MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wie van jullie doet aan eigen raps?

zoeken in:
ik heb ook wel een paar keer gerapt voor mijn klas enzo. Het klonk wel ok. een ding, mensen kijken wel gelijk tegen je op man:). paar meisjes zeiden: jij kan echt f*cking goed rappen.
sorry van mijn kapsonesheid

raffael77
Stapler schreef:
Waarom dan?
Scratch je met die rand? of wat is precies het voordeel?
Ik ben er niet zo bekend mee namelijk met scratchen..

De arm van Numark is te licht waardoor het niet blijft liggen op de plaat. Dus als je de plaat flink heen en weer beweegt schiet ie eraf.

Ook draaiplateau draait niet door wanneer je scratched bij Numark, wat als gevolg heeft dat als je de plaat weer wil verder wil laten draaien het langzamer op gang komt. Vertraging en dat is erg klote als je aan het mixen bent.

Als je Technics duur vind begin je gewoon met 1. Dat deden wij ook zo. Dus een numark voor het draaien van platen en mixen met technics(scratches en dat soort dingen).

Ok man, nu snap ik het.
En dat is wel een goed idee!
Want ik kan/wil er ook nog niet twee technics kopen dat is gewoon weg te duur voor mij nu.
Maar ik zal erover nadenken hoe dan ook bedankt.

|Joël| schreef:
whaha ik heb net wat dingen geprobeerd op te nemen. Heb geen mic, maar kwam met een "geniaal" idee. Ik had nog zo'n Playstation2 game liggen SingStar, had me zusje ooit gekocht. Zitten van die microfoons bij.... nou ja die heb ik dus uit de kast gevist en op de pc aangesloten om te zien wat het doet. Windows XP pakt ze gewoon nadat er automatisch wat software wordt geïnstalleerd.
Ik klonk niet eens slecht maar het nadeel: het zijn slechte mics. Heb het getest als ik gewoon Nas opneem ofzo klinkt het ook een stuk minder.
Maarja was wel grappig om eens te testen, misschien ga ik binnenkort eens serieus iets opnemen.

Iedere goede muziek zaak heeft al goede mics vanaf zo'n 25 a 30 euri's. Misshien zelfs een Shure! Das beter dan die plastic rotzooi!

Superbeertje
Ik heb al best vaak teksten geschreven. Alleen ik vind ze zelf nooit goed genoeg ik weet het ook niet.. Maar als ik bijvoorbeeld net een tekst heb geschreven dan vind ik hem op dat moment nog best vet. Alleen als ik daarna weer hiphop ga luisteren dan denk ik, shit die teksten zijn toch wel beter. Maarja misschien komt dat omdat bij hun de track gewoon af is en hun ook al echt muziek maken.
Maar misschien drop ik hier binnekort een tekst, zodat jullie kunnen zeggen wat jullie ervan vinden..

Ik heb al hele rapalbums opgenomen, maar nu doe ik het amper meer. Is ook niet echt om trots op te zijn, die muziek van mij.

Haha, is dat echt waar ? Hele albums?

Relax
Superbeertje schreef:
Ik heb al best vaak teksten geschreven. Alleen ik vind ze zelf nooit goed genoeg ik weet het ook niet.. Maar als ik bijvoorbeeld net een tekst heb geschreven dan vind ik hem op dat moment nog best vet. Alleen als ik daarna weer hiphop ga luisteren dan denk ik, shit die teksten zijn toch wel beter. Maarja misschien komt dat omdat bij hun de track gewoon af is en hun ook al echt muziek maken.
Maar misschien drop ik hier binnekort een tekst, zodat jullie kunnen zeggen wat jullie ervan vinden..

Het topic heet: "Wie van jullie doet aan eigen raps" en niet teksten..
Er zijn al teveel pagina's met alleen maar teksten hier... en maar 4 echte rappers die hier wat hebben gedropt....

CaliLove
Relax schreef:
(quote)

Het topic heet: "Wie van jullie doet aan eigen raps" en niet teksten..
Er zijn al teveel pagina's met alleen maar teksten hier... en maar 4 echte rappers die hier wat hebben gedropt....

Ja niet iedereen neemt ze tracks van achter ze pc op of maakt beats met ze computer....

Ik vraag me af of die 4 "echte" rappers, dan al iets op tape of disc hebben staan.

''Echte'' rappers die ''echt'' hiphop zijn?

MJ_DA_MAN schreef:
''Echte'' rappers die ''echt'' hiphop zijn?

been there, done that

Relax
CaliLove schreef:
(quote)

Ja niet iedereen neemt ze tracks van achter ze pc op of maakt beats met ze computer....

Ik vraag me af of die 4 "echte" rappers, dan al iets op tape of disc hebben staan.

Ohw ik wist niet dat "echte" rappers in een studio moesten opnemen en beats moesten maken door op prullenbakken te slaan, als het maar niet met de computer is, right ?

Kansloos, jij noemd jezelf ook een rapper, ga is weg hier en naar een studio ofzo.

CaliLove
Relax schreef:
(quote)

Ohw ik wist niet dat "echte" rappers in een studio moesten opnemen en beats moesten maken door op prullenbakken te slaan, als het maar niet met de computer is, right ?

Kansloos, jij noemd jezelf ook een rapper, ga is weg hier en naar een studio ofzo.

Door op prullenbakken te slaan? Nog nooit van een sampler gehoord ofzo?

@ MJ_Da_Man , je trekt iets helemaal uit de conxtext ik doelde vooral op Relax z'n reactie omdat ie begon over "dat er maar 4 echte rappers zijn"....

Als je rapt, ben je toch een echte rapper? Of je een prof bent is een andere vraag.

Relax
CaliLove schreef:
(quote)

Door op prullenbakken te slaan? Nog nooit van een sampler gehoord ofzo?

@ MJ_Da_Man , je trekt iets helemaal uit de conxtext ik doelde vooral op Relax z'n reactie omdat ie begon over "dat er maar 4 echte rappers zijn"....

Een sampler waarom zo ouderwets als je ook met de PC kan samplen.. wat is het verschil ? het is nog relaxter ook..

Stapler en ik hadden ook al een discussie, jij hebt vast ook nog 3984 kilo kettingen om je nek en een baggy broek van 50 meter.

Oh ja, Kanye West is geen rapper vanwege zijn kleding toch ?

Mannetje, jij weet niet wat RAP is, jij weet alleen hoe hiphop vroeger was.

Een sampler lijkt mij best tof.
Maar ja, op je pctje wil het ook best en het is een stuk goedkoper.

CaliLove
Relax schreef:
(quote)

Een sampler waarom zo ouderwets als je ook met de PC kan samplen.. wat is het verschil ? het is nog relaxter ook..

LMAO, ok ik weet genoeg

En dat beweert dat ie iets van Hip-Hop kent....

Relax
CaliLove schreef:
(quote)

LMAO, ok ik weet genoeg

En dat beweert dat ie iets van Hip-Hop kent....

Tja ik ken alleen 50 Cent.

CaliLove
Relax schreef:
(quote)

Tja ik ken alleen 50 Cent.

Als je zegt dat een sampler ouderwets is en dat je beter een pc kan gebruiken klink je wel als iemand die enkel 50 cent kent....

raffael77
Alle makers van hiphop die in het begin alleen via internet doen en geen lokale steun hebben zijn nep.

Relax
raffael77 schreef:
Alle makers van hiphop die in het begin alleen via internet doen en geen lokale steun hebben zijn nep.

Hoe bedoel je via internet doen ?

En lokale steun ?

raffael77 schreef:

Ik had altijd al gedacht dat ik hip-hop was maar blijkbaar ben ik dan toch nep En jij ook Opin. Hadden we toch maar moeten beginnen door te cypheren op straat in the hood

Relax
Tja, waarom zou ik 50 euro per studio bezoek spenderen als ik toch nog steeds kan groeien als rapper..
Waarom zou ik het dan niet met een PC Mic doen ? en wat is het verschil ? het enige dat verschild is de mic kwaliteit en dat er geen mensen naar je kijken.

Kortzichtig zooitje op het forum.

Oh ja, ik ben geen hiphop, ik ben een rapper.

raffael77 schreef:
Weet jij hoeveel rappers hier lokale steun krijgen(tip:101 Barz) maar op het niveau van Kempi zitten?Die gasten zijn pas nep.Kort door de bocht opmerking.Een vriend van me heeft een paar maanden geleden vertelt dat hij stiekem tracks maakt(ken die gast nu al 5 jaar).Op de beats van donut had hij een paar korte tracks gemaakt.Hij is zeg maar op het niveau van Lupe Fiasco(lijkt ook op hem) maar goed hij zet zijn nummers niet online(bang dat zijn punchlines gestolen wordt).Wat ik duidelijk wil maken is dat je geen lokale steun nodig hebt om duidelijk te maken hoe goed je zogenaamd bent want nogmaals,gasten hier in amsterdam krijgen veel lokale steun maar of ze goed zijn.....

En ik maar denken dat Raf sarcastisch was

raffael77 schreef:
Je moet toch ergens beginnen? Zoals het in Amerika gaat/ging met battles op straat en demo-tapes gaat het tegenwoordig niet echt meer (lees: niet echt).

Oja? laatst waren er nog een paar gasten bij een concert die iedereen hun demo aan wilden smeren

Tuurlijk gebeurt dat nog wel maar dat maakt ze echt niet echter of nepper.
Ik word een beetje moe van dat gezeik hiero (in het algemeen eigenlijk) wat echte Hip-Hop is en wat nep is.
Niemand is 100% echt of nep.
Echt al helemaal niet, dat kan toch ook niet met een beroep als rapper?
Ik zag een keer dat iemand op mume getypt had dat rappers toch acteurs blijven en volgens mij was Raffael het daar mee eens dus ik snap hem ook even niet meer.
Hoe dan ook ik vind het maar stom gezeik.

GarnalenPeller schreef:
Oja? laatst waren er nog een paar gasten bij een concert die iedereen hun demo aan wilden smeren
Ik bedoel een demo naar aanleiding van bijv. een battle. Neem als voorbeeld de film 8 Mile.

|Joël|
Stapler schreef:
Ik word een beetje moe van dat gezeik hiero (in het algemeen eigenlijk) wat echte Hip-Hop is en wat nep is.
Niemand is 100% echt of nep.
Kijk daar ben ik het helemaal mee eens. Net als dat gezeur over wel/niet- en anti-commercieel.

Als je niet commercieel bezig bent maak je ook geen platen die bedoelt zijn voor de verkoop en hiphop is gewoon hiphop, punt. Dus ja ook mensen als Talib Kweli zijn commercieel bezig als ze albums opnemen om ze te verkopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:59 uur

geplaatst: vandaag om 18:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.