MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nas of Jay-Z?

zoeken in:
Nas heeft natuurlijk nu een platendeal bij Def Jam waar Jay-Z momenteel de baas is, maar wie heeft er volgens jullie de battle gewonnen? En welke rapper spreekt je het meest aan van deze 2?

Jay-Z, maar ik heb net Illmatic gekocht die ik nog ff wat beter moet beluisteren. Maar iig jay-z qua stijl ofzo.. hij spreekt me gewoon meer aan.

Voor mij is Nas toch echt de betere. Ik vond Ether minstens zo goed als Takeover en Illmatic qua, beats, teksten en gewoon het geheel beter dan Reasonable Doubt. Eén gastrap maar en die wordt uitstekend verzorgd door AZ, geheel in de trent van het album. Nu zijn It was written (I Gave You Power) en I Am (Undying Love) natuurlijk niet van het Illmatic niveau (dat ook haast onmogelijk is), maar ik vond ze zeker wel goed . Vergelijkbaar met het andere materiaal van Jay-Z. Stillmatic spreekt mij ook meer aan als the Blueprint. En the Black Album is totaal niet mijn album

Toegegeven, het slechtse album van Jay-Z en Nas komt wel op naam van Nas (Nastradamus)

Cath schreef:
Jay-Z, maar ik heb net Illmatic gekocht die ik nog ff wat beter moet beluisteren. Maar iig jay-z qua stijl ofzo.. hij spreekt me gewoon meer aan.

i agree

herbertwest schreef:
Toegegeven, het slechtse album van Jay-Z en Nas komt wel op naam van Nas (Nastradamus)

En het beste?

Snowman
Wie de battle won kan ik niet zeggen. Vind Jay-z beter maar Illmatic is het beste album.

WeSSeL.. schreef:
(quote)

En het beste?

Nas - Illmatic

Jay-Z - Takeover vs Nas - Ether is wel de beste battle die er ooit heeft plaats gevonden. Tupac vs Biggie is eigenlijk een mediabattle, vooral als je kijkt naar de documentaires en verhalen van familieleden. Biggie heeft ook geen diss terug gemaakt omdat hij zei dat de beschuldigingen over dat een vriend van hem achter die beroving met 5 schoten zat een leugen was.
KRS One vs MC Shan was natuurlijk ook een grote battle

Snowman
herbertwest schreef:
Jay-Z - Takeover vs Nas - Ether is wel de beste battle die er ooit heeft plaats gevonden. Tupac vs Biggie is eigenlijk een mediabattle, vooral als je kijkt naar de documentaires en verhalen van familieleden. Biggie heeft ook geen diss terug gemaakt omdat hij zei dat de beschuldigingen over dat een vriend van hem achter die beroving met 5 schoten zat een leugen was.
KRS One vs MC Shan was natuurlijk ook een grote battle

Idd, vind deze ook het 'leukst' Shan & Krs was ook vet alleen die heb ik toendertijd tijd niet mee gekren was 0 of 1.

Snowman schreef:
(quote)

Idd, vind deze ook het 'leukst' Shan & Krs was ook vet alleen die heb ik toendertijd tijd niet mee gekren was 0 of 1.

Klopt, heb ik ook allemaal naderhand gehoord. En G-Unit/Shady vs Murder Inc was ook allemaal van een laag niveau. Dan vond ik Eminem tegen Benzino vermakelijker.

eazyfan
Nas vind ik tog een stuk beter.

pfoe moeilijk moeilijk. Ik heb zo ongeveer alles wel wat beide heren hebben uitgebracht en ben van beiden fan.
Beide hadden een sterk begin Jay-Z met Reasonable doubt en Nas met Illmatic.

Beide hebben leuke projecten gedaan Nas met Common, Jay-Z met Dangermouse. Het mix album samen (God's Black) is ook helemaal top. Ik kan eigenlijk geen keuze maken. Heb in totaal een 20 tal albums en mixtapes van ze, beiden zijn gewoon top.

Kos
Nas is sowieso een beter rapper imo, al is Jay-Z ook prima, maar Jay-Z heeft teveel klote-producties. Het is nooit zo vet als Nas.

Is Jay-Z nu de baas van Def Jam?

Revo schreef:

Jay-Z met Dangermouse.

Daar heeft Jay-Z weinig mee te maken gehad, die heeft enkel zijn album als a capella uitgegeven.

Waarna ongeveer iedereen die een computer kon aanzetten er een remix album van ging maken

Hoe ging die van jou ook alweer?

Kos schreef:
Nas is sowieso een beter rapper imo, al is Jay-Z ook prima, maar Jay-Z heeft teveel klote-producties. Het is nooit zo vet als Nas.

Betere rapper mwoah....ligt eraan waar je hem op beoordeelt . Jay-Z heeft een erg goede flow ik hoop dat je dat met me eens bent. Jay-Z heeft kutplaten uitgebracht (slechte beats) maar Nas heeft ook veel doornsee platen gemaakt en minder gexeperimenteerd.

Bij mij variert het met m'n stemming.

Ik ga voor Jay-Z vooral door zijn latere werk, wat grotendeels door Kanye is geproduceerd. Ik vind niet geheel toevallig Takeover, Encore en Lucifer ook z'n beste nummers.

Snowman
herbertwest schreef:
(quote)

Klopt, heb ik ook allemaal naderhand gehoord. En G-Unit/Shady vs Murder Inc was ook allemaal van een laag niveau. Dan vond ik Eminem tegen Benzino vermakelijker.

Murder inc VS g-unit was heel slecht Game VS G-unit net zo. Maar Eminem VS benzino was te oneerlijk Benzino kan er echt niks van. LL Cool J VS Canibus was ook erg vet.

Monsta Kody schreef:
Is Jay-Z nu de baas van Def Jam?

Ja, bij roc-a-fella kreeg hij ruzie met Damon Dash (de andere eigenaar van roc-a-fella).
Leuke zin uit Ether van Nas:
'Rockafeller died of Aids, that was the end of his chapter And that's the guy you chose to call your company after?
Put it together, I rock hoes, y'all rock fellas
And now you try to take my spot fella?'

luc011190 schreef:
Ik ga voor Jay-Z vooral door zijn latere werk, wat grotendeels door Kanye is geproduceerd. Ik vind niet geheel toevallig Takeover, Encore en Lucifer ook z'n beste nummers.

Ik koos Nas juist vooral door zijn vroegere werk. Vind de producties van DJ Premier, Pete Rock, Q-Tip, Large Proffesor, Havoc etc ook een stuk beter dan dat van Kanye. Kanye is gewoon niet helemaal mijn artiest

Kos
Helemaal mee eens .

Ik kan eigenlijk niet kiezen, ik heb van beide artiesten goede albums en ze zijn beide succesvol.. Jay-z met het geld Nas met zijn chillheid, mann wat is die vent relaxed... i like that.

Snowman schreef:
(quote)

Murder inc VS g-unit was heel slecht Game VS G-unit net zo. Maar Eminem VS benzino was te oneerlijk Benzino kan er echt niks van. LL Cool J VS Canibus was ook erg vet.

Wat ook een leuke 'beef' was, was het New York, New York van Snoop Dogg en The Dogg Pound (waar Snoop een wolkenkrabber omschopt in de clip) en het antwoord van Mobb Deep, Capone-N-Noreaga en Tragedy Khadafy met LA LA

herbertwest schreef:
(quote)

Ik koos Nas juist vooral door zijn vroegere werk. Vind de producties van DJ Premier, Pete Rock, Q-Tip, Large Proffesor, Havoc etc ook een stuk beter dan dat van Kanye. Kanye is gewoon niet helemaal mijn artiest

Dat kan natuurlijk. Ik heb de opkomst van NAS ook niet bewust meegemaakt aangezien ik pas 15 ben en sinds mijn 13e hiphop luister. Ik luister nu wel cd's als bijvoorbeeld Enter The Wu-Tang en The Chronic en ik heb het idee dat het ook meerder impact heeft als toen het uitkwam. Qua kwaliteit boet het natuurlijk niet in, maar voor de mensen toen was het echt wat nieuws (wat ik vooral opmaak uit recensies van bijv Jordy en Boordappel). Misschien is dat bij NAS wel hetzelfde. Ik vind zijn flow goed, maar ik ben meer down met de wat soulvollere producties van Kanye West. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik Kanye wel zo goed blijf vinden. Zijn producties voor Jamie Foxx (Extravaganza), zijn soundtrack voor MI:III, zijn nummer met Pharrel... Ik vind het eerlijk gezegd maar simplistische troep. Ik heb ook een smak voor Jay-Z door The Grey Album, waar hij zelf natuurlijk niet verantwoordelijk voor is, maar het zijn wel zijn vocalen.

teutoon
Nas natuurlijk, Jay-Z is een lachwekkende absoluut niet stoere vent. Jay-Z dikke lippen!!!

teutoon schreef:
Jay-Z dikke lippen!!!

Goed je argument opgebouwd

Dit is gewoon een strijd tussen Illmatic en Reasonable Doubt, beter dan dit zijn ze nooit geworden.
En Illmatic is vele malen beter dan Reasonable Doubt.
Dus Nas

Oja en Jay-z is een dikke loser.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:13 uur

geplaatst: vandaag om 23:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.