MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Videos

zoeken in:
Wow, respect. Haha

Improvision

Een clip geregisseerd door Flying Lotus, voor het vrij psychedelische nummer 'Levels' van Bilal, die tegenwoordig, zo heb ik zojuist geconcludeerd, niet bepaald meer louter over orgasmes zingt.

Het zou goed kunnen dat iemand (lees: Improvision) dit al eens geplaatst heeft. Al dan niet hier. Maar voor het geval dat niet zo is, plaats ik hem alsnog.

Die clip van Bilal doet me denken aan een clip van Fly Lo zelf (vooral qua kleurenschema). Edit: Dat was blijkbaar de bedoeling.

Maar waarom heeft Bilal hetzelfde teken als Dr. Manhattan op zijn voorhoofd?

Haha mensen die dit serieus gaan nemen.

Improvision

Lute - 80Proof

van zijn gratis mixtape West1996.

Echt te ziek voor woorden dat zoiets kan eigenlijk .

Niet de echte 2Pac, hij geeft Stapler geen birthday shout out.

Kos
Harde shits.

Lana del Rey - Video games...........wat doet dat hier in rap/hiphop.....klik dan de video maar aan, het gaat nu echt over video games.

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KJ261Ztnf6A#![/embed]

Robbie Keane schreef:
Niet de echte 2Pac, hij geeft Stapler geen birthday shout out.

Snoop wel als je goed luistert .

Geen muziek, maar een animatie van GZA die een verhaal vertelt hoe hij als jochie samen met RZA blockparties in de Bronx bezocht.

wel cool gedaan

Pooh, deze is wel errug dik

Deze is pas dik:

(afbeelding)

Die animatie van GZA is erg leuk gedaan. Mac Miller doet me dan weer weinig. Een paar nummers van die gast zijn nog te verdragen, maar vaak klinkt hij gewoon te saai.

Ook nog (helaas behoorlijk slecht):

Improvision
Speciaal voor Sjaak:

(clip is brak)

Mb.
Het laatste nummer vind ik best goed. Heerlijke productie en de rapper is hongerig. En in het visuele beweegt hij perfect op de productie. Ik vind het altijd prettig als de beweging het geheel ondersteunt in plaats van het normaliter populaire "handjes in de rond zwaaien"-idee. Refreintje is wat minder, maar het kan er mee door.

Amai, amai, Marijn, die lijst is wel een stuk beter geworden dan de vorige keer dat je dit deed. Dank je wel voor de post. Ik wist niet dat Safi een samenwerking was aangegaan. Hij is er wel op vooruitgegaan, overigens. Die kompaan van hem is ook beduidend minder. Het Antwerps accent vind ik verder nog altijd bijzonder onnatuurlijk klinken; het klinkt alsof het buitengewoon veel moeite kost. En in tegenstelling tot Mb. vind ik het laatste nummer vrij matig. Vooral de raps getuigen mijns inziens van een beperkt muzikaal talent. Ze kennen namelijk steeds nagenoeg één ritme, dat ook niet bepaald verheffend is, het intonatiegebruik is nietszeggend, het is wat schreeuwerig en voorts zijn de rijmschema's rudimentair.

Mb.
Sjaakspeare schreef:
Amai, amai, Marijn, die lijst is wel een stuk beter geworden dan de vorige keer dat je dit deed. Dank je wel voor de post. Ik wist niet dat Safi een samenwerking was aangegaan. Hij is er wel op vooruitgegaan, overigens. Die kompaan van hem is ook beduidend minder. Het Antwerps accent vind ik verder nog altijd bijzonder onnatuurlijk klinken; het klinkt alsof het buitengewoon veel moeite kost. En in tegenstelling tot Mb. vind ik het laatste nummer vrij matig. Vooral de raps getuigen mijns inziens van een beperkt muzikaal talent. Ze kennen namelijk steeds nagenoeg één ritme, dat ook niet bepaald verheffend is, het intonatiegebruik is nietszeggend, het is wat schreeuwerig en voorts zijn de rijmschema's rudimentair.

Ik kan je opmerkingen best begrijpen, maar moeten de raps "ingewikkeld" zijn om genietbaar te zijn?

Hij heeft zich blijkbaar niet meer geschoren sinds zijn laatste album? Track was iig al bekend maar klinkt met iedere luisterbeurt alleen nog beter. Nog twee videos die vandaag zijn gereleased:

(in de comments: "the Peter Jackson of hip-hop" )

Uit de typische PMC-stal. Beste track van de EP ook.

FlyLo heeft smaak .

Mb. schreef:
(quote)

Ik kan je opmerkingen best begrijpen, maar moeten de raps "ingewikkeld" zijn om genietbaar te zijn?

Nee, complexiteit forceren zorgt zelfs voor muziek die niet om aan te horen is. Wat niet wegneemt dat ik van redelijk geraffineerde muziek houd. En hier belangrijker: het is vooral zo dat mijn betogen per se ingewikkeld moeten zijn. Je moet toch wat als pietlut van de hoogste orde.

P.s. Wat een geweldig nummer van Aesop Rock.
P.p.s. Project: Mooncircle blijft een heel mooi initiatief.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.