MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / G- Funk

zoeken in:
Thanx voor de hints, ik kan weer ff op zoek naar het een en ander, al zal het niet allemaal even gemakkelijk worden.

Nate Dogg - G-Funk Classics Vol. 1 & 2
Kokane - Funk Upon A Rhyme
Lil ½ Dead - The Dead Has Arisen

CaliLove
G-Funk rulezzz
Dit vind ik toch de beste beats en samples ever.
Beter als wat er vandaag de dag allemaal te horen is, maar ja het is nu eenmaal zo.

Relax
Grappig, ik had me MP3 spelertje maar meegenomen vanmiddag naar Zandfort en me vader wou ff luisteren, ik zei ey ik heb wel lekker zomers muziek erop.
En ik had 2 albums van Warren G erop hij elke keer per nummer zeggen, dit is lekker muziek man!
Echt mooi om je vader eens zo enthioushast te zien over rap, het is ook lekker muziek

dach schreef:

Kokane - Funk Upon A Rhyme

Kokane kan ik niet langer dan 2 minuten aanhoren. Een soort kattengejank.

thomzi50 schreef:
(quote)

Kokane kan ik niet langer dan 2 minuten aanhoren. Een soort kattengejank.

Een zeer aparte stem, weet niet of een heel album relaxed is, maar als sidekick op snoops albums vind ik em zeer lekker klinken.

Ik vind G-funk ook een van de beste gansta rap genres.

als ik denk aan g-funk springen een aantal goeie nummers meteen naar boven zoals:

Warren G feat. Nate Dogg - Regulators
Dr. Dre feat. Snoop Dogg - Nuttin But A G Thang
Eazy E feat. B.G. Knocc Out & Dresta - Real Muthaphukkin G's

Ja G-Funk is realxed.
ga zelf dit soort achtige-beats maken, kijken of da iets word.

CaliLove
Misty44 schreef:
Ja G-Funk is realxed.
ga zelf dit soort achtige-beats maken, kijken of da iets word.

Zeker doen!!!

raffael77
luister ook eens naar:

mr mike, menace clan, spice-1, UGK, macc mall, geto boys
5th ward boys, lil ric, too short

Dr.Greenthump
Too Short is meer gangsta rap in plaats van G-funk en Geto Boys en UGK zijn dat al helemaal niet. Dan eerder een DJ Quick of Hittman. De soloplaten van Ice Cube zijn toch ook niet 'echt' G-funk achtig zoals het debuut van Dr.Dre en Snoop. Toch een geheel andere stijl vind ik dan.

Ik was vroeger grote fan van G-Funk, dat is nu wat getemperd (het weer in België leent er zich ook niet echt toe )...

Check eens The Dove Shack (http://www.youtube.com/watch?v=1jnCfDYrgjg / http://www.youtube.com/watch?v=PFWyRy9anJU) protégé's van Warren G en relaxte cd uit '95 !

Ook the Twinz (tevens protégé's van Warren G en tevens relaxte cd uit '95) zijn dope, niet bekend én geproducet door Warren G!
http://www.youtube.com/watch?v=pJS_r1JSjUo&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=pJ9P3exuo9A

Enjoy

raffael77
Dr.Greenthump schreef:
Too Short is meer gangsta rap in plaats van G-funk en Geto Boys en UGK zijn dat al helemaal niet. Dan eerder een DJ Quick of Hittman. De soloplaten van Ice Cube zijn toch ook niet 'echt' G-funk achtig zoals het debuut van Dr.Dre en Snoop. Toch een geheel andere stijl vind ik dan.

wat zijn zij wel dan en trouwens ik heb ice cube niet genoemd maar ken er nog wel meer hoor penthouse players click en amg, van geto boys en ugk zijn latere werk pure g-funk het is niet g-funk omdat die gasten een soort van flow hebben als snoob, quik of amg het is de soort funk die ze gebruiken (funkadelic en george clinton)
in hun muziek dat is g-funk, luister ook eens naar masta ace inc die hebben ook nog wel een aardige g-funk sessie en gangsta rap / g-funk is het zelfde want dre zijn album is ook gangsta duhhhhhhhhhh.

En denk niet dat zij het hebben uit gevonden want dan heb je verkeerd

Op deze site mag je (het wordt zelfs ernstig aangeraden) hoofdletters en punten gebruiken. Bij voorbaat dank.

raffael77
BoordAppel schreef:
Op deze site mag je (het wordt zelfs ernstig aangeraden) hoofdletters en punten gebruiken. Bij voorbaat dank.

sorry hoor, zal er de volgende keer aan denken

raffael77 schreef:
luister ook eens naar:

mr mike, menace clan, spice-1, UGK, macc mall, geto boys
5th ward boys, lil ric, too short

eindelijk namen opgeschreven door iemand die verder heeft gezocht naar underground rap.

too Short is ook zo relaxed, vooral Cocktails. Dat album is echt funky!!
5th. ward Juvenilez-Deadly Groundz is trouwens erg goede g-funk, en Ganksta Nip-Psychotic Genius.

raffael77
Idd Didacticus. Ik zag net dat ook jij wat ouder bent net als ik.Eindelijk iemand die wat meer te vertellen heeft over hiphop.

The Dove Shack (This is the shack)
Dj Quik (Safe + Sound)
Twinz (Conversation)
en Big Syke (Be Yo Self)

dat zijn mijn favorieten (favoriete album tussen haakjes)
met name the Dove Shack en de Twins zijn echte G-funk zoals ik het graag hoor.

Hypno
Laatst nog Doggystyle geluisterd en het is echt een klassieker Maar dat komt niet door Snoop Dogg want z,n lyrics zijn echt gewoon Wack het komt door de geweldige productie van Dre en de heerlijke Westcoast sound en sfeer die het album heeft.

De G-Funk klassieker blijft Nuthin' But A '''G'' Thang!

CaliLove
Weirdo Wizzy schreef:
De G-Funk klassieker blijft Nuthin' But A '''G'' Thang!

Nee man Ghetto Bird van Ice Cube dàs pas de G-funk klassieker

Goed nummer hoor, maar ik kan het toch niet echt een echte g-funk klassieker noemen. Van Lethal... vind ik You Know How We Do It trouwens beter

raffael77
Bedoelen jullie dat toontje wat in zo'n nummer zit of algemeen

CaliLove schreef:
(quote)

Nee man Ghetto Bird van Ice Cube dàs pas de G-funk klassieker

Ik vind die nummers toch eerder gangsta-rap dan g-funk
Regulate vind ik het oer-g-funk-nummer: (moog) bas, een paar simpele akkoorden op een rhodes, gitaar tokkel en zo'n glijdend melodielijntje (portamento). En liefst ook de diepe bariton van een Nate dogg
G-funk is imho het melodieuze broertje van gangsta rap, geboren op het album Regulate (G funk era) van Warren G.

G-Funk is toch duidelijk vroeger geboren. Al in '91 op Efil4zaggin waren er al duidelijk G-Funk sounds in de productie van Dre. En op The Chronic was de echte officiële geboorte van de G-Funk.
Regulate kwam pas in '94... Is wel hét standaard-G-Funk-song volgens het boekje...

Social_Mask
Digital Underground!!!

P Jay schreef:
G-Funk is toch duidelijk vroeger geboren. Al in '91 op Efil4zaggin waren er al duidelijk G-Funk sounds in de productie van Dre. En op The Chronic was de echte officiële geboorte van de G-Funk.
Regulate kwam pas in '94... Is wel hét standaard-G-Funk-song volgens het boekje...

Eigenlijk heb je natuurlijk gewoon gelijk.... Maar dat relaxte van warren g, the dove shack en the twinz, dat is toch iets anders vind ik.

raffael77
De G-Funk stamt al af uit jaren tachtig. Ik denk dat P Jay bedoeld de sound met dat piep toontje.

Social_Mask schreef:
Digital Underground!!!

Inderdaad! Voordat Dre en kornuiten de platen van George Clinton en Funkadelic plunderden waren de heren van Digital Underground (met hun dansertje PAc) hun al geruime tijd voor. Ze noemden zich zefl niets voor niets Sons of the P. De erfgenamen van George Clinton en Bootsy Collins!

Ook X-clan was aardig bezig om George Clinton en Parliament te samplen.

ewalk schreef:
(quote)

Inderdaad! Voordat Dre en kornuiten de platen van George Clinton en Funkadelic plunderden waren de heren van Digital Underground (met hun dansertje PAc) hun al geruime tijd voor. Ze noemden zich zefl niets voor niets Sons of the P. De erfgenamen van George Clinton en Bootsy Collins!

Ook X-clan was aardig bezig om George Clinton en Parliament te samplen.

Op zich wel cool natuurlijk om george clinton te samplen maar die gast met die neus maakt het toch een potsierlijke vertoning. Nee kan mij niet bekoren maar dat is puur een mening.
Sir Nose was ook juist d'Void of Funk dus ik snap de hele grap al niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:29 uur

geplaatst: vandaag om 22:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.