Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2015, 00:07 uur
aanpassingen:
Adam Lambert-Ghost town van 6.5 naar 7.5
Madcon-Don't worry van 3 naar 4.5
Ghost town toch wel 1 van de essentiele zomerhits gebleken en Don't worry een earworm waar ik nu beter tegen kan
Nb-Houdt iemand überhaupt onze punten (nog) bij?
Ghost town toch wel 1 van de essentiele zomerhits gebleken en Don't worry een earworm waar ik nu beter tegen kan

0
geplaatst: 19 november 2015, 00:12 uur
Arrie schreef:
Ook de commerciele variant vind ik de laatste vijftien, twintig jaar stukken origineler dan mannetjes met gitaren. Denk alleen al aan de producties van Timbaland en The Neptunes.
Ook de commerciele variant vind ik de laatste vijftien, twintig jaar stukken origineler dan mannetjes met gitaren. Denk alleen al aan de producties van Timbaland en The Neptunes.
De periode 1996-2001 heeft toch wel laten zien dat er vooral uit het Timbaland/Busta Rhymes/Missy Elliott/Kelis kamp ontzettend experimentele buiten de paadjes rnb en hippop gemaakt is.
Rnb is dynamischer dan ooit waar het in de zeroes toch wel een beetje doodsloeg naar mijn mening.
Denk dat we nu met een tegenbeweging zitten na de massale omarming van EDM door (voormalige) rnb acts de afgelopen 5 jaar, dat hebben we nu wel gehad.
The Weeknd doet zijn eigen stijl en dat is een verademing
0
geplaatst: 19 november 2015, 21:56 uur
pureshores schreef:
aanpassingen:
aanpassingen:

Ik houd de punten nog steeds bij, al liggen een hoop users aan groot aantal weken achter. Tijd voor een inhaalslag zou ik zeggen.
0
geplaatst: 20 november 2015, 08:30 uur
Sundance schreef:
Ik houd de punten nog steeds bij, al liggen een hoop users aan groot aantal weken achter. Tijd voor een inhaalslag zou ik zeggen.
(quote)
Dat klopt-dit jaar gaat het een beetje moeizaam. Wat vooral voor mezelf geldt is dat de new entries me heel vaak totaal niks zeggen en ik heel veel nummers pas hoor als ik ze voor het topic beluister. Komt deels doordat we op het werk ook nu geen nationale zender aan hebben staan.
Sowieso heb ik het idee dat radio en verkoop/streaming heel vaak langs elkaar heen gaan, toevallig deze week was er even een uur Q aan maar die draaien vooral heel veel nummers die van vorig jaar en begin helft dit jaar zijn heb ik het idee, buiten HELLO natuurlijk

0
geplaatst: 20 november 2015, 10:00 uur
Ik ga ergens in december waarschijnlijk weer het hele jaar inhalen wat cijfers betreft.
0
geplaatst: 20 november 2015, 11:44 uur
0
geplaatst: 20 november 2015, 12:35 uur
Het is weer tijd voor een cover van een cover, met dank aan The Voice.
0
geplaatst: 20 november 2015, 12:59 uur
En in de tipparade komt op 27 binnen: Eagles of Death Metal met Save a prayer... 

0
geplaatst: 20 november 2015, 13:53 uur
Die had ik wel gelijk in de top 40 verwacht eigenlijk.
Ik ga ook nog inhalen.
Sundance schreef:
(quote)
Ik ga ook nog inhalen.
0
geplaatst: 20 november 2015, 16:21 uur
Ik hoorde de nieuwe van Coldlplay op #21 binnenkomen. Klopt dat catdog?
0
geplaatst: 20 november 2015, 16:34 uur
Wat een draak, die nieuwe van Coldplay. Alleen die intro hoor ik al hoofdschuddend aan. Ik hoop dat de plaat nog wat wordt, want op Ghost Stories stonden m.i. nog een paar prima nummers
0
geplaatst: 20 november 2015, 18:33 uur
Slowgaze schreef:
Waar doel je op?
0
geplaatst: 20 november 2015, 18:35 uur
En de alarmschijf is de nieuwe Miss Montreal-single. Wat een beroerd liedje weer, zeg. 

0
geplaatst: 20 november 2015, 18:59 uur
Arrie schreef:
En de alarmschijf is de nieuwe Miss Montreal-single. Wat een beroerd liedje weer, zeg.
Arm kind, en icoon van de 21e eeuw gaat ze zo te zien ook al niet worden...
0
geplaatst: 20 november 2015, 19:02 uur
GrafGantz schreef:
(quote)

0
geplaatst: 21 november 2015, 14:19 uur
Ik vind de nieuwe van Coldplay bedt meevallen. Hij wordt overal helemaal afgebrand, maar ik kan er prima naar luisteren. Zal de leeftijd wel zijn.
0
geplaatst: 23 november 2015, 13:31 uur
Week 42:
#26. Shawn Mendes - Stitches
Dit begint als een enorm saai singer songwriter gebeuren, maar pept dan toch op onverwacht.
Zeker niet te vaak horen.
Cijfer: 4.5
#34. Drake - Hotline Bling
Dit is een vrij standaard rnb nummer, maar Drake vind ik geen fijne zangstem hebben (en ook niet als rapper), clipje is wel leuk maar had dit liever door Chris Brown horen zingen
Cijfer: 3
#37. P!nk - Today's the Day
P!nk maakt al 10 jaar dezelfde nummers eigenlijk en mag van mij ook wel verdwijnen nu. Geen idee waarom dit in de top 40 belandt, heb het gelukkig nooit op de radio gehoord. Omdat het niet zo erg is als So What, een
Cijfer: 4
#26. Shawn Mendes - Stitches
Dit begint als een enorm saai singer songwriter gebeuren, maar pept dan toch op onverwacht.
Zeker niet te vaak horen.
Cijfer: 4.5
#34. Drake - Hotline Bling
Dit is een vrij standaard rnb nummer, maar Drake vind ik geen fijne zangstem hebben (en ook niet als rapper), clipje is wel leuk maar had dit liever door Chris Brown horen zingen
#37. P!nk - Today's the Day
P!nk maakt al 10 jaar dezelfde nummers eigenlijk en mag van mij ook wel verdwijnen nu. Geen idee waarom dit in de top 40 belandt, heb het gelukkig nooit op de radio gehoord. Omdat het niet zo erg is als So What, een
0
geplaatst: 26 november 2015, 10:34 uur
Week 45:
#29 Hailee Steinfeld - Love Myself
Niet héél vervelend, maar zeker ook niet echt leuk om te horen, dit nummertje van Hailee Steinfeld. Vrij nietszeggend popriedeltje.
Cijfer: 5,0
#34 Ariana Grande - Focus
Ik heb de laatste weken ook steeds vaker, dat ik de nieuwbinnenkomers helemaal nog niet gehoord heb. Dat was met de binnenkomers van deze week ook het geval. Inmiddels heb ik deze plaat wel een paar keer op de radio voorbij horen komen. Deze plaat wijkt op een prettige manier af van het grootste gros popliedjes die telkens weer het licht zien in de Top40. Op zich heb ik weinig met de zangeresjes als Ariane Grande, Taylor Swift, Ellie Goulding en dergelijke, maar af en toe zitten er hele leuke popliedjes tussen en dat is dit er een van.
Cijfer: 7,5
#29 Hailee Steinfeld - Love Myself
Niet héél vervelend, maar zeker ook niet echt leuk om te horen, dit nummertje van Hailee Steinfeld. Vrij nietszeggend popriedeltje.
#34 Ariana Grande - Focus
Ik heb de laatste weken ook steeds vaker, dat ik de nieuwbinnenkomers helemaal nog niet gehoord heb. Dat was met de binnenkomers van deze week ook het geval. Inmiddels heb ik deze plaat wel een paar keer op de radio voorbij horen komen. Deze plaat wijkt op een prettige manier af van het grootste gros popliedjes die telkens weer het licht zien in de Top40. Op zich heb ik weinig met de zangeresjes als Ariane Grande, Taylor Swift, Ellie Goulding en dergelijke, maar af en toe zitten er hele leuke popliedjes tussen en dat is dit er een van.
0
geplaatst: 26 november 2015, 11:15 uur
Week 46:
#23 Armin van Buuren feat. Kensington - Heading Up High
Twee grootheden in de Nederlandse popwereld hebben de handen ineengeslagen, nou, mag ik bedanken a.u.b.? Wat een draak van een plaat. Wederom hetzelfde Kensington gejengel op de platte beats van Van Buuren. Vreselijk.
Cijfer: 2,0
#29 Diggy Dex feat. JW Roy - Treur Niet (Ode aan het Leven)
Nederlands plaatje met een positieve boodschap. Aan mij niet besteed, wat vooral komt door de raps die ik echt vreselijk vind. Zeker niet te vaak horen dit.
Cijfer: 4,0
#34 MNEK & Zara Larsson - Never Forget You
Lush Life was niet onaardig, deze nieuwe single van Zara Larsson doet me echter erg weinig. Vooral bij het refrein slaat de verveling snel toe.
#23 Armin van Buuren feat. Kensington - Heading Up High
Twee grootheden in de Nederlandse popwereld hebben de handen ineengeslagen, nou, mag ik bedanken a.u.b.? Wat een draak van een plaat. Wederom hetzelfde Kensington gejengel op de platte beats van Van Buuren. Vreselijk.
Cijfer: 2,0
#29 Diggy Dex feat. JW Roy - Treur Niet (Ode aan het Leven)
Nederlands plaatje met een positieve boodschap. Aan mij niet besteed, wat vooral komt door de raps die ik echt vreselijk vind. Zeker niet te vaak horen dit.
Cijfer: 4,0
#34 MNEK & Zara Larsson - Never Forget You
Lush Life was niet onaardig, deze nieuwe single van Zara Larsson doet me echter erg weinig. Vooral bij het refrein slaat de verveling snel toe.
0
geplaatst: 26 november 2015, 11:39 uur
Week 47:
#21 Coldplay - Adventure of a Lifetime
Memorabele plaatjes maken ze eigenlijk niet meer, maar ik vind deze nog best prima, al vrees ik voor de houdbaarheid.
Cijfer: 8,0
#34 Felix Jaehn feat. Polina - Book of Love
Plaatje voor op de achtergrond. Niet vervelend, maar blijft ook zeker niet hangen.
#37 James Bay - If You Ever Want to Be in Love
Popliedje wat net iets te standaard is om op te vallen. Niet echt leuk.
#21 Coldplay - Adventure of a Lifetime
Memorabele plaatjes maken ze eigenlijk niet meer, maar ik vind deze nog best prima, al vrees ik voor de houdbaarheid.
Cijfer: 8,0
#34 Felix Jaehn feat. Polina - Book of Love
Plaatje voor op de achtergrond. Niet vervelend, maar blijft ook zeker niet hangen.
#37 James Bay - If You Ever Want to Be in Love
Popliedje wat net iets te standaard is om op te vallen. Niet echt leuk.
0
geplaatst: 26 november 2015, 12:55 uur
Week 43:
#1. Adele - Hello
Tja, hier is alles al over gezegd eigenlijk. Was dit door een andere zangeres gezongen was de impact niet zo geweest. Het lijkt of de die-hards echt een eigen massa-hysterie geloven en de meeste absurde uitspraken zie je op veel fora.
Hello zal misschien een Adele classic worden, maar in het algemeen voegt dit weinig toe. Het is wel draaglijker dan Someone like you (verschrikkelijk) en Set fire to the rain. Ik moet ook steeds aan Annie Lennox denken.
Cijfer: 5
#18. Marco Borsato - Mooi
Nooit gedacht dat ik een nummer van de zingende coltrui uit zou kunnen zitten, maar dit valt heel erg mee. Misschien omdat dit is wat hij het beste kan blijven doen, ballads waar je (bijna) gelooft in hem. Geen dance mixen en featurings, daar moet ie bij weg blijven.
#24. Justin Bieber - Sorry
Na Where are u now lijkt Bieber serieus genomen te worden, maar toch vind ik met iedere single de boel weer wat gezapiger worden. Dit Sorry past prima in wat speelt in 2015, maar het is niet echt een knaller
#37. One Direction - Perfect
En over gezapiger gesproken, ook One Direction komt weer met een brave Hendrik ballad die heel erg alle hokjes voor een boyband aantikt. Drag me down klonk tenminste nog iets pittiger, maar dit is weer een flinke terugval en ik vind Perfect juist erg Maroon 5 klinken
#40. Charlie Puth feat. Meghan Trainor - Marvin Gaye
2 vreselijke acts samen, dat kan nooit goed gaan en dat gaat het ook niet. In Engeland is Trainor heel groot wat ik ook niet begrijp, haar album staat al tijden bij de bovenste 50. Dit nummer raakt kant nog wal bij mij
Cijfer: 2
#1. Adele - Hello
Tja, hier is alles al over gezegd eigenlijk. Was dit door een andere zangeres gezongen was de impact niet zo geweest. Het lijkt of de die-hards echt een eigen massa-hysterie geloven en de meeste absurde uitspraken zie je op veel fora.
Hello zal misschien een Adele classic worden, maar in het algemeen voegt dit weinig toe. Het is wel draaglijker dan Someone like you (verschrikkelijk) en Set fire to the rain. Ik moet ook steeds aan Annie Lennox denken.
#18. Marco Borsato - Mooi
Nooit gedacht dat ik een nummer van de zingende coltrui uit zou kunnen zitten, maar dit valt heel erg mee. Misschien omdat dit is wat hij het beste kan blijven doen, ballads waar je (bijna) gelooft in hem. Geen dance mixen en featurings, daar moet ie bij weg blijven.
#24. Justin Bieber - Sorry
Na Where are u now lijkt Bieber serieus genomen te worden, maar toch vind ik met iedere single de boel weer wat gezapiger worden. Dit Sorry past prima in wat speelt in 2015, maar het is niet echt een knaller
#37. One Direction - Perfect
En over gezapiger gesproken, ook One Direction komt weer met een brave Hendrik ballad die heel erg alle hokjes voor een boyband aantikt. Drag me down klonk tenminste nog iets pittiger, maar dit is weer een flinke terugval en ik vind Perfect juist erg Maroon 5 klinken
#40. Charlie Puth feat. Meghan Trainor - Marvin Gaye
2 vreselijke acts samen, dat kan nooit goed gaan en dat gaat het ook niet. In Engeland is Trainor heel groot wat ik ook niet begrijp, haar album staat al tijden bij de bovenste 50. Dit nummer raakt kant nog wal bij mij
Cijfer: 2
0
geplaatst: 26 november 2015, 16:43 uur
Ik snap ook niet wat er gezapig is aan Sorry. Er zit juist een lekker dansritme in.
0
geplaatst: 26 november 2015, 18:43 uur
Week 47:
#21. Coldplay - Adventure of a Lifetime
Al beoordeeld op Nieuw in de Afrekening 2015 en dus moet ik enkel Crtl-C Ctrl-V doen. Luchtig nummer, niet zo ergerlijk als hun uitstapjes met Rihanna of Avicii maar het is mij te zoutloos. Typisch een nummer dat niet stoort maar het zal ook geen nummer worden waarmee je Coldplay zal herinneren.
Cijfer: 5,5
#34. Felix Jaehn feat. Polina - Book of Love
Zoals de meeste hits dit jaar zit dit ook in de categorie aardig maar weinig memorabel. De zang en arrangementen doen mij een voldoende geven.
Cijfer: 6
#37. James Bay - If You Ever Want to Be in Love
Beslist één van de populairste zangers in 2015. Een prima stem heeft hij zeker maar ook dit nummer springt er niet genoeg uit hoewel het zeker niet slecht is.
#21. Coldplay - Adventure of a Lifetime
Al beoordeeld op Nieuw in de Afrekening 2015 en dus moet ik enkel Crtl-C Ctrl-V doen. Luchtig nummer, niet zo ergerlijk als hun uitstapjes met Rihanna of Avicii maar het is mij te zoutloos. Typisch een nummer dat niet stoort maar het zal ook geen nummer worden waarmee je Coldplay zal herinneren.
Cijfer: 5,5
#34. Felix Jaehn feat. Polina - Book of Love
Zoals de meeste hits dit jaar zit dit ook in de categorie aardig maar weinig memorabel. De zang en arrangementen doen mij een voldoende geven.
#37. James Bay - If You Ever Want to Be in Love
Beslist één van de populairste zangers in 2015. Een prima stem heeft hij zeker maar ook dit nummer springt er niet genoeg uit hoewel het zeker niet slecht is.
0
geplaatst: 27 november 2015, 13:18 uur
0
geplaatst: 27 november 2015, 15:13 uur
Miss Montreal vind ik nog steeds niks. Ook al klinkt dit liedje wat internationaler, het is nog steeds niet best. Dat ik de stem van haar niet kan verdragen helpt ook al niet. Justin Bieber scoort in elk geval een voldoende.
0
geplaatst: 29 november 2015, 13:44 uur
Week 45:
#29. Hailee Steinfeld - Love Myself
Weer een naam en nummer wat me niets zegt. Ze lijkt wel heel erg op Selena Gomez qua gezicht.
Dit is er 1 uit de categorie Becky G-Shower en Zara Larsson-Lush life, toegankelijke danspop waar je niet moeilijk om moet doen. Maar had Selena maar de top 40 gegund met Good for me
Cijfer: 6,5
#34. Ariana Grande - Focus
Daar zijn de blazers weer. Dit lijkt inderdaad heel erg op Problem, maar is wel heel erg catchy.
Het doet mij denken aan wat de Pussycat Dolls deden 10 jaar geleden wat Ariane hier doet, rnb pop met de overhand aan rnb, niks mis mee
#29. Hailee Steinfeld - Love Myself
Weer een naam en nummer wat me niets zegt. Ze lijkt wel heel erg op Selena Gomez qua gezicht.
Dit is er 1 uit de categorie Becky G-Shower en Zara Larsson-Lush life, toegankelijke danspop waar je niet moeilijk om moet doen. Maar had Selena maar de top 40 gegund met Good for me

Cijfer: 6,5
#34. Ariana Grande - Focus
Daar zijn de blazers weer. Dit lijkt inderdaad heel erg op Problem, maar is wel heel erg catchy.
Het doet mij denken aan wat de Pussycat Dolls deden 10 jaar geleden wat Ariane hier doet, rnb pop met de overhand aan rnb, niks mis mee
0
geplaatst: 4 december 2015, 08:42 uur
iemand heeft vandaag Q aangezet op het werk en binnen 10 minuten kwam die laatste single van Dotan voorbij dus zij draaien hem zeker zoveel? Niks gemist verder op Q 

* denotes required fields.