MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
#33. Chef'Special - In Your Arms
Wat een schattig nummer. En een schattige video Dit kan ik dan wel weer waarderen. Vaak zal ik het waarschijnlijk niet opzetten maar de radio gaat hier in ieder geval niet uit.
Cijfer: 6.5

#37. Lorde - Team
Lorde doet mij helemaal niks. Ik vind de productie zo leeg en identiteitsloos, al vond ik dat bij 'Royals' nog meer aanwezig. Deze kan ik al wat beter hebben maar tussen mij en Lorde gaat het denk ik nooit wat worden.
Cijfer: 4.0

#39. Beyoncé, Jay-Z - Drunk in Love
Jaaaaaaa!! Hier is ie dan!! Ondertussen door mijzelf al helemaal grijs gedraaid. Het was echt een schande geweest als deze plaat niet eens de top40 binnen was gekomen. Zonder enige twijfel het allerbeste wat Beyoncé heeft uitgebracht (en uit zal brengen). Dit is één van de beste nummers van de afgelopen jaren. Ik kan me de laatste keer dat ik zo ondersteboven was van een nummer niet meer herinneren. Met het nieuwe album laat Beyoncé dan ook eindelijk zien dat ze niet alleen knap is en goed kan zingen maar ook prachtige nummers kan maken. En die sensuele videoclip is dan de kerst op de taart.
Cijfer: 10

Wat een leuk nummer en inderdaad een schattige video.
Cijfer: 6,5

#37. Lorde - Team
Ik sluit me volledig aan bij NYCL.
Cijfer: 4

Sletterig nummer (heb ik normaal geen problemen mee) maar dit nummer weet me gewoon niet te boeien... Geef mij maar een nummer als Halo of Love on Top
Cijfer: 2

Emile93 schreef:

Sletterig nummer (heb ik normaal geen problemen mee) maar dit nummer weet me gewoon niet te boeien... Geef mij maar een nummer als Halo of Love on Top

Onbegrijpelijk! Na twee aansluitingen qua cijfers verwachtte ik hier eigenlijk een 10

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Onbegrijpelijk! Na twee aansluitingen qua cijfers verwachtte ik hier eigenlijk een 10

Je weet hoe ik ben....

tnf schreef:
Ongeveer als deze (nu zo'n 9 jaar oude) variant, misschien?

(Heb het zelf altijd een wereldnummer gevonden, maar die van David Guetta: bah. )

(embed)
Jeetje, wat een futuristisch geneuzel. Net wanneer het een beetje leuk wordt, wordt ofwel het tempo eruit gehaald, ofwel krijg je van die rare soundscapes ertussen.

Week 9:
#33 Chef'Special - In Your Arms
Ik dacht dat dit helemaal niks was, maar nu ik er even voor ben ga zitten valt het me toch mee. Allemaal niet zo heel geweldig, maar het luistert wel makkelijk weg en het irriteert in elk geval niet. Stemgeluid van de zanger is ook niet onaardig.

#37 Lorde - Team
Naar wat men zegt, de ontdekking van 2013. Volgens mij ben ik wel meer nieuwe bands of artiesten tegengekomen die misschien wel beter zijn, maar ja, Lorde is doorgebroken. In elk geval was de vorige single Royals wat mij betreft zeer welkom in de door veel rommel overspoelde Top 40. Deze nieuwe single Team vind ik eigenlijk nog wat beter dan het veel geprezen Royals. Er zit wat meer tempo in dit nummer en het heeft een lekkere beat, daarnaast ook weer erg goed ingezongen.
Cijfer: 8,5

#39 Beyonce feat. Jay-Z - Drunk in Love
Het leek er op dat deze plaat de Top40 niet zou halen, maar het is dan toch gelukt. Plaatsje #39 is vrij karig, maar ja, binnen is binnen. Dit is zo’n plaat die volgens mij over 20 jaar nog steeds hip klinkt. Ik geloof niet dat deze mij ooit zal gaan vervelen. Heerlijk nummer.
Cijfer: 9,0

Een paar kleine aanpassingen:
"Beyoncé - XO" van 8 naar 8,5
"Blaudzun - Promises of No Man's Land" van 8,5 naar 8,0
"Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou" van 7,0 naar 6,5
"Milky Chance - Stolen Dance" van 8,0 naar 7,5

Hmmm opmerkelijk lovend hierboven, ik hoor net zo'n zeiknummer als Ho Hey hierin, uitermate saai

#37 Lorde - Team
Royals hoef ik voorlopig niet meer te horen. Team begint heel lekker, beetje drama, effect erin en dan die beat. Zodra het op gang komt wordt het meer een standaard popnummer, had het leuk gevonden als de sfeer van de eerste 40 seconden door was gezet. Toch blijft het hangen en zal dit minder snel gaan tegenstaan dan Royals
Cijfer: 7

Weer een nummer dat populair is hier, maar ik hoor het echt niet. Ik dacht-er gaat iets gebeuren halverweg ofzo, maar het kabbelt maar voort, net zoals XO vind ik het niet om over te roepen, ik zet Naughty girl nog wel een keer op
Cijfer: 3.5

en een aanpassing op week 7
#26 Clean Bandit feat. Jess Glynne - Rather Be
van 7 naar 5.5, begint toch al erg irritant te worden

Tijdens Eurosonic eerder dit jaar viel aan mij de eer ten deel om dit gezelschap live mee te maken in een containersessie. In dit optreden zijn rond acht minuten mijn ogen even te zien linksboven in beeld. Ik had het eh… erg naar mijn zin.
Cijfer: 3

#37. Lorde - Team
Een kale beat met dromerige synths er overheen. Het intro kan ik nog niet helemaal plaatsen, maar na Royals maakt dit nummer me zeker benieuwd naar meer werk van deze dame. Ongelofelijk dat je nog niet eens volwassen bent en al zo'n stem hebt.

#39. Beyonce feat. Jay-Z - Drunk in Love
Het spijt me, maar ik vind Beyoncé hier echt helemaal niks. Dat 'drunk'-geschreeuw, dat semi-gerap, het lijkt gewoon nergens op. De beat en Jay-Z zijn niet eens zo verkeerd, maar al met al een vervelend nummer dat te lang duurt. XO beviel me beter.
Cijfer: 3

Beetje laat deze keer, maar here we go.

Week 9:

Ik heb dit nummer al op hun album gehoord. Klinkt wel fijn, associeer het met festivals.
Cijfer: 7,5

#37. Lorde - Team
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar met Royals had ik niets. Dit vind ik wat leuker. En toegankelijker? Of vond ik Royals gewoon niets... Had ik bij Royals helemaal niet, maar dit doet me wat aan Lana del Rey denken!

Deze vind goed! Die Arabische sample met de donkere beat. XO vond ik ook al leuk, en juist met zo'n Halo hoef je bij mij niet aan te komen. Gaat naar mijn idee wel net iets te lang door, dat kost toch een puntje. Maar verder; verrassend goed!

Op Spotify heb ik een playlist met muziek uit 2014, volgens mij is dit de eerste week dat ze er allemaal inkomen (ja, Lorde en Beyoncé zijn eigenlijk 2013, weet ik).

Week 9:

Hier heb ik weinig mee. Typisch 3fm nummer. Naar het einde toe met dat 'lekker met zijn allen' stuk wordt het ronduit vervelend.

#37. Lorde - Team
Mijn waardering voor Royals is wel wat afgenomen. Dit klinkt in eerste instantie ook een beetje geforceerd hip qua productie. Desalniettemin een erg goed popliedje. Van haar stem ben ik iets minder weg.

#39. Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
Eindelijk! Het album is deze week bij mij op de mat gevallen, dus het zal geen verbazing wekken dat ik dit hoog waardeer. Schitterende minimalistische, donkere productie. Beyoncé klinkt indrukwekkend krachtig en doet gelukkig afstand van haar toch wat brave imago. Hier klinkt ze tenminste een keer echt sensueel. Jay-Z doet het rustig aan, maar past perfect op dit nummer. De video maakt het natuurlijk helemaal af.
Cijfer: 9,5

Dat Best Day of My Life is echt een kopie van Imagine Dragons. Iedere keer denk ik weer dat er een nummer van Imagine Dragons begint... En dan denk ik: huh maar het is niet één van de top 4-singles... Ooohjaaa het is American Authors.

Voor de verandering trouwens best een prima single van Anouk.

Arrie schreef:

Voor de verandering trouwens best een prima single van Anouk.

Geproduceerd door Afrojack overigens

Die nieuwe single van Anouk doet mij nou net weer helemaal niets. Ik vond Wigger veel leuker.

#29. Anouk - You and I
Ik moet even wennen aan de elektronische begeleiding in combinatie met Anouk, maar ook dan vind ik er niet veel aan. Het blijft een beetje saai. Het klink echt als begeleiding, er had nog wel iets geks mogen gebeuren. Echt mooi vind ik het ook niet, eigenlijk.
Cijfer: 5

#37. American Authors - Best Day of My Life
Vrolijk liedje zeg. Imagine Dragons hoor ik inderdaad wel, maar dit vind ik alweer een stuk leuker dan hun vorige single. Ik zag op Youtube al de comment 'FIFA 15', dit klinkt inderdaad ook wel als een FIFA-liedje. De bridge vind ik niet zo, maar dit vind ik wel leuk om te horen.
Cijfer: 7.5

#39. Oliver Heldens - Gecko
Zou ik prima kunnen horen tijdens het uitgaan, maar nu vind ik het vrij eentonig. Toch is het ergens ook wel fijn... Ik had hem liever nog iets meer uitgewerkt gezien. Ik hoor dingen die ik wel leuk vind, maar ook weer niet. De melodie vind ik niet veel, maar de bas gaat wel lekker door.

Week 10:
#29 Anouk - You and I
De vorige single Wigger vond ik erg goed. Deze nieuwe plaat doet me niet zo veel. Ik heb geen moeite met de elektronica, prima zelfs, ik vind het alleen niet genoeg. Het is allemaal zo voorspelbaar. Nee, geen bijzonder nummer, daarentegen geen nummer die ik gelijk afzet.
Cijfer: 6,0

#37 American Authors - Best Day of My Life
De vergelijking met Imagine Dragons kan ik begrijpen. Beide erg makkelijk in het gehoor liggende popmuziek. Het klinkt best wel aardig, maar meer dan een simpel riedeltje is het niet. Ben bang dat dit me veel eerder gaat vervelen dan Imagine Dragons, ik kan er daarom dan ook geen voldoende voor geven.
Cijfer: 4,5

#39 Oliver Heldens - Gecko
Dit is niet mijn muziekstijl, maar als ik het vergelijk met een Martin Garrix of bijvoorbeeld Hardwell, dan kan ik hier veel beter naar luisteren. Het klinkt niet zo voorspelbaar, ik hoor geen drop, maar om hier m’n aandacht bij te houden, dat is weer een ander verhaal. Ik luister hier eigenlijk liever naar, dan naar voorganger #37.
Cijfer: 5,5

London Grammar (week 6) verhoog ik tot 9,5, Ronnie Flex ft. Mr. Polska en Imagine Dragons (beiden week 8 ) verlaag ik tot respectievelijk 3,5 en 4,5.

Week 9:

Een heel leuke clip, het liedje zit ook in de categorie aardig en radiovriendelijk maar memorabel of opzienbarend is wat anders.
Cijfer: 6

#37. Lorde - Team
De opvolger van Royals en het ligt in dezelfde lijn en is daardoor meer voorspelbaar. Behoort wel tot het betere hitparadewerk.

Beyonce brengt de laatste tijd ook betere singles uit. Geen gelikte R&B of zoetsappige ballad maar een goed opgebouwde, wat donkere song dat naar een climax lijkt te groeien en waarin Beyonce in functie daarvan zingt.

Week 10:

#29. Anouk - You and I
Anouk weet de laatste tijd ook in positieve zin te verrassen. Ditmaal een elektronische begeleiding die wonderwel goed bij haar zang past die krachtiger en voller dan ooit klinkt. Laat Anouk maar op deze weg verder gaan.

Een vrolijk maar wat te simpel nummer en het komt niet echt spontaan over. De folky arrangementen en het ritme zijn wel leuk.
Cijfer: 5,5

Voor een dance-nummer vind ik dat best te doen. De eentonigheid ligt op de loer wegens te repetitief en te weinig afwisselend maar het is tenminste origineel.
Cijfer: 6

Tot nu toe vind ik de top-40 nog relatief meevallen (met een gemiddelde boven de 5, de vorige jaren kwamen wij nauwelijks over de 4). Jammer dat ondingen als Showtek en David Guetta de hitlijsten nog steeds bevuilen.

Week 10

#29. Anouk - You and I
Deze move van Anouk kan ik wel waarderen. Ondanks de elektronische begeleiding verzandt het nummer niet in een brij van geweld en haar stem blijft fier overeind. Kijken of dit een pseudo klassieker in haar back catalogue wordt

Tijd voor de boring single van de week (hoe kan het dat er bijna ELKE week zoiets de top 40 in komt, net zoals #39). Ik dacht eerst dat dit Imagine Dragons weer was en het 3FM stempel plakt er weer helemaal op. Simpele structuur en er gebeurt niets fris, hooguit de video
Cijfer: 2.5

Een plaat die door SLAM FM al maanden gedraaid wordt en de beproefde methodiek van 2013/2014 volgt: stevig tempo, instrumentaal en met verdraaide snerpende synth distorded geluiden die de "gimmick" moeten vormen. Dan hou ik liever van de inhoudsloze danceplaatjes van pakweg 15 jaar geleden waar een meisje Free your mind en andere onzin roept op hetzelfde tempo met een trance sausje

Haha, ik wist dat American Authors zwak beoordeeld zou worden! Het is ook niet echt een bijzonder liedje en in dit genre vrij inwisselbaar. Maar toch wel lekker vrolijk. Buiten Imagine Dragons moet ik trouwens ook aan de Crystal Fighters denken.

Leuk rijtje.

2014 is tot nu toe een zeer leuk hitjaar over het algemeen.

Nu nog Paloma Faith die Top 40 in. Helaas wel Duke Dumont geflopt deze week met het heerlijke I Got U

'Tous les mêmes' gelukkig toch nog de top40 gehaald! Sterk nummer. 'Can't Rely on You' mag wat mij betreft ook snel binnenkomen.

'I Got U' was ik niet zo'n fan van, vind 'Need U' veel, veel leuker.

'Tous les mêmes' gelukkig toch nog de top40 gehaald! Sterk nummer. 'Can't Rely on You' mag wat mij betreft ook snel binnenkomen.

Volledig mee eens.

Ik heb dat eigenlijk andersom. Dat Zomerse sfeertje van I Got U is heerlijk!

Arrie schreef:
(quote)

Volledig mee eens.

Af en toe wordt het een beetje eng

#29. Anouk - You and I
Dit klinkt totaal niet als Anouk! Was ook best verbaast over de positieve reacties van de andere mensen hier. Zelf ben ik er niet zo weg van maar slecht vind ik het ook niet. Anouk heeft wat mij betreft wel betere platen (waarvan ik 'Three Days in a Row' nog steeds de beste vind).
Cijfer: 5.0

Beetje een flauw nummer. Erg 'inoffensive' maar hierdoor echt te weinig opvallend. Zal na een aantal weken wel weer vergeten zijn en de top40 uit zijn.
Cijfer: 3.5

Gelukkig niet zo'n platte plaat. Ik denk niet dat ik hier echt op los kan gaan maar ik ben allang blij dat er geen echte bass drop in het nummer zat. Dus daar krijgt het een halve bonuspunt voor.
Cijfer: 5 + 0.5 = 5.5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.