MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nas of Jay-Z?

zoeken in:
Harco
Dit zijn natuurlijk topics van niets. Zo kun je het hele hiphopforum vullen met die vs. die.

Behalve dat er een beef is geweest tussen deze twee rappers en ze wel vaker vergeleken worden. Hetzelfde geldt voor 2Pac en Biggie. Daarom hebben deze topics wel bestaansrecht en een Big L vs Eminem topic niet.

raffael77
Maar is toch zinloos deze topic.
Als je ff terug gaat naar pagina 2 zie je dat er dik 2 jaar geen berichten zijn toegevoegd en dat geeft toch aan dat dit niet hoogstaand is.

Geen interesse bij velen die er tijden zijn hier op forum.

raffael77 schreef:
Maar is toch zinloos deze topic.
Als je ff terug gaat naar pagina 2 zie je dat er dik 2 jaar geen berichten zijn toegevoegd en dat geeft toch aan dat dit niet hoogstaand is.

Geen interesse bij velen die er tijden zijn hier op forum.

Waarom vind jij deze topics zo zinloos???

So what dat er niet veel in gepost wordt, er zijn nog steeds mensen die er behoefte aan hebben hoor.

Jigga all day.

Toch maar Jay-Z, beide hebben ze enkele legendarische albums en enkele waardeloze albums gedropt.

Hmmm lijkt net of de meerderheid voor Jay-Z stemt..wat me wel verbaast.
VInd hem maar een matige rapper en natuurlijk heeft hij reasonable doubt wat nog wel een leuk album is,maar voor de rest is het maar matig hoor

Klopt, voor een groot deel matig. Hij heeft echter wel een paar zeer goede albums gemaakt: Reasonable Doubt, The Blueprint, The Black Album. Daarnaast ook zeker nog een paar goede nummers. Nas heeft ook klassiekers gedropt, maar, net als Jay-Z, ook zeker mindere tot slechte albums gemaakt. Al met al ga ik dan toch voor Jay-Z, hoewel ik ze allebei niet heel geweldig vind (behalve dan die paar uitzonderingen zoals die ik al noemde bij Jay-Z en bijvoorbeeld Illmatic van Nas natuurlijk).

Ik vind Jay-Z's Takeover een veel betere diss dan het vrij kinderachtige Ether.

Niet eens... ether was dodelijk vond ik al was the takeover zeker niet slecht. Ik zou sowieso voor nas gaan, al ben ik zeker niet anti jay-z zoals veel mensen hier...

toris
Nas! maar the Black Album is écht hard. Blueprint en RD moet ik nog luisteren.

MAS
Nas. Zeker als je kijkt naar de muziek die ze tegenwoordig uitbrengen.

MAS schreef:
Nas. Zeker als je kijkt naar de muziek die ze tegenwoordig uitbrengen.

Nas is niet veel soeps de laatste tijd, relevant vind ik hem ook niet meer.

MAS
Ik ben ook geen grote fan van zijn nieuwere werk maar dat geld ook zeker voor Jay-Z. BP3 vond ik echt een slechte plaat.

Nasty Nas!
maar Jay is ook dope

Ik zeg Nas.

Nas, stukken beter dan Jay-Z

Nas-Z.

Harco

NaS, Jay heb ik niets mee...

Joe Budden is beter dan Raekwon. Tekstueel gezien dan hé.

Tegenwoordig wel ja.

Niets mee te maken eigenlijk toch ? Budden ben ik sowieso geen fan van, de teksten van raekwon zuigen maar ik hoor hem toch liever dan budden hoor maar goed zal smaak zijn. Ik hoor jay-z en talib kweli ook altijd graag op een track al zuigt hun verse, hun flow en delivery vind ik fijn klinken.

ON topic : Nas sowieso niet alleen door illmatic maar gewoon skills

Inkoppertje! Nas natuurlijk met Illmatic alleen maakt Nas al gehakt van heel Jay-Z's oeuvre.

(haha heb ik nu een nutteloos topic geupt??)

Nas.
In aanleg meest perfecte MC allertijden.
Het komt er niet altijd uit maar als het er wel uitkomt sta ik vooraan te juichen...

Dit soort topics zijn idd zinloos maar ook wel vermakelijk.

baronpils
Overduidelijk Nas

Jay-z is een baas, The Black Album vind ik geweldig en Reasonable doubt is een all-time favourite (zijn flow op Can't Knock The Hustle: Classic ; Dead Presidents is voor mij wss top 10 beste tracks ooit; Regrets, Bring It On, D'Evils, Feelin' It zijn allemaal classics en op Brooklyn's Finest gaat hij toe-to-toe met The Notorious B.I.G. en als je het mij vraagt wint Hova het van Biggie.

MAAR!! Deze gaat gewoon naar de meest complete MC ooit: Nasty NaS. Niet alleen vanwege Illmatic (want hoewel het veruit het beste hip-hop album ooit is, laat Nas daar nog lang niet alles zien qua veelzijdigheid), maar gewoon over zijn hele carrière gezien. Hij heeft met ieder album steeds weer zijn eigen grens verlegd en zichzelf steeds op verschillende vlakken durven uit te dagen.

Illmatic was de pure streetpoet die Nas gewoon is.
Op IWW wordt het wat donkerder, meer mafioso, meer complexiteit in de rhymes (niet zonodig betere lyrics, maar luister bijvoorbeeld zijn verse op Live Nigga Rap).
I Am is qua lyrics tot dan toe zeker zijn minste album, maar ook hier experimenteert hij veel met flows en onderwerpen om over te rappen. Heel veel van Nas' latere werk en classics zijn toch terug te leiden op dit matige, experimentele album. Dit is bijvoorbeeld het eerste album waar Nas serieus maatschappijkritisch is en hier experimenteert hij ook voor het eerst met een triple cadence flow (toegegeven hij doet het matig, maar op God's Son heeft hij em ook al geperfectioneerd op het nummer Heaven). Nas laat hier ook nog een paar keer de streetpoet in hem zien (wat natuurlijk gelijk de twee beste tracks zijn op het album) en overstijgt zelfs zijn eerdere werken op gebied van storytelling op de geniale track Undying Love. Hoe hij hier alles vertelt is gewoon cinematisch en met ziek oog voor detail. Hij beschrijft zijn gevoelens, zijn gedachtes, ALLES wat hij ziet en zelfs welke geuren hij ruikt(!!). ff een paar stukjes om uit te leggen wat ik bedoel.

Ringin the bell, heard a yell but wasn't sure
Dropped my luggage to the ground, put my ear to the door
Slow music, H-Town, no that's down low

I walked in through the back door entrance
Shocked it was unlocked, when I walked in, I smelled incense
Chased by a weed aroma, empty Guinnesses
And lipstick marks on like three empty Coronas
A pair of blue jeans on the carpet; size 12 Timberlands
Somethin swingin on the ceilin fan, I stopped it
Swingin slower and slower
On the last swing I saw it was a G-string and heard laughin
Thought about my nine-side Glock but somethin made me disregard it
Started my way up to where the noise and music was at
Froze, I couldn't react

vooral dat deel met die G-string op de plafondventilator kan je helemaal voor je zien.

Deze post begint een beetje te lang te worden dus hier blijft het voor nu bij. Long story short: Er is bijna niets in Hip Hop wat Nas niet heeft geprobeerd en waarin hij niet excelleerde. De meest getalenteerde MC ooit en hoewel Jay-Z geweldig is, Nas is een paar treden te hoog.
Eén minpunt trouwens aan Nas
Hij kan niet freestylen

NastyOnWax schreef:
Hij heeft met ieder album steeds weer zijn eigen grens verlegd en zichzelf steeds op verschillende vlakken durven uit te dagen.

Met Nastradamus heeft Nas zeker z'n ondergrens verlegd?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.