MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015

zoeken in:
Arrie schreef:
In de Mega Top 50 komt Enrique morgen op 1.

Ik vind het zelf maar een saai liedje.

Ik ook. En dat is nog niet alles. Dat nummer is gewoon een regelrechte herhaling van 'Bailando' uit 2014. Bijna alles is hetzelfde aan dit nummer, vooral de melodie. Sorry, maar ik vind het gewoon belachelijk dat zoiets op één komt in deze lijst. Voor mij had dat 'Go' van The Chemical Brothers mogen zijn (hij staat niet eens in de lijst).

Over de top-10 gesproken; de 3 beste nummers daarin momenteel vind ik 'Dont worry' van Madcon & Ray Dalton (als passagier in een auto vind ik die goed klinken), 'Ghost town' van Adam Lambert en 'Lean on' van Major Lazer (samen met 'Thinking out loud' van Ed Sheeran voor mij de enige twee verdienstelijke nummer-1 hits van dit jaar). Buiten de top-10 vind ik 'Riddles' van Kensington een goed nummer, evenals 'King' van Years & Years, en ja ik moet toegeven; dat nummer van Justin Bieber (ik vind zijn 'My world'-albums helaas een ramp, maar ik denk wel dat hij met betere muziek gaat komen) met Skrillex vind ik ook goed.

LucM schreef:

#38 Maroon 5 - This Summer's Gonna Hurt Like a Motherf****r
Een kleurloze band waarvan ik allang genoeg van heb mede door de afgeknepen stem.
Cijfer: 4,5
Kleurloos is een groot woord, vind ik. Maar het niveau van hun debuutalbum 'Songs about Jane' uit 2003, waarvan 'This is love' en 'She will be loved' in 2004 grote hits werden, zal Maroon 5 helaas waarschijnlijk niet meer halen.

adri1982 schreef:
(quote)
Ik ook. En dat is nog niet alles. Dat nummer is gewoon een regelrechte herhaling van 'Bailando' uit 2014. Bijna alles is hetzelfde aan dit nummer, vooral de melodie. Sorry, maar ik vind het gewoon belachelijk dat zoiets op één komt in deze lijst. Voor mij had dat 'Go' van The Chemical Brothers mogen zijn (hij staat niet eens in de lijst).

Ik hoor de herhaling in de melodie niet. Taal en tempo zijn hetzelfde en bij beide nummers doet er nog een andere zanger mee, maar het is verder toch een totaal andere melodie? Bailando is wel een stuk beter overigens.

Gretz schreef:
(quote)

Bailando is wel een stuk beter (overigens).
mee eens.

adri1982 schreef:
(quote)
Ik ook. En dat is nog niet alles. Dat nummer is gewoon een regelrechte herhaling van 'Bailando' uit 2014. Bijna alles is hetzelfde aan dit nummer.

Ik vind El Perdón en Bailando totaal verschillende nummers. Ik hoor echt niet wat je bedoelt.

Arrie schreef:
(quote)

Ik vind El Perdón en Bailando totaal verschillende nummers. Ik hoor echt niet wat je bedoelt.
Ik vind de refreinmelodie van El Perdón veel op die van Bailando lijken. Dat maakt El Perdón zo overbodig voor de hitlijst, en dat kost de hitlijst ook een stukje creativiteit (naar mijn mening).
Ik zie de laatste tijd trouwens ook veel te weinig rock en electronic in de hitlijsten staan.

Week 30:

#32 R. City (ft. Adam Levine) - Locked Away
Dit nummer heeft beslist een aanstekelijk ritme en melodie maar ik had liever een meer natuurlijke productie. Al krijgt dit om eerder genoemde reden een voldoende.
Cijfer: 6

#37 Alvaro Soler - El Mismo Sol
Inderdaad een potentiële zomerhit maar ook vrij inventieve arrangementen en minder gemaakt en clichématig dan dat nummer van Nicky Jam feat. Enrique Iglesias (week 24).
Cijfer: 7,5

adri1982 schreef:
Ik zie de laatste tijd trouwens ook veel te weinig rock en electronic in de hitlijsten staan.
Rock is ook niet meer van deze tijd.

Rock zal altijd blijven bestaan net als bv. jazz, klassiek, folk, country, soul, metal, electronic en hiphop. Alleen richten die genres zich niet meer op de hitlijsten.

Uiteraard is rock nooit echt weg, maar bij de jongere generaties is het niet zo'n populaire stroming meer volgens mij. Daarnaast heeft er nooit echt veel rock in de top 40 gestaan (al is het nu met Kensington e.d. wel heel karig).

herman schreef:

Exactement.

Slowgaze schreef:
(quote)

Exactement.
Ja, als ik jou top-10 zo bekijk, er staat heel wat rap in.

herman schreef:
(quote)
zonde.

adri1982 schreef:
(quote)
zonde.

Ach, Keane en Coldplay e.d. komen dan nog wel voorbij op Sky Radio.

herman schreef:
(quote)

Ach, Keane en Coldplay e.d. komen dan nog wel voorbij op Sky Radio.
Dat vind ik nou juist mooie muziek.

de nieuwe Disclosure "Omen" met Sam Smith verwacht ik toch wel een top 10 te kunnen halen.
Ondanks de trage bpm moet het op Smith's kracht al lukken omdat dit een geheel nieuw nummer is

adri1982 schreef:
(quote)
Ja, als ik jou top-10 zo bekijk, er staat heel wat rap in.

Dat is meer van deze tijd, maar staat helaas ook maar erg weinig in de top 40...

Overigens is rock ook echt nog wel populair onder jongeren hoor.

mol
adri1982 schreef:
(quote)
Ik vind de refreinmelodie van El Perdón veel op die van Bailando lijken. Dat maakt El Perdón zo overbodig voor de hitlijst, en dat kost de hitlijst ook een stukje creativiteit (naar mijn mening).

Getriggerd om te reageren hier, want vol-le-dig mee eens. Twee druppels water wat mij betreft. Ook qua melodie.

Oké, dan ligt het aan mij.

pureshores schreef:
de nieuwe Disclosure "Omen" met Sam Smith verwacht ik toch wel een top 10 te kunnen halen.
Ondanks de trage bpm moet het op Smith's kracht al lukken omdat dit een geheel nieuw nummer is

Disclosure flikt 't m weer, al doet ie ook wel een beetje denken aan "Right Now" van Mary J. Blige die ze ook geproduceerd hebben.

Ben benieuwd, de vorige singles van Disclosure waren ronduit teleurstellend na o.a. het fantastische White Noise van 2 jaar terug.

Deze week is 'Reality' van Lost Frequencies feat. Janieck Devy in de top-10 binnengekomen. Deze plaat maakt een flinke sprong van nummer 28 naar nr. 10. Een van de betere dance-nummers uit de huidige Top-40, en het halen van een top-3 plaats in de lijst lijkt waarschijnlijk voor dit nummer. Daarnaast slechts twee nieuwe binnenkomers in de gehele top-40 lijst, twee dance-nummers.

- (nr. 29) CALVIN HARRIS & DISCIPLES - How deep is your love ***
(aardige danceplaat, niet echt bijzonder).

- (nr. 36) SAM FELDT - Show me love **
(zes minuten lange cover van de gelijknamige hit van Robin S. uit 1993, met twee zinnen uit 'Glory box' van PORTISHEAD (tussen 4.30 min. en 4.50 min.)

adri1982 schreef:

- (nr. 36) SAM FELDT - Show me love **
met twee zinnen uit 'Glory box' van PORTISHEAD (tussen 4.30 min. en 4.50 min.)

Waar heb je het over?

Week 27:

#31 John Newman - Come & Get It
Geen vervelende plaat, maar toch vrij doorsnee Top40 muziek. John Newman heeft een aangename stem, maar tilt dit nummer niet boven een middelmatig niveau uit.
Cijfer: 6,0

#38 Maroon 5 - This Summer's Gonna Hurt Like a Motherf****r
Levine’s afgeknepen stem kan ik in dit nummer beter verdragen dan in de meeste recente nummers van Maroon 5. Het nummer zelf vind ik vrij vervelend en dat maakt het toch wel weer een beproeving om het gehele nummer uit te zitten.
Cijfer: 3,5

Week 28:

#31 Afrojack (ft. Mike Taylor) - Summerthing
Deze dance muziek is aan mij niet besteed. Tekstueel en muzikaal niet erg inspirerend en de drop maakt het er allemaal niet beter op.
Cijfer: 3,0

#38 Disclosure (ft. Gregory Porter) - Holding On
De eerste Top40 notering voor Disclosure. Aangenaam nummer, met een fijne zang van Porter. Zeker bovengemiddeld, maar ik ga er niet van uit m’n dak.
Cijfer: 6,5

Week 29:

#25 Pharrell Williams - Freedom
Als er geen ‘Happy’ en ‘Get Lucky’ waren geweest, geloof ik niet dat dit nummer de hitlijst gehaald zou hebben. Nu in elk geval de hoogste van wederom twee binnenkomers. Een nummer met een boodschap, maar iets minder catchy dan bijvoorbeeld ‘Come Get It Bae’. Toch zeker een ruime voldoende en ik vind hem beter dan ‘Happy’.
Cijfer: 7,0

#37 Lost Frequencies feat. Janieck Devy - Reality
‘Are You With Me’ lijkt wel de grootste hit van 2015 te gaan worden en deze borduurt daar op voort. Ander refrein, maar verder dezelfde melodie. Wel weer erg zomers en geheid een hele dikke hit.
Cijfer: 5,0

Week 30:

#32 R. City (ft. Adam Levine) - Locked Away
Aardig plaatje, maar niet meer dan dat. In de zon met een koud biertje kan het er nog net mee door.
Na een paar luisterbeurten kan ik echter niks aardig meer ontdekken in dit niemendalletje.
Cijfer: 4,0

#37 Alvaro Soler - El Mismo Sol
Het grote voordeel van een Spaans-talige zomerhit is, dat je de lyrics niet verstaat, zodat je je niet ergert aan de meestal stompzinnige teksten. Hierdoor is zo’n plaatje nog een beetje te pruimen. In tegenstelling tot R. City vind ik deze plaat na een paar luisterbeurten leuker worden.
Cijfer: 6,0

Arrie schreef:
(quote)

Waar heb je het over?
'Give me a reason to love you. Give me a reason to be a woman'. Dit zijn twee zinnen uit het refrein van 'Glory box' van PORTISHEAD, een nummer op hun debuutalbum 'Dummy' uit 1994. Één album voor hun 1997-album 'Portishead'.
In ieder geval is dit op de originele coverversie van Sam Feldt te horen.

[quote]Sundance schreef:
Week 27:

#25 Pharrell Williams - Freedom
Als er geen ‘Happy’ en ‘Get Lucky’ waren geweest, geloof ik niet dat dit nummer de hitlijst gehaald zou hebben. Een nummer met een boodschap, en zeker een ruime voldoende..

/quote]Zeker een goed nummer. Ligt ook goed in het gehoor. Voor mij is deze vier sterren waard.

adri1982 schreef:
(quote)
'Give me a reason to love you. Give me a reason to be a woman'. Dit zijn twee zinnen uit het refrein van 'Glory box' van PORTISHEAD, een nummer op hun debuutalbum 'Dummy' uit 1994. Één album voor hun 1997-album 'Portishead'.
In ieder geval is dit op de originele coverversie van Sam Feldt te horen.

Heb je een linkje naar die versie van Show Me Love? Want in de versies die ik heb beluisterd, ook op de tijd die jij hebt aangegeven, heb ik die tekst niet kunnen ontdekken.

Week 31:

#29 Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love
Deze plaat van Calvin Harris klinkt toch behoorlijk anders dan we van hem gewend zijn. Verrassende track. Lekker zomers nummer.

#36 Sam Feldt - Show Me Love (EDX's Indian Summer Remix)
Inmiddels een Top10 notering in de UK voor deze DJ uit Boxtel. Een bewerking van het nummer van Robin S uit 1993. Van het origineel hoor je weinig terug, maar al is het niet mijn muziek, toch niet onaardig gedaan.
Cijfer: 6,5

Week 16:

#21. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See You Again
Ach ja, dit nummer zat op de aftiteling van Fast & Furious 7. Echt een draak van een nummer na een film waar ik eigenlijk ook al niks aan vond. Je krijgt er een beetje het gevoel van alsof je een week lang alleen maar bij de MacDonalds hebt gegeten. Het is allemaal zo nep en fake dat je weer behoefte hebt aan iets echts. Gelukkig heb ik het nummer daarna niet meer zo vaak gehoord.
Cijfer: 3

#34. Calvin Harris feat. HAIM - Pray to God
Deze vind ik wel leuk. In eerste instantie deed het me weinig, maar ik heb de remix van Mike Pickering (oud-Hacienda-lid en bekend van M.People die in de vroege 90s wat hits scoorde) erg veel gedraaid en daardoor ben ik het origineel ook weer meer gaan waarderen. Qua top 40-house gewoonweg een erg lekker nummer.
Cijfer: 7,5

#37. Jess Glynne - Hold My Hand
Dit doet een beetje mid-90s aan en krijg er ook een beetje een huisvrouwengevoel bij. Best beluisterbaar, maar ook wel erg braaf.
Cijfer: 5,5

Week 17:

#33. Tiësto & KSHMR, feat. Vassy - Secrets
Niet echt storend in de rustige stukken, maar het refrein heeft echt weer zo'n lompe kermisbeat. Ben wel blij dat ik nummers als deze nooit ergens hoor.
Cijfer: 3

#39. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now
Deze heb ik nog best vaak gedraaid. Lekker nummer, goede beat, goede vibe. Prima nummer, al heb ik hem inmiddels wel genoeg gehoord.
Cijfer: 7

Week 18:

#32. Flo Rida feat. Robin Thicke & Verdine White - I Don't Like It, I Love It
Meer richting Pitbull, al is de beat niet zo stevig. Irritant fluitje zit er in. Echt slecht is het niet, maar wel erg nietszeggend. Beetje zouteloos popplaatje.

#36. Axwell /\ Ingrosso - On My Way
Die Avicii-bandwagon mag wel eens ergens een ravijn instorten. Dit nummer pretendeert een hoop te zijn, waardoor het alleen nog maar kutter is. Dan heb ik nog liever hersenloze stampmuziek dan deze lege pretenties.
Cijfer: 2

#39. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
De beat is wel okay, maar verder doet dit me ook niet echt veel. Ronnie Flex heeft wel wat aardige featurings, maar dit nummer is niet te redden. Toch wel een stuk lekkerder dan de twee nummers hierboven, maar heb er iets teveel een middelbare-school-gevoel bij.
Cijfer: 5

Week 19:

#29. Armin van Buuren feat. Mr. Probz - Another You
Deze hoor ik best vaak. Mr. Probz heeft best een aardige stem, maar van Van Buuren heb ik wel eens beter gehoord. Dit is echt weer zo makkelijk scoren.

#32. Kensington - Riddles
Tja, deze Kings of Leon-wannabes zijn inmiddels toch wel bizar populair geworden. Het enige aardige stukje vind ik de brug, verder laat dit me volstrekt koud. Al kan ik me minder aan dit nummer storen dan aan hun vorige hits.

#36. Robin Schulz feat. Ilsey - Headlights
Deze heb ik nog nauwelijks gehoord. Aardige melodie, maar verder een beetje lauwe 'deep'house en die Ilsey is vast goed in een heleboel dingen, maar zingen hoort er niet bij. Vervelende stem. Zolang ze het bij 'oehoehoehoe' houdt is het wel te doen.

herman schreef:
Week 16:

#39. Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet
De beat is wel okay, maar verder doet dit me ook niet echt veel. Ronnie Flex heeft wel wat aardige featurings, maar dit nummer is niet te redden. Toch wel een stuk lekkerder dan de twee nummers hierboven, maar heb er iets teveel een middelbare-school-gevoel bij.
'Drank en drugs' van hen is beter .

#32. Kensington - Riddles
Tja, deze Kings of Leon-wannabes zijn inmiddels toch wel bizar populair geworden.

[/quote]King of Leon-wannabees . Vind ik wel meevallen eigenlijk. En over populair? Ik vind dit een van de betere groepen die in deze hitlijsten staan de afgelopen tijd, dus dat ze populair zijn, erbaast mij niet. Ik kan ze in ieder geval zeker wel horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.