Genres / Hip-Hop / Nas of Jay-Z?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2006, 16:26 uur
Voor mij is het een strijd tussen Illmatic en The Black Album 
Jij hoeft dat sowieso neit voor anderen te beslissen. En ja, als jij rappers beoordeeld op hun omvang.

Jij hoeft dat sowieso neit voor anderen te beslissen. En ja, als jij rappers beoordeeld op hun omvang.
0
eazyfan
geplaatst: 2 juni 2006, 17:53 uur
Conway Twitty schreef:
Dit is gewoon een strijd tussen Illmatic en Reasonable Doubt, beter dan dit zijn ze nooit geworden.
En Illmatic is vele malen beter dan Reasonable Doubt.
Dus Nas
Oja en Jay-z is een dikke loser.
Dit is gewoon een strijd tussen Illmatic en Reasonable Doubt, beter dan dit zijn ze nooit geworden.
En Illmatic is vele malen beter dan Reasonable Doubt.
Dus Nas

Oja en Jay-z is een dikke loser.
idd goed gezegd.
0
teutoon
geplaatst: 2 juni 2006, 18:16 uur
Jay-Z is inderdaad een dikke loser. Wat kijkt die kerel dom uit zn ogen.
0
Relax
geplaatst: 2 juni 2006, 20:04 uur
Nas, waarom ? Jay-Z heeft geen flow en zijn stem is om te breken...
Ik kan slecht tegen emotionele muziek dat zomaar uit zijn mond komt sproeien als een schreewlelijk.
Nas daarentegen heeft flow, sterke tekst en geen geschreeuw als een kat.
Ik kan slecht tegen emotionele muziek dat zomaar uit zijn mond komt sproeien als een schreewlelijk.
0
geplaatst: 2 juni 2006, 23:06 uur
Dat doet hij naar mijn insziens wel , erg schreeuwerige "flow" ...
0
Relax
geplaatst: 2 juni 2006, 23:14 uur
Niet echt letterlijk schreeuwen als een rockster, maar gewoon hij heeft niet zo'n zware stem dus als hij wat HARDER praat iriteer ik me daaraan..
0
geplaatst: 2 juni 2006, 23:24 uur
Relax schreef:
Jay-Z geen Flow
?Maargoed dat schreeuwlelijk argument vind ik ook maar vaag gewauwel. Nas is ook op een nummer van Korn te horen, daar is het ook niet alels behalve zoetgevoosd.
Jay-z heeft daarnaast wel goede teksten hoor. Wat ik vaak bij mensen merk is dat ze niet zo down met Jay-Z zijn als ze zich baseren op z'n laatste werk.
Izzo, Big Pimpin' enz. vind ik bv. ook niet echt bepaald hoogvliegers maar als je dan een heel album van Ja-z luistert zie je dat hij gewoon goede nummers heeft met diepe lyrics.
0
geplaatst: 3 juni 2006, 00:44 uur
sn@ke schreef:
Lil' Fame, Billy Danzenie en Sticky Fingaz hebben een schreeuwerige flow, Jay-Z is meestal de rust zelve.
0
eazyfan
geplaatst: 6 juni 2006, 17:55 uur
BoordAppel schreef:
Lil' Fame, Billy Danzenie .
(quote)
Lil' Fame, Billy Danzenie .
M.O.P. rules.!!!!!
0
geplaatst: 17 juni 2006, 17:39 uur
Ik heb nu Illmatic én Reasonable Doubt, en ik moet zeggen dat ik met een klein verschil Reasonable Doubt toch beter vind..
0
geplaatst: 18 juni 2006, 15:46 uur
Cath schreef:
Ik heb nu Illmatic én Reasonable Doubt, en ik moet zeggen dat ik met een klein verschil Reasonable Doubt toch beter vind..
Leuk om te horen. Ikzelf ben een Nas liefhebber maar zelfs de meeste Jay-Z liefhebbers die ik ken vinden Illmatic beter dan de albums die Jay-Z heeft uitgebracht of iig gelijk aan. Alleen vinden ze het andere werk van Nas gewoon een stuk zwakker dan de albums en stijl van Jay-Z (met name Reasonable Doubt, Blueprint en Black Album)
0
geplaatst: 18 juni 2006, 18:42 uur
Nou, ik moet bekennen dat ik hem pas 2 dagen heb.. dus dat kan nog veranderen, maar eigenlijk zijn ze ongeveer even goed. Ik heb alleen soms het gevoel alsof Jay-Z een beetje gevoelloos rapt, wat ik bij Nas niet heb.
0
geplaatst: 18 juni 2006, 23:31 uur
herbertwest schreef:
Leuk om te horen. Ikzelf ben een Nas liefhebber maar zelfs de meeste Jay-Z liefhebbers die ik ken vinden Illmatic beter dan de albums die Jay-Z heeft uitgebracht of iig gelijk aan. Alleen vinden ze het andere werk van Nas gewoon een stuk zwakker dan de albums en stijl van Jay-Z (met name Reasonable Doubt, Blueprint en Black Album)
(quote)
Nas was voor mij een van m'n eerste dingen die ik actief ben gaan luisteren en Jay-Z pas later. Toch vind ik Reasonable doubt gewoon lekkerder luisteren. Verbaasd me ook niet dat Cath als Biggie fan voor Jays album kiest.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 10:58 uur
beide erg dope maar ik denk toch Jay-Z, al weet ik niet waarom hij zo idioot bezig is bij Def Jam
0
geplaatst: 30 juli 2006, 21:17 uur
Rame schreef:
beide erg dope maar ik denk toch Jay-Z, al weet ik niet waarom hij zo idioot bezig is bij Def Jam
Wat bedoel je precies?
Ik vind geen van de twee beter. Beide hebben één absolute knaller (Blueprint, Illmatic), nog verscheidene goede albums en nog wat minder gelukte. Degene die de komende jaren een goed album zal uitbrengen is voor mij de betere, omdat deze het dan langer weet vol te houden.
0
geplaatst: 31 juli 2006, 09:55 uur
Jay-Z luister ik wel meer, ik kies dus voor hem
met idioot bezig zijn bedoel ik dat hij bijna alleen R&B tekent en dat al zijn aandacht daar naar uit gaat terwijl de door hem getekende rappers het net zo goed of nog wel meer nodig hebben gepromoot te worden
met idioot bezig zijn bedoel ik dat hij bijna alleen R&B tekent en dat al zijn aandacht daar naar uit gaat terwijl de door hem getekende rappers het net zo goed of nog wel meer nodig hebben gepromoot te worden
0
Melle K
geplaatst: 4 augustus 2006, 19:39 uur
Op basis van verleden Nas, maar het zijn 2 van mijn favoriete rappers.
Toch kies ik voor Nas omdat ik Illmatic het beste album ooit vind, en ook al heeft Nas na It Was Written geen echt goede albums meer gemaakt, op I Am en God's Son staan wel een paar leuke nummers.
Toch als je naar recenter werk kijkt, kies ik voor Jay-Z.
The Black Album vind ik na Reasonable Doubt en The Blueprint toch zijn beste album, terwijl Nas de afgelopen jaren alleen maar misbaksels als Stillmatic en Street's Disciple heeft voortgebracht.
Ik hoop dan ook dat het nieuwe album van Nas weer wat terug gaat naar zijn roots, maar als ik dan hoor dat er weer een Braveheart track op staat, en dat de Neptunes ervoor produceren begin ik te twijfelen.
Nas zal nou toch wel eens genoeg geld hebben zodat hij weer muziek voor de fans kan maken, ik hoop het in ieder geval van harte.
Toch kies ik voor Nas omdat ik Illmatic het beste album ooit vind, en ook al heeft Nas na It Was Written geen echt goede albums meer gemaakt, op I Am en God's Son staan wel een paar leuke nummers.
The Black Album vind ik na Reasonable Doubt en The Blueprint toch zijn beste album, terwijl Nas de afgelopen jaren alleen maar misbaksels als Stillmatic en Street's Disciple heeft voortgebracht.
Ik hoop dan ook dat het nieuwe album van Nas weer wat terug gaat naar zijn roots, maar als ik dan hoor dat er weer een Braveheart track op staat, en dat de Neptunes ervoor produceren begin ik te twijfelen.
Nas zal nou toch wel eens genoeg geld hebben zodat hij weer muziek voor de fans kan maken, ik hoop het in ieder geval van harte.
0
geplaatst: 4 augustus 2006, 20:08 uur
Melle K schreef:
Stillmatic een misbaksel?
Is je goed recht natuurlijk en ieder zijn eigen smaak, maar ik vond hem toch echt na Illmatic zijn sterkste album. Rewind, You're da Man, 2nd Childhood, My Country, What Goes Around, allemaal geweldige nummers. Er zijn maar 2, misschien 3 mindere tracks op. En het geniale antwoord Ether op the Takeover mag er ook zijn natuurlijk. Ik vind eigenlijk dat disstracks op mixtapes horen maar 1 van deze kwaliteit misstaat toch echt niet. Maar goed ieder zo zijn mening. Ik vind black album op zijn hoogst 3,5 sterren waar ik meer naar 3 neig.
0
Melle K
geplaatst: 4 augustus 2006, 20:35 uur
Tja ik hoor van veel mensen dat ze Stillmatic het beste Nas album vinden op Illmatic na, maar ik vind het helemaal niks.
Ether is een goede track natuurlijk, al vind ik de beat licht irritant.
Verder liggen de beats op het album me gewoon niet, One Mic is wel een aardig nummer maar door nummers als Smokin', Braveheart Party en My Country haak ik af.
Het doet me denk ik net teveel denken aan het album wat ik liever niet noem van Nas
Ether is een goede track natuurlijk, al vind ik de beat licht irritant.
Verder liggen de beats op het album me gewoon niet, One Mic is wel een aardig nummer maar door nummers als Smokin', Braveheart Party en My Country haak ik af.
Het doet me denk ik net teveel denken aan het album wat ik liever niet noem van Nas

0
geplaatst: 4 augustus 2006, 20:39 uur
haha laat ik It Was Written nou net op 3 hebben staan van favorieten Nas albums. Vooral I gave you power is zo geniaal. Maar nummers als If I Ruled The World, Silent Murder, The Message vind ik ook erg goed. Maar voor velen was het een afknapper na Illmatic. Ik vind hem ook een stuk minder maar om dat niveau te behouden is zo moeilijk.
0
Melle K
geplaatst: 5 augustus 2006, 12:02 uur
O, It Was Written vind ik zelf ook een goed album hoor, ik bedoelde eigenlijk het album na I Am 

0
geplaatst: 5 augustus 2006, 13:25 uur
It Was Written was al meer QB-stijl, maar dat ligt mij wel goed. Het album is toch nog wel leuk op zijn tijd.
0
geplaatst: 5 augustus 2006, 21:53 uur
Melle K schreef:
O, It Was Written vind ik zelf ook een goed album hoor, ik bedoelde eigenlijk het album na I Am

Haha Nastradamus, verschrikkelijk slecht ja.
0
Relax
geplaatst: 5 september 2008, 12:04 uur
Ik geniet wel erg van The Blueprint.. maar daarentegen ook weer van God's Son..
Maar dit is zo'n 2pac Biggie geval, ze zijn niet te vergelijken, niemand eigenlijk.
Maar dit is zo'n 2pac Biggie geval, ze zijn niet te vergelijken, niemand eigenlijk.
0
geplaatst: 5 september 2008, 13:08 uur
goed gezegd relax, ieder zn stijl. Ik vind ze allebei gewoon goed. Maar heb wel liever Jay-Z met zijn onvolgbare flow:D. Illmatic vind ik wel een tikkeltje beter dan Reasonable Doubt. Op illmatic heb je geen nummers als aint no n***** etc
0
geplaatst: 5 september 2008, 13:22 uur
Nas wint toch met een kleine voorsprong voor mij. Illmatic is ongeëvenaard en It Was Written komt héél dicht in de buurt. Wat hij daarna kwam (I Am, Nastradamus) is niet echt noemenswaardig, gewoon slecht eigenlijk (ik heb beide albums nog maar 1 keer beluisterd maar het werd al snel duidelijk dat het niets was). Ook Stillmatic vind ik niet veel aan: slechte, irritante beats. Met God's son staat Nas er weer, al haalt deze plaat nog lang niet het niveau van Illmatic en It Was Written. Street Discipline en Hiphop Is Dead heb ik nog niet fatsoenlijk geluisterd en z'n laatste Untitled is best ok, vergelijkbaar met God's Son of misschien zelfs ietsje beter.
Jay-Z dan:
Reasonable Doubt uiteraard, maar zal voor mij nooit Illmatic verslaan. In My Lifetime, Vol. 1, Vol. 2: Hard Knock Life, Vol. 3: Life and Times of S. Carter en The Dynasty Roc La Familia heb ik nog niet fatsoenlijk beluisterd, paar losse tracks hier en daar maar het spreekt niet echt aan. The Blueprint is fantastisch en The Black Album ook, echt een topalbum. Kingdom Come vond ik zelfs te pruimen en American Gangster is ook fijn.
Puur rationeel zou Jay-Z dus moeten winnen 3 absolute topalbums (Reasonable Doubt, The Blueprine en The Black Album) en Nas maar 2 topplaten (Illmatic, It Was Written). Toch haalt Nas het, zijn flow spreekt me meer aan, zijn 'attitude' is wat rauwer en hij neemt geen blad voor de mond. Nas is veel maatschappijkritischer dan Jay-Z en dat aprecieer ik wel.
Dit gezegd zijnde is dit duel "wie is de beste?" een beetje overbodig: Nas en Jay-Z zijn gewoon twee rasechte topartiesten met allebei behoorlijk wat crap op hun cv, maar het is ze vergeven.
Jay-Z dan:
Reasonable Doubt uiteraard, maar zal voor mij nooit Illmatic verslaan. In My Lifetime, Vol. 1, Vol. 2: Hard Knock Life, Vol. 3: Life and Times of S. Carter en The Dynasty Roc La Familia heb ik nog niet fatsoenlijk beluisterd, paar losse tracks hier en daar maar het spreekt niet echt aan. The Blueprint is fantastisch en The Black Album ook, echt een topalbum. Kingdom Come vond ik zelfs te pruimen en American Gangster is ook fijn.
Puur rationeel zou Jay-Z dus moeten winnen 3 absolute topalbums (Reasonable Doubt, The Blueprine en The Black Album) en Nas maar 2 topplaten (Illmatic, It Was Written). Toch haalt Nas het, zijn flow spreekt me meer aan, zijn 'attitude' is wat rauwer en hij neemt geen blad voor de mond. Nas is veel maatschappijkritischer dan Jay-Z en dat aprecieer ik wel.
Dit gezegd zijnde is dit duel "wie is de beste?" een beetje overbodig: Nas en Jay-Z zijn gewoon twee rasechte topartiesten met allebei behoorlijk wat crap op hun cv, maar het is ze vergeven.
0
CaliLove
geplaatst: 5 september 2008, 16:16 uur
Jay-Z is de meest overschatte rapper ooit, hij werd al lyrical begraven door Eminem op het zogenaamde "topalbum" The Blueprint....
En verder is Nas op alle vlakken gewoon beter.
Wat ik ook al helemaal niet snap is dat veel mensen over die zogenaamde flow van Jay-Z spreken, wel ik kan tientallen MC's zeggen die een betere flow hebben dan Jay-Z.
En verder is Nas op alle vlakken gewoon beter.
Wat ik ook al helemaal niet snap is dat veel mensen over die zogenaamde flow van Jay-Z spreken, wel ik kan tientallen MC's zeggen die een betere flow hebben dan Jay-Z.
* denotes required fields.