MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Dit is gelukkig een stuk beter dan die zoete troep van zijn voorgaande EP. Lekkere beat en een hongerige Brother Ali. Me like.

Op zich gewoon een lekker nummer. Niet hoogstaand, maar gewoon leuk. Ik heb hem alleen binnen een minuut uitgezet omdat ik helemaal leip word van Clean versies.

Ja is waar, maar staan genoeg ongecensureerde versies op yt uiteraard

Improvision
Denk niet dat deze hier al zijn geplaatst (of misschien heel lang geleden), en ik heb toch niets beters te doen vandaag:

Shit nigga, je verpest mijn dag. Heel veel van die tracks staan in mijn aankomende top 100.

Improvision
Ach, de dag was toch al half om.

Sinds ik in de ziektewet zit is de dag pas net begonnen.

Erg dope nummer. Ook geweldig ook hoe die blaxploitation films in de video zijn gebruikt.

Dit nummer is een onderdeel van de Broken Sunlight serie. DJ Nu-Mark released elke keer 2 nummers op 10".
DJ Nu-Mark - Broken Sunlight Series 1 - unclenu.com

Heerlijk rauw

Zuid-Afrikaanse rap. Geen Jack Parrow of überhaupt iets in het Afrikaans, hoe grappig dat ook voor ons moge zijn. Nee, dit is rap meer in de traditie van de twintigste-eeuwse muziek in Zuid-Afrika. Door de Apartheid is die, in directe zin vooral via radiokeuzes en selectie in opnames, altijd heel etnocentrisch geweest, en daarbij ook zeer differentiërend. Dat zie je hier nog terug in dat de MC zich 'Zulu Boy' noemt. Ik versta uiteraard geen Zoeloe, maar aan het Engels kan ik horen dat de inhoud chauvinistisch is, etnocentrisch dus, en ook maatschappijkritisch. Dat laatste is natuurlijk wel iets recents. Dat het rap is, is verder niet toevallig; het appelleert aan de maatschappelijk onderliggende partijen, is opstandig en is vaak vergelijkbaar met de zelfverheerlijkende stukjes spoken word in oudere muziek uit Zuid-Afrika, waar overigens ook veel competitiviteit bij kwam kijken, wat ook een overeenkomst is. De voor mij leesbare reacties op JijBuis vind ik in dit licht van je hood onverstandig sterk vertegenwoordigen in macroversie, tamelijk fascinerend. Ze verwijzen namelijk allemaal naar de trots die ze, mede door deze track, koesteren voor Zuid-Afrika. Is dat een nieuwe zwart-onderlinge tolerantie of zijn het gewoon weer Zoeloes die zichzelf als het toonbeeld van Zuid-Afrika zien?

Kos
Grappig. brings back memories!!

Improvision

Vet

Improvision

Improvision

Wat vinden jullie van deze track? Vind 'm zelf wel lekker rauw

@Ward, het lijkt echt verschrikkelijk te worden, met die namen... De beat doet me alleen wel heel erg denken aan Mobb Deep, een beat van The Infamous album. De stem van die eerste doet me denken aan een iets minder hoge Child Gambino.

Maar zeker niet slecht! Ook al hadden ze toch écht wel betere namen kunnen kiezen. De tweede kerel is alleen wat minder. "I had a hard time writing lyrics", nu parafraseert hij dingen die al eerder gezegd zijn. Soms erg letterlijk, "There's like 6 million ways to die, man I can choose one". Heb ik toch zeker al bij OuterSpace gehoord. "These ain't even punchlines no more, I'm abusing tracks" is ook niet heel origineel. Hij heeft ook zijn stem veel minder mee...

Klinkt leuk, maar er is wat op af te dingen. Kan later nog erg vet worden!

Ik kan me wel vinden in je kritiek. Die namen zijn inderdaad van een verschrikkelijk niveau Maar ik zag dat die Joey Bada$$ pas 17 is, dus nog genoeg tijd voor ontwikkeling zou je zeggen.

Nu ook een video bij één van de betere tracks van Quakers:

Improvision

Ward schreef:
Ik kan me wel vinden in je kritiek. Die namen zijn inderdaad van een verschrikkelijk niveau Maar ik zag dat die Joey Bada$$ pas 17 is, dus nog genoeg tijd voor ontwikkeling zou je zeggen.
Tsja, wie is wie?
Mijn leeftijd dus, zoiets dacht ik al.

Inderdaad, genoeg tijd voor ontwikkeling! Ook genoeg tijd voor aftakeling (om nog maar eens de vergelijking te trekken met Mobb Deep, rond hun tijd dat ze 19-21 waren (dacht ik) The Infamous gemaakt, daarna Hell On Earth, tegenwoordig goed te pruimen, maar verder niet erg interessant).

In ieder geval al aardig op weg!

geen idee of dit hier al eerder gepost is, maar dit is super dope!

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fzi24Nssiow[/embed]

Dennisami
Heey ja dat helpt !:d

Maar hebben jullie een soort luisterpaal ofz ? Het is me niet gelukt om dat te kunnen vinden ook niet in doe linkie

Vette clip hoor.

Nas heeft ook nog een clip uitgebracht, maar daar word ik niet warm of koud van (ook van de track niet trouwens):

Ik zie dat hij op 17 juli met een nieuw album zal komen, "Life is Good". De vorige singles zijn mij blijkbaar totaal voorbij gegaan.

Improvision
Ik vind die van Nas nog wel nice.

Deze is wel harder, Illmatic-niveau zelfs:

Mwa, die beat vind ik toch wel erg matig (van wie?). Maar wat me het meest stoort aan Nas (pakweg sinds Illmatic) is zijn "nieuwe" stem. Op Illmatic klonk hij gewoon aangenamer dan nu.
edit: beat is van Salaam Remi, die toch beter kan dan dit.

edit2:

De beste video van 2012 komt ook al op de naam van El-P te staan:

Die stond ook al in mijn post, alleen ging het blijkbaar niet helemaal goed door al die appendices die Youtube blijft toevoegen aan hun URL's

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.