Genres / Hip-Hop / Nas of Jay-Z?
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2008, 19:57 uur
Pff, Nas natuurlijk. Tekstueel 10 keer beter, beats meestal 10 keer beter, albums 10 keer beter, stem 10 keer beter, flow 10 keer beter etc.
Kan van Jay-Z buiten 99 Problems, Dead Presidents & Blueprint 2 geen 1 goed nummer herrinneren. Zal wel kwestie van smaak zijn.
Maar ik vind Nas gewoon 10 keer beter
Kan van Jay-Z buiten 99 Problems, Dead Presidents & Blueprint 2 geen 1 goed nummer herrinneren. Zal wel kwestie van smaak zijn.
Maar ik vind Nas gewoon 10 keer beter
0
CaliLove
geplaatst: 5 september 2008, 22:02 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Wat een zinloos topic.
Wat een zinloos topic.
Bwa deze twee worden toch (en zeker sinds Stillmatic) regelmatig met elkaar vergeleken. De reden waarom weet ik niet echt....
0
geplaatst: 5 september 2008, 23:12 uur
Nas heeft beter materiaal gemaakt, maar daarnaast ook spul waar de honden geen brood van lusten. Jay-Z heb ik altijd redelijk gevonden, maar heeft nooit een echte indruk op me achter gelaten zoals Nas dat heeft gedaan.
Over de gehele loopbaan ga ik voor Jay-Z, al heeft Nas dus wel veel betere albums gemaakt. Als ik het net zoals Conway Twitty zou moeten bekijken, dan duidelijk Nas.
Over de gehele loopbaan ga ik voor Jay-Z, al heeft Nas dus wel veel betere albums gemaakt. Als ik het net zoals Conway Twitty zou moeten bekijken, dan duidelijk Nas.
0
geplaatst: 6 september 2008, 00:34 uur
is iedereen the "lost tapes" vergeten?Die was vereweg zeker geniaal.
0
SinX
geplaatst: 6 september 2008, 00:52 uur
Hier niet.Jay-Z komt niet eens in de buurt van Nas. Jay-Z heeft enkele leuke nummers, Nas heeft enkele leuke albums en dus nog meer leuke nummers.
0
FattBeat
geplaatst: 6 september 2008, 00:57 uur
Ik weet niet hoor, maar waar is Nas op dit moment?
0
Hypnotick
geplaatst: 6 september 2008, 01:28 uur
Jay-Z heeft mijn stem vind het een stuk vermakelijker om naar Jay-Z te luisteren dan naar Nas. qua lyrics en inhoud staat Nas misschien iets hoger maar Jay-Z wint het qua flow en op muzikaal gebied.
0
geplaatst: 6 september 2008, 01:33 uur
ze zijn allebei gewoon heel anders qua rap. allebei dope gwn
0
geplaatst: 6 september 2008, 11:17 uur
CaliLove schreef:
Bwa deze twee worden toch (en zeker sinds Stillmatic) regelmatig met elkaar vergeleken. De reden waarom weet ik niet echt....
Omdat ze beef hadden, dat is de enige reden. Hetzelfde verhaal bij Pac en Biggie. Vergelijken omdat ze beef hebben/hadden, dat gaat toch nergens over (quote)
? Ik ga zometeen ook wat topics openen genaamd ''Soulja Boy of Ice-T?'' en ''KRS-One of Nelly?''. En als die succesvol zijn ook nog ''GZA of 50 Cent?''.
0
E.Norton
geplaatst: 23 september 2008, 21:58 uur
Jullie begrijpen het volgens mij niet..
Nas en Jay vragen er beide om, om vergelijkt te worden
Mainstream bepaald dat namelijk, en uiteindelijk vroeg men zich af wie nou de King of NYC Hiphop is in het algemeen in de ogen van het groot publiek dus..
Daarom opende iemand deze Topic denk ik
Ik vind Jay-Z persoonlijk beter, Nas was een clown sinds It Was Written, totdat hij terugkwam met Stillmatic en Ether (Bedank Jay-Z maar)
Nas en Jay vragen er beide om, om vergelijkt te worden
Mainstream bepaald dat namelijk, en uiteindelijk vroeg men zich af wie nou de King of NYC Hiphop is in het algemeen in de ogen van het groot publiek dus..
Daarom opende iemand deze Topic denk ik
Ik vind Jay-Z persoonlijk beter, Nas was een clown sinds It Was Written, totdat hij terugkwam met Stillmatic en Ether (Bedank Jay-Z maar)
0
CaliLove
geplaatst: 24 september 2008, 00:00 uur
E.Norton schreef:
Whahaha een clown? Man, It Was Written is een banga, ok enkele mindere tracks maar hoe jij het verwoordt....
En op Stillmatic staat één disstrack tegen Jay-Z....
Dus Stillmatic telt genoeg andere tracks om niet op die hele beef te teren....
0
Relax
geplaatst: 24 september 2008, 08:42 uur
Ja want die 3 goede albums die Jay-Z heeft gemaakt ... en die overige prul van hem telt dan niet mee ofzo.
0
geplaatst: 24 september 2008, 11:40 uur
Effe een vraag, hoe zit het hiermee?
Nas - the world is yours
versie 1 (illmatic versie)
versie 2: (alternate)
Nas - the world is yours
versie 1 (illmatic versie)
versie 2: (alternate)
0
E.Norton
geplaatst: 28 september 2008, 23:53 uur
Ze doen het allebij niet hoor,
En nog even over het topic..als twee MC's een sereuze battle aangaan mag er best wel een topic geopend worden he !! wie er beter is
Waarvoor battlen mc's dan om? een chocoladereep?
En nog even over het topic..als twee MC's een sereuze battle aangaan mag er best wel een topic geopend worden he !! wie er beter is
Waarvoor battlen mc's dan om? een chocoladereep?
0
raffael77
geplaatst: 29 september 2008, 08:38 uur
Heel makkelijk Kill.
Dat 2e nummer is een Pete Rock Remix.
Voor Nas & Jay-Z.
Beide uiteindelijk een grote schande voor de hiphop industrie.
Beide met hun eerste solo werk ook het beste maar meer ook niet.
Voor Nas & Jay-Z.
0
geplaatst: 29 september 2008, 11:05 uur
raffael77 schreef:
Heel makkelijk Kill.
Voor Nas & Jay-Z.
Heel makkelijk Kill.
Voor Nas & Jay-Z.
Ze hebben allebei nog best aardig albums gemaakt, vind ik
Pete rock remix vind ik trouwens niet zo sterk, bedankt voor de info trouwens.
Maar untitled? ik snap de bedoeling niet van het album.
Volgens allmusic.com gaat Jay-Z Brooklyn gangster dit jaar nog releasen.
0
geplaatst: 27 oktober 2008, 15:17 uur
Ik ga voor Nas. Ik heb heel veel respect voor die man, heeft al jarenlang die druk van "Illmatic" op zijn schouders en gaat er goed mee om.
Jay-Z, tja ik vind hem best goed. Alleen zijn stem en flow liggen me niet zo. Ook de uitstraling van Nas vind ik leuker. Jay is echt stinkend rijk en laat dat ook écht merken. Was hij niet met Bé getrouwd dan zat de media niet zo op hem...
Jay-Z, tja ik vind hem best goed. Alleen zijn stem en flow liggen me niet zo. Ook de uitstraling van Nas vind ik leuker. Jay is echt stinkend rijk en laat dat ook écht merken. Was hij niet met Bé getrouwd dan zat de media niet zo op hem...
0
geplaatst: 27 oktober 2008, 18:08 uur
Op deze site is wel een hele grote afkeer tegen Jay-Z.
Maar sowieso is Jay-Z de laatste jaren meer on fire dan Nas. Ik vond In my Lifetime vol. 1, The Blueprint, The Black Album en American Gangster allemaal dope, terwijl ik van Nas na '96 alleen The Lost Tapes echt dope vond en Stillmatic wel aardig. Van beide, vooral Nas, kun je wel zeggen dat ze op mindere albums altijd wel een paar classic tracks hebben.
Maar sowieso is Jay-Z de laatste jaren meer on fire dan Nas. Ik vond In my Lifetime vol. 1, The Blueprint, The Black Album en American Gangster allemaal dope, terwijl ik van Nas na '96 alleen The Lost Tapes echt dope vond en Stillmatic wel aardig. Van beide, vooral Nas, kun je wel zeggen dat ze op mindere albums altijd wel een paar classic tracks hebben.
0
raffael77
geplaatst: 27 oktober 2008, 18:15 uur
Beide heren hadden een geweldige start maar daarna is het slecht geworden.
Van Jay-Z was het direct duidelijk dat hij voor het geld ging en dan van die sloppy albums maakte.
Nas 2e album was wel leuk maar minder krachtig dan de eerste.
Lost Tapes is idd het beste nog wat hij daarna deed.
Voor de rest mogen deze rappers ermee stoppen.
Deze topic mag van mij ook wel dicht eigenlijk net als die van Pac vs Biggy.
Van Jay-Z was het direct duidelijk dat hij voor het geld ging en dan van die sloppy albums maakte.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 27 oktober 2008, 22:43 uur
Nas is in mijn ogen niet te vergelijken met Jay-Z.
Nas is gewoon een vele sterkere MC.
In alle opzichten; Lyrics, stem en flow.
Jay-Z heeft gewoon geen mooie stem, kan niet al te veel met de pen en zijn flow is ook nog mager. Jay-Z moet het toch echt van de goede producers hebben.
Bij Nas is het altijd de fantastische mix van de beats en raps, imo.
Nas is gewoon een vele sterkere MC.
In alle opzichten; Lyrics, stem en flow.
Jay-Z heeft gewoon geen mooie stem, kan niet al te veel met de pen en zijn flow is ook nog mager. Jay-Z moet het toch echt van de goede producers hebben.
Bij Nas is het altijd de fantastische mix van de beats en raps, imo.
0
geplaatst: 18 november 2008, 19:29 uur
Ik vindt ze allebei wel dope, eigelijk niet met elkaar te vergelijken.. Maar in mijn ogen is Nas toch beter. Betere lyrics en flow.
0
geplaatst: 6 december 2008, 10:28 uur
raffael77 schreef:
ik denk dat nas één van de weinige rappers is die na +/- 15 jaar nog steeds aardige albums brengt. het blijft een goede toevoeging op het hiphop gerne. misschien nog niet zo sterk als zijn illmatic tijd, maar dat kan j ook niet verlangen vind ik. zelf vond ik untitled ook wat minder dan de vorige albums. maar dat deze man zou moeten stoppen...gelukkig heb je sterke argumenten! deze man verkoopt, en naar mijn gevoel terrecht!
0
geplaatst: 6 december 2008, 16:34 uur
prodi9y9 schreef:
ik denk dat nas één van de weinige rappers is die na +/- 15 jaar nog steeds aardige albums brengt. het blijft een goede toevoeging op het hiphop gerne. misschien nog niet zo sterk als zijn illmatic tijd, maar dat kan j ook niet verlangen vind ik. zelf vond ik untitled ook wat minder dan de vorige albums. maar dat deze man zou moeten stoppen...gelukkig heb je sterke argumenten! deze man verkoopt, en naar mijn gevoel terrecht!
(quote)
Common vind ik na 15 niet veel zwakker.
(productie staat daar van los)
UMC is gewoon een tusendoortje, die spoelen we zo weg met de wetenschap dat common nog een album zal gaan releasen in '09.
0
geplaatst: 6 december 2008, 16:58 uur
Kill_illuminati schreef:
UMC is gewoon een tusendoortje, die spoelen we zo weg met de wetenschap dat common nog een album zal gaan releasen in '09.
(quote)
ik zei tog: éééén van de weinigen;)
* denotes required fields.