Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2011, 12:51 uur
Goede discussie, dit.
Als ik over drie jaar terugkom kan ik je garanderen dat dezelfde discussie plaatsvind. Niets op tegen hoor (dat is bij heel veel onderwerpen natuurlijk zo), maar dat wilde ik even melden.
Als ik over drie jaar terugkom kan ik je garanderen dat dezelfde discussie plaatsvind. Niets op tegen hoor (dat is bij heel veel onderwerpen natuurlijk zo), maar dat wilde ik even melden.
0
geplaatst: 8 december 2011, 20:54 uur
Bedorvenkebab schreef:
Goede discussie, dit.
Goede discussie, dit.
Vandaar dan ook:
Harco schreef:
Ik word er zo moe van.
Ik word er zo moe van.
0
geplaatst: 8 december 2011, 21:47 uur
Er fysiek of mentaal moe van worden vind ik nogal wat ver gaan (en enigzins tegenstrijdig, wat maakt het nou uit?). Maar voor de rest "word".
0
geplaatst: 14 december 2011, 04:52 uur
Harco schreef:
Knap: een Nederlandse "durrty south" noemen. Ik ben benieuwd wanneer de eerste Amerikaanse artiest een Nederhoptrack maakt.
Wat mij blijft verwonderen is dat hiphoppuristen altijd zo denigrerend moeten doen over dergelijke muziek. Leid je eigen leven; we hoeven namelijk niet elke keer te horen dat diezelfde persoon een hekel heeft aan iets wat afwijkt van het patroon Nas - Atmosphere - Cannibal Ox. Ik word er zo moe van.
Knap: een Nederlandse "durrty south" noemen. Ik ben benieuwd wanneer de eerste Amerikaanse artiest een Nederhoptrack maakt.
Wat mij blijft verwonderen is dat hiphoppuristen altijd zo denigrerend moeten doen over dergelijke muziek. Leid je eigen leven; we hoeven namelijk niet elke keer te horen dat diezelfde persoon een hekel heeft aan iets wat afwijkt van het patroon Nas - Atmosphere - Cannibal Ox. Ik word er zo moe van.
Ik gebruikte 'durrty south' gewoon als genreaanduiding. Dat heeft niets met taal te maken. Je kunt ook countrymuziek maken in het Swahili, bij wijze van spreken.
En verder ontleedde ik mezelf juist als hiphoppurist, en was daar niet positief over. Ik onderneem ook dikwijls pogingen om meer mainstream of olijkere, lichtvaardigere hiphopnummers op waarde te schatten. En van bijvoorbeeld Kid Cudi en Drake vind ik een aantal nummers ook echt goed. Verder lukt het niet echt, maar dat komt naar mijn idee door mijn in het algemeen zeer kritische houding ten overstaande van muziek. Zo vind ik Atmosphere muzikaal al een decennium niet boeiend meer en Nas tamelijk overschat.
Ik wou ook helemaal niet discussiëren of iets dergelijks; er zat niet eens een oordeel in mijn bericht, alleen een geëxpliciteerd vooroordeel.
0
geplaatst: 16 december 2011, 02:05 uur
Danny Brown is een soort Jeru the Damaja, maar dan aan een ander soort drugs.
0
geplaatst: 16 december 2011, 17:58 uur
0
geplaatst: 19 december 2011, 10:14 uur
Wat vinden jullie van deze?
UIt de begindagen van hiphop, 1980 meen ik, uiteraard uitgebracht op Sugarhill Records. Ik word hier in ieder geval elke keer weer vrolijk van. Jammer dat ie niet meer van dit soort 'juweeltjes' heeft voortgebracht
UIt de begindagen van hiphop, 1980 meen ik, uiteraard uitgebracht op Sugarhill Records. Ik word hier in ieder geval elke keer weer vrolijk van. Jammer dat ie niet meer van dit soort 'juweeltjes' heeft voortgebracht

0
geplaatst: 28 december 2011, 22:33 uur
Best wel vet nummer met een Amerikaanse rapper (M-Dot), een Zwitserse (Black Tiger), een Duitse (Roger Rekless) en een Franse (Kapa). De Graffiti wordt gedaan door Belgen.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 17:02 uur
Nieuwe en eerste clip van het album nieuwe album van Brother Ali en Jake One:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=06qWAClqh9I#![/embed]
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=06qWAClqh9I#![/embed]
* denotes required fields.