Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2015, 20:21 uur
Week 7:
#32. DJ Snake & AlunaGeorge - You Know You Like It
Het origineel stamt toch alweer uit 2012, wat ik een zeer fijne single vond, eveneens als het gehele album van het duo AlunaGeorge. Ik vraag me af wat de motivatie was van DJ Snake om prompt deze single te remixen en als single uit te brengen. Ondanks dat de song hier een trap bewerking krijgt vind ik de song poppy-er eruit komen en dus ook iets minder dan het origineel. Maar de remix zelf is eigenlijk prima. De DJ Snake sound past prima bij het zoete stemmetje van de lead-zangeres en de song verveelt nog altijd niet.
Cijfer: 7,5
#36. Pitbull feat. Ne-Yo - Time of Our Lives
Vrij onopvallende plaat van Pitbull. Kan deze gast het eigenlijk ooit nog alleen? Ne-Yo heeft sinds 'Beautiful Monster' uit 2010 al niets meer interessants laten horen en dat doet hij hier ook niet. Zonde, de beste man heeft best wel talent maar verlaagt zich nu wel tot wel heel erg simpele pop-deuntjes. De productie is hier vrij simpel en wegwerpbaar en Pitbull zelf is weer bezig op de automatische piloot. Niet vervelend maar ook nergens bijzonder.
Cijfer: 4,5
#38. Lost Frequencies - Are You with Me
De sound van deze plaat kan ik best waarderen. Een hele subtiele beat mas bass-loop en een gitaartje eroverheen. Het is alleen jammer dat de vreselijke vocalen van deze track elke fun uit het nummer weten te persen. Niet alleen kan ik moeilijk door de "verantwoorde singer-songwriter" stem heenkomen maar ook de zanglijn is erg vervelend. Jammer, dit had wel wat leuks kunnen zijn.
Cijfer: 4,0
Week 8:
#28. Causes - Teach Me How to Dance with You
De instrumentatie blijft hier heel subtiel en werkt eens niet naar een grote climax toe naar het einde wat best wel weer eens lekker is. Maar het is daarnaast ook wel vrij gewoontjes en zie ik niet in wat deze band nou echt toevoegt aan het muzieklandschap. Het luistert lekker weg op de achtergrond maar het meenemen in de rotatie neem ik niet. Daar is het toch te anoniem voor.
Cijfer: 5,0
#33. Sam Smith - Like I Can
Het debuutalbum van deze getalenteerde zanger heb ik flink wat afgespeeld afgelopen zomer, en dat begin ik nu wel te merken. Ik begin een beetje Sam Smith moe te raken, op dezelfde manier als ik dat in 2012 was met Adele. Uitstekende pop-muziek maar niet al te lang houdbaar. Toch vind ik dit in de kern een goede song met een erg sterk refrein. Smith zingt het natuurlijk ook gewoon prima. Niet de beste song van het album maar wel een goede song. Een klein beetje aftrek voor de toch beperkte houdbaarheid maar dat ligt ook deels aan mezelf dus ik zal het hem niet al te kwalijk nemen.
Cijfer: 7,0
Week 9:
#33. Ariana Grande - One Last Time
Vrij leuke "found-footage" video heeft deze single meegekregen. Niet de sterkste song van het album en een tegenvaller na het heerlijke 'Love Me Harder', maar verder toch ook weer een prima aanlevering van Grande aan de Top 40. Fijn dat ze voor deze song niet het bekende "ik zet er een dance-beatje onder" begeleiding heeft gekozen maar er een vrij aparte drum-beat onder heeft geplaatst. Geeft de song toch nog wat eigens mee.
Cijfer: 6,0
#36. Bakermat - Teach Me
Toch een vrij saaie single dit van Bakermat. Nu waren zijn vorige songs nu ook niet de meest opvallende maar de tropische sound die die singles meekregen gaven de songs wat extra flair. Nu Bakermat het ietwat op een andere tour gooit, door een soort "soul sound" erin te verwerken valt de kale productie toch best op. De viooltjes kunnen het niet redden en de vocals vind ik iets te veel slepen om er echt wat lekkers van te maken. Doe mij het trompetje maar weer!
Week 10:
#34. Martin Solveig & GTA - Intoxicated
Martin Solveig is een dance-producer die vaak hit or miss is bij mij. Soms vrij lekker met 'Rocking Music' en 'Hello', soms beschamend slecht met 'Ready 2 Go' en 'Hey Now'. Dit gaat weer de goeie kant op. Het mist de sprankeling van de eerste twee genoemde tracks maar het heeft wel een leuke sound meegekregen. De vocals klinken lekker op deze song en met name de break met de piano luistert lekker weg. Leuk voor op een feestje!
Cijfer: 6,5
#38. Seinabo Sey - Younger [Kygo Mix]
Kygo heb ik toch veel beluisterd het afgelopen jaar, met hier en daar leuke remixen. De doorbraak zat er ongetwijfeld aan te komen en vaak wordt daar weer een oude track bij opgetrommeld. Nu hoeft de track van mij niet meer zo, meer ook omdat ik de sound eigenlijk een beetje zat begin te raken na twee matige solo-singles, die ik de komende tijd zal gaan bespreken. In de basis is Younger best een leuke remix. Ook in het geval van DJ Snake, is deze remix een stap terug van het origineel maar past de Kygo sound in dit geval ook perfect bij de song en de stem van Seinabo wat toch een vrij leuke remix oplevert. Het huppelt lekker voort maar toch weet deze remix niet echt aan te kleven.
#32. DJ Snake & AlunaGeorge - You Know You Like It
Het origineel stamt toch alweer uit 2012, wat ik een zeer fijne single vond, eveneens als het gehele album van het duo AlunaGeorge. Ik vraag me af wat de motivatie was van DJ Snake om prompt deze single te remixen en als single uit te brengen. Ondanks dat de song hier een trap bewerking krijgt vind ik de song poppy-er eruit komen en dus ook iets minder dan het origineel. Maar de remix zelf is eigenlijk prima. De DJ Snake sound past prima bij het zoete stemmetje van de lead-zangeres en de song verveelt nog altijd niet.
#36. Pitbull feat. Ne-Yo - Time of Our Lives
Vrij onopvallende plaat van Pitbull. Kan deze gast het eigenlijk ooit nog alleen? Ne-Yo heeft sinds 'Beautiful Monster' uit 2010 al niets meer interessants laten horen en dat doet hij hier ook niet. Zonde, de beste man heeft best wel talent maar verlaagt zich nu wel tot wel heel erg simpele pop-deuntjes. De productie is hier vrij simpel en wegwerpbaar en Pitbull zelf is weer bezig op de automatische piloot. Niet vervelend maar ook nergens bijzonder.
#38. Lost Frequencies - Are You with Me
De sound van deze plaat kan ik best waarderen. Een hele subtiele beat mas bass-loop en een gitaartje eroverheen. Het is alleen jammer dat de vreselijke vocalen van deze track elke fun uit het nummer weten te persen. Niet alleen kan ik moeilijk door de "verantwoorde singer-songwriter" stem heenkomen maar ook de zanglijn is erg vervelend. Jammer, dit had wel wat leuks kunnen zijn.
Cijfer: 4,0
Week 8:
De instrumentatie blijft hier heel subtiel en werkt eens niet naar een grote climax toe naar het einde wat best wel weer eens lekker is. Maar het is daarnaast ook wel vrij gewoontjes en zie ik niet in wat deze band nou echt toevoegt aan het muzieklandschap. Het luistert lekker weg op de achtergrond maar het meenemen in de rotatie neem ik niet. Daar is het toch te anoniem voor.
Cijfer: 5,0
Het debuutalbum van deze getalenteerde zanger heb ik flink wat afgespeeld afgelopen zomer, en dat begin ik nu wel te merken. Ik begin een beetje Sam Smith moe te raken, op dezelfde manier als ik dat in 2012 was met Adele. Uitstekende pop-muziek maar niet al te lang houdbaar. Toch vind ik dit in de kern een goede song met een erg sterk refrein. Smith zingt het natuurlijk ook gewoon prima. Niet de beste song van het album maar wel een goede song. Een klein beetje aftrek voor de toch beperkte houdbaarheid maar dat ligt ook deels aan mezelf dus ik zal het hem niet al te kwalijk nemen.
Week 9:
Vrij leuke "found-footage" video heeft deze single meegekregen. Niet de sterkste song van het album en een tegenvaller na het heerlijke 'Love Me Harder', maar verder toch ook weer een prima aanlevering van Grande aan de Top 40. Fijn dat ze voor deze song niet het bekende "ik zet er een dance-beatje onder" begeleiding heeft gekozen maar er een vrij aparte drum-beat onder heeft geplaatst. Geeft de song toch nog wat eigens mee.
Cijfer: 6,0
#36. Bakermat - Teach Me
Toch een vrij saaie single dit van Bakermat. Nu waren zijn vorige songs nu ook niet de meest opvallende maar de tropische sound die die singles meekregen gaven de songs wat extra flair. Nu Bakermat het ietwat op een andere tour gooit, door een soort "soul sound" erin te verwerken valt de kale productie toch best op. De viooltjes kunnen het niet redden en de vocals vind ik iets te veel slepen om er echt wat lekkers van te maken. Doe mij het trompetje maar weer!
Week 10:
Martin Solveig is een dance-producer die vaak hit or miss is bij mij. Soms vrij lekker met 'Rocking Music' en 'Hello', soms beschamend slecht met 'Ready 2 Go' en 'Hey Now'. Dit gaat weer de goeie kant op. Het mist de sprankeling van de eerste twee genoemde tracks maar het heeft wel een leuke sound meegekregen. De vocals klinken lekker op deze song en met name de break met de piano luistert lekker weg. Leuk voor op een feestje!
Kygo heb ik toch veel beluisterd het afgelopen jaar, met hier en daar leuke remixen. De doorbraak zat er ongetwijfeld aan te komen en vaak wordt daar weer een oude track bij opgetrommeld. Nu hoeft de track van mij niet meer zo, meer ook omdat ik de sound eigenlijk een beetje zat begin te raken na twee matige solo-singles, die ik de komende tijd zal gaan bespreken. In de basis is Younger best een leuke remix. Ook in het geval van DJ Snake, is deze remix een stap terug van het origineel maar past de Kygo sound in dit geval ook perfect bij de song en de stem van Seinabo wat toch een vrij leuke remix oplevert. Het huppelt lekker voort maar toch weet deze remix niet echt aan te kleven.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 20:33 uur
In een goede pop song schrijven. Dit deed hij toch enkele keren voor andere artiesten en een song als Miss Independent is ook gewoon prima toch?
0
geplaatst: 23 juni 2015, 20:38 uur
Ach, hij heeft wel wat aardige liedjes geschreven. Om hem dan meteen een talent te noemen, gaat me wat ver. 

0
geplaatst: 23 juni 2015, 21:15 uur
OMI - Cheerleader [Felix Jaehn Mix] (week 3) verhoog ik naar 7,5.
Jason Derülo - Want to Want Me (week 13) krijgt een 7.
Week 24:
#31. Anouk - New Day
Anouk is al een hele tijd niet uit de top-40 weg te denken. Een lichtvoetig en radiovriendelijk nummer, vlot en aanstekelijk maar ook wat gewoontjes.
#34. Lil' Kleine feat. Ronnie Flex - Drank & Drugs
Artistiek stelt dat niet veel voor, het is wel erg simpel maar het is best grappig en vermakelijk, ook voer voor de radio.
Cijfer: 5,5
#37. Ali B & Ruben Annink - Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn
Misschien goed bedoeld maar het is erg stuntelig met slechte raps en overdreven sentimentele tekst, het komt geen moment geloofwaardig over.
Cijfer: 2,5
#39. Nicky Jam feat. Enrique Iglesias - El Perdón
Een zomers bedoeld nummer maar veel zomer roept dat nummer niet op, het komt mij te gemaakt en plichtmatig over.
Jason Derülo - Want to Want Me (week 13) krijgt een 7.
Week 24:
#31. Anouk - New Day
Anouk is al een hele tijd niet uit de top-40 weg te denken. Een lichtvoetig en radiovriendelijk nummer, vlot en aanstekelijk maar ook wat gewoontjes.
Artistiek stelt dat niet veel voor, het is wel erg simpel maar het is best grappig en vermakelijk, ook voer voor de radio.
Cijfer: 5,5
Misschien goed bedoeld maar het is erg stuntelig met slechte raps en overdreven sentimentele tekst, het komt geen moment geloofwaardig over.
Een zomers bedoeld nummer maar veel zomer roept dat nummer niet op, het komt mij te gemaakt en plichtmatig over.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 21:22 uur
Nouja, geloofwaardig is het natuurlijk wel. Dit meent Ali B als vader wel echt. Maar blijkbaar zijn de tranen op de nationale tv daar nog niet genoeg voor om dat duidelijk te maken.

0
geplaatst: 23 juni 2015, 21:26 uur
Week 25:
#34. Pitbull feat. Chris Brown - Fun
De titel slaat wellicht op de leuke clip want veel fun heeft de muziek niet te bieden. Te monotoon en vrij banaal en het gaat snel vervelen.
Cijfer: 3,5
#39. Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth It
Dit nog een stuk zwakker en banaler. Ik het gevoel dit al eerder gehoord te hebben (met name dat trompetje) en dit gaat het ene oor in en het andere uit.
De titel slaat wellicht op de leuke clip want veel fun heeft de muziek niet te bieden. Te monotoon en vrij banaal en het gaat snel vervelen.
Cijfer: 3,5
Dit nog een stuk zwakker en banaler. Ik het gevoel dit al eerder gehoord te hebben (met name dat trompetje) en dit gaat het ene oor in en het andere uit.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 22:48 uur
Even inhalen.
Week 8:
Best een aardig singersongwriter-nummer. Goede stem, piano is mooi. Alle ingrediënten voor een Sky Radio-hit zijn aanwezig, maar de valkuil van goedkoop sentiment wordt netjes vermeden.
Dit is me dan weer veel te braaf en anoniem: heb wel beter gehoord van Sam en dat vond ik al niet heel goed.
Cijfer: 4
Week 9:
Prima dance-pop eigenlijk wel. Geschreven door David Guetta zie ik. Wat me hier wel aan bevalt is dat niet alle registers worden opengetrokken, maar dat het binnen de grenzen van het genre nog enigszins ingetogen blijft. Kan ik prima aanhoren.
Cijfer: 6
#36. Bakermat - Teach Me
Vandaag heb ik destijds veel gedraaid, maar deze ging me snel vervelen. Wel leuk op zich die gospelvocalen, maar muziek is het verder zo plat als een dubbeltje.
Cijfer: 5
Week 10:
Vond ik even leuk, maar de houdbaarheid bleek (niet verrassend) niet zo groot. Lekker makkelijk in het gehoor liggend houseplaatje met een goede beat, net weer even wat anders dan Garrix/Van Buuren/etc.
Die Kygo-remix van vorig jaar vond ik een stuk leuker. Dit is wel heel erg niets-aan-de-hand-muziek.
Week 11:
#27. Taylor Swift - Style
Deze pakt me toch minder dan Blank Space (en laat staan Shake It Off). Style heeft ze zeker, wellicht komt het nog eens.
#34. Dotan - Hungry
Logisch vervolg op Home en Fall. Ik denk dat ik deze leuker vind dan Home en minder dan Fall. Maar het loopt elkaar niet veel en echt warm loop ik er ook weer niet voor. Toch is het niet onaardig, dit nummer blijft toch wel makkelijk in je hoofd zitten.
Week 8:
Best een aardig singersongwriter-nummer. Goede stem, piano is mooi. Alle ingrediënten voor een Sky Radio-hit zijn aanwezig, maar de valkuil van goedkoop sentiment wordt netjes vermeden.
Dit is me dan weer veel te braaf en anoniem: heb wel beter gehoord van Sam en dat vond ik al niet heel goed.
Week 9:
Prima dance-pop eigenlijk wel. Geschreven door David Guetta zie ik. Wat me hier wel aan bevalt is dat niet alle registers worden opengetrokken, maar dat het binnen de grenzen van het genre nog enigszins ingetogen blijft. Kan ik prima aanhoren.
#36. Bakermat - Teach Me
Vandaag heb ik destijds veel gedraaid, maar deze ging me snel vervelen. Wel leuk op zich die gospelvocalen, maar muziek is het verder zo plat als een dubbeltje.
Week 10:
Vond ik even leuk, maar de houdbaarheid bleek (niet verrassend) niet zo groot. Lekker makkelijk in het gehoor liggend houseplaatje met een goede beat, net weer even wat anders dan Garrix/Van Buuren/etc.
Die Kygo-remix van vorig jaar vond ik een stuk leuker. Dit is wel heel erg niets-aan-de-hand-muziek.
Week 11:
#27. Taylor Swift - Style
Deze pakt me toch minder dan Blank Space (en laat staan Shake It Off). Style heeft ze zeker, wellicht komt het nog eens.
#34. Dotan - Hungry
Logisch vervolg op Home en Fall. Ik denk dat ik deze leuker vind dan Home en minder dan Fall. Maar het loopt elkaar niet veel en echt warm loop ik er ook weer niet voor. Toch is het niet onaardig, dit nummer blijft toch wel makkelijk in je hoofd zitten.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 09:24 uur
Week 26:
#32. The Weeknd - Can't Feel My Face
#36. Ed Sheeran - Photograph
#38. Taylor Swift feat. Kendrick Lamar - Bad Blood
En daarbij is de eerste Top 40 hit van Kendrick Lamar geboren.
En daarbij is de eerste Top 40 hit van Kendrick Lamar geboren.

0
geplaatst: 28 juni 2015, 20:04 uur
Halfjaaroverzicht 2015 Top 40
1 1 24 Cheerleader Omi 832,00
2 3 26 Firestone Kygo feat. Conrad 781,00
3 3 21 King Years + Years 684,00
4 1 23 Runaway (u & i). Galantis 663,00
5 2 21 Fourfiveseconds Rihanna, Kanye West & Paul Mccartney 651,00
6 4 23 Uptown funk Mark Ronson feat. Bruno Mars 639,00
7 4 20 Are you with me Lost Frequencies 623,00
8 2 22 Love me like you do Ellie Goulding 608,00
9 2 19 Take me to church Hozier 569,00
10 1 15 Lean on Major Lazer feat. Mo 565,00
11 1 21 Thinking out loud Ed Sheeran 562,00
12 7 23 War Kensington 533,00
13 1 12 Parijs Kenny B 465,00
14 8 18 Like I can Sam Smith 444,00
15 9 17 Intoxicated Martin Solveig & Gta 431,00
16 3 13 Stole the show Kygo feat. Parson James 411,00
17 3 14 Dangerous David Guetta feat. Sam Martin 406,00
18 7 15 Outside Calvin Harris feat. Ellie Goulding 399,00
19 5 15 Nothing really matters Mr. Probz 396,00
20 3 11 See you again Wiz Kalifa Feat.Charlie Puth 392,00
1 1 24 Cheerleader Omi 832,00
2 3 26 Firestone Kygo feat. Conrad 781,00
3 3 21 King Years + Years 684,00
4 1 23 Runaway (u & i). Galantis 663,00
5 2 21 Fourfiveseconds Rihanna, Kanye West & Paul Mccartney 651,00
6 4 23 Uptown funk Mark Ronson feat. Bruno Mars 639,00
7 4 20 Are you with me Lost Frequencies 623,00
8 2 22 Love me like you do Ellie Goulding 608,00
9 2 19 Take me to church Hozier 569,00
10 1 15 Lean on Major Lazer feat. Mo 565,00
11 1 21 Thinking out loud Ed Sheeran 562,00
12 7 23 War Kensington 533,00
13 1 12 Parijs Kenny B 465,00
14 8 18 Like I can Sam Smith 444,00
15 9 17 Intoxicated Martin Solveig & Gta 431,00
16 3 13 Stole the show Kygo feat. Parson James 411,00
17 3 14 Dangerous David Guetta feat. Sam Martin 406,00
18 7 15 Outside Calvin Harris feat. Ellie Goulding 399,00
19 5 15 Nothing really matters Mr. Probz 396,00
20 3 11 See you again Wiz Kalifa Feat.Charlie Puth 392,00
0
geplaatst: 28 juni 2015, 22:08 uur
Week 24:
#31. Anouk - New Day
De singles van Anouk worden steeds gemakzuchtiger, dit klinkt ook vrij identiteitsloos en haar Engels klinkt hier ook behoorlijk matig
Cijfer: 3
De raps vergeet ik meteen maar de 90's clubmix begeleiding is eigenlijk prima. Maar de stupide lyrics maken het toch:
Ali B is leuk zolang je niet naar zijn muziek hoeft te luisteren, deze drakerige huilplaat zal vast enorm aanslaan bij fans van de Zingende Coltrui, Libelle lezeressen en het GTST publiek maar ik kan hier niet meer dan een
Cijfer: 1 voor geven
Week 24 is wel bagger, hier onze gladjakker uit Spanje die de onbekende Nicky Jam aan een hit helpt. Inwisselbare zomerpulp
#31. Anouk - New Day
De singles van Anouk worden steeds gemakzuchtiger, dit klinkt ook vrij identiteitsloos en haar Engels klinkt hier ook behoorlijk matig
De raps vergeet ik meteen maar de 90's clubmix begeleiding is eigenlijk prima. Maar de stupide lyrics maken het toch:
Ali B is leuk zolang je niet naar zijn muziek hoeft te luisteren, deze drakerige huilplaat zal vast enorm aanslaan bij fans van de Zingende Coltrui, Libelle lezeressen en het GTST publiek maar ik kan hier niet meer dan een
Cijfer: 1 voor geven
Week 24 is wel bagger, hier onze gladjakker uit Spanje die de onbekende Nicky Jam aan een hit helpt. Inwisselbare zomerpulp
0
geplaatst: 28 juni 2015, 22:13 uur
en 2 aanpassingen
Calvin Harris ft. Haim-Pray to God van 7 naar 8
David Guetta ft. Nicky Minaj-Hey mama van 5.5 naar 6.5
Calvin Harris ft. Haim-Pray to God van 7 naar 8
David Guetta ft. Nicky Minaj-Hey mama van 5.5 naar 6.5
0
geplaatst: 29 juni 2015, 12:45 uur
pureshores schreef:
Week 24:
#31. Anouk - New Day
Week 24:
#31. Anouk - New Day
Grappig, ik vind haar muziek juist steeds minder gemakzuchtig en steeds beter. Het zou pas gemakzuchtig zijn als ze weer een stevig rockplaatje maakt, wat toch wel aanslaat bij veel mensen. De laatste tijd brengt ze juist steeds singles uit die niet typisch Anouk klinken, en ook minder aanslaan. Zou niet weten wat daar gemakzuchtig aan is.
0
geplaatst: 29 juni 2015, 20:27 uur
Week 26:
Typisch een nummer iedereen wel best aardig vindt maar niet lang zal bijblijven. Behoorlijk gemaakte maar erg veilige en weinig bijzondere radiopop.
Singer-songwriterspop dat op het eerste gehoor lusteloos voort te lijkt te kabbelen maar tco een zeker spanning inhoudt . De mooie tekst (en clip) doet mij een hoog cijfer geven.
De gewelddadige clip blijft hier het meeste bij. Verder vind ik het nummer op zich goed in elkaar gestoken waarbij het refrein blijft hangen maar aan de andere kant kan het mij ook irriteren als ik het te vaak hoor.
Typisch een nummer iedereen wel best aardig vindt maar niet lang zal bijblijven. Behoorlijk gemaakte maar erg veilige en weinig bijzondere radiopop.
Singer-songwriterspop dat op het eerste gehoor lusteloos voort te lijkt te kabbelen maar tco een zeker spanning inhoudt . De mooie tekst (en clip) doet mij een hoog cijfer geven.
De gewelddadige clip blijft hier het meeste bij. Verder vind ik het nummer op zich goed in elkaar gestoken waarbij het refrein blijft hangen maar aan de andere kant kan het mij ook irriteren als ik het te vaak hoor.
0
geplaatst: 29 juni 2015, 20:42 uur
Top-15 na eerste halfjaar:
1. Paolo Nutini - Iron Sky
2. Christine and the Queens - Christine
3. Dotan - Hungry
4. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
5. OMI - Cheerleader [Felix Jaehn Mix]
6. Ed Sheeran - Photograph
7. James Bay - Hold Back the River
8. Vance Joy - Riptide
9. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
10. James Bay - Let It Go
11. Jason Derülo - Want to Want Me
12. Taylor Swift - Blank Space
13. Sam Smith - Like I Can
14. Bakermat - Teach Me
15. Madcon feat. Ray Dalton - Don't Worry
Flop-10:
1. Martin Garrix - Forbidden Voices
2. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
3. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
4. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
5. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
6. Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth It
7. Zedd feat. Selena Gomez - I Want You to Know
8. Ali B & Ruben Annink - Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn
9. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
10. Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Gemiddelde: 4,92
1. Paolo Nutini - Iron Sky
2. Christine and the Queens - Christine
3. Dotan - Hungry
4. The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow
5. OMI - Cheerleader [Felix Jaehn Mix]
6. Ed Sheeran - Photograph
7. James Bay - Hold Back the River
8. Vance Joy - Riptide
9. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
10. James Bay - Let It Go
11. Jason Derülo - Want to Want Me
12. Taylor Swift - Blank Space
13. Sam Smith - Like I Can
14. Bakermat - Teach Me
15. Madcon feat. Ray Dalton - Don't Worry
Flop-10:
1. Martin Garrix - Forbidden Voices
2. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
3. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
4. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
5. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
6. Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth It
7. Zedd feat. Selena Gomez - I Want You to Know
8. Ali B & Ruben Annink - Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn
9. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
10. Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Gemiddelde: 4,92
0
geplaatst: 29 juni 2015, 23:37 uur
Week 26:
#32 The Weeknd - Can't Feel My Face
Ik vind deze plaat toch echt wel meer dan aardig. Lekker catchy nummertje dat me een beetje aan de betere nummers van Michael Jackson doet denken.
#36 Ed Sheeran - Photograph
Wederom een nieuwe Ed Sheeran, al lijkt dit niet een hele dikke hit te worden, gezien de moeizame aanloop, al zegt dat tegenwoordig niks meer. Wat ik knap vind aan de nummers van Ed Sheeran, is dat het niet te klef of te sentimenteel wordt. Dat is ook bij dit nummer het geval. Er staat nog geen album van hem bij mij in de kast, maar het is het overwegen waard.
#38 Taylor Swift feat. Kendrick Lamar - Bad Blood
Leuke plaat en een goede combinatie. Nooit gedacht dat ik Taylor Swift nog leuk zou gaan vinden, maar dit is gewoon een prima single met vooral een lekker in het gehoor liggend refrein.
#32 The Weeknd - Can't Feel My Face
Ik vind deze plaat toch echt wel meer dan aardig. Lekker catchy nummertje dat me een beetje aan de betere nummers van Michael Jackson doet denken.
#36 Ed Sheeran - Photograph
Wederom een nieuwe Ed Sheeran, al lijkt dit niet een hele dikke hit te worden, gezien de moeizame aanloop, al zegt dat tegenwoordig niks meer. Wat ik knap vind aan de nummers van Ed Sheeran, is dat het niet te klef of te sentimenteel wordt. Dat is ook bij dit nummer het geval. Er staat nog geen album van hem bij mij in de kast, maar het is het overwegen waard.
#38 Taylor Swift feat. Kendrick Lamar - Bad Blood
Leuke plaat en een goede combinatie. Nooit gedacht dat ik Taylor Swift nog leuk zou gaan vinden, maar dit is gewoon een prima single met vooral een lekker in het gehoor liggend refrein.
0
geplaatst: 29 juni 2015, 23:51 uur
Nog wat aanpassingen:
Years & Years – King van 7,5 naar 8,0
Seinabo Sey - Younger [Kygo Mix] van 6,5 naar 7,5
The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow van 7,0 naar 7,5
Rihanna and Kanye West and Paul McCartney – Fourfiveseconds van 7,0 naar 7,5
Adam Lambert - Ghost Town van 6,0 naar 7,0
Top 10 2015 (eerste helft):
1 Paolo Nutini - Iron Sky
2 Feder feat. Lyse - Goodbye
3 Christine and the Queens - Christine
4 Major Lazer & DJ Snake, feat. MØ - Lean On
5 DJ Snake vs. AlunaGeorge - You Know You Like It
6 Years & Years - King
7 Vance Joy - Riptide
8 James Bay - Hold Back the River
9 Dotan - Hungry
10 Mumford and Sons - Believe
Years & Years – King van 7,5 naar 8,0
Seinabo Sey - Younger [Kygo Mix] van 6,5 naar 7,5
The Common Linnets - We Don't Make the Wind Blow van 7,0 naar 7,5
Rihanna and Kanye West and Paul McCartney – Fourfiveseconds van 7,0 naar 7,5
Adam Lambert - Ghost Town van 6,0 naar 7,0
Top 10 2015 (eerste helft):
1 Paolo Nutini - Iron Sky
2 Feder feat. Lyse - Goodbye
3 Christine and the Queens - Christine
4 Major Lazer & DJ Snake, feat. MØ - Lean On
5 DJ Snake vs. AlunaGeorge - You Know You Like It
6 Years & Years - King
7 Vance Joy - Riptide
8 James Bay - Hold Back the River
9 Dotan - Hungry
10 Mumford and Sons - Believe
0
geplaatst: 1 juli 2015, 09:14 uur
Arrie schreef:
Grappig, ik vind haar muziek juist steeds minder gemakzuchtig en steeds beter. Het zou pas gemakzuchtig zijn als ze weer een stevig rockplaatje maakt, wat toch wel aanslaat bij veel mensen. De laatste tijd brengt ze juist steeds singles uit die niet typisch Anouk klinken, en ook minder aanslaan. Zou niet weten wat daar gemakzuchtig aan is.
(quote)
Hmmm ik weet niet of het top 40 publiek een stevige rockplaat aankan en als zij dat doet zeggen de critici weer dat het neprock is
Met gemakzuchtig bedoelde ik meer dat haar singles erg onopvallend zijn in de massa
0
geplaatst: 3 juli 2015, 12:55 uur
Week 27:
#31 John Newman - Come & Get It
#38 Maroon 5 - This Summer's Gonna Hurt Like a Motherf****r
#31 John Newman - Come & Get It
#38 Maroon 5 - This Summer's Gonna Hurt Like a Motherf****r
0
geplaatst: 3 juli 2015, 12:56 uur
De titel van Maroon 5 is de laatste dagen in ieder geval wel uitgekomen. 

0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:06 uur
Hoop dat Disclosure het nog gaat halen. Airplay van 3FM en Slam en bungelt rond de 60-70 op Spotify. Voor songs als die van The Common Linnets werkte zulke resultaten net positief.
Leuke plaat van John Newman trouwens
Leuke plaat van John Newman trouwens

0
geplaatst: 3 juli 2015, 15:51 uur
Disclosure mag er van mij ook wel in. Verder weinig soeps in de Tipparade. Die cover van BZN's Just an Illusion is werkelijk een drama. Hopelijk redt die het niet.
0
geplaatst: 8 juli 2015, 10:15 uur
Week 19:
#29. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
Ik vind hem eigenlijk verrassend meevallen. Best lekker.
Cijfer: 7.5
#32. Kensington - Riddles
Deze vind ik net wat minder. Wel leuk om op de radio te horen. Als ik er wat meer aandachtig naar luister lijkt het echt alléén maar om het refrein te draaien. Couplet heel voorzichtig. Nee.
#36. Robin Schulz feat. Ilsey - Headlights
Robin Schulz, denk ik meteen aan Prayer in C. Die vond ik fantastisch. Deze vind ik helaas wel echt een heel stuk minder. Nog wel aardig, maar had meer verwacht.
Cijfer: 6.5
Week 20:
#28. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Heel chill dit. Lekker, bekende stijl inmiddels, maar goed uitgevoerd.
Cijfer: 8.5
#36. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Zag Arrie Major Lazer al noemen. Inderdaad. Maar dat vind ik wel lekker.
#29. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
Ik vind hem eigenlijk verrassend meevallen. Best lekker.
#32. Kensington - Riddles
Deze vind ik net wat minder. Wel leuk om op de radio te horen. Als ik er wat meer aandachtig naar luister lijkt het echt alléén maar om het refrein te draaien. Couplet heel voorzichtig. Nee.
#36. Robin Schulz feat. Ilsey - Headlights
Robin Schulz, denk ik meteen aan Prayer in C. Die vond ik fantastisch. Deze vind ik helaas wel echt een heel stuk minder. Nog wel aardig, maar had meer verwacht.
Cijfer: 6.5
Week 20:
#28. Listenbee feat. Naz Tokio - Save Me
Heel chill dit. Lekker, bekende stijl inmiddels, maar goed uitgevoerd.

Cijfer: 8.5
#36. Eva Simons feat. Konshens - Policeman
Zag Arrie Major Lazer al noemen. Inderdaad. Maar dat vind ik wel lekker.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 23:27 uur
Week 25:
Pitbull heeft wat gas teruggenomen: minder singles tot nu toe en op dit nummer gaat het meer de 80's rnb kant op, nu met Chris Brown die volgens mij op 52 nummers meedoet momenteel. Deze poppy zomerse plaat zit weer op de goede kant van de Pitbull weegschaal, al gaat het natuurlijk om het catchy synthje en Brown's bijdrage
Cijfer: 7
Meidengroepje met inspiratie gehaald bij Ariane en Iggy, klinkt een beetje als 90's rnb damesgroepen maar dan met een snufje meer sletterigheid erbij. Maar het is nog steeds goed dat rnb weer een beetje herpakt en de dance achterlaat
Cijfer: 5.5
Pitbull heeft wat gas teruggenomen: minder singles tot nu toe en op dit nummer gaat het meer de 80's rnb kant op, nu met Chris Brown die volgens mij op 52 nummers meedoet momenteel. Deze poppy zomerse plaat zit weer op de goede kant van de Pitbull weegschaal, al gaat het natuurlijk om het catchy synthje en Brown's bijdrage
Cijfer: 7
Meidengroepje met inspiratie gehaald bij Ariane en Iggy, klinkt een beetje als 90's rnb damesgroepen maar dan met een snufje meer sletterigheid erbij. Maar het is nog steeds goed dat rnb weer een beetje herpakt en de dance achterlaat
Cijfer: 5.5
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:08 uur
Week 28:
#31 Afrojack (ft. Mike Taylor) - Summerthing
#38 Disclosure (ft. Gregory Porter) - Holding On
De eerste top 40-hit van zowel Disclosure als Gregory Porter.
Beiden hebben wel veel betere dingen naar mijn mening, maar ach.
#31 Afrojack (ft. Mike Taylor) - Summerthing
#38 Disclosure (ft. Gregory Porter) - Holding On
De eerste top 40-hit van zowel Disclosure als Gregory Porter.

Beiden hebben wel veel betere dingen naar mijn mening, maar ach.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 11:33 uur
Maakt mij geen hol uit. Disclosure in de Top 40 kan nooit kwaad. Binnenkort hun tweede Top 40 hit? Daar hun nieuwe single bevestigd is weer met Sam Smith te zijn. 

0
geplaatst: 10 juli 2015, 12:02 uur
Het maakt mij wel uit, ik vind het jammer dat de nieuwe Disclosure-single niet zo sterk is als hun oude werk, en meer een herhalingsoefening. Ik wil weer zo geraakt worden door You and Me. Dat was een dikke nummer 1-hit in mijn eigen hitlijst, deze haalt m'n top 40 niet eens.
Maar verder is het natuurlijk zeker fijn om zulke artiesten in de top 40 te hebben, want het zit wel ruim boven het gemiddelde top 40-niveau.
Maar verder is het natuurlijk zeker fijn om zulke artiesten in de top 40 te hebben, want het zit wel ruim boven het gemiddelde top 40-niveau.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 12:20 uur
Week 29:
#25. Pharrell Williams - Freedom
#37. Lost Frequencies feat. Janieck Devy - Reality
#25. Pharrell Williams - Freedom
#37. Lost Frequencies feat. Janieck Devy - Reality
0
geplaatst: 17 juli 2015, 12:53 uur
En we hebben een nieuwe nummer 1: Felix Jaehn.
Enrique op 2. Leuk dat hij nog steeds hits kan scoren. Verrassend dat dit Spaanstalige hits zijn. Gelukkig wel met swingende nummers in plaats van platte nummers als 'Tonight I'm Fucking You' of 'I'm a Freak'. Misschien dat hij de hint nu zelf ook snapt.
Enrique op 2. Leuk dat hij nog steeds hits kan scoren. Verrassend dat dit Spaanstalige hits zijn. Gelukkig wel met swingende nummers in plaats van platte nummers als 'Tonight I'm Fucking You' of 'I'm a Freak'. Misschien dat hij de hint nu zelf ook snapt.
* denotes required fields.