MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / G- Funk

zoeken in:
Zat zojuist weer effe te genieten van Dre`s Chronic en ben er over uit dak wel es wat meer G-funk wil luisteren, iemand nog echte aanraders die ik dan moet aanschaffen, of is er niks dat het niveau van Dre haalt?

Kos
G-funk is door Dre en zijn vriendjes ontwikkeld en uitgevoerd, dus er is verder niet zoveel.

Het sterkste punt van Dre vind ik ook zijn G-Funk, kan verklaren waarom ik 2001 niet zoveel vind en Chronic juist zeer goed vind.

Kos schreef:
G-funk is door Dre en zijn vriendjes ontwikkeld en uitgevoerd, dus er is verder niet zoveel.

Nou ja, in die tijd is er toch redelijk wat vergelijkbaar materiaal, zoals Freak Like Me van Adina Howard bijvoorbeeld, of You Know How We Do It van Ice Cube.

T.O. schreef:
(quote)

You Know How We Do It van Ice Cube.

Klopt ja en er zullen er ongetwijfeld meer zijn

Als ik aan G-funk denk, moet ik altijd aan dit album denken.

Gin & Juice..

eazyfan
Kos schreef:
dus helemaal niet,Cold 187um was de uitvinder van G-Funk,Its On (Dr. Dre) 187ulm Killa is ook zeer nice G-Funk,egt een aanrader.Dre heeft die style gestolen en bekend gemaakt.Legends is een aanrader van Above The Law waarin Cold 187um zat.dat is nog G-Funk van 1998.

eazyfan schreef:
(quote)
dus helemaal niet,Cold 187um was de uitvinder van G-Funk,Its On (Dr. Dre) 187ulm Killa is ook zeer nice G-Funk,egt een aanrader.Dre heeft die style gestolen en bekend gemaakt.Legends is een aanrader van Above The Law waarin Cold 187um zat.dat is nog G-Funk van 1998.

Ja, dat wist ik ookwel, dat snoop ed. G-Funk nummers hebben, ma ja, die zijn ook geproduceerd door Dre dat heb ik allemaal wel.

Waar kan ik dat ouwe album 187killum krijgen?want die zoek ik al langer, dat was een cd van Dre net voor the Chronic, en volgens mij is ie echt moeilijk te krijgen.

En die Above the law heb ik ook wel eens van gehoord, is dat echt een G-Funk album ja? die moet ik ook eens ff checken dan, thanx.

candice schreef:
Als ik aan G-funk denk, moet ik altijd aan dit album denken.

Regulate is gewoon een favo nummer van mij, nooit bij stilgestaan dat er ook een album is waar ie op moet staan, ma das eigenlijk wel logisch.
Ook deze ga ik cker ff checken.

Weet iemand of Eazy en Ren ook G-Funk hebben geprobeerd nadat ze het zonder Dre moestten doen?

Als ik dan toch aan G-funk denk dan zeg ik naast Warren G/ Snoop Dogg/ Ice cube & dre nog aan wat andere namen.
Paris & Tha Dogpound en ook wel een beetje Boss, zijn mooie voorbeelden.

Wat Kos zegt is idd onzin.

Revo schreef:
Wat Kos zegt is idd onzin.

Ben het ook niet helemaal met kos eens, maar bijna je hele rijtje komt toch echt uit het Dre-hoekje

Naast inderdaad de albums met directe Dre invloed (Snoop Doggy Dogg, Warren G, Dogg Pound, Ice Cube) schieten ook de albums van Spice 1, Lil' Half Dead en South Central Cartel van rond die tijd me zo te binnen.

En Guerilla Funk van Paris inderdaad

eazyfan schreef:
dus helemaal niet,Cold 187um was de uitvinder van G-Funk,

Dat heb ik ook wel eens gelezen ja, hij had toch die hoge synths in Alwayz into Somethin' bedacht? Dat is inderdaad wel één van de eerste voorbeelden van G-Funk

Maar Dre en hij waren wél vriendjes in die tijd

ProZak schreef:
Alsof g-funk zoveel moeite kosste om te bedenken.

Gewoon 8 bars funkadelic sampelen en een rapje schrijven. Resultaat mag er wel wezen, maar om ze er nou echt credit voor te geven?

Zoals bij zoveel muziek geldt: je moet er maar op komen!

Maargoed zo gaat dat vaker, de mensen die het echte werk verrichten worden nooit geeerd voor hun bijdrage. Die hele dr Dre doet eigenlijk geen fuck, nog steeds niet ook....

Vind ik onzin, check Straight Outta Compton maar eens.

eazyfan
T.O. schreef:
(quote)

Zoals bij zoveel muziek geldt: je moet er maar op komen!

(quote)

Vind ik onzin, check Straight Outta Compton maar eens.

idd check Straight Outta Compton maar eens,die vind ik de beste hiphopCD ooit.

eazyfan
ja ging daar ook niet om de G-Funk maar om de Dr. Dre-productie en ook die van DJ Yella

Inderdaad, ik heb nooit gezegd dat dat G-Funk is.

Het is geen G(angster toch?) - Funk, maar wel hele goede funkie hiphop van onze eigen bodem.

C-Mon ft Raymzter - M'n Schoen Is Te Groot Voor Je Voet

eazyfan
luc011190 schreef:
Het is geen G(angster toch?) - Funk,
ja tog wel de G in G-Funk staat voor Gangsta.
ProZak schreef:
wel leuk album
vind ik persoonlijk de beste ooit,hun volgende CD Efil4Zaggin is volledig G-Funk en een van de eerste G-FunkCD's ooit.ook een geweldige CD en Cold 187um (de uitvinder) hoor je ook in de intro.egte G-Funk als The Chronic,It's On 187um Killa,Efil4Zaggin dat word niet meer gemaakt en dat is jammer.maar G-Funk bestaat wel nog.jah dat was die goeie ouwe tijd toen de suckas niet meededen.

eazyfan schreef:
(quote)
ja tog wel de G in G-Funk staat voor Gangsta.
(quote)
vind ik persoonlijk de beste ooit,hun volgende CD Efil4Zaggin is volledig G-Funk en een van de eerste G-FunkCD's ooit.ook een geweldige CD en Cold 187um (de uitvinder) hoor je ook in de intro.egte G-Funk als The Chronic,It's On 187um Killa,Efil4Zaggin dat word niet meer gemaakt en dat is jammer.maar G-Funk bestaat wel nog.jah dat was die goeie ouwe tijd toen de suckas niet meededen.

Ik verwoordde het een beetje ongelukkig. Ik bedoelde:

Het is geen G-Funk maar toch. C-Mon & Raymzter - M'n Schoen Is Te Groot Voor Je Voet.

PS: G staat toch voor Gangsta

G-Funk is dood... dre said it. ik vind dat dat gangsta gedoe maar es moet ophouden.. iedereen maar steeds van kyk my fuck de rest.... .. je bent onderdeel van het geheel.. op jezelf stel je niks voor... mensen halen het door elkaar van als je dood gaat geeft niemand een fuck en van als je dood gaat missen ze je niet omdat je maar een klein stukje bent... dus die ego cultuur... is niet vet... hiphop cultuur draait btw niet alleen om ego's in een battle is het om wie de beste is in rappen in persoon blijft het toch hetzelfde.. wat maakt het uit...

Het gaat er ook niet om of G-Funk dood is. Das niet de vraag, t word niet meer gemaakt, ma dat wil niet zeggen dat je er niet meer naar kan luisteren.

Invloedden van G-Funk waren al duidelijk te horen op NWA cd`c. Weet niet of Dre zich toen ook liet inspireren door die Killum gast. Igg maakt het ook niet uit wie de uitvinder is, Dre heb er wel het meest succesvolle album mee gemaakt, das duidelijk.

Het zijn idd ma simpele geluidden, ma in combinatie met de lyrics word er een zeer relaxed sfeertje gecreerd waar niks mis mee is. Tegenwoordig kunnen vele dit niet meer waarderen omdat er veel meer geluiden ontdekt zijn. De nieuwe generatie zal G-FUnk zelfs nooit meer leren kennen misschien.

Iemand een idee waar die187Killum te krijgen is?

eazyfan
Misty44 schreef:
ik heb die in engeland gekocht,ik raad het aan om hem te downloaden.

Misty44 schreef:

Bedoel je cd's van Cold 187um of de EP It's On (Dr. Dre) 187um Killa van Eazy-E? De EP van Eazy-E heb ik een paar weken geleden nog gewoon bij de Fame in Amsterdam gekocht. Die is ook gewoon te bestellen via internet.

Its on Dre 187um EP bedoel ik.
Downloaden is erg moeilijk, heb er twee kunnen krijgen. Amsterdam is een eindje rijden, ma das wel de moeite waard om in de vakantie te doen, waar zit de Fame? want ik ken em dus niet.

Misty44 schreef:
Its on Dre 187um EP bedoel ik.
Downloaden is erg moeilijk, heb er twee kunnen krijgen. Amsterdam is een eindje rijden, ma das wel de moeite waard om in de vakantie te doen, waar zit de Fame? want ik ken em dus niet.

Op de hoek van de Dam en de Kalverstraat. Lekker gemakkelijk. Maar hij moet ook wel in speciaalzaken te vinden zijn in den lande, alleen ken ik geen speciaalzaken. Overigens is 'ie bij bol.com gewoon 7,99 (daar komen nog wel verzendkosten bij).

Gewoon op Bol.com bestellen daar hebben ze alles.

eazyfan
Real Brothas is echt een zeer geweldig G-Funk meesterwerk.elke track is nice met geweldige beats en mooie raps,dit album kan jullie helemaal aanraden.

Relax
Warren G, al zijn albums zijn een aanrader voor G-Funk, heerlijk om te relaxen.
Ik heb nu boxen voor me MP3 speler dus binnenkort ff die album erop zetten en chillah met me homies

The Doveshack
Paris
Montell Jordan
Warren G
Snoop Dog
Tha Doggpound
GL FUNK
Verbal Prof
Clan of the wicked

Dat was het wel zo'n beetje

Gast
geplaatst: vandaag om 02:27 uur

geplaatst: vandaag om 02:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.