menu

Genres / Hip-Hop / Hiphop voor Luigifort

zoeken in:
avatar van Poek
luigifort vindt hiphop maar niets, want they all sound the same.

luigifort schreef:
Ff serieus he. Ik heb hiphop wel eens geprobeerd, maar het valt mij op dat alle hiphopnummers bijna allemaal hetzelfde klinken. Alsof ik steeds naar 1 en hetzelfde nummer zit te luisteren. Ik heb het meerdere keren geprobeerd. Of ik heb het oor er gewoon niet voor
Kan iemand mij hiphop uitleggen?


Zijn er hiphopnummers die hij zou kunnen waarderen? Wellicht een crossover van indie en hiphop? Zoals de samenwerking van Kimya Dawson (Moldy Peaches) en Aesop Rock:




avatar van ForWhomThePeteTolls


LOL, on a more serious note: Die persoon zou eens wat van de oudere dingen van Sadistik moeten proberen, productie is misschien een struikelblok. Maar goed, dan toch maar een van zijn tracks (imho zijn beste) hier neer beuken.

avatar van zaaf
ikzelf zou meer over de hulpvraag willen weten voor ik ga 'helpen'. dan krijgt ie hulp op maat

avatar van Poek
Ja, ik ben b.v. wel benieuwd of luigifort Kool Thing het slechtste nummer van Sonic Youth vindt? Is best wel hiphop, dat nummer.

(of is er iemand meer hiphop dan Chuck D?)

avatar van johan de witt
KRS One? Q-Tip?

avatar van Poek


Hey, I can't find nothing on the radio?

avatar van luigifort
Nee Kool Thing is heel tof, maar dat is toch nauwelijks hiphop?

avatar van johan de witt
Radio Song wel

avatar van luigifort
Stipey had zelfs zn pet achterstevoren op accordingly in de videoclip

avatar van johan de witt
Ja, doen ze dat nog tegenwoordig, die hiphopperts?

avatar van luigifort
Word up

avatar van luigifort
johan de witt schreef:
Ja, doen ze dat nog tegenwoordig, die hiphopperts?


Nee ze laten nu hun baard heel lang groeien

avatar van Poek
luigifort schreef:
(quote)


Nee ze laten nu hun baard heel lang groeien


Net als indie hipsters!

avatar van luigifort
Alle 3 de geplaatste clipjes hierboven staan me niet aan. Ik denk dat ik meer iemand ben van een zanger en zangeres en melodie. Wat me het meest stoort is de rap, voordracht, gepraat of hoe je het ook moet noemen, ik ben een leek namelijk . Ik hoor wel wat muziek en melodie, maar dat is vaak op de achtergrond. De raps en beats staan op de voorgrond en doen me niets, het stoort me teveel.
Dan heb ik liever een Beastie Boys bv, die maken hun raps zangerig. Dat declameren doet me niks en klinkt ook bij veel hiphop hetzelfde.

avatar van zaaf
@luigifort
ik wil niks opdringen, maar ik ervaar het als leuk als je in elk genre wat naar je gading kan vinden.



avatar van ForWhomThePeteTolls
Poek schreef:
Ja, ik ben b.v. wel benieuwd of luigifort Kool Thing het slechtste nummer van Sonic Youth vindt? Is best wel hiphop, dat nummer.

(of is er iemand meer hiphop dan Chuck D?)

Rakim en Large Pro come to mind...

avatar van Poek
The Streets ken je wel luigifort en zit tussen zang en rap in. En geen dominante beat, in ieder geval niet in deze hit, dus die vind je wellicht wel luisterbaar?



avatar van luigifort
Deze laatste 2 clips zijn al een stuk beter en dan vooral die van The Roots. Deze van The Streets vind ik iets te zeurderig. Er zit zeker meer subtiliteit en muzikaliteit in. Maar dit is niet echt hardcore hiphop toch? Er moet voor mij ook in die richting genietbare hiphop zijn? Met die beats en declamatie. Dat vind ik echt bij oldschool hiphop horen. Daar moet toch ook beters in te vinden zijn lijkt me.

avatar van Onweerwolf
Luigi! Zoek niet verder, vriend! Bij deze presenteer ik je het allerbeste hiphopnummer uit de hiphopgeschiedenis:




Immortal Technique - Dance With The Devil

Conscious hiphop. Episch als een muthafucka, mét diepgang. Melodieus maar toch vol op je smoel.

avatar van Poek
Nou, dat is dan ook opgelost.

avatar van luigifort
Nee, dit vind ik niks aan. Eentonig en dat oeverloze gepreek hangt me de keel uit. Ok, ik weet wel dat hiphop vaak een maatschappelijke boodschap heeft, maar less is more mensen. Je kunt ook op een andere, kortere manier je punt maken.

avatar van zaaf
hahahahaha, lukt jou toch ook niet altijd in 1 keer?

avatar van luigifort
Touché

avatar van Sandokan-veld
Elk topic dat begint met het embedden van 'Delicate Cycle' komt in de updates.

Ben verder geen groot hiphop-liefhebber of -kenner maar zal eens kijken of ik iets kan bedenken dat Luigifort kan behagen.

avatar van Justus18
luigifort schreef:
oldschool hiphop

Uit 1968:


avatar van Poek
En ik maar denken dat dit nummer uit 1970 van The Last Poets het toppunt oldschool is, maar er is dus nog ouder!



avatar van -SprayIt-
CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)

Dit moet 'm wel zijn toch? Voor nagenoeg iedereen genietbaar lijkt me.



avatar van johan de witt
Kan er ook een Spotifylijstje komen van al deze tips

avatar van luigifort
Ja dat zou dope zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 21:29 uur

geplaatst: vandaag om 21:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.