Genres / Hip-Hop / Albums 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2006, 19:18 uur
Reijersen schreef:
Ken ik niet. Dus ben des te benieuwd.
(quote)
Ken ik niet. Dus ben des te benieuwd.
Ik wil je wel een klein beetje uitleggen wat 't is.
Een samenwerkingsproject tussen Tenshun, Jiggy Djé (je weet wel, de frontman van D.A.C) en Terilekst (idd, maat van Spacekees). Jiggy Djé vindt zichzelf de beste punchlinerapper. Dat kan ook wel kloppen, want goede artiesten als Opgezwolle en Extince gebruiken ze amper. Het zijn sowieso niet zulke haatdragende artiesten. Jiggy zoekt nog 2 maten die goed in wordplay zijn en wil daarmee raps gaan maken die enkel en alleen om de punchlines draaien. Dikke Neus is eigenlijk hun enige bekende track tot nu toe, maar dat soort nummers moet je verwachten.
Voorbeeld Tenshun Punchline:
Ik heb het in de pocket als poolballen en laat aan jou de keu(')s
0
geplaatst: 14 juni 2006, 14:29 uur
luc011190 schreef:
Hey hey, dat is een belediging voor Jiggy! Die line is namelijk van hem, niet van Tenshun!

0
geplaatst: 14 juni 2006, 14:34 uur
luc011190 schreef:
Ik heb even gezocht over nieuwe NLhiphopcd's.
-Solo-cd Delic
-Opgeduveld 2
-Kubus & Sticks
-Typhoon
-Kohfie Konnect (terilekst, tenshun, jiggy dje)
-Jiggy Djé
-Extince
En dat allemaal in één jaar, dat wordt genieten
Ik heb even gezocht over nieuwe NLhiphopcd's.
-Solo-cd Delic
-Opgeduveld 2
-Kubus & Sticks
-Typhoon
-Kohfie Konnect (terilekst, tenshun, jiggy dje)
-Jiggy Djé
-Extince
En dat allemaal in één jaar, dat wordt genieten

Sticks 'deelt hier mee' dat Opgeduveld 2 pas in 2007 komt

Leuk filmpje btw, haha, Delic op een prullebak

0
Improvision
geplaatst: 21 augustus 2006, 21:28 uur
But there is good news for those interested in Mos Def's musical endeavors. Not only has he finished recording a new album, but eight new Mos Def songs will be featured on the upcoming Soundbombing 4 compilation album on Rawkus Records, due October 28. The comp's first single is the Mos Def track "Beef," with production from Swizz Beatz. Soundbombing 4 also features tracks from Talib Kweli, Little Brother, Pharoahe Monch and Skillz.
Mos Def is slated to release his new album "Tru3 Magic" on Sept. 19th via Geffen records.
Mos Def is slated to release his new album "Tru3 Magic" on Sept. 19th via Geffen records.
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 21:59 uur
Nieuwe Immortal Technique, Canibus, Jedi Mind Tricks, dat wordt nog wat dit jaar (als ze niet worden uitgesteld).
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 22:20 uur
HET album van dit moment is toch wel Oh No - Exodus into Unheard Rhythms (2006). Geweldige beats waar Oh No alleen maar samples van Galt MacDermot gebruikt, en hoe.. Aanrader voor o.a. Madlib liefhebbers (Oh No is zijn broertje) en Kanye West fans (veel strings-gebruik).
0
geplaatst: 22 augustus 2006, 11:07 uur
Plakband schreef:
Hey hey, dat is een belediging voor Jiggy! Die line is namelijk van hem, niet van Tenshun!
(quote)

Hé je hebt gelijk

0
geplaatst: 22 augustus 2006, 15:38 uur
Plakband schreef:
(quote)

Als extince net zo zijn best doet als op zijn nieuwste single dan laat maar, damn wat is die slecht zeg.
Duvel Duvel vind ik het ook net niet.
Het meeste wat uit het verre oosten komt is wel lekker!
Het meest kijk ik uit naar Typhoon, damn deze man heb ik live gezien, hij is errug goed!
0
geplaatst: 22 augustus 2006, 16:20 uur
ik heb het nieuwe album van rihanna gekocht
maar zelf ben ik ook nog van plan andere cd's te kopen van beyoncé en van andere zangeressen
maar zelf ben ik ook nog van plan andere cd's te kopen van beyoncé en van andere zangeressen
0
geplaatst: 22 augustus 2006, 17:55 uur
Misty44 schreef:
Als extince net zo zijn best doet als op zijn nieuwste single dan laat maar, damn wat is die slecht zeg.
Het meest kijk ik uit naar Typhoon, damn deze man heb ik live gezien, hij is errug goed!
(quote)
Typhoon heeft live inderdaad veel uitstraling. Het moment dat hij opkomt was in Nighttown echt fantastisch. Bam! licht aan, beat erin, Ty helemaal springen, met capuchon op, over het podium. Dat was genieten. 1 okt zie ik hem weer bij Definitie van Dopeheid in Tilburg

0
geplaatst: 24 augustus 2006, 11:43 uur
luc011190 schreef:
Typhoon heeft live inderdaad veel uitstraling. Het moment dat hij opkomt was in Nighttown echt fantastisch. Bam! licht aan, beat erin, Ty helemaal springen, met capuchon op, over het podium. Dat was genieten. 1 okt zie ik hem weer bij Definitie van Dopeheid in Tilburg
(quote)

Ja zo kwam ie bij dat optreden waar ik was ook op!
Iedereen meespringen, her en der wat pogo-en, te gekke sfeer zat er meteen in!
En toen moest opgezwolle nog komen, damn was echt een toppertje die avond, had ik voor geen goud willen missen.
Weet iemand wat tracks van hem, kan ik ze downloaden.
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 15:37 uur
Misty44 schreef:
En toen moest opgezwolle nog komen, damn was echt een toppertje die avond, had ik voor geen goud willen missen.
(quote)
DOWNLOADEN ?!!!!

oké dan

Typhoon ft The Flexican - Bumayé
Typhoon - Familiar
Typhoon ft Opgezwolle - Verre Oosten Remix
Typhoon ft Opgezwolle - Het Doek Valt (dikke beat
!)Opgezwolle ft Typhoon - Als die Mic Aanstaat
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 16:18 uur
Ja een album heeft ie niet, dus om aan tracks te komen moet ik wel het internet op.
ma thanx voor de titels.
ma thanx voor de titels.
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 20:12 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Nieuwe Immortal Technique, Canibus, Jedi Mind Tricks, dat wordt nog wat dit jaar (als ze niet worden uitgesteld).
Jedi Mind Tricks komt 19 september. Weer compleet door Stoupe geproduceerd en weer de vertrouwde collabo's (Chief Kamachi, Non Phixion enz)
0
Improvision
geplaatst: 25 augustus 2006, 11:48 uur
De nieuwe Talib Kweli wordt niet zo goed denk ik, ik heb al enkele tracks gehoord, ook de eerste single al 'listen' en het niveau van Talib Kweli gaat nog meer naar beneden. Hij verdwijnt in de grijze massa en wordt een slachtoffer van de commercialiteit.
0
geplaatst: 25 augustus 2006, 12:44 uur
Misty44 schreef:
Ja een album heeft ie niet, dus om aan tracks te komen moet ik wel het internet op.
ma thanx voor de titels.
ma thanx voor de titels.
Het was ook meer een grapje, ik ben ook zo aan de tracks gekomen, natuurlijk.
Kijk een op www.fabchannel.com en zoek daar Typhoon, daar zie je hem optreden tijden Grote Prijs 2004 waar hij wint, en je ziet hem nog optreden als publiekstrekker bij Grote Prijs 2005. Puur genieten

0
geplaatst: 29 augustus 2006, 15:07 uur
8 september komt er ook een mooi album uit (althans dat denk ik)
De Bazen Van De Club word het debuut album van The Partysquad, ben ik heel erg benieuwd naar, want ik vind hun beats wel vaak de bom!
Alleen rampeneren sloeg helemaal nergens op.
En dan ff mijn mening over Dat is die Shit : heeft een gruwelijke vette beat, iets mindere lyrics, al vind ik Negativ wel stoere lines spitten, de rest is nie veel.
De Bazen Van De Club word het debuut album van The Partysquad, ben ik heel erg benieuwd naar, want ik vind hun beats wel vaak de bom!
Alleen rampeneren sloeg helemaal nergens op.
En dan ff mijn mening over Dat is die Shit : heeft een gruwelijke vette beat, iets mindere lyrics, al vind ik Negativ wel stoere lines spitten, de rest is nie veel.
0
geplaatst: 14 september 2006, 23:26 uur
Glue (Adeem, Maker en DJ DQ) - Catch As Catch Can vind ik tot nu 1 van de dopeste hiphop album van 2006.
Verder vind ik 2006 tot nu een matig hiphop jaar.
Idd dat Oh No album is ook kwaliteit. Verder vind ik het nieuwe Roots album goed.
Idd dat Oh No album is ook kwaliteit. Verder vind ik het nieuwe Roots album goed.
0
geplaatst: 15 september 2006, 08:18 uur
Misty44 schreef:
De Bazen Van De Club word het debuut album van The Partysquad
De Bazen Van De Club word het debuut album van The Partysquad
Bah dat lijkt me echt een verschrikkelijk album, die nummers die ik heb gehoord zijn zó slecht. Maar zoals ik weet hou jij veel van party-tracks dus kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je er op zit te wachten. Die gasten laten wel een hele zaal uit hun dak gaan. Ze traden gister trouwens nog op ons schoolfeest op.
Wanneer komt trouwens die nieuwe 2Pac CD uit?
0
geplaatst: 15 september 2006, 08:21 uur
Ik had eerlijk gezegd veel erger verwacht. Ik vind het nog wel een best goed jaar toe nu toe wat ik niet had verwacht.
0
geplaatst: 15 september 2006, 08:41 uur
Osiris Apis schreef:
Glue (Adeem, Maker en DJ DQ) - Catch As Catch Can vind ik tot nu 1 van de dopeste hiphop album van 2006.
Welke heb je van deze al gechecked?
The Roots - Game Theory
J.Dilla - The Shining
Opgezwolle - eigen wereld
Jedi Mind Trick - heaven for the servants hell for the kings
Aceyalone & rjd2 - magnificent city
J Dilla - donuts
Ghost - seldom seen often heared
Soul Position - things go better
Automato - Automato
Ghostface - Fishscale
Method Man - the day after
Wick - Locket in a Well
Jehst - Return of the drifter
Spank Rock - YoYoYoYoYo
Omega One - The Lo-Fi Chronicles
Gnarls Barkley: St. Elsewhere
Lord Jamar: The 5% Album
0
geplaatst: 15 september 2006, 08:46 uur
Servants in Heaven Kings in Hell heet die van JMT
. Die van Chino XL is ook nog wel goed.
. Die van Chino XL is ook nog wel goed.
0
geplaatst: 15 september 2006, 11:52 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Bah dat lijkt me echt een verschrikkelijk album, die nummers die ik heb gehoord zijn zó slecht. Maar zoals ik weet hou jij veel van party-tracks dus kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je er op zit te wachten. Die gasten laten wel een hele zaal uit hun dak gaan. Ze traden gister trouwens nog op ons schoolfeest op.
(quote)
Heb em nu in handen, het is een heel afwisselnd album, met een verzameling van rustige, party, beetje underground en reageton tracks. Die afwissling maakt het voor mij persoonlijk minder, staan 23 tracks op, zeker een stuk of tien zijn vet. De rest is skippen, ik had er veel meer van verw8.
Deze moet je wel ff checke:
Waddup - met Opposites
Je Bent Van Mij - met Lange Frans
Ze Zeggen - met Negativ en Peter Beense ( ghettosmartlap track, heel apart)
Nieuwe 2 pac, geen idee nieuwe Eminem zit er ook weer aan te komen, zeg niet dat hij ook weer het nieuwe Pac album gaat doen, want dan word het weer een flop.
0
geplaatst: 15 september 2006, 12:05 uur
Nee het zou het laatste officiële 2Pac-album worden zeggen ze. Er zwerft al een hele tijd een nummer rond op het internet dat op het album zou komen (Ghost dacht ik dat ie heette, geproduceerd door Dr. Dre) maar misschien wordt het zo'n Biggie - Duets album. 50 Cent zou er ook op gaan produceren dus ik ben bang dat het een opnieuw een kutalbum gaat worden.
Maar het album waar ik echt het meest naar uitkijk (als ie echt komt) is Rip The Jacker 2 van Canibus. Dus dan zal Stoupe opnieuw gaan produceren voor Canibus, en die twee zijn echt de perfecte combinatie. Hij (Stoupe) produceerde op Rip The Jacker zelfs nog beter dan op de JMT-albums.
Scarface komt trouwens ook met een nieuw album in oktober, net als Diddy. Wat Diddy betreft, kijken of ie nog wat zinnigs te melden heeft maar die kans is nihiel. Maar hopen op een ''beats-album'' dan maar van hem.
Maar het album waar ik echt het meest naar uitkijk (als ie echt komt) is Rip The Jacker 2 van Canibus. Dus dan zal Stoupe opnieuw gaan produceren voor Canibus, en die twee zijn echt de perfecte combinatie. Hij (Stoupe) produceerde op Rip The Jacker zelfs nog beter dan op de JMT-albums.
Scarface komt trouwens ook met een nieuw album in oktober, net als Diddy. Wat Diddy betreft, kijken of ie nog wat zinnigs te melden heeft maar die kans is nihiel. Maar hopen op een ''beats-album'' dan maar van hem.
0
geplaatst: 15 september 2006, 17:48 uur
Revo schreef:
The Roots - Game Theory
J.Dilla - The Shining
J Dilla - donuts
Automato - Automato
Ghostface - Fishscale
Wick - Locket in a Well
Spank Rock - YoYoYoYoYo
The Roots - Game Theory
J.Dilla - The Shining
J Dilla - donuts
Automato - Automato
Ghostface - Fishscale
Wick - Locket in a Well
Spank Rock - YoYoYoYoYo
Bijna allemaal. Alleen Jehst (das toch Engels?), method man, jedi mind tricks (ik ben geen vinnie paz fan) niet.
En Wick ken ik niet, wat is dat?
En Automato en Omega One is niet uit 2006.

Donuts, Eigen Wereld, Magnificent City, Gnarls Barkley heb ik gekocht.
Shining vind ik te kort en geen geheel. Aantal goed nummers.
Soul Position vond ik de productie tegenvallen en Blueprint vind ik een matige mc.
Spank Rock heeft originele producties, maar aantal nummers niet zo. En de texten zijn niet hoogstaand.
0
geplaatst: 15 september 2006, 19:58 uur
Dit is inderdaad echt een ongelooflijk wack jaar, maarja ik luister nu toch al meer minimal techno
* denotes required fields.