MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
Wel weer een zeer zwakke Kensington weer ja.

Nummer van Lenny gaat wel...

Hozier heeft overigens ook een nieuwe single, waarom zou de oude een re-entry maken? Zit ie een talentenshow?

Ik weet eigenlijk niet waarom het vorige Hozier nummer het opeens zo goed doet, ik hoor hem regelmatig op de radio en is in de Spotify Top 50 met een echte opmars bezig, staat al op 15. Wellicht het succes in UK en US ? Ook met Lenny heeft het lang geduurd. Stond voor de zomervakantie al tussen m'n favorieten.

Ik had die nieuwe van pharrell Williams al wel verwacht, gust of wind. Dan volgende week Maybe

Mwah. Staat niet in de Spotify Top 100 en krijgt niet zoveel airplay als Lenny (die ook niet in de Top 100 staat) dus dat maakt het wat lastig.

Bizar dat mensen nog steeds veel liever Happy luisteren dan Gust of Wind.

Ik verwacht volgende week The Script, Calvin Harris, Ariana Grande en wellicht Hozier binnen. Hopelijk al de nieuwe Mark Ronson feat. Bruno Mars. Te gekke plaat is dat!

Week 45:

#32. Gwen Stefani - Baby Don't Lie
Vergezeld van een frisse video is Gwen Stefani er ook weer bij. Je vraagt je af hoe relevant zij anno 2014 kan zijn tussen de veel jongere zangeressen die de dienst uitmaken, maar Baby don't lie valt heel erg mee, niet dat het tekstueel veel voorstelt. De produktie is lichtelijk bombastisch zonder overdreven te worden en ze heeft iig niet toegegeven aan de dance norm en Pitbull er bijvoorbeeld bijgesleept. Ik hoorde wel al een ander nummer van haar met Pharrell wat schreeuwt om een single release.
Dankzij onze vriend #Arrie die de UK en US charts bijhoudt en een handige youtubelink stuurde van de UK Top 100 chart heb ik ook gezien dat er massa's singles van de oudere generatie ongemerkt floppen en voorbijgaan (singles van Jennifer Lopez en Kylie Minogue bijv. die in Nederland helemaal niet eens opgemerkt worden) daarom is de hit voor Gwen best opvallend.
Cijfer: 6

#37 Martin Garrix & MOTi - Virus (How About Now)
Het gas is iets teruggebracht en halverwege valt de boel stil om een nikszeggende standaard tekst erbij te kermen. Ondanks dat duiken de lelijke synths ook nog 2x eventjes op.
Het lijkt ook of Martin dit nummer nog even heeft beluisterd maar dat kan ook aan mij liggen
Jurgen Vries - The Theme - YouTube
Cijfer: 3

#39 Marlon Roudette - When the Beat Drops Out
Dit nummer staat op 1 in Duitsland en is een soort mengeling van One Republic, Maroon 5 en lekker veilige skyradio dance. De stem moet je liggen en bij New Age lag me dat helemaal niet.
When the beat drops out is wat vlotter en gaat eigenlijk ongemerkt aan je voorbij, je stoort je er niet aan maar het is ook niet opvallend genoeg.
Cijfer: 5.5

Week 46

#34. Kensington - War
Naar dit nummer luisterend wil ik nog niet dood gevonden worden. Zien mensen die de top40 mijden als de pest dit als 'echte' muziek? Want dit is net zo echt en oprecht als de hitjes van Inna of de volgende nummer 1 hit in de top40.
Cijfer: 2.0

#36. Eelke Kleijn - Mistakes I've Made
Leuk hoe de gitaar erin is verwerkt. Bij vlagen is het wel een beetje teveel achtergrond muziek en het nummer duurt te lang maar onaardig is het niet.

#38. Lenny Kravitz - The Chamber
Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde dacht ik echt dat ik naar een 80s klassieker aan het luisteren was. Jammer dat het waarschijnlijk niet het succes gaat krijgen dat het verdient, al is een top40 notering op zichzelf al een beetje verrassend aangezien deze man inmiddels al 50 is (maar nog steeds enorm sexy - zie de, overigens erg gave, video). Ik heb me nog voorgenomen om het hele album te gaan beluisteren maar ben daar vooralsnog niet aan toe gekomen.
Cijfer: 9.0

Tevens verhoog ik Gwen van vorige week van een 6.0 naar een 6.5

herman schreef:
Hozier heeft overigens ook een nieuwe single, waarom zou de oude een re-entry maken? Zit ie een talentenshow?
Jup, vorige week in TVoH..

heerlijk, die nieuwe plaat van Mark Ronson ( en Bruno Mars dus). Die verwacht ik wel hoog binnen, zeer binnenkort. Bij 3fm is ie al megahit volgens mij

Week 40:

#32 Alesso feat. Tove Lo - Heroes (We Could Be)
Beetje vergankelijke poppy house. Nogal heel erg 13 in een dozijn.

#36 Nicki Minaj - Anaconda
Deze had ik tot twee weken geleden eigenlijk nog helemaal niet gehoord. Het eerste dat mij opviel is dat het wel heel erg leunt op Six-mix-a-lot's Baby Got Back, maar verder vind ik het wel een tof nummer eigenlijk. Hangt aan elkaar van de goede hooks en is lekker controversieel, dat mag ik ook wel. Tekst vind ik ook hilarisch. Goede plaat!
Cijfer: 7

#38 Echosmith - Cool Kids
Was het tnf die laatst ergens de term warenhuismuziek opperde? Nu hoorde ik dit afgelopen week dus terwijl ik kleren aan 't passen was in de &D. Het eerste wat me opviel was het compleet uitbuiten van het 'outsider' motief. Zou dit nou echt een oprecht liedje zijn of zou er ergens iemand zoiets hebben gehad van 'we schrijven een verantwoord liedje en probeer het geld uit de zakken van onzekere 14-jarigen te kloppen?'. Het liedje is aardig, maar niet meer dan dat.
Cijfer: 5

Week 41:

#17. Mr. Probz - Nothing Really Matters
De eerste keer dat ik dit hoorde dacht ik nog wel enigszins 'mooi liedje', maar het ging me al vrij snel tegenstaan en nu kan ik er echt helemaal niks meer mee. Oersaaie ballad die tot overmaat van ramp op Qmusic al hoog de topzoveelallertijdenlijst wordt ingepraat. Zou me niets verbazen als deze ook de top 2000 al haalt, maar ik vind er echt geen moer aan.

#32. Jan Smit & Kraantje Pappie - Handen Omhoog [Noisia Mix]
De eerste keer vond ik dit echt tenenkrommend, nu gaat het eigenlijk wel. Het bljift wel zo plat als een dubbeltje en Guetta, Afrojack en weet ik wie allemaal hebben dit al 100 keer eerder en net iets minder slecht gedaan.
Cijfer: 3,5

#37. Dotan - Fall
Dotan vind ik nog best te doen, eigenlijk. Dit nummer vind ik net iets beter dan die andere hit van hem. Zonder dat het me nou echt extase brengt kan ik hier wel naar luisteren.
Cijfer: 6,5

#39. Sam Smith - I'm Not the Only One
Sam Smith is het nieuwe Britse nachtegaaltje. Goede stem, maar suffe muziek.

Week 42:

#14. Avicii feat. Robbie Williams - The Days
Ik denk dat ik dit nummer al zeker 10 had gehoord voordat ik doorhad dat dit de nieuwe Robbie Williams was. Zijn stem klinkt wat dunner en het nummer is ook compleet nietszeggend. Jammer dat de man die garant stond voor zoveel leuke popmuziek (Tripping bv!) nu ook al een zitje heeft in de Avicii bandwagon.
Cijfer: 4

#32. The Magician feat. Years and Years - Sunlight
Ooit was The Magician de helft van het duo Aeroplane dat sublieme balearic pop en 1 briljant mixalbum voor Mixmag maakte. Nu gaat hij beetje bij beetje de Calvin Harris kant op. Dit nummer heb ik voor de zomer best wat afgedraaid en is nog best okay. Maar man o man, waar zijn de tijden van Caramellas.
Cijfer: 6,5

#39. Ed Sheeran - Thinking Out Loud
In mijn omgeving zijn er eigenlijk alleen maar vrouwen die echt iets hebben met Ed Sheeran, de meeste mannen vinden het vreselijk. Dit liedje is ook retezoet en beter genietbaar dan Sam Smith, maar daar is ook alles meegezegd.
Cijfer: 5,5

Week 46-2014
34. Kensington- War- weer een leuk nummer van Kensington. Minder dan All for Nothing en Streets, maar wel weer aanstekelijk, met een catchy melodie die blijft hangen. Deze is wel wat softer; lijkt wel of Kensington steeds meer van de (softe) rock naar de pure pop overgaat. Het scoort wellicht zo wat makkelijker ( dat is dan weer minder positief ). Ik weet dat ik met mijn mening over Kensington straal tegen de rest van dit forum inga, maar dat zij dan maar even zo 7

36. Eelko Kleijn- Mistakes I’ve Made- redelijk nummer. Het kabbelt een beetje voort, en ik vergeet het snel weer. Niet slecht, maar ook nergens memorabel. 5,5*

38. Lenny Kravitz- The Chamber- Leuk dat Kravitz vandaag de dag de top 40 nog binnen kan komen. Ook dit nummer blijft in eerste instantie nog niet echt hangen, maar heeft wel een langere houdbaarheidsdatum schat ik. 6.5*

Week 46:
#34 Kensington - War
Ik snap niet waarom zo’n nummer als dit veel airplay krijgt, wat een slap nummer en wat een herhaling. Dit is het vierde nummer volgens mij dat ik van Kensington ken, de vorige waren erg bombastisch en leken erg op elkaar. Deze wijkt daar wel van af, maar wordt er helaas niet beter op, de derde luisterbeurt is al een behoorlijke martelgang.
Cijfer: 2,0

#36 Eelke Kleijn - Mistakes I've Made
Op zich wel een aardig plaatje, inderdaad een beetje achtergrondmuziek, maar niet vervelend. Het refrein kan me niet zo bekoren, maar goed, krappe voldoende.
Cijfer: 6,0

#38 Lenny Kravitz - The Chamber
Vanaf ongeveer z’n vierde album wist Lenny Kravitz me niet echt meer te raken. The Chamber doet dat echter wel. Dit nummer is één van m’n favoriete Top40 nummers van 2014, het nummer begint met een heerlijk (ik denk jaren 80) beat en Kravitz zingt het nummer lekker in. Ben inderdaad wel bang dat het niet een grote hit gaat worden, maar gelukkig is de eerste stap gezet.
Cijfer: 9,0

tbouwh schreef:
heerlijk, die nieuwe plaat van Mark Ronson ( en Bruno Mars dus). Die verwacht ik wel hoog binnen, zeer binnenkort. Bij 3fm is ie al megahit volgens mij

Dat zou leuk zijn, samen met Bruno Mars en Hozier. Leuk trio. Calvin Harris en Ariane Grande zullen in elk geval van de partij zijn. Ik verwacht zeker vijf binnenkomers.

Week 46

#34. Kensington - War
Dit klinkt wel heel erg als een Kings Of Leon kloon. Misschien leuk voor mensen die op nieuw materiaal van KOL wachten, maar hier win je de oorlog niet mee. En weer de verplichte oh oh oh's

#36 Eelke Kleijn - Mistakes I've Made
Ondanks het gitaartje kreeg ik meteen One day weer in mn achterhoofd en de 2014er Stolen dance. Beetje veilig en kleurloos

#38 Lenny Kravitz - The Chamber
Opmerkelijk dat hij de top40 weer een keer haalt, met eindelijk een nummer dat niet lijkt op alles wat ie normaal uitbrengt. Toch heeft het voor mij een beperkte houdbaarheid en de stem van Lenny hou ik sowieso niet zo van

Week 45:

#32. Gwen Stefani - Baby Don't Lie
Haar hits met No Doubt kunnen mij best bekoren, solo is ze veel minder interessant. Dit is zo zielloos en blikkerig en er blijft weinig van hangen buiten die synthesizer.

#37. Martin Garrix & MOTi - Virus (How About Now)
Dit is nog minder, platte en hersenloze stamper met lelijke synthesizerklanken. Halverwege komt er ineens zang bij te pas maar ook dit kan het nummer niet redden.
Cijfer: 2

#39. Marlon Roudette - When the Beat Drops Out
Dit is een stuk beter te verteren met origineler klanken en dit heeft tenminste een degelijke melodie. Toch een ietsje te overgeproduceerd en vrij vlakke zang om een hoog cijfer te krijgen.

The Magician feat. Years and Years - Sunlight (week 42) verhoog ik naar 4,5.

Week 46:

#34. Kensington - War
Voor de single Streets (week 16) was ik te mild (ik verlaag naar 4), dit bevalt mij beter wegens de toch wel prettige melodie en rinkelende gitaar en minder bombast. Wel nog teveel clichés (die ooh-ooh's) en te weinig eigenheid om een hoog cijfer te krijgen.

#36. Eelke Kleijn - Mistakes I've Made
Dit nummer heeft ook een prettige melodie en is daarbij ook goed geproduceerd met leuke gitaar die erin is verwerkt. Achtergrondmuziek is dit misschien wel maar dan van het goede soort.
Cijfer: 7

#38. Lenny Kravitz - The Chamber
Dit nummer ken ik al een tijd. Zijn beste single in jaren, dit swingt meer dan eender welke elektronische dance-hit die wij dit jaar in de top-40 hebben gekregen. Geweldig (funky) ritme en dito baslijn, sterke melodie, fijne gitaar en synths die elkaar goed aanvullen en daarbij de krachtige soulzang.
Cijfer: 8,5

Week 47-2014
Fijne week, als het aan mij ligt!

24. Hozier- Take me to Church ( re-entry )- Ik heb denk ik iets gemist, vanwaar deze re-entry? Ik vind dit een heerlijk nummer; fijne zang, en een combi van pop en iets in het gospel-straatje. Een van de meer geslaagde nummers in de top 40 de afgelopen periode. Hozier’s debuutalbum is ook erg fijn. 8.5

34. Mark Ronson & Bruno Mars- Uptown Funk- Ik had em al ‘getipt’, maar hier is ie dan. Ultiem catchy, met een fijne beat, en als de blazers invallen ben ik helemaal verkocht. Het zal de hand van Ronson zijn, maar dit is misschien wel de beste Bruno Mars tot nu toe. Als deze je niet meer vrolijk maakt.. mag zo door naar #1 van mij. 9.0

37. The Script- No Good in Goodbye- Fijn popnummer. Waar Superheroes meer hitpotentie had, vind ik dit net het betere nummer. Echt iets bijzonders heeft dit nummer niet, maar het luistert wel heerlijk weg. 7.8

Inderdaad wel een lekker nummer dat Uptown Funk!

Week 47:

#24. Hozier - Take Me to Church
Heb deze nog maar een keer beluisterd. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het doet mij nog steeds niet veel. Het refrein vind ik wel lekker maar van de productie ben ik gewoon niet onder de indruk.
Cijfer: 5.0

#34. Mark Ronson feat. Bruno Mars - Uptown Funk
Aah, dit is dus dat nummer waarover in dit topic al werd gesproken. Ik ken het wel (wordt het gebruikt in een reclame?) want de ''don't believe me, just watch'' regel komt me zeer bekend voor.

Het steekt goed in elkaar en het is zeker leuk om naar te luisteren maar ik vrees dat de houdbaarheid bij mij niet zo lang zal zijn. De clip is wel leuk om te zien en Bruno Mars is sinds zijn eerste album, met die irritante singles, gelukkig met enorm grote sprongen vooruit gegaan.
Cijfer: 6.5

#37. The Script - No Good in Goodbye
Het ging eigenlijk al fout toen ik de cheesy titel las. Bij The Script weet je wat je moet verwachten en dat is ook wat je krijgt. Daarmee is alles wel gezegd. Extra aftrekpunten voor de stomme tekst. ''If I could turn back time I would rewrite those lines''. Yes, please.
Cijfer: 3.0

Week 47:

#24. Hozier - Take Me to Church [Re-Entry]
Al beoordeeld in week 28, tijdloze klasse, wordt beslist een evergreen.
Cijfer: 8,5

Dit swingt door het sterke funky ritme, het klinkt vitaal en de vette blazers doen er nog een schepje bovenop. Het bewijs dat je eerst en vooral een goed ritme moet hebben ipv. een platte beat of wanstaltige synthesizerklanken. Hier kunnen alle Guetta's, Pilbulls, Garrixen en Hardwells een puntje aan zuigen.
Cijfer: 7,5

Een band die zo identiteitsloos is waardoor ik mij afvraag wat hun aantrekkingskracht toch is. De intro en gitaar zijn gejat van U2, verder een doordeweekse song met zwakke tekst die het vooral moet hebben van holle bombast.

LucM schreef:
Het bewijs dat je eerst en vooral een goed ritme moet hebben ipv. een platte beat of wanstaltige synthesizerklanken. Hier kunnen alle Guetta's, Pilbulls, Garrixen en Hardwells een puntje aan zuigen.

Heb je nu echt een afvinklijst van criteria waar een goed liedje volgens jou aan moet voldoen en streep je die criteria tijdens het luisteren af? Je formulematige beoordelingen doen dat wel heel sterk vermoeden.

#24. Hozier - Take Me to Church [Re-Entry]
Ik ben ongeveer een half jaar afwezig geweest, dus deze had ik nog niet beoordeeld. Best een aardig nummer, maar voor mij niet per se zo'n klassieker.

Ik ben weer een beetje bij met de albums, dus ging ik even kijken in wat Spotify playlistjes. Nog geen half uur geleden kwam ik dit nummer tegen. Erg lekker dit. Fijne combinatie. Best een modern nummer, maar toch ouderwets.

The Script, tja. En toch moet ik zeggen dat het me meevalt. Maar wel iets wat ik meteen weer vergeten ben. Heb eigenlijk ook geen zin meer om het af te luisteren. Maar het stoort niet.

Teveel binnenkomers

Volgens mij ken ik alleen die derde, en dat alleen maar omdat in de reclame waarin hij voorkomt nadrukkelijk titel en artiest wordt vermeld (niet dat het nou een nummer is waar je trots op moet zijn).

Ik vind Sweets wel een geinig plaatje. Love Me Harder is ook nog wel aardig. De andere vier doen me erg weinig.

Love Me Harder is wel een groeier en Till It Hurts heeft wel leuke vocals (maar een dramatisch slechte drop) en met een lekker wijf erbij dus dat is ook +1. Outside is ook wel een groeier (gelukkig) maar mag de hielen nog niet likken van Calvin's vorige samenwerking met Ellie. De rest vind ik niks. Jammer... gebeurd er eindelijk eens wat in de Top 40, krijg je dit.

Ja, I Need Your Love, dat was best een leuk liedje, ja.

Ik ga het kort houden deze week wegens veel nieuwe binnenkomers. Bovendien zitten er geen artiesten bij waar ik, zonder dit topic, tijd voor zou vrijmaken.

Week 48:

#23 Calvin Harris feat. Ellie Goulding - Outside
Ellie Goulding haar stem past, mijns inziens, maar bij een beperkt aantal nummers. In 'Lights' komt het goed uit de verf maar hier klinkt het nergens naar. Bovendien is de productie van Calvin ook niks.

#27. Ariana Grande feat. The Weekend - Love Me Harder
Weg hiermee.
Cijfer: 4.0

#29. Yellow Claw feat. Ayden - Till It Hurts
Gruwel.
Cijfer: 2.5

#34. Imagine Dragons - I Bet My Life
Lege bombast.

#36. Fox Stevenson - Sweets (Soda Pop)
Deze is wel oké maar had zo'n 2/3/4 minuten korter gekund.
Cijfer: 4.5

#38. Racoon - Brick by Brick
Klinkt als echt Racoon. Hun fans (lees: mijn moeder) zullen hier wel tevreden mee zijn. Nieuwe fans zullen ze hier niet mee krijgen.
Cijfer: 4.0

Dramatische week.

haha, dat luchtte wel op zeker, een voor een die nummers afkraken?
Ik moet zeggen dat ik het van dit lijstje in eerste instantie ook niet warm krijg.

Mark is niet echt van de hoge cijfers

Gast
geplaatst: vandaag om 23:29 uur

geplaatst: vandaag om 23:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.