Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2015, 09:21 uur
0
geplaatst: 12 juni 2015, 09:36 uur
Wellicht mag ik dat niet zeggen, omdat het zo emotioneel is enzo, maar ik vind Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn vrij beroerd. Wellicht omdat ik de laatste tijd sowieso veel nederhop draai, maar die tekst vind ik gewoon écht niet goed, en loopt bovendien voor geen meter.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 09:37 uur
Ik dacht trouwens even: hé, een nieuwe nummer 1! Maar Lean On is gewoon weer teruggestegen...
0
geplaatst: 12 juni 2015, 09:39 uur
Arrie schreef:
Wellicht mag ik dat niet zeggen, omdat het zo emotioneel is enzo, maar ik vind Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn vrij beroerd. Wellicht omdat ik de laatste tijd sowieso veel nederhop draai, maar die tekst vind ik gewoon écht niet goed, en loopt bovendien voor geen meter.
Vind ik ook hoor. De bedoelingen mogen dan best goed zijn, ik kan mezelf niet over het Sinterklaasrijmboek gehalte van de rap heenzetten.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 09:44 uur
Arrie schreef:
Helemaal mee eens, die raps lopen inderdaad voor geen meter. Refreintje vind ik dan nog wel weer aardig.Wellicht mag ik dat niet zeggen, omdat het zo emotioneel is enzo, maar ik vind Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn vrij beroerd. Wellicht omdat ik de laatste tijd sowieso veel nederhop draai, maar die tekst vind ik gewoon écht niet goed, en loopt bovendien voor geen meter.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 13:55 uur
Arrie schreef:
Ik dacht trouwens even: hé, een nieuwe nummer 1! Maar Lean On is gewoon weer teruggestegen...
Liever Major Lazer op #1 dan Kenny B (of Felix Jaehn).

0
geplaatst: 12 juni 2015, 15:22 uur
Weet iemand hoe vaak het eerder is gebeurd dat een voormalig nummer 1 weer terugstijgt naar de nummer 1 positie (in dezelfde chartrun)? Ik kan nu geen voorbeelden verzinnen.
Ik weet niet of ik het al eerder heb gezegd maar ik vind deze van Major Lazer lang niet zo leuk als 'Get Free', 'Jah No Partial' of 'Watch Out for This'. 'Lean On' vind ik een beetje op safe spelen. En die van Felix Jaehn is inderdaad niet om aan te horen.
Ik weet niet of ik het al eerder heb gezegd maar ik vind deze van Major Lazer lang niet zo leuk als 'Get Free', 'Jah No Partial' of 'Watch Out for This'. 'Lean On' vind ik een beetje op safe spelen. En die van Felix Jaehn is inderdaad niet om aan te horen.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 15:35 uur
NewYorkCityLight schreef:
Weet iemand hoe vaak het eerder is gebeurd dat een voormalig nummer 1 weer terugstijgt naar de nummer 1 positie (in dezelfde chartrun)? Ik kan nu geen voorbeelden verzinnen.
Geen idee hoe vaak, maar ik weet wel een voorbeeld: Que Si, Que No van Jody Bernal. Heb net eens gekeken hoe dat precies ging.
Jody Bernal steeg in zij tweede week meteen door naar de eerste plaats. Daar bleef ie vijf weken staan, tot ie daar weg werd gestoten door Krezip met I Would Stay. Daarna kwamen Melanie C met I Turn to You en Whitney Houston met Could I Have This Kiss Forever op 1, terwijl Jody al die tijd gewoon op twee bleef staan (in totaal acht weken), om uiteindelijk weer doodleuk terug naar één te stijgen voor twee weekjes.
Een bijzondere chartun, kan je wel stellen.

0
geplaatst: 12 juni 2015, 17:15 uur
Arrie schreef:
Geen idee hoe vaak, maar ik weet wel een voorbeeld: Que Si, Que No van Jody Bernal. Heb net eens gekeken hoe dat precies ging.
Jody Bernal steeg in zij tweede week meteen door naar de eerste plaats. Daar bleef ie vijf weken staan, tot ie daar weg werd gestoten door Krezip met I Would Stay. Daarna kwamen Melanie C met I Turn to You en Whitney Houston met Could I Have This Kiss Forever op 1, terwijl Jody al die tijd gewoon op twee bleef staan (in totaal acht weken), om uiteindelijk weer doodleuk terug naar één te stijgen voor twee weekjes.
(quote)
Leuk zijn dat soort voorbeelden altijd.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 18:54 uur
Volgens de top 40-website is het de dertiende keer:
'Het is voor de dertiende keer in de meer dan 50-jarige geschiedenis van de Top 40, dat een track terug op de eerste plek komt. De laatste keer dat dit gebeurde, was het Happy van Pharrell die weer op nummer 1 belandde.'
'Het is voor de dertiende keer in de meer dan 50-jarige geschiedenis van de Top 40, dat een track terug op de eerste plek komt. De laatste keer dat dit gebeurde, was het Happy van Pharrell die weer op nummer 1 belandde.'
0
geplaatst: 12 juni 2015, 19:34 uur
Jammer dat er vervolgens geen lijstje met overzicht wordt gegeven. Maar in ieder geval antwoord op m'n vraag
. Bedankt.
. Bedankt.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 21:33 uur
Dat nummer van Whitney Houston zegt me helemaal niks trouwens en Jody Bernal, tja. Van Major Lazer gaan we nog veel horen denk ik. Z'n volgende album ligt al weer klaar en komt dit jaar nog uit.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 21:49 uur
Sundance schreef:
Dat nummer van Whitney Houston zegt me helemaal niks trouwens en Jody Bernal, tja. Van Major Lazer gaan we nog veel horen denk ik. Z'n volgende album ligt al weer klaar en komt dit jaar nog uit.
Major Lazer is een groepje o.a. bestaande uit Diplo

Die van Whitney Houston is een samenwerking met Enrique Iglesias, wellicht dat ie je nu iets zegt? Vond dat zelf best een oke plaat, al heb ik sowieso wel een zwak voor een pop plaat met latin invloeden.
0
geplaatst: 12 juni 2015, 21:49 uur
Sundance schreef:
Dat nummer van Whitney Houston zegt me helemaal niks trouwens
Dat nummer van Whitney Houston zegt me helemaal niks trouwens
Duet met Enrique Iglesias, was echt een grote hit hoor. Als zelfs ik dat al uit het hoofd weet

/edit: een hele seconde te laat met reageren zie ik

0
geplaatst: 12 juni 2015, 22:07 uur
Jullie zijn echt snel
; zal dat nummer van Whitney even checken
; zal dat nummer van Whitney even checken
0
geplaatst: 12 juni 2015, 22:11 uur
Ik ken het nummer toch wel, in geen eeuwen meer gehoord. Niet slecht, maar ook niet geheel mijn smaak.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 12:17 uur
Week 22:
#34. Adam Lambert - Ghost Town
Je wordt hier mooi door het intro op het verkeerde been gezet, omdat de ietwat donkere electronische begeleiding opeens om de hoek komt. Lambert heeft een vrij krachtige stem en slaat zich goed door het nummer heen.
Cijfer: 6.5
#38. Måns Zelmerlöw - Heroes
Tja, hier is al heel veel over gezegd in het topic, de Avicii vergelijking begrijp ik, ook Enrique Iglesias dringt zich op en bij mij ook de Zingende Coltrui, omdat de produktie toch te suf klinkt ipv dance achtig (Rood en Dromen zijn bedrog esque drums)
Voor een songfestival nummer valt het dan mee
Cijfer: 4.5
#34. Adam Lambert - Ghost Town
Je wordt hier mooi door het intro op het verkeerde been gezet, omdat de ietwat donkere electronische begeleiding opeens om de hoek komt. Lambert heeft een vrij krachtige stem en slaat zich goed door het nummer heen.
Cijfer: 6.5
#38. Måns Zelmerlöw - Heroes
Tja, hier is al heel veel over gezegd in het topic, de Avicii vergelijking begrijp ik, ook Enrique Iglesias dringt zich op en bij mij ook de Zingende Coltrui, omdat de produktie toch te suf klinkt ipv dance achtig (Rood en Dromen zijn bedrog esque drums)
Voor een songfestival nummer valt het dan mee
Cijfer: 4.5
0
geplaatst: 14 juni 2015, 13:23 uur
NewYorkCityLight schreef:
Somebody that I used to Know van Gotye
0
geplaatst: 14 juni 2015, 13:51 uur
Nouja, dertien keer in de top 40-geschiedenis, echt vaak vind ik dat nou ook weer niet. Maar het lijkt erop dat het 'de laatste tijd' vaker gebeurt dan vroeger.
Jody Bernal
Gotye
Gers Pardoel
Adele
Major Lazer
Zijn er al vijf van de dertien, en allemaal vanaf 2000, en zelfs vier vanaf 2010.
Jody Bernal
Gotye
Gers Pardoel
Adele
Major Lazer
Zijn er al vijf van de dertien, en allemaal vanaf 2000, en zelfs vier vanaf 2010.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 14:04 uur
Arrie schreef:
Nouja, dertien keer in de top 40-geschiedenis, echt vaak vind ik dat nou ook weer niet. Maar het lijkt erop dat het 'de laatste tijd' vaker gebeurt dan vroeger.
Jody Bernal
Gotye
Gers Pardoel
Adele
Major Lazer
Jody Bernal
Gotye
Gers Pardoel
Adele
Major Lazer
Pharrell met Happy

0
geplaatst: 14 juni 2015, 14:18 uur
Even wat research gedaan:
Zelfde chartrun
Guus Meeuwis & Vagant - Het Is Een Nacht... (Levensecht) (terug op 1 na 5 (!) weken Het Busje Komt Zo)
Britney Spears - ...Baby One More Time (terug op 1 na twee weken The Launch van DJ Jean)
Jody Bernal - Que Si, Que No (terug op 1 nadat I Would Stay, I Turn to You én Could I Have This Kiss Forever er stonden)
Marco Borsato & Ali B - Wat Zou Je Doen (terug op 1 na twee weken Zij Gelooft in Mij van André Hazes)
Guus Meewis - Geef Mij Je Angst (terug op 1 na twee weken Something to Say van Kane)
Adele - Rolling in the Deep (terug op 1 na twee weken Born This Way van Lady Gaga; overigens ook leuk, Adele stootte daarna haarzelf van de eerste plaats af met Set Fire to the Rain)
Gotye - Somebody That I Used to Know (terug op 1 na 4 weken Ik Neem Je Mee...)
Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee (...en na twee weken kwam die zelf ook weer terug)
DVBBS & Borgeous - Tsunami (terug op 1 na twee weken Happy...)
Pharrell Williams - Happy (...en na ook nog Hey Brother kwam Happy ook weer terug)
Major Lazer x DJ Snake (ft. MØ) - Lean On (terug op 1 na 7 weken Parijs)
Verschillende chartruns
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale (in 1967 en 1972)
The Rolling Stones - Paint It Black (in 1966 en 1991, dankzij Tour of Duty)
Zelfde chartrun
Guus Meeuwis & Vagant - Het Is Een Nacht... (Levensecht) (terug op 1 na 5 (!) weken Het Busje Komt Zo)
Britney Spears - ...Baby One More Time (terug op 1 na twee weken The Launch van DJ Jean)
Jody Bernal - Que Si, Que No (terug op 1 nadat I Would Stay, I Turn to You én Could I Have This Kiss Forever er stonden)
Marco Borsato & Ali B - Wat Zou Je Doen (terug op 1 na twee weken Zij Gelooft in Mij van André Hazes)
Guus Meewis - Geef Mij Je Angst (terug op 1 na twee weken Something to Say van Kane)
Adele - Rolling in the Deep (terug op 1 na twee weken Born This Way van Lady Gaga; overigens ook leuk, Adele stootte daarna haarzelf van de eerste plaats af met Set Fire to the Rain)
Gotye - Somebody That I Used to Know (terug op 1 na 4 weken Ik Neem Je Mee...)
Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee (...en na twee weken kwam die zelf ook weer terug)
DVBBS & Borgeous - Tsunami (terug op 1 na twee weken Happy...)
Pharrell Williams - Happy (...en na ook nog Hey Brother kwam Happy ook weer terug)
Major Lazer x DJ Snake (ft. MØ) - Lean On (terug op 1 na 7 weken Parijs)
Verschillende chartruns
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale (in 1967 en 1972)
The Rolling Stones - Paint It Black (in 1966 en 1991, dankzij Tour of Duty)
0
geplaatst: 14 juni 2015, 14:23 uur
Ik dacht dat 'Het Busje Komt Zo' veel ouder was 
Allemaal best recente nummers dus.

Allemaal best recente nummers dus.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 14:39 uur
Jep, terug op 1 in dezelfde chartrun gebeurde dus voor het eerst in 1995. Tegenwoordig staan nummers überhaupt langer in de charts en langer op 1, dus dat zal een reden ervoor zijn.
0
geplaatst: 19 juni 2015, 11:20 uur
0
geplaatst: 20 juni 2015, 17:33 uur
Week 24:
#31 Anouk - New Day
Dit klinkt op zich best ok, al is het niet erg spannend . Toen dit voor de eerste keer voorbij kwam had ik niet door dat dit Anouk was. Klinkt een beetje als een liedje van Ilse de Lange. Voldoende, maar niet veel meer dan dat.
Cijfer: 6,5
#34 Lil' Kleine feat. Ronnie Flex - Drank & Drugs
Vooral niet serieus nemen dit nummer. Best grappig, prima voor de radio. Zal niet in mijn eigen afspeellijst belanden. Wellicht volgende week op 1. Waar komt dit succes opeens vandaan?
Cijfer: 5,5
#37 Ali B & Ruben Annink - Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn
Dit is niet om aan te horen. Erg slechte rap, vreselijk sentimenteel refrein. Echt een drama om naar te luisteren. En inderdaad het loopt voor geen meter.
Cijfer: 1,0
#39 Nicky Jam feat. Enrique Iglesias - El Perdón
Elke zomer hebben we wel één of meer van dit soort platen. Wat mij betreft prima, lekker zomers en ik kom alvast in vakantiestemming. Wat mij betreft wat minder dan Bailando, maar desondanks een prima zomerhitje.
#31 Anouk - New Day
Dit klinkt op zich best ok, al is het niet erg spannend . Toen dit voor de eerste keer voorbij kwam had ik niet door dat dit Anouk was. Klinkt een beetje als een liedje van Ilse de Lange. Voldoende, maar niet veel meer dan dat.
#34 Lil' Kleine feat. Ronnie Flex - Drank & Drugs
Vooral niet serieus nemen dit nummer. Best grappig, prima voor de radio. Zal niet in mijn eigen afspeellijst belanden. Wellicht volgende week op 1. Waar komt dit succes opeens vandaan?
#37 Ali B & Ruben Annink - Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn
Dit is niet om aan te horen. Erg slechte rap, vreselijk sentimenteel refrein. Echt een drama om naar te luisteren. En inderdaad het loopt voor geen meter.
Cijfer: 1,0
#39 Nicky Jam feat. Enrique Iglesias - El Perdón
Elke zomer hebben we wel één of meer van dit soort platen. Wat mij betreft prima, lekker zomers en ik kom alvast in vakantiestemming. Wat mij betreft wat minder dan Bailando, maar desondanks een prima zomerhitje.
0
geplaatst: 20 juni 2015, 17:47 uur
Week 25:
#34 Pitbull feat. Chris Brown - Fun
Dit nummer klinkt niet vervelend en gaat er bij mij beter in dan “Time Of Our Lives”. Top40 muziek anno 2015. Houdbaarheid tot het eind van de zomer.
#39 Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth It
Hoewel het niet mijn muziek is, klinkt dit wel lekker en toch wel een stuk beter dan dat nummer van pitbull. Catchy nummer met leuke trompetjes en lekker gezongen.
Cijfer: 7,5
#34 Pitbull feat. Chris Brown - Fun
Dit nummer klinkt niet vervelend en gaat er bij mij beter in dan “Time Of Our Lives”. Top40 muziek anno 2015. Houdbaarheid tot het eind van de zomer.
#39 Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth It
Hoewel het niet mijn muziek is, klinkt dit wel lekker en toch wel een stuk beter dan dat nummer van pitbull. Catchy nummer met leuke trompetjes en lekker gezongen.
0
geplaatst: 21 juni 2015, 13:34 uur
Week 23:
#33. Madcon feat. Ray Dalton - Don't Worry
Lijkt een beetje op Flo-rida achtige nummers en een mini mespuntje Get lucky. Maar verder niks bijzonders
Cijfer: 3
#38. Avicii - Waiting for Love
Avicii is nu op het punt van het schlager dance niveau. Alleen het synth riedeltje dat 2x voorbij komt is nog catchy, de vocalen en tekst zijn lopende band werk
Cijfer: 4
#33. Madcon feat. Ray Dalton - Don't Worry
Lijkt een beetje op Flo-rida achtige nummers en een mini mespuntje Get lucky. Maar verder niks bijzonders
#38. Avicii - Waiting for Love
Avicii is nu op het punt van het schlager dance niveau. Alleen het synth riedeltje dat 2x voorbij komt is nog catchy, de vocalen en tekst zijn lopende band werk
Cijfer: 4
0
geplaatst: 23 juni 2015, 11:57 uur
Week 16:
#21. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See You Again
Zeikerig.
Cijfer: 4,5
#34. Calvin Harris feat. HAIM - Pray to God
Deze vind ik wel lekker. Klinkt toch nét iets anders dan de vorige singles van Calvin Harris, die ik ook kan waarderen. Niet fantastisch, wel degelijk.
#37. Jess Glynne - Hold My Hand
Niet vervelend, niet bijzonder.
Cijfer: 6
Week 17:
#33. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
Afgelopen, geen indruk.
Cijfer: 5.
#39. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
Apart geluid, totaal anders dan mijn verwachtingen, maar ook weer niet onder de indruk.
Week 18:
#32. Flo Rida feat. Robin Thicke & Verdine White - I Don't Like It, I Love It
Nee, wat irritant zelfs.
#36. Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Vreselijk saai. En ook gewoon 6 minuten. Niet afgeluisterd.
#39. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
Wel lekkere beat, zang van Ronnie heb ik niet veel mee. Kleine is wel chill.
#21. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See You Again
Zeikerig.
#34. Calvin Harris feat. HAIM - Pray to God
Deze vind ik wel lekker. Klinkt toch nét iets anders dan de vorige singles van Calvin Harris, die ik ook kan waarderen. Niet fantastisch, wel degelijk.
#37. Jess Glynne - Hold My Hand
Niet vervelend, niet bijzonder.
Week 17:
#33. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
Afgelopen, geen indruk.
Cijfer: 5.
#39. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
Apart geluid, totaal anders dan mijn verwachtingen, maar ook weer niet onder de indruk.
Week 18:
#32. Flo Rida feat. Robin Thicke & Verdine White - I Don't Like It, I Love It
Nee, wat irritant zelfs.
#36. Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Vreselijk saai. En ook gewoon 6 minuten. Niet afgeluisterd.
#39. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
Wel lekkere beat, zang van Ronnie heb ik niet veel mee. Kleine is wel chill.
* denotes required fields.