MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
I'm an Albatroaz Ik snap dus echt niet wat mensen daarin horen.

Dat kinderwijs maakt het wel heel pakkend. Ik vind het nog wel te doen.

Week 44:

#29 AronChupa - I'm an Albatraoz
Net als Anders Nilsen’ Salsa Tequila gaat dit helemaal nergens over en zal ook dit wel een hele dikke hit worden. Bij dit nummer zit ik er een beetje dubbel in, aan de ene kant erg irritant, aan de andere kant klinkt het stiekem best wel lekker. Voorlopig dus geen dikke onvoldoende, maar niet te vaak naar luisteren denk ik.
Cijfer: 4,5

#36 Hardwell feat. Chris Jones - Young Again
Wederom gaat er door mij heen: Dit ken ik al! Toch hoor ik dit nu voor het eerst, opnieuw hetzelfde concept, ik ben er klaar mee.
Cijfer: 2,0

I'm an Albatraoz was dé hit in Catalonië begin september. Destijds was het grappig, maar ik hoef het denk ik niet meer te horen.

tnf
Heb het idee dat ik elke keer wat hersencellen voel afsterven als die Albatraoz langs komt.

Dit gaat het stadium 'leuk-kazig' voor mezelf ruimschoots voorbij. Was vast wel een favoriet geweest als ze dit hadden uitgebracht toen ik een jaar of vijftien, zestien was (in een iets gedateerder jasje).

Week 44.

#29. AronChupa - I'm an Albatroaz
Op basis van onderstaande berichten had ik iets heel ergs verwacht maar ik vind 'm wel meevallen. Enorm plat maar toch nog net aan de goede kant. Ik hoor 'm nu echter voor het eerst dus misschien zegt dat ook wat. Het is in ieder geval beter dan 'Salsa Tequila'. Net geen voldoende omdat er wel erg weinig afwisseling in zit.
Cijfer: 5.0

#36. Hardwell feat. Chris Jones - Young Again
Dit vind ik minstens 10x zo erg. Echt een schande dat deze man tot beste DJ is verkozen met z'n platte meuk. Dit is het soort platte muziek dat voor mij wel aan de verkeerde kant zit.
Cijfer: 2.5

Tevens verhoog ik 'Dangerous' naar een 8.0.

Week 36:

#29. Nielson - Sexy Als Ik Dans
Dit nummer de laatste tijd tot in den treure gehoord. Na een keer of 10 treedt er wel enige toleratie op en die andere recente plaat van Nielson is nog erger, maar ik vraag me toch af waar we dit aan verdiend hebben. Krijg altijd een beetje een bonte-avond-idee bij Nielson. Alsof hij je neefje is dat een leuk liedje heeft ingestudeerd, maar wel een liedje dat je na 1 keer nooit meer hoeft te horen. Ik zie dat het op Spotify ook op de verzamelaar "De Leukste Kids Hits" staat, dat verklaart wel wat.
Cijfer: 3,5

#32. Taylor Swift - Shake It Off
Dit is dan wel weer heel leuk, heerlijk popplaatje en die blazers geven het iets extra's. Een nummer ook dat niet snel gaat vervelen. Ik begreep dat haar nieuwe album het eerste album ooit is dat in de eerste week meteen de platina status heeft verdiend. Verbazingwekkend als dat echt nog niet eerder is gelukt.
Cijfer: 8

#34. Meghan Trainor - All About That Bass
Dit nummer deed me in den beginne enigszins denken aan sommige 60s pop, oude doo-wop en bv. Lily Allen. Ook weer een leuke popplaatje, zonder dat het nou echt zo leuk is als sommige liedjes van Lily Allen waren. Muzikaal zit het ook leuk in elkaar, al heb ik geen idee waar het nou eigenlijk over gaat. En ik vraag me de hele tijd af waar ik dat gitaarriedeltje nou van ken...
Cijfer: 6,5

Week 37:

#31. Maroon 5 - Animals
De populariteit van dit soort nummers zal ik wel nooit snappen. Wie luistert er nou echt naar Maroon 5? Meisjes van 14? Alleenstaande huisvrouwen? Grootmoeders? Ik heb echt het idee dat ik naar gebakken lucht zit te luisteren... echt zo'n liedje dat ik 20 keer kan horen zonder dat ik ook maar 1 dingetje ontdek waar ik ook maar enigszins iets aan kan vinden.
Cijfer: 2

#36. Kyla La Grange - Cut Your Teeth [Kygo Mix]
Dit is dan wel weer een soort van guilty pleasure. Dat synthloopje doet me in de verte denken aan Kim Carnes' Bette Davis Eyes. Verder een fijn vederlicht liedje met een mooie retrovibe dat ik graag mag horen. Ik heb ook het origineel eens beluisterd en dat is ietwat zwaarder en minimaler. Hierin is ook beter te horen dat dubstepproducer Jakwob hier mee van doen had. Een van de toppers van dit kwartaal!
Cijfer: 8

Week 38:

#8. Calvin Harris feat. John Newman - Blame
Zo, die komt hoog binnen. Het stampt lekker door, maar dat is het dan ook wel. Blame it on the night, don't blame it on me. Ja, dat snijdt echt door de ziel zo'n tekst. Not. Een nummer als dit had van mij net zo goed instrumentaal mogen blijven, al had het dan ook geen voldoende gescoord. Toch jammer dat zo'n goede producer zo kan afglijden in een paar jaar tijd.
Cijfer: 4,5

#26. Anouk - Places to Go
Dit vind ik een van de betere Anouk-singles. Mooi die synths ook. Ik ben blij dat Anouk gewoon goede popnummers is gaan maken en niet meer de halfbakken rock- dan wel soulchick uithangt. Gekgenoeg doet me dit nog het meest aan die electronische single van Ilse de Lange van vorig jaar denken.

#28. Mike Mago & Dragonette - Outlines
Deze zit bij mij aardig in de lift. Verslavend liedje eigenlijk. Geweldig catchy refrein, fijn old school house geluid. Dit kan zo aansluiten bij de retroproducties van Duke Dumont en de betere singles van Katy B. Ja, deze is raak.
Cijfer: 8,5

#36. Iggy Azalea feat. Rita Ora - Black Widow
Dit nummer klinkt nu best aardig, maar tegelijkertijd voelt ie ook heel nieuw aan terwijl ik hem al regelmatig heb gehoord. Niet echt een oorwurm dus... en ook wat voorspelbaar. Wel een aardige sound, maar niet echt een fijne hook ofzo. Beetje muzikaal behang dus eigenlijk.
Cijfer: 5

Week 39.

#31. Sigma feat. Paloma Faith - Changing
Dit kende ik nog niet, maar bevalt me eigenlijk best goed. Lekker energiek poppy drum 'n' bass-plaatje en heel wat minder irritant dan die andere hit van Sigma, Nobody to Love. Het scheelt ook wel dat Paloma Faith echt een goede zangeres is, haar single Can't Rely On You heb ik ook best veel gedraaid begin dit jaar.
Cijfer: 7

#36. U2 - The Miracle (of Joey Ramone)
Moeilijk om hier mijn aandacht bij te houden, kan dit makkelijk 5 keer achter elkaar horen zonder dat het me aandacht trekt. Standaard U2-nummer, maar ze zijn wel echt hun mojo kwijt hier. Lelijk geproduceerd en geen bezieling. Dan vond ik het recente Ordinary Love echt véél beter. Joey Ramone had beter verdiend!
Cijfer: 3,5

#38. Otto Knows - Parachute
Guetta-esque electrohouse. LucM noemt het woord banaal en dat vat het wel goed samen. Dit heeft gewoon niets. Saaie lopendebandhouse.
Cijfer: 2,5

Paar stemaanpassingen:

Magic! – Rude 6 -> 6,5
Pitbull feat. John Ryan - Fireball 6,5 -> 5,5
Ella Henderson - Ghost 6,5 -> 7

Top 10 derde kwartaal:

01. Mike Mago & Dragonette - Outlines (8,5)
02. Iggy Azalea feat. Charli XCX - Fancy (8)
03. Kyla La Grange - Cut Your Teeth [Kygo Mix]
04. Taylor Swift - Shake It Off
05. Sigma feat. Paloma Faith - Changing (7)
06. Charli XCX - Boom Clap
07. Ella Henderson - Ghost
08. Hozier - Take Me to Church
09. Ed Sheeran – Don’t (6,5)
10. Magic! – Rude

Anouk valt er nèt buiten.

tnf
herman schreef:

#31. Maroon 5 - Animals
De populariteit van dit soort nummers zal ik wel nooit snappen. Wie luistert er nou echt naar Maroon 5? Meisjes van 14? Alleenstaande huisvrouwen? Grootmoeders? Ik heb echt het idee dat ik naar gebakken lucht zit te luisteren... echt zo'n liedje dat ik 20 keer kan horen zonder dat ik ook maar 1 dingetje ontdek waar ik ook maar enigszins iets aan kan vinden.

Vroeger waren de liefhebbers van dergelijke prut vaak van die stereotype Yes-lezeressen. Alleen bestaat dat blad niet meer.

Wat een oninteressante week weer...

Week 45:

#32. Gwen Stefani - Baby Don't Lie
Ik ben enigszins verrast dat dit weet binnen te dringen want ik had eigenlijk verwacht dat deze zou gaan floppen. Best wel aardige single maar als de grote comeback single vind ik het toch wel wat 'underwhelming' (maar ja, beter dan 'Wind It Up' is het wel). Ik vind vooral de productie leuk. Toch heb ik liever dat ze snel weer terug gaat naar No Doubt want dit haalt het niet bij 'Push and Shove' of 'Settle Down'.
Cijfer: 6.0

#37. Martin Garrix & MOTi - Virus (How About Now?)
Niet enorm vreselijk maar ik zal het niet voor mijn plezier opzetten. Jammer dat Garrix na het verrassende 'Animals' niet zijn potentie heeft waargemaakt. Het gezang in dit nummer vind ik ook niet van toegevoegde waarde en hadden ze wat mij betreft weggelaten. How about now? How about no!
Cijfer: 4.5

#39. Marlon Roudette - When the Beat Drops Out
Zijn naam kwam mij bekend voor en hij heeft inderdaad al eerder een hitje gescoord, 'New Age'. Dit klinkt heel anders. Beetje dance-ondertonen en op dat vlak doet het me een beetje denken aan 'Places to Go' van Anouk. Geen vervelende plaat maar ook niet eentje die je aandacht vasthoudt.
Cijfer: 5.0

Charli XCX – Boom Clap 2.0 --> 4.5. Voor deze was ik wel heel erg streng.
Anouk – Places to Go 4.5 --> 7.0. Vreemd eigenlijk dat ik deze ooit zo slecht heb gewaardeerd.
Pitbull ft. John Ryan – Fireball. 6.5 --> 5.0. Doodgedraaid door de radio.
Iggy Azalia ft. Rita Ora – Black Widow. 6.0 --> 5.0.
Maroon 5 – Animals. 4.5 --> 6.5. Ben ik door het spinnen, waar hij een tijdje was opgenomen in de playlist, meer gaan waarderen.
Kyla la Grange – Cut Your Teeth [Kygo Remix]. 7.5 --> 8.0.

Ha, ik kan me volledig bij Mark aansluiten!

Maroon 5 - Animals (week 37) verlaag ik naar 3,5.

Week 44:

#29. AronChupa - I'm an Albatraoz
Hier heb ik niets mee, flauw en plat nummer met erg irritante zang en productietrucs. Vlieg maar weg!

Dit is zo banaal en fantasieloos als maar kan zijn, ik hoor er niets vindingrijkheid of enig gevoel in. Niet meer dan behangmuziek maar dan van het laagste niveau.

Waarom is iedereen altijd zo kritisch op Maroon 5? Ik kan er erg vaak van genieten. Leuke pop deuntjes en ik vind het stemgeluid van Levine oprecht lekker om naar te luisteren.

Daarnaast weten de video's van hun, de soms wat karige songs altijd wat kracht bij te zetten.

Tsja die stem moet je wel echt liggen denk ik. Ik ben er in ieder geval geen fan van. En video's bekijk ik eigenlijk zelden dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Over het algemeen vind ik hun songs totaal niet spannend, maar ik heb vanmiddag nog mijn stem voor 'Animals' verhoogd En ik heb 'This Love' zelfs nog ergens op single rondslingeren. Jammer dat ze die single nooit hebben overtroffen.

Als je 'Animals' vanmiddag hebt verhoogd kan ik je de video zeker aanraden. Maakt het nummer nog een heel stuk beter. Lekkere duistere video en totaal niet "poppy"

Week 44.

#29. AronChupa - I'm an Albatroaz
Dit valt in de categorie #Selfie, gimmick hit uit de categorie "het kan altijd belachelijker"
Ik vind dit meer voor carnaval geschikt en apres-ski, niet voor dagelijks gebruik

Weer zo'n tedious rockvocal en dan de standaard synthgeluiden. Het is iets minder erg dan ik verwacht had en klinkt als een vierderangs Swedish Housemafia track.
Die DJ top 100 zegt niet veel-dat is volgens mij een lick and grab industry bepaald iets waarbij men zogenaamd het publiek laat spreken en anders heeft ie geluk dat hij zoveel exposure nu krijgt. Maar Hardwell zal ik nooit vergeven dat ie The man with the red face verkracht heeft
Cijfer: 2.5

Week 45:

#32 Gwen Stefani - Baby Don't Lie
Geen onaardige plaat, deze nieuwe single van Gwen Stefani. Het refrein klinkt vooral wel lekker. Stemgeluid van Gwen is ook heel behoorlijk.

#37 Martin Garrix & MOTi - Virus (How About Now)
Vorige week een nieuwe van Hardwell, nu al weer een nieuwe Martin Garrix. Wat een beproevingen moeten we weer doorstaan. Ik ga hier geen woorden aan vuil maken.

#39 Marlon Roudette - When the Beat Drops Out
Deze Marlon Roudette kennen we nog van het lieve hitje ‘New Age’. Ik was in de veronderstelling dat ik deze nog niet kende, maar heb deze plaat toch al wel een paar keer op de radio voorbij horen komen. Niet heel bijzonder, maar absoluut ook niet vervelend. Ben wel bang dat de verveling snel toeslaat. In elk geval voorlopig een voldoende.

catdog schreef:
Waarom is iedereen altijd zo kritisch op Maroon 5? Ik kan er erg vaak van genieten. Leuke pop deuntjes en ik vind het stemgeluid van Levine oprecht lekker om naar te luisteren.

Daarnaast weten de video's van hun, de soms wat karige songs altijd wat kracht bij te zetten.

Die stem van Levine is nu eenmaal een erg groot struikelblok. Ik kan slechts een paar nummers waarderen (Sunday morning, Must get out en One more night) maar daar blijft het dan ook bij.
Sommige stemmen zijn nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd, zo moet ik naar de uitknop vliegen bij Passenger (waarschijnlijk de meest vreselijke stem van de laatste 10 jaar) en George Ezra, Dotan.

aanpassingen:

Kiesza-Hideaway van 8 naar 6.5
Pharrell Williams-Marilyn Monroe van 7 naar 7.5
Iggy Azalea-Fancy van 6 naar 7
Avicci-The days van 3.5 naar 1

Verhoging van Fancy

Verlaging van Hideaway

Wat betreft Fancy, moet ik m'n waardering van 4,5 ook naar boven bijstellen naar 6,0
...en Outlines van Mike Mago & Dragonette van 6,0 naar 7,5
Mr. Probz met Nothing Really Matters 0,5 inleveren naar 8,0

Als ik zo de Spotify charts bekijk, kunnen we van Hozier wel een RE-entry verwachten

Laten we het hopen. Dan komt er eindelijk weer eens wat kwaliteit terug in de lijsten. De laatste paar weken is het weer droevig gesteld met de charts

Geen Hozier, maar wel Lenny Kravitz

Die van Lenny inderdaad

Op Kensington verheug ik me niet

Dit is dan weer een aardige week, zowel The Chamber als Mistakes I've Made vind ik leuk!

War vind ik dan weer het sufste Kensington-nummer tot nu toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.