MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
Arrie schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn.

Overigens ben ik eens gemiddeldes gaan uitrekenen, en het is wel interessant dat de twee grootste flops volgens ons wél allebei een ruim voldoende krijgen van Thomas91, namelijk We Like to Party en Dankbaarheid. Over de enige zijn gesproken.

Vooral bij Say Somethig uiteenlopende getallen volgens mij. Een 1,5, een 2,5 maar ook een 9,0 en een 10,0.

Arrie schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn.

Overigens ben ik eens gemiddeldes gaan uitrekenen, en het is wel interessant dat de twee grootste flops volgens ons wél allebei een ruim voldoende krijgen van Thomas91, namelijk We Like to Party en Dankbaarheid. Over de enige zijn gesproken.

Oh, ik kan je overigens volledig vplgen met je beoordeling van Dankbaarheid hoor. De reden dat ik het nummer zo hoog beoordeeld heb, is meer gevoelsmatig. Deze kant van Gers vond ik erg verrassend en het gebaar erg sympathiek. De raps zijn inderdaad érg zwak en klinken haast satirisch, zeker in combinatie met de oversentimentele achtergrondmuziek. Maar toch; ik voel hem wel of zo, ondanks dat het niet 'goed' is.

We Like to Party vind ik nog steeds een heerlijk nummer.

Wat mij vooral opvalt, is dat mijn beoordelingen sowieso gemiddeld een stuk hoger lijken dan bij jullie (dat richt ik dan aan het hele topic). Vinden jullie het echt zó slecht allemaal?

Tot nu toe vind ik het niveau bijzonder laag vinden. Misschien luister jij bijvoorbeeld verder niet zoveel dance? Ik denk dat juist omdat ik me hebt verdiept in dance en zulke mooie dingen heb ontdekt ik de meestr top 40-danceplaatjes plat en oppervlakkig vind.

Thomas91 schreef:
Vinden jullie het echt zó slecht allemaal?

Het meeste wel. En dat klinkt misschien raar omdat ik heel veel top40 nummers echt prima kan waarderen. Een nummer als 'Dark Horse' zet ik bijvorbeeld graag op. Maar als ik in een nummer kan horen dat het kwalitief goed is maar ik het zelf niets vind geef ik gewoon een onvoldoende (voorbeeld: Blaudzun).

Over de jaren heen is mijn smaak ook wel veranderd denk ik. En de trends van wat 'hip' is ook. Eurodance ben ik nog steeds gek op. Een nummer als 'Save My Night' doet het dan ook goed bij mij omdat ik dat geluid er in terug hoor. Dance zoals Will.I.Am, Afrojack, Avicii het maakt kan ik echter niks mee. Jammer genoeg zijn dat ook de grootste hits.

Arrie schreef:
Tot nu toe vind ik het niveau bijzonder laag vinden. Misschien luister jij bijvoorbeeld verder niet zoveel dance? Ik denk dat juist omdat ik me hebt verdiept in dance en zulke mooie dingen heb ontdekt ik de meestr top 40-danceplaatjes plat en oppervlakkig vind.

Ik ben inderdaad niet heel bekend in de dancewereld. Ik pik uiteraard wel eens wat elektronische dingen mee (Dominik Eulberg, Jon Hopkins), maar daar luister ik ook op een heel andere manier naar dan naar Showtek of Avicii.

Arrie schreef:
Gaat freitzen weer aanhaken trouwens?

Ik haak binnenkort wel weer aan, blijf wel de hitjes luisteren maar heb nu minder de neiging om direct te beschrijven en te beoordelen

London Grammar moet al na 2 weken de Top 40 verlaten omdat de downloads niet meer meetellen. Verdwenen vanaf positie 27. Triest.

Vind ik overigens erg vreemd. Strong wordt enkel door 3FM gedraaid en vliegt eruit. Say Something enkel door Q-Music maar stijgt naar #32. Streaming zal wel zwaarder meetellen maar weet niet hoe Strong t daar doet?

Enigszins vind ik het aan de ene kant wel beter dat hitjes als Strong geen grote hit worden. Het bespaart ons overkill maar wordt wel door velen o

Vind ik overigens erg vreemd. Strong wordt enkel door 3FM gedraaid en vliegt eruit. Say Something enkel door Q-Music maar stijgt naar #32. Streaming zal wel zwaarder meetellen maar weet niet hoe Strong t daar doet?

Enigszins vind ik het aan de ene kant wel beter dat hitjes als Strong geen grote hit worden. Het bespaart ons overkill maar wordt wel door velen opgemerkt. Zou best een kanshebber voor de Top 2000 kunnen zijn.

Vele goede hitjes die ik daaruit meepik werden kleine hitjes vroeger

Nou, Say Something wordt niet alleen door Q Music gedraaid hoor.

Welke dan nog meer? Want uit de gegevens kan ik enkel Q halen

Misschien ligt het wel aan mij maar ik zou toch zweren dat ik hem ook op zenders als 3FM en Radio 2 heb gehoord.

Week 7:

#17 Avicii - Addicted to You
Het begint met een overgeproduceerd folky gitaartje zoals we de laatste tijd van Avicii gewend zijn. Daarover is een Adele-achtige zanglijn geplaatst. Voor Avicii is dit nog wel aan te horen, maar het blijft voor mij toch wat zielloos en overgeproduceerd klinken. En al kan die zangeres aardig zingen is het voor mij af en toe een beetje over het randje. Bovendien is de zanglijn versneld, waardoor de melodie niet echt kan ademen. Wel fijn dat ze het kort houden. Beste Avicii-single tot nu toe, maar niet genoeg voor een voldoende.
Cijfer: 5

#26 Clean Bandit feat. Jess Glynne - Rather Be
Ik hou wel van die Britse dancesound. Dit klinkt ook echt helemaal van nu. Mooie zang en gewoon toffe productie. Klinkt ook lekker vrolijk, maar toch pakt het me niet helemaal in. Desalniettemin een hele sympathieke single.
Cijfer: 7

#31 George Ezra - Budapest
Typisch reclamefolk. Een warm, knus geluid wat een beetje nostalgisch aandoet. Mensen houden daar blijkbaar van. Ik niet, al kan ik deze nog wel net verdragen.
Cijfer: 4.5

#39 A Great Big World feat. Christina Aguilera - Say Something
Saai en kitscherig. Dit soort sentimentele ballads kunnen bij mij steevast op dikke onvoldoendes rekenen. Dit is geen uitzondering.
Cijfer: 1.5

Week 8:

#25: Afrojack ft. Wrabel - Ten Feet Tall
Afrojack komt weer met een flauwe mix tussen pop en dance. De pop klinkt flauw en zeikerig, de dance plat en voorspelbaar.
Cijfer: 3

#28: Dinand Woesthoff - Legendary Lane
Ik probeer de winterspelen zoveel mogelijk te vermijden, dus dit nummer is volledig nieuw voor me. Dinand probeert een epische anthem te maken. Opzwepende strijkers, een galmend refrein, een euforische piano, wat lichte elektronische accenten. Alles wordt uit de kast gehaald. Lachwekkend platte kitsch, en dan heb ik het nog niet eens over de hijgerige manier van zingen van Dinand gehad.
Cijfer: 1

#33: Ronnie Flex ft. Mr. Polska - Zusje
Moeilijk te beoordelen. Ik vind de ska-productie best aardig gedaan, maar verder is het wel erg zwak. Die tekst is echt van enorm amateuristisch niveau en het refrein vind ik ook nogal lui. Het is natuurlijk erg plat, maar bij een nummer als dit kan ik het wel een stuk beter hebben, omdat het zichzelf ook niet zo serieus neemt. Niet vreselijk, maar niet genoeg voor een voldoende.

#37: Imagine Dragons - Demons
Imagine Dragons behoort bij mij echt tot de artiesten waardoor ik echt niet naar de radio kan luisteren. Lelijke overgeproduceerde stadionpop. Elk nummer poogt een of ander anthem te zijn. Leeg bombast.
Cijfer: 2

#39: David Guetta ft. Skylar Grey - Shot Me Down
Arrie heeft eigenlijk al precies verwoord hoe ik hier over denk.

Aan de namen te zien, ga ik deze week ook wat lager zitten dan normaal. Maar verrassingen zijn altijd leuk.

Vrij middelmatig. Het komt gevoelsmatig niet echt los en de popkant van het liedje zou ik normaal ook niet luisteren. Maar, niet vervelend om te horen.

Er gebeurt helemaal niks! Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hiermee moet. Als zoiets wil werken, moet het toch veel overtuigender? De melodie is zo beperkt. Er is geen climax of wat dan ook? Niet dat dat per se erg is, maar nu blijft het maar hangen op een bepaald punt.

Ik heb hier niet zo veel mee. Het refrein vind ik wat vervelend. Toevallig vanwege het nieuwe album van Jebroer wat meer in Nouveau Riche gedoken. Ronnie Flex ken ik niet. Maar goed; dit nummer. Kan ik niet veel mee.
Cijfer: 4,5

On Top of the World heb ik wel eens op gedanst. DIt vind ik minder leuk; kan er wederom niet veel mee. Het klinkt wel erg glad/plat. Nee, dit wordt hem niet. Beetje saai.

Ah, last but not least; David Guetta. Hoop ik... En eerlijk gezegd; ik vind het niet zó erg. Het klinkt niet echt coherent, maar kan dit best op de achtergrond luisteren/
Oh, wacht; dit is een ander nummer. Ik zat al te wachten op de sample, die niet kwam. Video klopt niet met het nummer. Nu het echte!

..Leuke sample en dan een soort Animals van Martin Garrix? Dat vind ik wel echt een gaaf nummer, maar deze is wel minder. Wat moet ik hiermee? Ik snap het gewoon niet. De twee delen van het nummer hebben niets met elkaar te maken, worden niet samengesmolten of iets dergelijks. Dacht hij bij zichzelf van 'Hmm, dit is niet best, als ik er nou een klassieker instop, wordt het nog wat'? Ik vind dit niet heel vervelend om te moeten luisteren, maar gevoelsmatig slaan de twee delen helemaal nergens op. My Baby Shot Me Down vind ik wel mooi, maar daar kan ik hem moeilijk op beoordelen. Het dancegedeelte alleen zou ik al geen voldoende geven. Als dat dan ook nog op vreemde wijze aan iets moois gekoppeld wordt, wat daardoor verpest wordt, kan ik eigenlijk niet anders dan een laag cijfer geven.

Zoals verwacht dus mijn 'slechtste' week tot nu toe. Jammer. Hopelijk volgende week beter!

Week 8
Het intro lijkt net een jaren 80 nummer en dan komt er een piano bij en is het wachten tot de bombastische knal, de vocal vind ik vrij oppervlakkig, moest aan Van Velzen denken en andere irritante zangers als Gavin de Graw. Zoals velen zeggen vrij snel vergeten-misschien een tip om minder output te doen en gewoon 2 goede nummers per jaar waar meer tijd in wordt gestoken

Het is erg moeilijk om onbevooroordeeld hier naar te gaan luisteren door de naam. Kane is (wat of wie daar ook mee begonnen is) een groep waar enorme haat tegen is vanaf het prille begin, deels door de manier waarop Dinand Woesthoff zich etaleert maar ook door het pretentieuze gedoe.
Het enige nummer van Kane wat ik enigzins aan kan is Damn those eyes en Catwalk criminal en Fearless zijn zozo. Dit "thema"van de Olympische Spelen sleept voort en die stem gaat dan toch irriteren als er geen climax komt of muzikaal er iets spannends gebeurt.

Nederlands (talig) Urban gedoe is totaal niet aan mij besteedt. De muziek is redelijk maar de zang en tekst spreken mij totaal niet aan.
Cijfer: 2.5

Radioactive vond ik een heel leuk nummer en het was bijna niet te geloven dat On top of the world dezelfde groep betrof. Alle verdere singles gaan echter wel in die lijn verder en dan blijkt Imagine Dragons gewoon de 3 Doors Down van 2013/2014 te zijn, Imagine that!

dit is erg goedkoop scoren. Ondanks dat My baby shot me down opnieuw is ingezongen door het rnb duo Skylar Grey klinkt het heel nauw aan Audiobullies 2005 remake. Wat velen hierboven al zeiden lijken de dance parts en deze ingezongen parts gezellig langs elkaar heen te gaan en is er totaal geen samensmelting.

Skylar Grey is geen duo, hoor.

@Arrie nee klopt-ik zie het nu, ik dacht aan die 2 van Coming home met P.Diddy maar die figureren dan alleen maar als playbackers

Ook niet geheel waar. Terwijl Skylar Grey de main melody verzorgt van het refrein doen de 2 dames van het Diddy groepje alle afzonderlijke ad-libs in de coupletten en in het refrein. Ze zingen dus eigenlijk over Skylar's main melody heen.

Overigens is die Skylar Grey wel de componist achter vele hits, zoiets als Sia moet u voorstellen. Love the Way You Lie van Em/Rihanna bijv. en ze deed de zang op de hit van Fort Minor in 2006, "Where'd You Go". Haar solohitjes zijn best leuk trouwens. Deden hier niks in de charts alleen. "Invisible" en "C'mon Let Me Ride".

Arrie schreef:
Misschien ligt het wel aan mij maar ik zou toch zweren dat ik hem ook op zenders als 3FM en Radio 2 heb gehoord.

3FM speelt 'm alleen af als de Mega Top 50 uitgezonden wordt en Radio 2 telt niet mee voor de samenstelling van de Top 40.

Week 6

#27. London Grammar - Strong
Wauw, wat een stem! Volkomen logisch dat iedereen dit zo hoog waardeert hier. Qua akkoorden stelt dit nummer nauwelijks iets voor, maar wat maken ze er iets moois van. Genoeg om mij even weg te laten dromen naar ver weg en hevig te verlangen naar een album als Iona - The Book of Kells (1992). Wat heb ik dat lang niet gedraaid… o ja, ik was nummers aan het beoordelen hier, dat gaat voor.
Cijfer: 8

#29. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou [RE-ENTRY]
Er werd al eerder iets geschreven over huisvrouwen, zo meen ik. Mijn moeder, die verder bepaald geen slechte smaak heeft, zette ineens dit nummer in haar Top 2000-lijstje. Mijn broer en ik snapten daar helemaal niks van, maar gezien de tekst kan ik het toch ook wel weer begrijpen dat De Breij haar hier weet te raken. Ze is nu bijna officieel van mijn vader gescheiden, nu maar hopen dat ze de man uit het nummer ooit nog tegenkomt.

#32. B.o.B feat. Priscilla - John Doe
Ik heb het idee dat er een aantal dingen net iets anders konden en dan had ik dit nummer veel hoger gewaardeerd. Die zangeres zit tegen Rihanna aan en ik krijg net geen oorpijn. Het refrein en de oh-oh-oh-tjes vind ik sterk, het eerste couplet van B.o.B. ook maar zijn luie stijl van rappen rond 3 minuten werkt me op mijn zenuwen. Totaal onnodig want de beste man kan het zeker. Dat nummer Nothin' on You met Bruno Mars draai ik bijvoorbeeld nog steeds.

#37. Milky Chance - Stolen Dance
Ja, de gelijkenis met die ene nummer 1-hit is treffend vanaf de eerste noten. Vocaal vind ik het sterker, instrumentaal misschien niet maar door dit weg te zetten als zomaar een kopie of de zoveelste folkdancesingle doe je dit duo echt tekort. Misschien wat geforceerd zwaarmoedig, maar veel liever dan geforceerd blij dat andere top 40-folk wel eens kenmerkt.
Cijfer: 7,5

#38. Gers Pardoel - Dankbaarheid
Haha, dit is slecht zeg. Gers is echt één grote grap. Hij spreek de woorden 'gevoelig' uit, maar het werkt behoorlijk op mijn lachspieren. Laat hem maar lekker met Guus Meeuwis samen zingen. De piano tenslotte is simpel, maar wél doeltreffend. Gewoon anderhalve instrumentale minuut aan het einde, dat hoor je ook niet vaak.
Cijfer: 4

---------------------------------------------------------------------------------------------

Week 7

#17. Avicii - Addicted to You
Adele, leuk. Oh wacht. Begint veelbelovend dit nummer, maar weet tijdens het vervolg niet echt los te komen. Niet zoals ik gewend ben van Avicii. Misschien moet ik deze eerst nog tien keer horen voordat het kwartje echt valt.
Cijfer: 6

#26. Clean Bandit feat. Jess Glynne - Rather Be
De combinatie 'piano, uptempo, vrouwenzang' brengt zo nu en dan verschrikkelijke uitvloeisels voort, maar dit kan mij wel smaken. Die strijkers maken me wel blij, hier zou ik zowaar wel eens stukjes hardop van kunnen meezingen.
Cijfer: 6,5

#31. George Ezra - Budapest
Dit vind ik dan weer een heel stuk minder. Weet niet precies waar het aan ligt. Het nummer klinkt niet oprecht en die clip helpt ook niet mee. Ik wil hem nog wel eens wat meer in mineur horen zingen, want aan zijn stem en aan de instrumentatie ligt het niet.
Cijfer: 4

#39. A Great Big World feat. Christina Aguilera - Say Something
Doodsaai.
Cijfer: 2,5

---------------------------------------------------------------------------------------------

Week 8

Klinkt nou niet allemaal bijzonder spannend, maar op de een of andere manier werkt het wel. Van het refrein word ik toch wel erg vrolijk. Beste nummer van deze week, al mocht het nog wel wat pittiger.

Leuke strijkers, jammer van Dinand.

#33: Ronnie Flex ft. Mr. Polska - Zusje
De beat is wel hip en zo en Mr. Polska kan ik ook nog wel hebben, maar Ronnie Flex verpest het enorm. Die vent kan echt niks. Ik verwijs hierbij naar de DOC, de enige echte thug uit S-Town. Wie luistert er eigenlijk nog wel eens naar zijn werk, yo?
Cijfer: 2,5

#37: Imagine Dragons - Demons
Weet eigenlijk niet echt wat ik hierover moet zeggen. In vergelijking met hun eerdere hit On Top Of The World zou ik dit minder snel afzetten, maar het klinkt toch allemaal behoorlijk standaard voor een hoog cijfer.

#39. David Guetta ft. Skylar Grey - Shot Me Down
Dit kan ik ongetwijfeld nog wel waarderen op een willekeurige avond van een dito dj die ter plekke wat aan elkaar plakt, maar Guetta komt hier echt niet mee weg. Jammer want het origineel is erg leuk en ik geloof wel dat er best een dancebeat doorheen gemixt kan worden die ik wél kan waarderen.
Cijfer: 3,5

Week 8:

#25 Afrojack ft. Wrabel - Ten Feet Tall
Ik snap niet waarom dit soort plaatjes het zo goed doen in de Top40. Qua originaliteit voegt dit niets toe aan de doorsnee Top40 deuntjes, maar ook qua zang en melodie is dit niet voldoende. Het refrein, met natuurlijk weer de verplichte dance, is ronduit vervelend en erg clichématig.
Cijfer: 2,0

#28 Dinand Woesthoff - Legendary Lane
Over clichématig gesproken…. Dit is zo mogelijk nog erger dan Afrojack. Het moet allemaal heel episch overkomen, maar de zang van Dinand Woesthoff is tenenkrommend. Als deuntje bij de OS voldoet dit misschien, maar als je dit in z’n geheel moet luisteren heb je een lange adem nodig. De melodie is vrij zwak en tekstueel is dit nummer al helemaal niks. Als dit allemaal nog niet genoeg is hebben ze de productie ook nog es lekker bombastisch gemaakt. Vreselijk.
Cijfer: 1,5

#33 Ronnie Flex ft. Mr. Polska - Zusje
Dit plaatje doet me weinig. Ben al lang blij dat het me niet zo irriteert zoals de binnenkomers op #25 en #28 doen. Verder kan ik hier ook weinig positiefs over zeggen. Het is niet mijn muziek.
Cijfer: 4,0

#37 Imagine Dragons - Demons
It’s Time, maar ook Radioactive vind ik twee meer dan verdienstelijke singles. Hun enige hit “On Top of The World” is een stuk minder. Deze plaat zit er wat mij betreft tussenin. De tijd heeft deze plaat geen goed gedaan. Destijds nog goed genoeg voor m’n eigen top lijstje, maar dat zou deze single nu niet meer redden. Toch is deze plaat zeker om aan te horen en ik ben dan ook niet zo negatief als mijn voorgangers.

#39 David Guetta ft. Skylar Grey - Shot Me Down
Hier wil ik niet te veel woorden aan vuil maken. Alle creativiteit die David Guetta ooit heeft gehad, lijkt hij kwijt te zijn. Een mix van een jaren 60 klassieker met de platte dance van Guetta, slaat hier de plank finaal mis.
Cijfer: 1,0

tnf
freitzen schreef:

#39. David Guetta ft. Skylar Grey - Shot Me Down
Dit kan ik ongetwijfeld nog wel waarderen op een willekeurige avond van een dito dj die ter plekke wat aan elkaar plakt, maar Guetta komt hier echt niet mee weg. Jammer want het origineel is erg leuk en ik geloof wel dat er best een dancebeat doorheen gemixt kan worden die ik wél kan waarderen.
Cijfer: 3,5

Ongeveer als deze (nu zo'n 9 jaar oude) variant, misschien?

(Heb het zelf altijd een wereldnummer gevonden, maar die van David Guetta: bah. )

Ja natuurlijk, bedankt... wat stom, die kende ik ook wel. Inderdaad een stuk beter dan die van Guetta en ik zie nu ook dat anderen er al in dit topic naar verwezen, had niet alles gelezen

Ik heb die nieuwe nog niet gehoord, maar goede reden om binnenkort die van de Audio Bullys te draaien op de kroeg

Week 8:

Flauw nummer. Wrabel heeft wel een fijne stem, maar Afrojack weet weer een flutremix te maken...

Nee dit vind ik niks. Dinand/Kane heeft maar 2 goeie nummers en dat zijn Dreamer en Let it be. De rest vind ik allemaal echt vreselijk.

Volledig eens met Ward die het volgende schreef:
Moeilijk te beoordelen. Ik vind de ska-productie best aardig gedaan, maar verder is het wel erg zwak. Die tekst is echt van enorm amateuristisch niveau en het refrein vind ik ook nogal lui. Het is natuurlijk erg plat, maar bij een nummer als dit kan ik het wel een stuk beter hebben, omdat het zichzelf ook niet zo serieus neemt. Niet vreselijk, maar niet genoeg voor een voldoende.

Enige verschil: ik vind het wel verschrikkelijk

Ik snap niet waarom deze groep zo razend populair is. Ik vind ze meestal maar irritant. Nu ook weer. Ik vind het niet veel soeps, maar het krijgt toch nog nét een voldoende van mij.
Cijfer: 5,5

Origineel is leuk. De remix is weer flauw, zoals we van een David Guetta of een Afrojack gewend zijn.

Hehe! Het werd tijd.

Week 8:

#25. Afrojack, Wrabel - Ten Feet Tall
Onverrassend plat. Wil er verder ook geen woorden aan vuil maken.
Cijfer: 2.5

#28. Dinand Woesthoff - Legendary Lane
Ik heb niet zoveel tegen Kane als de rest van MusicMeter, nummers als 'Rain Down on Me' en 'Something to Say' kan ik best waarderen. Dit nummer ben ik niet weg van. Doe dan maar zijn andere solo nummer 'Dreamer'. Dat vond ik ook niet bijzonder goed maar daar kon ik het sentiment nog wel waarderen omdat het zo persoonlijk was. Dit doet mij niks.
Cijfer: 3.5

#33. Ronnie Flex, Mr. Polska - Zusje
Die tekst kan echt niet! Maar voor de rest vind ik het wel leuk gedaan eigenlijk. Goede productie. Daar kan John Ewbank nog een puntje aan zuigen.
Cijfer: 6.0

#37. Imagine Dragons – Demons
Hier nog iemand die niks van de populariteit van deze groep snapt. 'Radioactive' kan er nog mee door maar dit niet.
Cijfer: 3.0

#39. David Guetta, Skylar Grey - Shot Me Down
100x slechter dan de versie van de Audio Bullys. Dit is gewoon ruk.
Cijfer: 2.0

Twee goeie nummers deze week!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:44 uur

geplaatst: vandaag om 02:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.