Genres / Hip-Hop / Beste diss track?
zoeken in:
0
Raekwon the chef
geplaatst: 7 februari 2007, 21:37 uur
ik zat eerst te denken aan mijn overgrootmoeder maar ik denk Nas?
alleen jammer voor Jay-Z dat die track van Nas groter is dan zijn hele carriere
herbertwest schreef:
Volgens mij heb jij het juist hoor improvision. (Zo heb ik hem ook begrepen.) Jay-Z gebruikt de lijn uit The World is Yours in Dead Presidents 2. Met Andere Woorden: in The World Is Yours is alleen die zin goed en Jay-Z bouwt er dan een heel ander nummer om en zo heeft het bijgedragen aan een goede track (die Nas dus niet maakte m.a.w.). Dat is volgens mij de hele bedoeling.
(quote)
Volgens mij heb jij het juist hoor improvision. (Zo heb ik hem ook begrepen.) Jay-Z gebruikt de lijn uit The World is Yours in Dead Presidents 2. Met Andere Woorden: in The World Is Yours is alleen die zin goed en Jay-Z bouwt er dan een heel ander nummer om en zo heeft het bijgedragen aan een goede track (die Nas dus niet maakte m.a.w.). Dat is volgens mij de hele bedoeling.
alleen jammer voor Jay-Z dat die track van Nas groter is dan zijn hele carriere
0
geplaatst: 7 februari 2007, 21:52 uur
Haha tja, Dead President's 2 mocht er ook wezen maar Illmatic is in zijn geheel bijna al beter en Nas is voor mij ook een betere MC. Snap niet dat er door velen werd gezegd dat na Biggie Jay-Z the King of NY was.
0
geplaatst: 13 februari 2007, 11:49 uur
Niek schreef:
Jay-Z praat bij vlagen grote onzin daar:
1) o yeah I sampled your voice, you was usin it wrong
You made it a hot line, I made it a hot song
Die zin was: 'Somehow the rap game reminds me of a crack game' uit Represent.
Jay-Z gebruikte die zin in zijn nummer 'Rap game/Crack game'
Nou ik denk dat ongeveer 99.9999% van alle hiphopliefhebbers toch liever Represent hoort dan Hova's track.
2) Four albums in ten years nigga? I can divide
That's one every let's say two, two of them shits was due
One was - NAHHH, the other was "Illmatic"
That's a one hot album every ten year average
And that's so - LAAAAAAAME! Nigga switch up your flow
Hoeveel goede platen dropt Jay-Z in
zijn hele carriere? 2. Blueprint en Reasonable Doubt. En beiden zijn minder goed dan Illmatic.
Verder heeft hij alleen een echt harde punchline met:
'Fell from top ten to not mentioned at all
to your bodyguard's "Oochie Wally" verse better than yours'
Wat over blijft is vooral zichzelf representen en wanneer hij bij elk refrein zegt dat hij met oa Beenie Sigel en Freeway (!) de rap game runt dan is hij wat mij betreft zijn geloofwaardigheid kwijt.
Takeover is een lekker nummer, maar qua diss absoluut niet beter dan Ether.
(quote)
Bullshit.Jay-Z praat bij vlagen grote onzin daar:
1) o yeah I sampled your voice, you was usin it wrong
You made it a hot line, I made it a hot song
Die zin was: 'Somehow the rap game reminds me of a crack game' uit Represent.
Jay-Z gebruikte die zin in zijn nummer 'Rap game/Crack game'
Nou ik denk dat ongeveer 99.9999% van alle hiphopliefhebbers toch liever Represent hoort dan Hova's track.
2) Four albums in ten years nigga? I can divide
That's one every let's say two, two of them shits was due
One was - NAHHH, the other was "Illmatic"
That's a one hot album every ten year average
And that's so - LAAAAAAAME! Nigga switch up your flow
Hoeveel goede platen dropt Jay-Z in
zijn hele carriere? 2. Blueprint en Reasonable Doubt. En beiden zijn minder goed dan Illmatic.
Verder heeft hij alleen een echt harde punchline met:
'Fell from top ten to not mentioned at all
to your bodyguard's "Oochie Wally" verse better than yours'
Wat over blijft is vooral zichzelf representen en wanneer hij bij elk refrein zegt dat hij met oa Beenie Sigel en Freeway (!) de rap game runt dan is hij wat mij betreft zijn geloofwaardigheid kwijt.
Takeover is een lekker nummer, maar qua diss absoluut niet beter dan Ether.
je hebt enkele punten in je verhaal. Ik ben het met je eens dat hij zn geloofwaardigheid verliest door memphis bleek etc. te noemen als "runners" van de rap game, dat is zo.
Echter, ik vind wat jay zegt kloppen. Illmatic is een heel sterk album, miss idd het beste hiphop album ooit, maar ook zijn enige "hot" album. Jay heeft met reasonable doubt, black album, blueprint wel minder goede albums maar bij elkaar opgeteld toch drie sterke albums tegenover 1 sterk album van Nas.
Punt 1 is onzin want dat is een kwestie van smaak.
Bovendien rapt Jay hier goed op de beat, een heerlijke flow.
Nu ether.
Als je het eerste couplet leest, zal je zien of horen dat hij alleen rapt over wat hij wel niet zal gaan doen met Jay en hoe goed hij wel niet is. (gaap)
tweede couplet rapt hij ook over zichzelf op de laatste zin na..die komt nog in de buurt van een diss-line..
First, biggie’s ya man, then you got the nerve to say that you better than big
Dick suckin lips, whyn’t you let the late, great veteran live
het laatste couplet is het sterkste, maar ook daar weinig tot geen sterke punchlines.
al met al een erg magere diss.
0
geplaatst: 13 februari 2007, 12:25 uur
Ilyasse15 schreef:
je hebt enkele punten in je verhaal. Ik ben het met je eens dat hij zn geloofwaardigheid verliest door memphis bleek etc. te noemen als "runners" van de rap game, dat is zo.
Echter, ik vind wat jay zegt kloppen. Illmatic is een heel sterk album, miss idd het beste hiphop album ooit, maar ook zijn enige "hot" album. Jay heeft met reasonable doubt, black album, blueprint wel minder goede albums maar bij elkaar opgeteld toch drie sterke albums tegenover 1 sterk album van Nas.
Nu ether.
Als je het eerste couplet leest, zal je zien of horen dat hij alleen rapt over wat hij wel niet zal gaan doen met Jay en hoe goed hij wel niet is. (gaap)
tweede couplet rapt hij ook over zichzelf op de laatste zin na..die komt nog in de buurt van een diss-line..
het laatste couplet is het sterkste, maar ook daar weinig tot geen sterke punchlines.
(quote)
Nu ether.
Je vergeet wat dingen. Ten eerste vind ik God's Son, It Was Written en Stillmatic allen beter dan The Black Album. Maarja dat is jouw smaak zul je dan misschien zeggen, maar dat geldt dus ook andersom.
Daarnaast vind ik Ether beter dan jij hier schetst. Nas maakt Jay belachelijk door middel van humor:
Gay-Z and Cockafella
en
I rock hoes, y'all rock fellas.
Daarnaast wijst hij op het imiteren van Big en Puffy:
Is he Dame Diddy, Dame Daddy or Dame Dummy?
Oh, I get it, you Biggie and he's Puffy
en ook wijst hij erop dat The Blueprint een nogal afgezaagde titel is:
This for dolo and his manuscript just sound stupid
When KRS already made an album called "Blueprint"
En ook wijst Nas erop dat Jay-Z nogal ondankbaar is gezien het verleden:
In '88 you was gettin chased through your buildin
Callin my crib and I ain't even give you my numbers
Ook het koekje van eigen deeg vind ik vet:
Ha, R-O-C get gunned up and clapped quick
J.J. Evans get gunned up and clapped quick
Your whole damn record label gunned up and clapped quick
Shaun Carter to Jay-Z, damn you on Jaz dick
Dit allemaal maakt Ether voor mij een stuk betere diss dan Takeover.
0
geplaatst: 13 februari 2007, 12:46 uur
kom op niek.
Je moet wel alles zien in het tijdsprespectief. Ik bedoel, ten tijde van de diss.
Black album was nog niet uit, en god's son ook nog nie, maar goed, nu ff inhoudelijk reageren.
gay-z & cockafella..das zooo kinderachtig. Dat verzin ik zelfs.
i rock hoes etc.. idd wel leuk maar erg weinig bij mekaar!vind je niet?
Moet er wel bij zeggen, dat er een hoop portie smaak bij komt kijken
Je moet wel alles zien in het tijdsprespectief. Ik bedoel, ten tijde van de diss.
Black album was nog niet uit, en god's son ook nog nie, maar goed, nu ff inhoudelijk reageren.
gay-z & cockafella..das zooo kinderachtig. Dat verzin ik zelfs.
i rock hoes etc.. idd wel leuk maar erg weinig bij mekaar!vind je niet?
Moet er wel bij zeggen, dat er een hoop portie smaak bij komt kijken
0
geplaatst: 13 februari 2007, 12:53 uur
Ilyasse15 schreef:
kom op niek.
Black album was nog niet uit, en god's son ook nog nie
Jij begon zelf over Black Album kom op niek.
Black album was nog niet uit, en god's son ook nog nie
. En misschien is wat weinig dat ik opnoem, maar Nas heeft daarmee toch nog een stuk meer punten dat Hova..
0
raffael77
geplaatst: 13 februari 2007, 20:09 uur
Na ether was jay-z stil.
Dus verloren met mond vol tanden.
Maar bijden hebben ze de touch of hiphop verloren.
Nu zijn ze het niet waard meer naar te luisteren. behalve hun oude werk daar hadden ze nog wat te vertellen.
Dus verloren met mond vol tanden.
Maar bijden hebben ze de touch of hiphop verloren.
Nu zijn ze het niet waard meer naar te luisteren. behalve hun oude werk daar hadden ze nog wat te vertellen.
0
Pauper
geplaatst: 13 februari 2007, 21:52 uur
Ik ben geen fucking hippie maar ik vind eigenlijk dat dat dissen helemaal nergens over gaat.
0
raffael77
geplaatst: 13 februari 2007, 23:32 uur
Pauper schreef:
Ik ben geen fucking hippie maar ik vind eigenlijk dat dat dissen helemaal nergens over gaat.
Het is een battle. Vorm moet ie hebben kwa text, niveau, snelheid en hoe hard je je tegen stander kan raken.
Je hebt wel gelijk met deze diss omdat het persoonlijk werd. Dat komt omdat ze het allebei beter wilden doen ten opzichte van elkaar.
0
Maarten||
geplaatst: 16 februari 2007, 21:08 uur
Ilyasse15 schreef:
Nu ether.
(quote)
Bullshit.Nu ether.
waaat? heb je crack op ofzo? ether een magere diss? man die diss is zo direct en zo persoonlijk, toen was jay-z helemaal stil na ether. nee, ik vind dit 1 van de beste diss van allemaal

0
Raekwon the chef
geplaatst: 16 februari 2007, 21:12 uur
ik vind Ether en Takover ook helemaal niet bijzonder, ik ben het met Pauper eens dat het nergens over gaat.
0
Maarten||
geplaatst: 16 februari 2007, 21:18 uur
ll cool j heeft wel skills
maja ik geef toe, second round ko is een keiharde diss ! 
0
geplaatst: 16 februari 2007, 21:59 uur
Maarten|| schreef:
(quote)
Jup, Canabis kwam hard, LL cool J is ook wel te doen, ik vond het wel erg jammer dat ie die laatste clip(Hard to control ofzo) zo mainstream moest brengen, zonder J.Lo was het wat beter overgekomen, ik voelde die oldschool MC hammer achtige vibe wel.
Tsja 2nd round knock out was wel een vieze klap in het gezicht van Cool J, ik weet niet precies hoe het afgelopen is, maar ik had gehoord dat LL uiteindelijk zegen vierde.
Toch vond ik de beef tussen Dr.Dre en Eazy-E het beste, waar in my oppinion the Doctor natuurlijk de raakste klappen deelde, met Don't fuck with Dre Day.
Maar ook Real Motherfocking G's is en blijft een classic, een van de hardste battles ooit.
0
geplaatst: 3 augustus 2007, 00:10 uur
[ Toch vond ik de beef tussen Dr.Dre en Eazy-E het beste, waar in my oppinion the Doctor natuurlijk de raakste klappen deelde, met Don't fuck with Dre Day.
Maar ook Real Motherfocking G's is en blijft een classic, een van de hardste battles ooit.[/quote]
Ja, Dr. Dre tegen Eazy E. was de beste battle. Maar iets daarvoor nog: Real Niggaz-NWA en dat laatste nummer op Death Certificate van Ice Cube.
En dan nog: Tim Dog met Fuck Compton en daarna Compton's Most Wanted tegen Tim Dog. Of Fuck the South Bronx, this is Compton van Tweedy Bird Loc.
Maar ja, Roxanne Chanté tegen KRS ONE was ook goed.
Maar ook Real Motherfocking G's is en blijft een classic, een van de hardste battles ooit.[/quote]
Ja, Dr. Dre tegen Eazy E. was de beste battle. Maar iets daarvoor nog: Real Niggaz-NWA en dat laatste nummer op Death Certificate van Ice Cube.
En dan nog: Tim Dog met Fuck Compton en daarna Compton's Most Wanted tegen Tim Dog. Of Fuck the South Bronx, this is Compton van Tweedy Bird Loc.
Maar ja, Roxanne Chanté tegen KRS ONE was ook goed.
0
raffael77
geplaatst: 3 augustus 2007, 12:14 uur
Zo geweldige battle tussen Dre en Eazy was het niet.
Het waren meer de clips die het hem deeden.
Wat velen niet weten is dat Dr dre het altijd het meest heeft moeten hebben van zijn producties.
Het waren altijd Ren, Eazy, Cube die met de beste raps kwamen op NWA,
Tim dog vs Compton was mer bedoeld naar Penthouse Players Click, DJ Quick, AMG, NWA, Kwamé en Young MC.
Zijn battle stijl was zo hard dat hij in de begin jaren 90 uitgeroepen werd tot meest gehate mc. Dat zelfde geld eigenlijk voor Freddie Foxxx die er ook wat van kon.
BDP vs Juice Crew: Dat was eigenlijk KRS vs Shan die hadden echt een hekel aan elkaar. Shanté die al als 14 jarig meisje actief was stond ook bekend als vaardig Battle & Freestyle mc en heeft ook vlink uitgehaald naar KRS. Zij diste The Real Roxanne ook die ook niet tegen haar opkon.
Vergeet niet dat KRS nooit ruzie heeft gehad met Biz, Kane, Marl, Kool G, Ace & Craig G dus het was meer tussen Shan & Krs die behoorlijk hard tekeer gingen tegen elkaar.
Volgens velen is de beste Battle ooit geweest tussen:
LL Cool J vs Kool Moe Dee. Het was een battle die kwa tekst een zeer hoogstaand niveau had hoger dan de meest andere battles.
Het is ook de langste battle geweest geloof ik iets van 5 of 6 jaar.
KRS, Kool Moe Dee, LL Cool J, Treach & Rakim worden gezien als beste battle mc's maar moet wel zeggen dat van sommige van hem nooit of te weining gehoord heb om te kunnen oordelen of het zo is.
Wel weet ik dat Treach(Naughty By Nature) zeer goede freestyle skillz had.
Shanté vs MC Lyte
Harde punches en harde gevechten maar wie er uiteindelijk gewonnen heeft weet ik niet.
Shanté is daarom ook nooit zo bekend geweest met haar albums
omdat het voornamelijk bestond uit dissen en freestyle dingen.
MC Lyte is natuurlijk uitgegroeid tot 1 van de best female mc's maar vind haar latere werk tegenvallen. Niet zo zeer haar tekst maar slechte producties van JD(Soso Def).
LL vs Canibus
Heel veel vinden Canibus geniaal maar wat velen niet weten is dat hij heel veel verzonnen heeft met 2nd round KO.
LL Reageerde daarop en trok zijn kop van zijn romp.
Het ging een paar keer over en weer maar uiteindelijk verliest Canibus dik.
KRS vs Nelly vond ik vooral van Nelly heeeeeeel zwak.
Nelly begint te brabbelen en niet eens echt te rappen over de cover van BDP - By All Means Necessary dat hij daar staat voor het raam met een Uzi.
Wat het zwakke eraan was is als hij de muziek van BDP had geluisterd weet hij ook waarom de cover zo was.
Met Ova Here maakt KRS hem genadeloos af.
Chino XL vs Eminem
Zij konden er ook wat van maar het punt was(Heb ik destijds gelezen in artikel van XXL toen) Dat Eminem niet kon hebben dat Chino eerder met een album kwam dan hij. Hij moest hem voor laten gaan omdat hij verloor met een battle. Met een andere Battle heeft hij in het echte leven ook verloren dat is die van de film met Xzibit. Die zorgde er wederom voor dat Xzibit ook met zijn debut kwam. Persoonlijk vind ik Eminem de slechte versie van Chino XL, omdat Eminem zijn stijl over heeft genomen maar commecieel is gegaan zodat hij bekend werd.
Here To Save You All vind ik ook zijn beste album.
Stuk voor stuk goede nummers en goede lyrics
The Sim shady album klinkt toch wel vrij crappy vergeleken met zijn album.
C-Rayz Walz vs Supernatural
Nooit gedacht dat C 3 keer zou winnen van een kampioen Freestyler
Super heb ik gezien bij Planet Rock en vond hem geniaal hoe hij dat allemaal kon. Maar toch verliezen van C.
Hij had dus blijkbaar een heel goed gevoel voor inproviseren.
C-Rayz Walz is wel apart maar vind hem wel heel goed. Goede teksten van hoog niveau en prima albums.
Supernatural vind ik iets minder omdat hij meer net als Shanté een Freestyler is en je daar niet alleen mee verder komt.
Dit zijn de battles die mij het meest zijn bijgebleven.
Het waren meer de clips die het hem deeden.
Wat velen niet weten is dat Dr dre het altijd het meest heeft moeten hebben van zijn producties.
Het waren altijd Ren, Eazy, Cube die met de beste raps kwamen op NWA,
Tim dog vs Compton was mer bedoeld naar Penthouse Players Click, DJ Quick, AMG, NWA, Kwamé en Young MC.
Zijn battle stijl was zo hard dat hij in de begin jaren 90 uitgeroepen werd tot meest gehate mc. Dat zelfde geld eigenlijk voor Freddie Foxxx die er ook wat van kon.
BDP vs Juice Crew: Dat was eigenlijk KRS vs Shan die hadden echt een hekel aan elkaar. Shanté die al als 14 jarig meisje actief was stond ook bekend als vaardig Battle & Freestyle mc en heeft ook vlink uitgehaald naar KRS. Zij diste The Real Roxanne ook die ook niet tegen haar opkon.
Vergeet niet dat KRS nooit ruzie heeft gehad met Biz, Kane, Marl, Kool G, Ace & Craig G dus het was meer tussen Shan & Krs die behoorlijk hard tekeer gingen tegen elkaar.
Volgens velen is de beste Battle ooit geweest tussen:
LL Cool J vs Kool Moe Dee. Het was een battle die kwa tekst een zeer hoogstaand niveau had hoger dan de meest andere battles.
Het is ook de langste battle geweest geloof ik iets van 5 of 6 jaar.
KRS, Kool Moe Dee, LL Cool J, Treach & Rakim worden gezien als beste battle mc's maar moet wel zeggen dat van sommige van hem nooit of te weining gehoord heb om te kunnen oordelen of het zo is.
Wel weet ik dat Treach(Naughty By Nature) zeer goede freestyle skillz had.
Shanté vs MC Lyte
Harde punches en harde gevechten maar wie er uiteindelijk gewonnen heeft weet ik niet.
Shanté is daarom ook nooit zo bekend geweest met haar albums
omdat het voornamelijk bestond uit dissen en freestyle dingen.
MC Lyte is natuurlijk uitgegroeid tot 1 van de best female mc's maar vind haar latere werk tegenvallen. Niet zo zeer haar tekst maar slechte producties van JD(Soso Def).
LL vs Canibus
Heel veel vinden Canibus geniaal maar wat velen niet weten is dat hij heel veel verzonnen heeft met 2nd round KO.
LL Reageerde daarop en trok zijn kop van zijn romp.
Het ging een paar keer over en weer maar uiteindelijk verliest Canibus dik.
KRS vs Nelly vond ik vooral van Nelly heeeeeeel zwak.
Nelly begint te brabbelen en niet eens echt te rappen over de cover van BDP - By All Means Necessary dat hij daar staat voor het raam met een Uzi.
Wat het zwakke eraan was is als hij de muziek van BDP had geluisterd weet hij ook waarom de cover zo was.
Met Ova Here maakt KRS hem genadeloos af.
Chino XL vs Eminem
Zij konden er ook wat van maar het punt was(Heb ik destijds gelezen in artikel van XXL toen) Dat Eminem niet kon hebben dat Chino eerder met een album kwam dan hij. Hij moest hem voor laten gaan omdat hij verloor met een battle. Met een andere Battle heeft hij in het echte leven ook verloren dat is die van de film met Xzibit. Die zorgde er wederom voor dat Xzibit ook met zijn debut kwam. Persoonlijk vind ik Eminem de slechte versie van Chino XL, omdat Eminem zijn stijl over heeft genomen maar commecieel is gegaan zodat hij bekend werd.
Here To Save You All vind ik ook zijn beste album.
Stuk voor stuk goede nummers en goede lyrics
The Sim shady album klinkt toch wel vrij crappy vergeleken met zijn album.
C-Rayz Walz vs Supernatural
Nooit gedacht dat C 3 keer zou winnen van een kampioen Freestyler
Super heb ik gezien bij Planet Rock en vond hem geniaal hoe hij dat allemaal kon. Maar toch verliezen van C.
Hij had dus blijkbaar een heel goed gevoel voor inproviseren.
C-Rayz Walz is wel apart maar vind hem wel heel goed. Goede teksten van hoog niveau en prima albums.
Supernatural vind ik iets minder omdat hij meer net als Shanté een Freestyler is en je daar niet alleen mee verder komt.
Dit zijn de battles die mij het meest zijn bijgebleven.
0
rico-bballer
geplaatst: 3 augustus 2007, 20:00 uur
Over die battle tussen canibus en ll cool j. Ik vind ook dat ll cool j hem afmaakte weinig met me eens, maar de rede waarom die battle begon sloeg nergens op ll is een beetje te arrogant.
0
Jamaican
geplaatst: 3 augustus 2007, 20:17 uur
Canibus heeft naar mijn mening toch gewonnen, Second Round K.O. is één van de beste diss nummers ooit als het dan nog niet de beste is. En wat zou Canibus dan allemaal verzonnen hebben?
0
Artifact
geplaatst: 3 augustus 2007, 22:05 uur
raffael77 schreef:
''Voor echte beef zoals je die nu kent, was geen plek. Toen ik op mijzelf ging wonen, hebben KRS en zijn toenmalige vrouw Ms. Melodie mij nog geholpen met verhuizen. Met zijn tweeën sjouwden ze mijn bankstel naar buiten. Natuurlijk wist KRS dat ik de BDP-dis Have a Nice Day voor Roxanne Shanté had geschreven. Hij kon er alleen maar hard om lachen."
Big Daddy Kane
0
raffael77
geplaatst: 4 augustus 2007, 08:41 uur
LL is door de jaeren heen ook gevallen voor veel geld dan in zijn oude Adidas klofje.
Maar hij staat er wel om bekend erg goed te zijn in battles/freestyles.
Ik vind persoonlijk dat als je er een persoonlijk verhaal bij haald wel waar moet zijn en dat was dat van Canibus niet. Het is ook niet gebleven bij die ene song maar het ging over en weer maar Canibus kon gewoon niet tegen hem op.
Maar hij staat er wel om bekend erg goed te zijn in battles/freestyles.
Ik vind persoonlijk dat als je er een persoonlijk verhaal bij haald wel waar moet zijn en dat was dat van Canibus niet. Het is ook niet gebleven bij die ene song maar het ging over en weer maar Canibus kon gewoon niet tegen hem op.
0
raffael77
geplaatst: 4 augustus 2007, 08:44 uur
Artifact schreef:
''Voor echte beef zoals je die nu kent, was geen plek. Toen ik op mijzelf ging wonen, hebben KRS en zijn toenmalige vrouw Ms. Melodie mij nog geholpen met verhuizen. Met zijn tweeën sjouwden ze mijn bankstel naar buiten. Natuurlijk wist KRS dat ik de BDP-dis Have a Nice Day voor Roxanne Shanté had geschreven. Hij kon er alleen maar hard om lachen."
Big Daddy Kane
(quote)
Big Daddy Kane
Ruzie was een groot woord. Beef is beter denk ik. Het was toen niet zoals nu dat ze er zelfs om moeten gaan vechten.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 14:48 uur
Steen - Kwibus en TumTum
http://www.youtube.com/watch?v=Yi7RgdxrXVc&feature=related
Steen - Dit Is Die Shit
http://www.youtube.com/watch?v=0f0J2wceEo8
http://www.youtube.com/watch?v=Yi7RgdxrXVc&feature=related
Steen - Dit Is Die Shit
http://www.youtube.com/watch?v=0f0J2wceEo8
0
geplaatst: 1 juni 2008, 18:33 uur
Common's Bitch in Yoo tegen ice cube vind ik erg nice:
Use higher learning, dont take my words out of text
Went from gangsta to islam to the dick of Das Efx
Build and Destroy van BDP (KRS-One):
Too many teachers in the class spoil the class
After awhile you got blabbering f**king fools
What are you doing for yourself black man?
Trying hard to be the original man - who?
The first man, with the first tan, on the first land
With the first clan, who gives a damn? ? ? !
Hij pakt Brother J van X-Clan daar echt hard
Use higher learning, dont take my words out of text
Went from gangsta to islam to the dick of Das Efx
Build and Destroy van BDP (KRS-One):
Too many teachers in the class spoil the class
After awhile you got blabbering f**king fools
What are you doing for yourself black man?
Trying hard to be the original man - who?
The first man, with the first tan, on the first land
With the first clan, who gives a damn? ? ? !
Hij pakt Brother J van X-Clan daar echt hard
0
raffael77
geplaatst: 1 juni 2008, 20:56 uur
check dit. een super diss naar Kanye West.
http://nl.youtube.com/watch?v=2PcKsDK_wnw
Lo-Lifes (Kanye West Diss)
http://nl.youtube.com/watch?v=2PcKsDK_wnw
Lo-Lifes (Kanye West Diss)
0
geplaatst: 1 juni 2008, 21:16 uur
Dat is echt een van de nepste die ik ooit gehoord hebt, raffael.
Kanye west dissen omdat ie polo draagt, wat een haters:p
Kanye west dissen omdat ie polo draagt, wat een haters:p
0
geplaatst: 1 juni 2008, 21:27 uur
is checkmate (tegen 50 cent) van jadakiss al genoemd trouwens?
http://www.youtube.com/watch?v=rVbPjUgZobA
Te veel quotables in dat nummer:
Never the King of New York, you live in Connecticut
You don't be in the hoods, you be in the woods
This is a true fact
Since when has become cool to get shot and not shoot back
Be laid up stiff, I spit straight up piff
I did real songs with Big, no made up shits
It'd take a life time to see 'Kiss
You had to get shot nine times to be rich
http://www.youtube.com/watch?v=rVbPjUgZobA
Te veel quotables in dat nummer:
Never the King of New York, you live in Connecticut
You don't be in the hoods, you be in the woods
This is a true fact
Since when has become cool to get shot and not shoot back
Be laid up stiff, I spit straight up piff
I did real songs with Big, no made up shits
It'd take a life time to see 'Kiss
You had to get shot nine times to be rich
0
geplaatst: 2 juni 2008, 09:04 uur
Eminem - Nail in the Coffin en The Sauce (Benzino Diss)
Royce Da 5'9" - Malcolm X (Eminem & D12 Diss)
Royce Da 5'9" - Malcolm X (Eminem & D12 Diss)
0
geplaatst: 13 juni 2008, 11:30 uur
Sommige mensen vinden dat "Hit 'Em up" de beste diss track is maare het is geen diss track maar een battle track.
Hoe dan ook dit is mijn top 3:
1 Canibus -2nd Round K.O
2 2pac - Against all odds
3 Nas - Ether
Hoe dan ook dit is mijn top 3:
1 Canibus -2nd Round K.O
2 2pac - Against all odds
3 Nas - Ether
0
geplaatst: 13 juni 2008, 14:59 uur
Ice Cube is een magneet voor goede disstracks
The Bitch in You - Common
Ice Cube Killa - Cypress Hill
No Rest for the Wicked - Cypress Hill
I got cube melting in a tray pullin' up his card and fuckin' up his good day.
Maar de best ooit vind ik No Vaseline van Cube zelf.
The Bitch in You - Common
Ice Cube Killa - Cypress Hill
No Rest for the Wicked - Cypress Hill
I got cube melting in a tray pullin' up his card and fuckin' up his good day.

Maar de best ooit vind ik No Vaseline van Cube zelf.
* denotes required fields.