Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 19 november 2019, 12:01 uur
Ff serieus he. Ik heb hiphop wel eens geprobeerd, maar het valt mij op dat alle hiphopnummers bijna allemaal hetzelfde klinken. Alsof ik steeds naar 1 en hetzelfde nummer zit te luisteren. Ik heb het meerdere keren geprobeerd. Of ik heb het oor er gewoon niet voor 
Kan iemand mij hiphop uitleggen?

2
geplaatst: 19 november 2019, 12:02 uur
luigifort schreef:
Ff serieus he. Ik heb hiphop wel eens geprobeerd, maar het valt mij op dat alle hiphopnummers bijna allemaal hetzelfde klinken. Alsof ik steeds naar 1 en hetzelfde nummer luister. Of ik heb het oor er gewoon niet voor
Ff serieus he. Ik heb hiphop wel eens geprobeerd, maar het valt mij op dat alle hiphopnummers bijna allemaal hetzelfde klinken. Alsof ik steeds naar 1 en hetzelfde nummer luister. Of ik heb het oor er gewoon niet voor

Ok boomer.
2
geplaatst: 19 november 2019, 12:20 uur
luigifort schreef:
Ff serieus he. Ik heb hiphop wel eens geprobeerd, maar het valt mij op dat alle hiphopnummers bijna allemaal hetzelfde klinken. Alsof ik steeds naar 1 en hetzelfde nummer zit te luisteren. Ik heb het meerdere keren geprobeerd. Of ik heb het oor er gewoon niet voor

Vraag ArthurDZ maar. Die snapte het eerst ook niet. Komt wel.
4. Slowdive - Alison
5. Underworld - Dirty Epic
8. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (Cash Rules Everything Around Me) / Da Mystery of Chessboxin'
14. Oasis - Live Forever
17. Nine Inch Nails - Closer
21. Beastie Boys - Sabotage
23. Jeff Buckley - Grace
27. Pavement - Gold Soundz
33. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
41. Afghan Whigs - Debonair
1
zaaf
geplaatst: 19 november 2019, 12:27 uur
ik vind het een mooie vraag van luigifort. het strekt voor mij iets te ver om daar hier op in te gaan, maar elders lijkt me dit een mooi uitgangspunt. zelf een topic starten Luigi?
1
geplaatst: 19 november 2019, 12:28 uur
luigifort schreef:

Misschien moet je beginnen met freestyle rap?
1
geplaatst: 19 november 2019, 12:29 uur
Of gewoon niet naar hiphop luisteren. Je hoeft niet perse alles goed te vinden natuurlijk.
1
geplaatst: 19 november 2019, 12:35 uur
Ik ben ook een late instapper en had CREAM met een beetje aanmoediging wel in mijn lijst.
2
geplaatst: 19 november 2019, 12:41 uur
Maar er zitten wel goede gasten bij die clan. Masta Killa en GZA bijvoorbeeld.
https://consequenceofsound.net/wp-content/uploads/2019/05/Masta-Killa-GZA-of-mics-and-men-bonus-clip-premiere-wu-tang-clan-chess-park.jpg
https://consequenceofsound.net/wp-content/uploads/2019/05/Masta-Killa-GZA-of-mics-and-men-bonus-clip-premiere-wu-tang-clan-chess-park.jpg
3
geplaatst: 19 november 2019, 12:48 uur
luigifort als jij niet bereid bent om steeds weer naar een en hetzelfde nummer te luisteren zou ik wil adviseren om die tijd gewoon in progrock te investeren.
0
geplaatst: 19 november 2019, 12:53 uur
Een klassieker van Wu-Tang, maar helaas net niet in mij top . Toch leuk dat die hier langs komt.
0
zaaf
geplaatst: 19 november 2019, 13:17 uur
5. dEUS - SUdS & SOdA
https://www.youtube.com/watch?v=OEFUTD73-E4
Punten : 315
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Film Pegasus, musician, Poek
RYM's #143 voor 1994
Alternative Rock, Art Rock
Bekroond in België in het programma De 100 van eigen kweek als het beste Belgische nummer aller tijden. Van het debuut van dEUS. De clip van Suds & Soda werd regelmatig op MTV gespeeld en ze kregen er zelfs een nominatie als "Beste Nieuwkomer" op de MTV Music Awards.
https://www.youtube.com/watch?v=OEFUTD73-E4
Punten : 315
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Film Pegasus, musician, Poek
RYM's #143 voor 1994
Alternative Rock, Art Rock
Bekroond in België in het programma De 100 van eigen kweek als het beste Belgische nummer aller tijden. Van het debuut van dEUS. De clip van Suds & Soda werd regelmatig op MTV gespeeld en ze kregen er zelfs een nominatie als "Beste Nieuwkomer" op de MTV Music Awards.
0
geplaatst: 19 november 2019, 13:20 uur
M'n top 10 doet het nog steeds prima:
1. Underworld - Dirty Epic
3. Slowdive - Alison
6. dEUS - SUdS & SOdA
7. Jeff Buckley - Grace
9. Edwyn Collins - A Girl Like You
20. Oasis - Live Forever
1. Underworld - Dirty Epic
3. Slowdive - Alison
6. dEUS - SUdS & SOdA
7. Jeff Buckley - Grace
9. Edwyn Collins - A Girl Like You
20. Oasis - Live Forever
0
geplaatst: 19 november 2019, 13:20 uur
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
10.Pavement - Gold Soundz
11.Slowdive - Alison
12.Beck - Loser
13.Oasis - Live Forever
17.Underworld - Dirty Epic
18.dEUS - SUdS & SOdA
19.Beastie Boys - Sabotage
10.Pavement - Gold Soundz
11.Slowdive - Alison
12.Beck - Loser
13.Oasis - Live Forever
17.Underworld - Dirty Epic
18.dEUS - SUdS & SOdA
19.Beastie Boys - Sabotage
1
geplaatst: 19 november 2019, 13:22 uur
0
geplaatst: 19 november 2019, 13:23 uur
Deze heb ik ook. fcourse. word al een stuk beter deze top 20
.
.
0
Ik heb wel een rapnummer in m'n lijst maar geen hiphop. Dat is toch niet hetzelfde.
0
Verreweg het beste nummer van Deus maar haalde het ook al net niet.
1
geplaatst: 19 november 2019, 13:26 uur
dAT GEBREK AAN HOOFdLETTERS ALS HET OVER dEUS GAAT dOET PIJN AAN MIJN OGEN.
2
geplaatst: 19 november 2019, 13:37 uur
Tuurlijk moest dEUS erin! Al was dat niet zo evident natuurlijk voor een toch vooral Nederlands publiek hier. Ik woon in Deurne een district van Antwerpen, de thuisbasis van dEUS. In Deurne zelf wonen nu nog altijd 2 oud-leden van dEUS. Rudy Trouvé krijgt in januari de cultuurprijs voor zijn carrière. Drummer Jules De Borgher heeft letterlijk achter mijn hoek een café waar hij maandelijks muzikale acts een podium biedt.
01. dEUS - Suds & soda
05. Nick Cave & the Bad Seeds - Red right hand
07. Beastie Boys - Sabotage
09. Edwyn Collins - A girl like you
13. The Cranberries - Zombie
14. The Afghan Whigs - Debonair
01. dEUS - Suds & soda
05. Nick Cave & the Bad Seeds - Red right hand
07. Beastie Boys - Sabotage
09. Edwyn Collins - A girl like you
13. The Cranberries - Zombie
14. The Afghan Whigs - Debonair
0
geplaatst: 19 november 2019, 13:42 uur
Allemaal fijne liedjes hoor in de top 10, maar niets dat zelfs maar in de buurt komt van mijn toplijst.
2
geplaatst: 19 november 2019, 13:47 uur
Ik kocht vroeger in een dolle bui eens twee hiphopalbums. Ook precies omdat ik er open voor stond en wilde weten wat het nu precies was (de pers kwam toen ook al superlatieven tekort).
Nu 30 jaar later zijn het nog steeds de enige twee hiphopalbums in mijn collectie

0
geplaatst: 19 november 2019, 13:50 uur
johan de witt schreef:
Ik kocht vroeger in een dolle bui eens twee hiphopalbums. Ook precies omdat ik er open voor stond en wilde weten wat het nu precies was (de pers kwam toen ook al superlatieven tekort). Nu 30 jaar later zijn het nog steeds de enige twee hiphopalbums in mijn collectie
(quote)
Ik kocht vroeger in een dolle bui eens twee hiphopalbums. Ook precies omdat ik er open voor stond en wilde weten wat het nu precies was (de pers kwam toen ook al superlatieven tekort). Nu 30 jaar later zijn het nog steeds de enige twee hiphopalbums in mijn collectie
Alsof je alle rockmuziek kan afschrijven omdat je ooit twee rockalbums hebt gekocht. Hip hop is even gevarieerd. Nas klinkt niet als Eminem, Will Smith is geen Notorious B.I.G. en N.W.A. is geen Outkast.
3
geplaatst: 19 november 2019, 13:54 uur
zaaf schreef:
ik vind het een mooie vraag van luigifort. het strekt voor mij iets te ver om daar hier op in te gaan, maar elders lijkt me dit een mooi uitgangspunt. zelf een topic starten Luigi?
Ik heb het maar voor hem gedaan: Hiphop voor Luigifort
2
geplaatst: 19 november 2019, 13:55 uur
Film Pegasus schreef:
Alsof je alle rockmuziek kan afschrijven omdat je ooit twee rockalbums hebt gekocht. Hip hop is even gevarieerd. Nas klinkt niet als Eminem, Will Smith is geen Notorious B.I.G. en N.W.A. is geen Outkast.
(quote)
Klopt, dit waren ook zeer diverse artiesten. Maar het heeft me helaas niet aangespoord om er meer van te willen luisteren. Wil niet zeggen dat ik het per se slecht vind. Het is uiteindelijk gewoon mijn smaak niet. Net als metal mijn smaak niet is. En dat is vast ook een hele gevarieerde stroming.
0
geplaatst: 19 november 2019, 14:21 uur
Er moet nu toch nog wel heel wat gaan gebeuren om er in ieder geval nog een matige lijst van te maken... man man man wat een ellende
1
geplaatst: 19 november 2019, 14:25 uur
Kristin komt nog, Suede en Pulp hopelijk ook.
Toch best een aardige lijst dan
Toch best een aardige lijst dan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.