MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek en drugs

zoeken in:
Kronos schreef:
(quote)

Vanuit mijn beperkte ervaring roept dat wel wat herkenning op. Maar ik vind dat het alle belevingen die door wat voor drugs dan ook in de hand gewerkt worden aan authenticiteit ontbreekt. En zoals je al schrijft riskeer je er afhankelijk van te worden. Heb je er weer een probleem bij om over te piekeren.
Muziek en drugs, tegen het eerste zeg ik ja, tegen het tweede, nee bedankt.

Dat risico loop je inderdaad en als je merkt dat je beter in je vel zit met middelen dan zonder is een aankomende verslaving nabij. Voor de meeste mensen gaat dit zeker voor problemen zorgen. Ik ga nu niet schijnheilig lopen doen hier en kan er taboeloos over praten (wordt mij niet altijd in dank afgenomen) dus ik hou het kort want zo interessant is het niet maar ik heb er veel door verloren en het heeft me bar weinig opgeleverd en absoluut niet bevorderlijk voor je sociaal/maatschappelijk leven. Helaas kom je daar in een te laat stadium pas achter.

Natuurlijk is de beste oplossing muziek te draaien zonder drugsgebruik. Puur om de beleving kan het best aangenaam zijn maar alle neveneffecten bij regelmatig gebruik zijn minder leuk. Ben er wel van overtuigd dat het een keer tegen je gaat werken. Dus gewoon niet aan beginnen

Dronken muziek luisteren is ook leuk!

Kronos, jij drinkt ook geen alcohol?

@ -SprayIt-,

Alcohol is een uitstekend voorbeeld bij wat ik schreef.

Vroeger dronk ik ook wel hoor. Maar op een gegeven moment vond ik het blijkbaar eerder vervelend om licht beschonken of dronken te zijn. Ik blijf liever gewoon helder van geest. Heb echt totaal geen behoefte aan een bedwelmend middel als alcohol.

Zonder een beslissend moment, zonder erover na te denken om ermee te stoppen, drink ik nu al ruim tien jaar niet meer.

Zelfs het genot van een degustatiebier mis ik eigenlijk niet. Hoe lekker ik dat ooit ook gevonden heb, als ik nu de alcohol erin ruik ontgaat me meteen de zin.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:02 uur

geplaatst: vandaag om 21:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.