Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2015, 08:53 uur
'Today's the Day' van P!nk komt daar ook pak hem beet 3x per dag voorbij. Weten we ook weer gelijk hoe dat nummer in de top 40 terecht is gekomen.
Al draaiden ze gisteren wel voor het eerst (dat het mij opviel) 'Focus'

0
geplaatst: 4 december 2015, 09:57 uur
NewYorkCityLight schreef:
'Today's the Day' van P!nk komt daar ook pak hem beet 3x per dag voorbij. Weten we ook weer gelijk hoe dat nummer in de top 40 terecht is gekomen.
Klopt-P!nk is ook al voorbijgekomen

0
geplaatst: 4 december 2015, 17:28 uur
0
geplaatst: 4 december 2015, 17:38 uur
Nothing But Thieves, verrassende binnenkomer. Ik vind het in de alternatieve rockbandjes-hoek niet zo heel interessant, maargoed, het is weer eens wat anders.
0
geplaatst: 4 december 2015, 17:48 uur
Bizar trouwens dat de track van Rudimental & Ed Sheeran hier helemaal niets doet. Krijgt volgens mij enkel support van 3FM en bungelt daardoor dus rond de 50-70 in Spotify. Niet voldoende voor de Top 40 dus. Snap niet waarom een 538 deze track niet oppikt? Één van de betere Sheeran tracks
0
geplaatst: 4 december 2015, 17:50 uur
Het is mij ook een raadsel. Zelfs in Amerika gaat die single best prima, de eerste hit voor Rudimental aldaar (uiteraard met dank aan Ed). Goede single inderdaad.
0
geplaatst: 4 december 2015, 17:51 uur
Dat Lukas Graham voelt voor mij trouwens heel erg als de Deense Chef'Special. En dat is dus niet positief.
0
geplaatst: 5 december 2015, 21:46 uur
Trip Switch is wel een plaatje naar mijn hart. Lekker nummer. Toch wel een verrassing dat dit nummer de top40 haalt. 7 Years kan ik wel aanhoren, maar geweldig is het niet. De vergelijking met ChefSpecial kan ik me wel in vinden. Doet mij ook weinig. Ene oor in , andere oor uit.
0
geplaatst: 6 december 2015, 01:24 uur
Er gebeuren leuke dingen. Here van Alessia Cara is de 3FM Megahit geworden. Wie, zegt u? Dat nummer is al zo'n vier maanden terug binnengekomen in de Billboard Hot 100 en in die tijd beetje bij beetje doorgestegen naar de top 10 (nu op 10). Maar bovenal vind ik het een erg toffe plaat, hopelijk binnenkort in de top 40!
En ten tweede: Selena Gomez is voor het eerst (los van haar featuring bij Zedd) binnengekomen in de Mega Top 50. Same Old Love is na The Heart Wants What It Wants en Good for You wat mij betreft al haar derde leuke single op rij. De minste van de drie maar alsnog een van de betere popsingles van het moment. Selena heeft nu weleens een hit verdiend in Nederland.
En wat ik me nog bedacht: het zou me niets verbazen als over een paar weken Love Yourself van Justin Bieber op 1 staat (nu ook alarmschijf terwijl het al een dikke hit is
). Dat zou betekenen dat Bieber drie nummer 1-hits in een jaar heeft. Ben benieuwd of dat gaat gebeuren.
En ten tweede: Selena Gomez is voor het eerst (los van haar featuring bij Zedd) binnengekomen in de Mega Top 50. Same Old Love is na The Heart Wants What It Wants en Good for You wat mij betreft al haar derde leuke single op rij. De minste van de drie maar alsnog een van de betere popsingles van het moment. Selena heeft nu weleens een hit verdiend in Nederland.

En wat ik me nog bedacht: het zou me niets verbazen als over een paar weken Love Yourself van Justin Bieber op 1 staat (nu ook alarmschijf terwijl het al een dikke hit is
). Dat zou betekenen dat Bieber drie nummer 1-hits in een jaar heeft. Ben benieuwd of dat gaat gebeuren.
0
geplaatst: 10 december 2015, 21:55 uur
Week 46:
#23. Armin van Buuren feat. Kensington - Heading Up High
Ondanks de totaal andere omlijsting klinkt dit nog steeds verder hetzelfde als alle andere Kings Of Leon copycat act singles. Het niveau van Armin van Buuren is nu wel erg RTL4/AH/Rene Froger
Cijfer: 2
#29. Diggy Dex feat. JW Roy - Treur Niet (Ode aan het Leven)
Beetje PC achtige formule plaat. De raps zijn nogal Gers Pardoel en de zang is ook niet echt prettig om naar te luisteren, muzikaal zit het wel aardig in elkaar
Cijfer: 4
#34. MNEK & Zara Larsson - Never Forget You
Door MNEK dacht ik dat dit een houseplaat zou worden, maar dat is het niet. Het zit wel lekker in elkaar en lijkt een klein beetje op Where are U now van Bieber & Skrillex. Zara klinkt nog steeds als Rihanna maar vooruit, zeker de beste van week 46
Cijfer: 7
#23. Armin van Buuren feat. Kensington - Heading Up High
Ondanks de totaal andere omlijsting klinkt dit nog steeds verder hetzelfde als alle andere Kings Of Leon copycat act singles. Het niveau van Armin van Buuren is nu wel erg RTL4/AH/Rene Froger
Cijfer: 2
#29. Diggy Dex feat. JW Roy - Treur Niet (Ode aan het Leven)
Beetje PC achtige formule plaat. De raps zijn nogal Gers Pardoel en de zang is ook niet echt prettig om naar te luisteren, muzikaal zit het wel aardig in elkaar
#34. MNEK & Zara Larsson - Never Forget You
Door MNEK dacht ik dat dit een houseplaat zou worden, maar dat is het niet. Het zit wel lekker in elkaar en lijkt een klein beetje op Where are U now van Bieber & Skrillex. Zara klinkt nog steeds als Rihanna maar vooruit, zeker de beste van week 46
0
geplaatst: 10 december 2015, 21:59 uur
aanpassingen:
Major Lazer/DJ Snake-Leon on van 6 naar 7
Years & Years-King van 3,5 naar 5
Major Lazer/DJ Snake-Leon on van 6 naar 7
Years & Years-King van 3,5 naar 5
0
geplaatst: 11 december 2015, 12:29 uur
Week 50:
#33. HAEVN - Finding Out More
#36. Jasmine Thompson - Adore
#39. Eva Simons feat. Sidney Samson - Bludfire
0
geplaatst: 11 december 2015, 13:23 uur
En Selena zit (alweer) op het randje. Same Old Love staat nu bovenaan de tipparade. Kom op, Selena!
0
geplaatst: 11 december 2015, 14:04 uur
Hoorde gisteren 'Same Old Love' voor het eerst. Goed nummer weer.
0
geplaatst: 13 december 2015, 12:22 uur
Week 47:
#21. Coldplay - Adventure of a Lifetime
Een erg catchy single, ik kan er niks anders van maken. Wie dit zo hoort zal de eerste 30 seconden ook niet aan Coldplay denken. Dat het niets meer met de 1e 2 albums te maken heeft vind ik niet raar, deze groep ontwikkeld alleen maar door in wat zij zelf willen. Clip is ook erg leuk
Cijfer: 7,5
#34. Felix Jaehn feat. Polina - Book of Love
Felix snelt het tempo iets op naar Robin Schulz mode, het lijkt ook op Prayer in C. Ik dacht dat het een cover was van dat vreselijke covernummer van Gavin James begin dit jaar, maar daar heeft het toch niks mee te maken? Verder erg standaard
Cijfer: 6
#37. James Bay - If You Ever Want to Be in Love
De eerste 2 nummers vond ik nog wel gaan, maar nu wordt het erg meer van hetzelfde. Deze blijft ook niet hangen
Cijfer: 5
#21. Coldplay - Adventure of a Lifetime
Een erg catchy single, ik kan er niks anders van maken. Wie dit zo hoort zal de eerste 30 seconden ook niet aan Coldplay denken. Dat het niets meer met de 1e 2 albums te maken heeft vind ik niet raar, deze groep ontwikkeld alleen maar door in wat zij zelf willen. Clip is ook erg leuk
Cijfer: 7,5
#34. Felix Jaehn feat. Polina - Book of Love
Felix snelt het tempo iets op naar Robin Schulz mode, het lijkt ook op Prayer in C. Ik dacht dat het een cover was van dat vreselijke covernummer van Gavin James begin dit jaar, maar daar heeft het toch niks mee te maken? Verder erg standaard
#37. James Bay - If You Ever Want to Be in Love
De eerste 2 nummers vond ik nog wel gaan, maar nu wordt het erg meer van hetzelfde. Deze blijft ook niet hangen
0
geplaatst: 13 december 2015, 13:29 uur
Ik vind die single van Coldplay ook best leuk en dat mag, want ik ben helemaal geen Coldplay fan 
Dat gitaartje is behoorlijk aanstekelijk.

0
geplaatst: 14 december 2015, 12:44 uur
Ik vind die single van Coldplay ook best leuk en dat mag, want ik ben helemaal geen Coldplay fan

ik ook niet, maar kan de meerderheid van de singles wel waarderen (heb alleen Ghost stories en AROBTTH albums), de enige single die ik niks vind is Viva la vida
0
geplaatst: 14 december 2015, 19:23 uur
Light it up, de nieuwe Major Lazer vind ik ook een prima nummer. Zal vrijdag wel binnenkomen.
Kunnen we nog een re-entry van Mariah Carey verwachten? Wordt veel gedraaid en staat al op zeven op Spotify.
Kunnen we nog een re-entry van Mariah Carey verwachten? Wordt veel gedraaid en staat al op zeven op Spotify.
0
geplaatst: 14 december 2015, 23:46 uur
Sundance schreef:
Light it up, de nieuwe Major Lazer vind ik ook een prima nummer. Zal vrijdag wel binnenkomen.
In de Mega Top 50 sowieso. Voorgaande jaren gebeurde dat ook. In de Top 40 doen ze daar niet zo aan.
0
geplaatst: 15 december 2015, 10:58 uur
Week 48:
#12 Justin Bieber - Love Yourself
Ook met deze ballad weet Bieber me weer te boeien. Zo veel nummers tegelijk in de lijst hoeft van mij niet, maar los daarvan zijn de nummers naar mijn mening sterker dan het gros van de singles in de Top40. Wederom een voldoende.
Cijfer: 7,0
#32 Miss Montreal - Love You Now
Matige single met weinig inhoud, al gaat ze er qua productie wel op vooruit. Haar stem blijft me echter tegenstaan.
Cijfer: 4,0
#12 Justin Bieber - Love Yourself
Ook met deze ballad weet Bieber me weer te boeien. Zo veel nummers tegelijk in de lijst hoeft van mij niet, maar los daarvan zijn de nummers naar mijn mening sterker dan het gros van de singles in de Top40. Wederom een voldoende.
Cijfer: 7,0
#32 Miss Montreal - Love You Now
Matige single met weinig inhoud, al gaat ze er qua productie wel op vooruit. Haar stem blijft me echter tegenstaan.
Cijfer: 4,0
0
geplaatst: 15 december 2015, 11:27 uur
Week 49:
#23 Lukas Graham - 7 Years
Zal hier waarschijnlijk niet best scoren, maar ik kan hier wel naar luisteren, al zal ik het niet snel zelf opzetten. Prima plaatje voor op het werk.
Cijfer: 6,5
#38 Nothing but Thieves - Trip Switch
Dit nummer heeft een half jaar geleden mijn eigen toplijst nét niet gehaald, met wat airplay zou dat echter waarschijnlijk wel gebeurt zijn. Onlangs was dit een 3FM Megahit en nu dus tegen mijn verwachting in ook binnen in de Top40. Zie deze muziek toch als een verrijking voor de Top40 tussen al het DJ geweld. Lekker.
Cijfer: 8,0
Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love (week 31) verhoog ik van 7,0 naar 8,0
Adam Lambert - Ghost Town (week 22) verhoog ik van 7,0 naar 7,5
Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now (week 17) verhoog ik van 7,0 naar 7,5
Jason Derülo - Want to Want Me (week 13) verhoog ik van 6,5 naar 7,5
Seinabo Sey - Younger [Kygo Mix] (week 10) verhoog ik van 7,5 naar 8,0
Avicii - The Nights (week 2) verlaag ik van 4,0 naar 2,5
#23 Lukas Graham - 7 Years
Zal hier waarschijnlijk niet best scoren, maar ik kan hier wel naar luisteren, al zal ik het niet snel zelf opzetten. Prima plaatje voor op het werk.
Cijfer: 6,5
#38 Nothing but Thieves - Trip Switch
Dit nummer heeft een half jaar geleden mijn eigen toplijst nét niet gehaald, met wat airplay zou dat echter waarschijnlijk wel gebeurt zijn. Onlangs was dit een 3FM Megahit en nu dus tegen mijn verwachting in ook binnen in de Top40. Zie deze muziek toch als een verrijking voor de Top40 tussen al het DJ geweld. Lekker.
Cijfer: 8,0
Calvin Harris & Disciples - How Deep Is Your Love (week 31) verhoog ik van 7,0 naar 8,0
Adam Lambert - Ghost Town (week 22) verhoog ik van 7,0 naar 7,5
Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where Are Ü Now (week 17) verhoog ik van 7,0 naar 7,5
Jason Derülo - Want to Want Me (week 13) verhoog ik van 6,5 naar 7,5
Seinabo Sey - Younger [Kygo Mix] (week 10) verhoog ik van 7,5 naar 8,0
Avicii - The Nights (week 2) verlaag ik van 4,0 naar 2,5
0
geplaatst: 15 december 2015, 11:49 uur
Week 50:
#33 HAEVN - Finding Out More
Als ik me niet vergis is ook dit een 3FM Megahit geweest. Klinkt wel aardig, niet vervelend, maar toch vrij nietszeggend, blijft bij mij in elk geval niet hangen.
Cijfer: 5,0
#36 Jasmine Thompson - Adore
Zelfde categorie als HAEVN, vrij nietszeggend deuntje, al vind ik dit wel iets beter te verteren.
Cijfer: 5,5
#39 Eva Simons feat. Sidney Samson – Bludfire
Deze plaat had ik nog maar één keer eerder gehoord. Ik ken Eva Simmons nog van het nummer Policeman, dat ik wel iets beter vind dan dit nummer. Dit doet me niet veel, het is trouwens ook voorbij voordat je er erg in hebt. Haar stemgeluid is prima, al heeft het veel weg van Rihanna.
#33 HAEVN - Finding Out More
Als ik me niet vergis is ook dit een 3FM Megahit geweest. Klinkt wel aardig, niet vervelend, maar toch vrij nietszeggend, blijft bij mij in elk geval niet hangen.
Cijfer: 5,0
#36 Jasmine Thompson - Adore
Zelfde categorie als HAEVN, vrij nietszeggend deuntje, al vind ik dit wel iets beter te verteren.
#39 Eva Simons feat. Sidney Samson – Bludfire
Deze plaat had ik nog maar één keer eerder gehoord. Ik ken Eva Simmons nog van het nummer Policeman, dat ik wel iets beter vind dan dit nummer. Dit doet me niet veel, het is trouwens ook voorbij voordat je er erg in hebt. Haar stemgeluid is prima, al heeft het veel weg van Rihanna.
0
geplaatst: 15 december 2015, 18:10 uur
Week 48:
#12. Justin Bieber - Love Yourself
Zowaar een mooi nummer, hier zit tenminste gevoel in en de productie is gelukkig sober gehouden. Zijn zang vind ik echter te vlak en te monotoon, een grootse zanger zal hij nooit worden. Maar kom, hier een voldoende.
#32. Miss Montreal - Love You Now
Luchtig en radiovriendelijk nummer maar ook vrij doorsnee. Haar zang vind ik niet slecht maar ook niet geweldig.
#12. Justin Bieber - Love Yourself
Zowaar een mooi nummer, hier zit tenminste gevoel in en de productie is gelukkig sober gehouden. Zijn zang vind ik echter te vlak en te monotoon, een grootse zanger zal hij nooit worden. Maar kom, hier een voldoende.
#32. Miss Montreal - Love You Now
Luchtig en radiovriendelijk nummer maar ook vrij doorsnee. Haar zang vind ik niet slecht maar ook niet geweldig.
0
geplaatst: 15 december 2015, 18:40 uur
Week 49:
#23. Lukas Graham - 7 Years
Een Deense zanger, klinkt niet slecht maar misschien moet je het nummer meerdere keren beluisteren om het te waarderen, het lijkt naar een climax te groeien. Tekstueel mag het er zeker zijn.
#38. Nothing but Thieves - Trip Switch
Naar top-40-maatstaven is dit alternatief maar de stemmers van de Afrekening (Studio Brussel) zullen eerder hun neus voor ophalen. Slecht is het niet maar het nummer onderscheidt zich op geen enkel vlak.
#23. Lukas Graham - 7 Years
Een Deense zanger, klinkt niet slecht maar misschien moet je het nummer meerdere keren beluisteren om het te waarderen, het lijkt naar een climax te groeien. Tekstueel mag het er zeker zijn.
#38. Nothing but Thieves - Trip Switch
Naar top-40-maatstaven is dit alternatief maar de stemmers van de Afrekening (Studio Brussel) zullen eerder hun neus voor ophalen. Slecht is het niet maar het nummer onderscheidt zich op geen enkel vlak.
0
geplaatst: 15 december 2015, 18:51 uur
Week 50:
Zoutloos deuntje, gaat het ene oor in en het andere uit. Wat is mis is gevoel of passie of vitaliteit, dit stoort niet maar beklijft evenmin.
Hier zit duidelijk meer in en ze heeft een aardige stem maar ook dit is mij wat te flets, het kabbelt wat monotoon voorbij. Een evergreen zal dit zeker niet worden.
De zang lijkt inderdaad op Rihanna en voor mij is dat niet positief. Dit is ook weer een nietszeggend deuntje dat niemand over enkele jaren nog zal kennen.
Cijfer: 3
Zoutloos deuntje, gaat het ene oor in en het andere uit. Wat is mis is gevoel of passie of vitaliteit, dit stoort niet maar beklijft evenmin.
Hier zit duidelijk meer in en ze heeft een aardige stem maar ook dit is mij wat te flets, het kabbelt wat monotoon voorbij. Een evergreen zal dit zeker niet worden.
De zang lijkt inderdaad op Rihanna en voor mij is dat niet positief. Dit is ook weer een nietszeggend deuntje dat niemand over enkele jaren nog zal kennen.
Cijfer: 3
0
geplaatst: 18 december 2015, 11:43 uur
Week 51:
#28. Major Lazer feat. Fuse ODG & Nyla - Light It Up [Remix]
#34. Alessia Cara - Here
#37. Coldplay - Everglow
#39. Kygo feat. Maty Noyes - Stay
#28. Major Lazer feat. Fuse ODG & Nyla - Light It Up [Remix]
#34. Alessia Cara - Here
#37. Coldplay - Everglow
#39. Kygo feat. Maty Noyes - Stay
0
geplaatst: 20 december 2015, 11:53 uur
Ik loop ook eens door de top 40 heen, al is het maar vanwege de Korsakoffquiz morgen 
#1 Justin Bieber - Sorry
Wat leuke bliepjes, redelijke compositie, cijfer: 6
#2 Justin Bieber - Love yourself
Geen leuke bliepjes. Cijfer: 5.5
#3 Adele - Hello
Saai. Cijfer: 4
#4 Robin Schulz - Sugar
Wel aardig. Cijfer: 6
#5 Lukas Graham - 7 years
Niet een stem waar ik van houd. Cijfer: 5
#6 Shawn Mendes - Stitches
Begin wat gezapig, maar lekker refrein. Cijfer: 7
#7 Zara Larsson - Lush Life
Leuke stem wel, liedje niet zo bijzonder. Cijfer: 6.5
#9 Justin Bieber - What do you mean
Beste compositie van de drie. Cijfer: 7
#10 Sigala - Easy love
Wel grapppig, maar makkelijk vergeetbaar. Cijfer: 6
#14 Drake - Hotline Bling
Wordt voorlopig elke luisterbeurt beter. Cijfer: 7
#17 Sam Hunt - Take your time
Nummer 984 in de top 2000, wtf? Cijfer: 5
#21 Naughty Boy etc - Running
Beyonce klinkt goed op dit nummer. Cijfer: 7
#22: Calvin Harris & Disciples - How deep is your love
Weer een lekker plaatje van Calvin. Cijfer: 7
#25 Haevn - Finding out more
Ik kan me voorstellen dat mensen dit erg mooi vinden. Het is echter niet iets wat mij aanspreekt. Cijfer: 5
#30 The Weeknd - Can't feel my face
Lijkt op MJ, maar dan wel op zijn betere nummers. Goed dus. Cijfer: 7
#31 Years & Years - Desire
King vond ik leuk, deze niet. Cijfer: 5
#34 Alessia Cara - Here
Goeie sample (Ike's rap II), leuke stem, maar is het nummer nou alleen couplet? Toch voorlopig: Cijfer: 7

#1 Justin Bieber - Sorry
Wat leuke bliepjes, redelijke compositie, cijfer: 6
#2 Justin Bieber - Love yourself
Geen leuke bliepjes. Cijfer: 5.5
#3 Adele - Hello
Saai. Cijfer: 4
#4 Robin Schulz - Sugar
Wel aardig. Cijfer: 6
#5 Lukas Graham - 7 years
Niet een stem waar ik van houd. Cijfer: 5
#6 Shawn Mendes - Stitches
Begin wat gezapig, maar lekker refrein. Cijfer: 7
#7 Zara Larsson - Lush Life
Leuke stem wel, liedje niet zo bijzonder. Cijfer: 6.5
#9 Justin Bieber - What do you mean
Beste compositie van de drie. Cijfer: 7
#10 Sigala - Easy love
Wel grapppig, maar makkelijk vergeetbaar. Cijfer: 6
#14 Drake - Hotline Bling
Wordt voorlopig elke luisterbeurt beter. Cijfer: 7
#17 Sam Hunt - Take your time
Nummer 984 in de top 2000, wtf? Cijfer: 5
#21 Naughty Boy etc - Running
Beyonce klinkt goed op dit nummer. Cijfer: 7
#22: Calvin Harris & Disciples - How deep is your love
Weer een lekker plaatje van Calvin. Cijfer: 7
#25 Haevn - Finding out more
Ik kan me voorstellen dat mensen dit erg mooi vinden. Het is echter niet iets wat mij aanspreekt. Cijfer: 5
#30 The Weeknd - Can't feel my face
Lijkt op MJ, maar dan wel op zijn betere nummers. Goed dus. Cijfer: 7
#31 Years & Years - Desire
King vond ik leuk, deze niet. Cijfer: 5
#34 Alessia Cara - Here
Goeie sample (Ike's rap II), leuke stem, maar is het nummer nou alleen couplet? Toch voorlopig: Cijfer: 7
0
geplaatst: 20 december 2015, 14:06 uur
Erg jammer dat 'The Hills' van The Weeknd hier niet wordt opgepakt, terwijl het in de UK en US een hele grote hit is (geweest). 'Can't Feel My Face' ben ik nu wel een beetje klaar mee, al heb ik die nooit echt een hoogvlieger gevonden.
0
geplaatst: 20 december 2015, 15:27 uur
Erg jammer dat 'The Hills' van The Weeknd hier niet wordt opgepakt, terwijl het in de UK en US een hele grote hit is (geweest). 'Can't Feel My Face' ben ik nu wel een beetje klaar mee, al heb ik die nooit echt een hoogvlieger gevonden.
Heel erg mee eens.
Ik ben benieuwd wat de nieuwe single (In the Night) hier gaat doen.
* denotes required fields.