii van 6,5 naar 7
Ilse DeLange - Blue Bittersweet van 6,5 naar 7
De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie van 8 naar 7
Passenger - Holes van 7,5 naar 7

Macklemore and Ryan Lewis feat. Wanz - Thrift Shop van 8 naar 8,5

Week 31:

#17. One Direction - Best Song Ever
Niet het beste werk van One Direction. "Kiss You" eerder dit jaar vond ik een stuk leuker. Dit klinkt wat meer doorsnee dan voorheen en nog een stapje makkelijker dan voorgaande hits (One Way buitengelaten). Jammer. Ondanks de vrolijkheid mist het de catchiness van eerdere platen.

#27. Imagine Dragons - On Top of the World
Ik ben een liefhebber van "It's Time" en "Radioactive". Die platen blijven goed hangen zonder op de melige tour te gaan zoals deze plaat dat doet. Het is mij te simpel en zoet. Imagine Dragons vergooit hiermee een beetje hun eigen stijl op zoek naar die grote hit. Die hit is hun gegund maar een voldoende van mij helaas niet.

#33. Show N Prove feat. Takura - Zimma Frame
Fijn dat er toch wat andere dance nog populair blijkt. Iets wat geheel op zichzelf staat en niets leent van de Avicii's of de trompet hype. Ja, die zijn natuurlijk in deze plaat ook te horen maar worden op een andere en meer effectievere manier gebruikt. Ze ondersteunen de plaat ipv dat ze de kern van de plaat moeten vormen. Lekkere drop en catchy.

#37. Alain Clark - Lose Ourselves
Weer zo'n saaie plaat van Alain. Alles klinkt zo binnen de lijntjes en dat is juist niet wat ik wil met soul muziek. Ik wil wat gedurfder werk. Iets wat hier en daar buiten die lijntjes weet te schieten en weet te verassen. Alain klinkt nog precies hetzelfde als 6 jaar geleden en groeit nergens binnenin zijn werk. Spijtig.

Week 32:
#26. Ninetoes - Finder
Leuke geluidjes maar te saai om volledig te boeien. Een beetje techno-achtig en daar kan ik vrijwel niets mee. Het kabbelt teveel voort en er gebeurd te weinig binnenin de muziek. Ik zoek wat meer avontuurlijks in de dance muziek.

#36. Pitbull feat. Danny Mercer - Outta Nowhere
Tja dit moet je als Pitbull zijnde natuurlijk nooit doen. Een mid-temp/ ballad achtige plaat maken. Pitbull weet soms nog wel eens leuk uit de hoek voor mij te komen met zijn platen maar dat is dankzij zijn hooks en catchy samples/ melodieën. Als dit alles weggestript wordt en de nadruk enkel op een "oh zo emotioneel refrein" en Pitbull's matige raps gedrukt worden blijf je alleen achter met 3x stront.

#38. Henrik B, Niklas Gustavsson and Peter Johansson - Echoes
Hadden ze geen betere DJ namen kunnen bedenken? Dit is wel een mond vol en het blijft niet hangen ook. Net als de plaat niet. Standaard dance. Ene oor erin, andere oor eruit. De vocals vind ik wel grappig maar daarmee is alles gezegd. Geen boeiende drop en ik heb het gevoel alsof Avicii hier al enkele jaren terug mee experimenteerde maar dan beter.

catdog schreef:

Christina Aguilera (die overigens wel erg goed blijkt in onbekende talentjes uitzoeken. daar waarschijnlijk meer over in het topic van volgend jaar)

Laat die grote wereld maar lekker in Amerika a.u.b.

Week 34.

9: Katy Perry - Roar
Dit nummer viel me destijds nogal tegen. Ik heb wel een zwak voor Perry, maar dit deed me niet veel. Na een paar maanden ben ik het echter toch wel een leuk hitje gaan vinden, mede door de clip. Een hoogvlieger is het niet, maar een redelijk cijfer verdient ze hier wel.

#21: Lady Gaga - Applause
Of Gaga het niveau van Telephone, Bad Romance en Alejandro gaat halen valt voor mij te zien, Applause komt daar in ieder geval niet aan. Toch is het wel een nummer waar ik blij van word. Je kan er bv. goed de afwas op doen, heb ik gemerkt.

#29: Jason Derülo ft. 2 Chains - Talk Dirty
Jason Derulo, da's nou niet echt een naam waar ik warm voor loop. Maar dit is gewoon een heel leuke crossover tussen pop- en hiphop met met een leuk balkantrompetje. Verrassing van de week, een hit om te koesteren.

#32: The Boxer Rebellion - Diamonds
Dit heb ik nog best veel gedraaid dit jaar, maar op den duur ging het sentimentele me wel wat tegenstaan. Een ietwat te verantwoord nummer eigenlijk.

#34: Calvin Harris ft. Ayah Marar - Thinking About You
Calvin Harris is een hitmachine van heb ik jou daar. Ik was hem even kwijt na zijn meer disco-achtige sound in zijn beginperiode, maar de laatste hits zijn stiekem toch wel lekker. Zo ook deze. Niets verheffends, maar gewoon wel een aanstekelijk nummer.
Cijfer: 7

#37: Vengaboys - Hot Hot Hot
Cover van een nummer dat jeugdsentiment is voor mij. Flink verdutchhouset door Vengaboys die voor een iets latere generatie ook weer jeugdsentiment zijn. Ik vind het eigenlijk wel een goede nummer, maar na La Grande Bellezza een paar maanden geleden te hebben gezien kan ik hele commerciële dance sowieso wel weer iets beter hebben.

Week 35.

28. John Legend - Made to Love
Wauw, bijzonder dit nummer. John Legend samplet hier zowaar een stokoude acid klassieker van Lil' Louis: YouTube - Lil' Louis - The Original Video Clash [1988]. Ik wist niet wat ik hoorde.
Dit nummer zou wel eens een groeiplaatje kunnen zijn. Dit is de hitparademuziek die ik wil horen. Spannend, fascinerend en eigenzinnig.

37. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie
De Jeugd gaat inmiddels 8 jaar mee, maar de lol is er van mij inmiddels wel af. Na De Formule weer een single die me weinig doet. Ik geloof dat ze bij het grote publiek nog wel populair zijn, maar wat mij betreft mogen ze met pensioen.
Cijfer: 5

Week 36:

16. Ellie Goulding - Burn
Dance-pop die me niet tegenstaat, maar hier ook niet blijft hangen. Ik draai haar hit met Calvin Harris nog wel een keer.

32. Drake feat. Majid Jordan - Hold On, We're Going Home
Een nummer dat me langzaam steeds meer inpakt. Eerst moest ik er niet veel van hebben, nu vind ik het erg smaakvolle r&b. Staat ook tussen mijn Spotify-favorieten, dus komt wel vaker langs.
Cijfer: 8

34. Eelke Kleijn - Ein Tag am Strand
Zo'n lullig deuntje dat ik er zowat agressief van word. Meer iets voor de peuter-top-40, ben ik bang. En toch zit het na 1 keer luisteren vastgeroest in je hoofd, want dan ook wel weer een kwaliteit is.

tnf
herman schreef:

34. Eelke Kleijn - Ein Tag am Strand
Zo'n lullig deuntje dat ik er zowat agressief van word. Meer iets voor de peuter-top-40, ben ik bang. En toch zit het na 1 keer luisteren vastgeroest in je hoofd, want dan ook wel weer een kwaliteit is.

Het lijkt wel alsof we naar een heel ander nummer aan het luisteren zijn, ik hoor slechts degelijke en sfeervolle dancemuziek - zeker voor hedendaagse hitparade-begrippen.

De titel zei me niets (het deuntje bleek trouwens wel meteen bekend toen ik het opzocht), maar je omschrijving lezend dacht ik meer in de Schnappi/Crazy Frog-richting.

tnf
Ik zeg bij die laatste alvast 'hell'.

Week 51.

#18. Cheyenne Toney - Formidable
Dat nummer van Stromae is tot vervelens toe grijsgedraaid en dat krijgen wij ook nog een erg flauwe cover daarvan. Rampzalig inderdaad!

#28. Jamai - Wake Me Up
Voormalig idool brengt een erg saaie en zoutloze cover van de hit van Avicii die hij op aanstellerige wijze zingt. Beter dan het origineel? Mijn kloten!

#31. Fatboy Slim and Riva Starr feat. Beardyman - Eat Sleep Rave Repeat [Calvin Harris Mix]
Fatboy Slim herinner ik mij van de prima hits Praise You en Rockafeller Skank. Bij het horen van dit nummer vraag ik mij af of dat wel aan de hand is van diezelfde man. Erg plat en volkomen verstoken van enige melodie, vindingrijkheid, sfeer of emotie, zulke drek maakt mij enkel zenuwachtig.
Cijfer: 1

#33. New World Sound & Thomas Newson - Flute
Dit is al iets origineler en het heeft tenminste een melodie maar die platte beat en ergerlijke synthesizerklanken doet het nummer finaal de das om.

#39. Miss Montreal - Say Heaven, Say Hell
Zout-, kleur-, inspiratie- en gevoelloos, er is van alles loos met dit nummer. Al is dat nog het minst slechte nummer van deze week (maar dat is niet moeilijk).

Arrie schreef:
(quote)

Laat die grote wereld maar lekker in Amerika a.u.b.

Toch een prachtig nummer?

tnf schreef:
Ik zeg bij die laatste alvast 'hell'.

dat nummer van Fatboy Slim en Calvin Harris is toch niet veel anders dan zijn vroegere werk: men neme een citaatje (Eat sleep rave repeat), een simpele beat en herhaalt dit 3,5 minuut tot je het zat bent. Zo klinken Rockafeller skank, Gangster trippin en Ya mama ook

Rockafeller Skank is toch een stuk sneller, gaat richting de 150BPM en heeft nog wat tempowisselingen.

Vind de nieuwe Fatboy Slim wel een voldoende waard wellicht, maar van dit soort platen zijn er ook al honderden gemaakt. Beetje die electro-sound die zo rond 2005 populair werd.

Originele versie is overigens ook compleet anders dan deze Calvin versie. Vind deze stijl ook niet echt bij Calvin passen

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.