MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:

Die Eigen Makelij-track klinkt wel goed, Impro. Deze kende ik nog niet. Wel jammer dat de verzen wat kort zijn.

Improvision
Sjaakspeare schreef:
Die Eigen Makelij-track klinkt wel goed, Impro. Deze kende ik nog niet. Wel jammer dat de verzen wat kort zijn.
Haha, ik was nog aan het twijfelen om er 'voor Sjaakspeare' bij te zetten, maar ik wist niet zeker of je mume nog bezocht.

Jah klopt, klinkt wel lekker. MCs liggen goed in het gehoor, maar zijn tekstueel niet erg interessant. De verzen zijn kort, maar ik weet niet of ik ze langer uit had kunnen houden, vind de afwisseling wel prettig eigenlijk.

Die van Arsonists en Non Phixion is echt hard! Ken het nummer al een paar jaar maar hij blijft echt hard Full Clip is natuurlijk ook een klassieker!

Sjaakspeare schreef:

Een van die jongens is een kameraad van mij, grappig om dat hier gepost te zien

Lekkerhoor! Wat is dit precies? Maak deze vent beats om over te reppen of gewoon zo of wat?

deejaydns leesutzelluf

Had em net gezien ja, gewoon weer de shit.

HAHA. Nope, it's Chuck Testa

Primo als dirigent!

Harco

Afgelopen dagen helemaal kapot gedraaid. Wat een track, wat een beat. Die flow van Scarface in het begin van zijn verse is zó classic southern, niet normaal. Die beat ook. Iemand die weet van wie die is? Klinkt als een Legendary Traxster-beat; de man die ook Do U? en Po Pimp van Do or Die heeft gedaan.

-d-
Harco schreef:

Afgelopen dagen helemaal kapot gedraaid. Wat een track, wat een beat. Die flow van Scarface in het begin van zijn verse is zó classic southern, niet normaal. Die beat ook.

Meen je dat

Schot in de roos, die track!

Scarface?

Harco
Scarface

Hier outshinet 'ie Adje ook nog even. KV klaart iedereen hier, dat dan weer wel. Alle vier kunnen echter lang, lang, lang niet tippen aan Lloyd Banks' eigen versie. Die 101 Barz-cyphers vind ik sowieso allemaal niet goed bij de beat passen. Lijkt ook wel alsof die beat er later onder is geplakt (bij al die filmpjes).

Sowieso wel één van de tracks van het jaar.

Sorry hoor maar ik vind dat nummer van Hydroboyz echt dramatisch slecht.
Ik snap niet wat je daar zo vet aan vind. En nee ik ben geen backpacker.

Harco
Als je mijn post had gelezen, dan snapte je wat ik er zo vet aan vond.

Geen backpacker? Je stemmenlijst zegt wat anders (sorry, maar je haalt de term zelf aan).

Even op de Harco-toer:

Vooral dat tweede nummer .

Harco
Nee, vriend. Juist niet dat tweede nummer.

Harco schreef:
Geen backpacker? Je stemmenlijst zegt wat anders (sorry, maar je haalt de term zelf aan).

Een echte Woody Backpecker luistert niet naar Kanjé.

Ik vond je motivatie intrigerend. Het blijft me verwonderen dat er mensen zijn die serieuze muzikale waardering hebben voor durrty south, ook al ben je niet de eerste bij wie ik dat bemerk. Het idee dat het alleen inspeelt op simplistische, oppervlakkige, muzikaal laagbegaafde dopamineluilakken, is kennelijk erg sterk. Maar goed, ik luister ook niet naar Kanjé.

Harco
Knap: een Nederlandse "durrty south" noemen. Ik ben benieuwd wanneer de eerste Amerikaanse artiest een Nederhoptrack maakt.

Wat mij blijft verwonderen is dat hiphoppuristen altijd zo denigrerend moeten doen over dergelijke muziek. Leid je eigen leven; we hoeven namelijk niet elke keer te horen dat diezelfde persoon een hekel heeft aan iets wat afwijkt van het patroon Nas - Atmosphere - Cannibal Ox. Ik word er zo moe van.

Sommigen blijven me verbazen op het vlak van oogkleppen...

It's some trash in the South but I promise you
From the East to the West, some of y'all garbage too
As long as the beat knock and the lyrics hot, son
I can give a rat's ass where a rap is from

Gast
geplaatst: vandaag om 14:52 uur

geplaatst: vandaag om 14:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.