MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Vigil's Mixtape editie 2016

zoeken in:
...and for the rest

Jessica Hernandez & the Deltas - Demons : Jessica heeft inderdaad veel weg van Amy Winehouse maar ik noem haar de LaTina Turner ze heeft niet veel te doen met Mexico maar wel met het soort energie dat Tina Turner vroeger op het podium had, niet solo maar met Ike. Jessica live gehoord en gezien en it's the real deal.

Lush - Out of Control : Lush bestaat inderdaad nog en wat mij betreft nog steeds zo goed al toen.

The Big Pink - Beautiful Criminal : Ik ben Dominoes van The Big Pink een beetje ontgroeid, elk nummer op deze EP bevalt me meer dan hun grootste hit toen, ook al vind ik die niet slecht. Het boeit me nu gewoon minder.

Dat was dus mijn mixtape;
voor wie hem (nog) eens wil horen.

vigil denk dat één van de moderators de titel zouden moeten aanpassen?

Ik zou voorstellen om het zo aan te houden: Vigil's Mixtape editie 2016 - ronde 10

en bij volgende deelnemers telkens de titel minimaal aan te passen: ronde 11, ronde 12 etc

Hoeft voor mij niet bij de Games boom, ik zie het meer als een kennismaking met iemands smaak dan een spel. m.i. geven de punten aan hoe ver of dicht de mixer met z'n nummers zit bij de smaak van de luisteraars.

Ik vraag me af of het nog heeft om überhaupt door te gaan

JIJ zou gewoon een nieuwe mixtape kunnen maken en dan ze je wel wat er gebeurd.

Casartelli (moderator)
Of we nu nog verder mixtapen of niet, ik heb dat halve uurtje voor de mixtape van E-Clect-Eddy in elk geval gevonden!

The Mysterons - Echoes
Een volslagen onbekende naam voor mij. Mooi dromerig orgeltje. Sowieso een prettig nummer, ook als er verderop wat meer power in komt. 3,75*

Tears for Fears - My Girls
Ik geloof dat ik tot de minderheid behoor die deze ep prima te pruimen vond. Het geval wil dat met name Roland Orzabal een erg fijne stem heeft en daardoor komt Tears for Fears voor mij weg met het maken van covers waar ze eigenlijk weinig aan het origineel toevoegen. Dat bewezen ze eerder al door zich aan Bowie's Ashes to Ashes te vergrijpen. In dit geval stijgt de cover nog verder boven het origineel uit, maar dat kan ook aan mijn haat-liefdeverhouding met Animal Collective liggen. 3,5*

Jessica Hernandez & the Deltas - Demons
Ik had nog nooit van deze dame (en haar delta's) gehoord, maar de vergelijking met Amy Winehouse (en nog tien andere contemporaine, nog wel levende, zangeressen) is goed te plaatsen. Dat is geen diskwalificatie overigens; gewoon een lekker nummer. 3,5*

Lush - Out of Control
Van Lush heb ik een aantal nummers (met name van het album Split) vrij hoog zitten. Daarentegen zit bij een aantal andere nummers de zang, met zijn iets te opzichtige shoegaze-maniertjes me in de weg. Ik vrees dat dit nummer in de laatste categorie valt. 3,0*

The Big Pink - Beautiful Criminal
En na Lush de volgende 4AD-naam. Van The Big Pink heb ik A Brief History of Love ooit n.a.v. een tip gekocht, maar na een paar luisterbeurten is het album stof gaan vangen en dat doet het nu nog steeds. Als ik dit zo hoor, valt het toch wel weer mee. Kleurrijk melodietje in elk geval. 3,5*

School of Seven Bells - Put Your Sad Down
Van School of Seven Bells hoorde ik eens twee nummers in de Witte Trui, toen ik daar nog aan meedeed. Ik geloof dat mijn commentaar in de orde lag van "wel ok, maar wel erg MuMe-fähig". Ik geloof in elk geval niet dat die nummers twaalf minuten duurden. En hoewel dit op zich wel aardig klinkt, geloof ik dat ik me ook aansluit bij het kamp dat meent dat met enig schrapwerk een beter nummer overgebleven was. 3,25*

7 The Mysterons - Echoes +4
6 Jessica Hernandez & the Deltas - Demons +3
5 School of Seven Bells - Put Your Sad Down
5 The Big Pink - Beautiful Criminal +2
4 Lush - Out of Control
3 Tears for Fears - My Girls +1

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.