MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
kArIzMa_TuRk
Ik ken hun van de Negativ-diss.
grime schreef:
en iedereen dacht dat het echte Marrokanen waren.

Zijn 't geen echte Marokkanen dan?

Haha die negativ diss is ook prachtig.
Maar ik snap niet hoe je kunt denken dat het echte Marokkanen zijn, het is voor mij wel heel duidelijk dat het een gimmick is. Het is bedoeld als een soort parodie op van die groepen als DHC of SOS.

kArIzMa_TuRk schreef:
Ik ken hun van de Negativ-diss.

Die diss is ook echt koning, maar de Jan Jaap van der Wal-diss is minstens even zo masterlijk . Heil Y&K .

Kev Brown is écht de shit. Zwaar underrated als producer.

raffael77
idd FM dus ik geef een 8

kArIzMa_TuRk
MJ_DA_MAN schreef:
Die diss is ook echt koning, maar de Jan Jaap van der Wal-diss is minstens even zo masterlijk . Heil Y&K .

Hahaha! Die is inderdaad ook meesterlijk ! Haha!

FunkyMonk schreef:
Kev Brown is écht de shit. Zwaar underrated als producer.

Erg chill nummer. Is Baseheadz een nederlandse producer(s)?
Ik denk niet dat Kev Brown het nummer heeft geproduceerd, omdat je alleen Kev Brown hoort rappen?

Nog maar eens Mos Def- miss fat booty, de beat blijft meesterlijk!

http://www.youtube.com/watch?v=zqbzy1tNSu0

raffael77
9

9 keihard nummer

Improvision
Ik wist niet dat er hier voortaan gestemd werd.

Anyway, KRS-One die zijn mening geeft over de Kanye West - 50 Cent battle.

raffael77
Precies zoals het moet zijn. Een goede mening van een hiphop pioneer waar je nog wat van kan leren. Luister goed naar wat hij zegt.

Goed gedaan.

Hm, raffael, realiseer je je wel dat KRS o.a. zei dat 50 Cent's laatste album 'dope' was?

Kos
KRS is ook wel eens dronken.

raffael77
Idd. Ik weet wel wat hij zei over 50. Die is voor mij crap, maar ik doelde op dat hij hem leuker vind dan Kanye omdat hij er zo gelikt uit ziet.

En natuurlijk ook wat hij in de laatste 2 minuten zegt.
Hij maakt ook erg duidelijk hoe hij over hiphop denkt en hoe het moet zijn.

Geweldig filmpje.

Hypno
KRS-One is zwaar overschat en is helemaal niet zo wijs als Mensen denken hij praat over de definitie van hiphop terwijl dat voor Iedereen wat anders is

CaliLove
WORD UP!!!!!

Is Kanye's album Hip-Hop????

Flashin', lights, cameras....

Naw man I want BOOM BAP, we don't wear white shades around here, we're not all in the fashion , Versace, Gucci... NAW, NO, sorry not workin'...

I'm a street dude, I don't know bout Flashin, lights etc.

WORD UP!!!!

ps: ik heb net zoals KRS-One respect voor Kanye West (ie maakt goeie muziek hoor) maar ik bekijk hem niet als Hip-Hop, eerder een mix van R&B en Pop met wat Hip-Hop invloeden, maar Real Hip-Hop?? Naw...

KRS-One moet een keer zijn bek (mond, vooruit dan) houden met zijn eentonig gezever. Hij brengt de laatste jaren alleen maar troep uit, en leunt alleen maar op zijn status.

raffael77
Hij heeft teminste status als 1 van de beste mc's.

Ik ben het met je eens dat hij niet echt lekker bezig is kwa producties. Die zijn ver ondermaat. Maar na zoveel jaren in de game onder zijn eigen naam met groot aantal cd's en ook nog aantal cd's in BDP tijd vind ik wel dat hij dat kan zeggen.

Het is ook altijd zo geweest. Een straat ding en niet een mode show.

Cali ik ben het met je eens.

Hypno
KRS-One 1 van de beste mc,s lol sorry ik respecteer je mening Maar dat kan ik toch niet echt serious nemen en overigens is het Echt niet bijzonder dat KRS-One nog steeds albums uit brengt Kool G Rap en K-Rino doen dat ook nog steeds maar dan beter.

CaliLove
Hypno schreef:
KRS-One 1 van de beste mc,s lol sorry ik respecteer je mening Maar dat kan ik toch niet echt serious nemen en overigens is het Echt niet bijzonder dat KRS-One nog steeds albums uit brengt Kool G Rap en K-Rino doen dat ook nog steeds maar dan beter.

Hoe jij het ook wilt draaien of keren, KRS-One is één van de Hip-Hop legendes.

KRS-One is al jaren seniel. Je moet gewoon niet teveel aandacht besteden aan wat hij zegt.

raffael77
Ieder zijn mening maar er wordt al jaren beweert dat Kool G Rap zijn beste verses waren op The Syphony uit 88. Rond zijn eerste 2 albums was hij erg dope maar hij maakt nu net zulke slechte albums als KRS. Alleen KRS heeft wel de betere teksten en dat heeft hij altijd gehad.

Kool G heeft het nooit van zijn teksten moeten hebben maar van zijn flow. Hij heeft wel eens waar een goede track gehad met goede storytelling lines maar dat is ook alles. Het was Polo die je hoofd deed knikken met zijn booming beats.

KRS heeft iets van 25 albums onder zijn naam staan icl. BDP albums waar hij ook het meeste rapwerk deed.

Life is slecht en de andere 2 cd's heb ik nog niet geluisterd dus kan daar geen mening over geven. Stel dat ze slecht zijn dan nog heeft hij er ruim 20 die wel goed zijn. Ook hij heeft mee moeten gaan met de rap scene en heeft idd soms wat rare producties erbij zitten maar global genomen flikt hij het nog steeds.

Ik wil wel eens zien of er over 10 jaar nog rappers zijn die er nu de tijd mee zijn begonnen.

raffael77 schreef:
Kool G heeft het nooit van zijn teksten moeten hebben maar van zijn flow.

Hehe, beluister Men At Work nog eens en zeg dat nog een keertje

Verder ben ik het eens dat KRS wel mag ophouden. Hij heeft ons genoeg geweldige albums gegeven maar nu is het wel genoeg ^^;

En Fast Life.

Kool G was een genius op alle fronten, en malen beter dan KRS-One imo.

|Joël|
Nou inderdaad die teksten op zijn album uit '95 (4, 5, 6) liegen er niet om!
Tekstueel regelmatig erg sterk op die plaat en altijd die heerlijke flow.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:55 uur

geplaatst: vandaag om 09:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.