MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wie van jullie doet aan eigen raps?

zoeken in:
raffael77
MurryMusic schreef:
met rappen...?

Jaloers?

Social_Mask
Nee?

raffael77
Zou ik ook zeggen ja als ik er niest van bakte lol.

Relax
raffael77 schreef:

Iedereen is ook jaloers op mij, want iedereen gaf hun mening enzo, maar dat is gewoon omdat ze jaloers zijn.

Lekker volwassen Raffael.

Ik ben wel jaloers.

raffael77 schreef:

Jij bent grappig.

|Joël|
whaha ik heb net wat dingen geprobeerd op te nemen. Heb geen mic, maar kwam met een "geniaal" idee. Ik had nog zo'n Playstation2 game liggen SingStar, had me zusje ooit gekocht. Zitten van die microfoons bij.... nou ja die heb ik dus uit de kast gevist en op de pc aangesloten om te zien wat het doet. Windows XP pakt ze gewoon nadat er automatisch wat software wordt geïnstalleerd.
Ik klonk niet eens slecht maar het nadeel: het zijn slechte mics. Heb het getest als ik gewoon Nas opneem ofzo klinkt het ook een stuk minder.
Maarja was wel grappig om eens te testen, misschien ga ik binnenkort eens serieus iets opnemen.

Funny dat ie die gewoon pakt ja.. en laat het horen als je wat serieus dropt!

Relax
Ik heb vannacht een nummer opgenomen met een maat van mij.
Het is een beetje snel gedaan, we nemen hem binnenkort beter op omdat er kleine foutjes in zitten, ik heb de beat inelkaar geknutselt zoals gewoonlijk.
Het is ook een leuk concept.

Batman VS. Spider-Man:
http://www.zshare.net/audio/142182610e89b126/

raffael77
Leuk gedaan Relax en rap jij dit keer wel?

Ik vind het i.t.t. zijn andere nummers een beetje kinderachtig.

Relax
Ik ben de 2de rapper.

En idd het komt wat kinderachtig over, maar we hadden nogal wat vurige discussies een keer dus dacht ik, laten we hiermee stoppen, track opnemen, dan hoeft dat ook nooit meer te gebeuren.

raffael77
Helemaal niet kinderachtig. Doet me denken aan een nummer van Funkdoobiest waar Sun Doobie rapt over The Fantastic Four.

Relax
En ik maar denken dat we origineel bezig waren.

die beat is wel goed , de eerste rapper vind ik ook niet slecht spit redelijk rustig
jij komt wat luider maar tog wat minder.

Relax
Backslap schreef:
die beat is wel goed , de eerste rapper vind ik ook niet slecht spit redelijk rustig
jij komt wat luider maar tog wat minder.

Tja ik wist echt niet wat ik nou moest schrijven om Batman te kleineren... en me maat duidelijk wel over Spider-Man.

Eyy maar Relax, inplaats van je nummers steeds te laten horen, kan je ook gewoon een Mixtape maken dat is immers toch om ff te experimenteren. Altijd leuk om te horen, wil em dan best luisteren. Zet 'em dan op een torrent site,kan iedereen op MuMe het horen.
Gewoon een suggestie, Leuke raps.Vooral niet letten op kritiek want dat is juist het gene waar veel rappers op afhaken.

Mixtape is handig om er achter te komen wat je stijl is.

Zover ik het heb gehoort, zijn de beats goed maar het is leuk als er er doorheen word gescratch of fade-outs ( reprensentin 93, classic ).
Albums die mij inspireren:

Paid in full
Enter the Wu: 36 chambers
Strictly N.I.G.G.A.Z.

*Misschien omdat het meer mijn stijl is.

Relax
Ik ben ook stiekem bezig met een demo tape, ik weet al wat mijn style ongeveer is.

Ik word eigenlijk nergens door geinspireerd, ik bedoel, ik geniet van het Wu-Tang album maar ik zal nooit echt als hun gaan rappen.
Percee P zijn flow is geweldig, maar ik zal zijn flow nooit gaan gebruiken.

Etc. ik blijf me zelf en ik wil niet vernoemd worden naar een 2de (bijvoorbeeld) Big L ofzo, zoals bij Papoose.

Nee ik had het eerder over de producties niet de raps zelf, zeg maar hoe de beats in elkaar zitten.

Relax
Ah, naja ik heb 3 soorten stylen voor me zelf.

Dat heeft wellicht niets te maken met de producers van nu en vroeger, het word wel gesampled, maar de drumloops, refreinen samples en dergelijke daar kan ik me niet op uitbreiden. (ik bedoel dus zelf een eigen kick, snare etc. maken en gescratch)

Als ik wil scratchen moet ik 500 euro over de toonbank heen gooien en dat is weer zonde van het geld, dan kan ik beter iemand inhuren daarvoor.

500? waarom niet 180 ofzo

Over de kosten van atributen heb ik totaal geen verstand, wel chill Relax dat je weet wat ongeveer je stijl is.

Relax
180 euro vind ik alsnog duur Stapler, ik heb een forse boete op me dak liggen en dat moet ik eerst afbetalen voordat ik 180 euro kan spenderen aan een set.
Alsnog zou ik er niets aan hebben denk ik.

Ik weet wel hoe ik moet scratchen grappig genoeg.
Die youtube filmpjes helpen haha.

En bedankt Kill, als je al flink 5 jaar bezig bent dan kom je er langzaam wel achter.

Ah op die toer..
Wat heb je uitgespookt als ik vragen mag?

raffael77
De muziek is erg duur. Zeker als je aan de slag wil.

Je hebt voor 180 euro pas 1 fatsoenlijke draaitafel
Daar komen nog bij:
- een andere draaitafel (€180,-)
- mengpaneel (ongeveer €100,-)
- fatsoenlijke koptelefoon (€90,-)
- versterker (weet prijs niet)
- fatsoenlijk boxen (weet prijs ook niet)

en dan kom je ongeveer toch op 400 a 500 uit

raffael77
Van die Numark krengen zijn voor die prijs maar om lekker te scratchen gebruik ik liever Technics SL1200.

Waarom dan?
Scratch je met die rand? of wat is precies het voordeel?
Ik ben er niet zo bekend mee namelijk met scratchen..

Gast
geplaatst: vandaag om 22:30 uur

geplaatst: vandaag om 22:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.