Genres / Hip-Hop / Wat vind je van...?
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2006, 22:31 uur
FunkyMonk schreef:
[
Wat UGK betreft: not my cup of tea. Straight outta Houston, dat wel, maar die typische Southside beats gaan mij echt niet af; heb daarom ook nooit een volledig album van ze beluisterd omdat ze me gwn niet echt aanspreken. weinig filosofie in hun raps ook blijkt me. (wil echter niet zeggen dat ik gn respect kan opbrengen voor ze; ze staan immers, samen met de geto boys dan, aan de basis van de dirty south) => 5/10
[
Wat UGK betreft: not my cup of tea. Straight outta Houston, dat wel, maar die typische Southside beats gaan mij echt niet af; heb daarom ook nooit een volledig album van ze beluisterd omdat ze me gwn niet echt aanspreken. weinig filosofie in hun raps ook blijkt me. (wil echter niet zeggen dat ik gn respect kan opbrengen voor ze; ze staan immers, samen met de geto boys dan, aan de basis van de dirty south) => 5/10
Misschien moet je eens Ridin' Dirty (1996) eens beluisteren, heeft niet zozeer een Dirty South feel die je in deze tijd hoort, maar meer een laidback Westcoast sound. Geweldige plaat.
0
geplaatst: 22 oktober 2006, 22:30 uur
Ja, One day is gn slecht nummertje, maar ze weten me nog steeds niet echt te bekoren. Kan er niet teveel naar luisteren; mss ligthet wel aan dat accent
Nuja; Ras Kass: ík ken alleen Soul On Ice, wat ik zeker de moeite vind: bevat goeie punchlines, politics en leuke woordspelingen. Heb gehoord dat hij dit album nietmeer wist te evenaren, en dat hij slecht bezig zou zijn (ik weethet niet; heb weinig naar z'n recent werk geluisterd; iemand?) Geef hem toch 7,5/10
Next: Havoc (Mobb deep)
Nuja; Ras Kass: ík ken alleen Soul On Ice, wat ik zeker de moeite vind: bevat goeie punchlines, politics en leuke woordspelingen. Heb gehoord dat hij dit album nietmeer wist te evenaren, en dat hij slecht bezig zou zijn (ik weethet niet; heb weinig naar z'n recent werk geluisterd; iemand?) Geef hem toch 7,5/10
Next: Havoc (Mobb deep)
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 00:24 uur
Havoc vind ik als rapper vrij middelmatig. Hij heeft niets wat hem beter zou maken dan de doorsnee rapper. Qua producties behoord hij wat mij betreft tot de groteren in deze wereld. Levert vanaf 95 topwerk af. Ik vind bij bijvoorbeeld Don't Need Your Love op THe Game's Documentary een ijzersterke productie.. Al met al, als rapper: 6 en als producer: 8,5.
Next: Jawat.
Next: Jawat.
0
Pauper
geplaatst: 23 oktober 2006, 01:21 uur
Sjaaa-wat? Hele energievolle rapper die vooral Live de toon zet. Dope teksten, eigen stijl en wellicht iets wat onderschat ten opzichte van Opgezwolle, Typhoon en DuvelDuvel. Éen van dé mannen die HipHop beleeft uit ze hart, Ut Zwarte Aap was een lust voor het oor en stelde wat interessante actuele zaken op een rijtje, maar hij schijnt een eventueel Rockbandje op te zetten, even afwachten dus... 9/10
NEXT: RJD2
NEXT: RJD2
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 21:20 uur
Super producer. Zijn solo albums zijn lekker laid back beats. Hoe hij zijn samples uitkiest en de lagen van zijn solo beats is zo goed. Vaak ook een mooie opbouw.
Maar zijn beats voor Soul Position vind ik wel een niveau lager. Maar slecht is het ook niet.
Voor Diverse - One A.M.heeft hij wel goede beats geleverd.
Op dat album word geslapen.
9/10
Maar zijn beats voor Soul Position vind ik wel een niveau lager. Maar slecht is het ook niet.

9/10
0
Pauper
geplaatst: 24 oktober 2006, 23:08 uur
Osiris Apis schreef:
Die ken ik nog niet, ga hem even aanschaffen, ben gewend dat ik zijn shit blind kan kopen.
Hoe dan ok The Pharcyde past binnen een reeks rapgroepen/formaties die tot de dag van vandaag zeer veel invloed hebben gehad op de manier waarop HipHop geinterperteerd kon worden. Beste vergelijkbare voorbeeld vind ik Souls of Mischief misschien dan wel, hun eigen stijl die voornamelijk bestaat uit creativiteit en orginele invloeden heeft gezorgd voor de instant classic Labcabincalifornia, een van mijn favoriete Hip-Hop album's aller tijden. Productief zeer sterk en orgineel in flows en stijls, helaas is het na deze hele sterke CD beetje stil gebleven rondom The Pharcyde en wisten de nieuwe projecten mij niet echt te boeien, Fatlib ging solo en dat was eigenlijk het einde van de groep. Des ondanks voor die eerste twee albums een hele dikke 9 want naar mijn mening was The Pharcyde een beetje over na het vertrek van Fatlib.
NEXT: een dope producer van Stones Throw, J Dilla/Madlib/Oh No/MF Doom.. zoek er eentje uit
0
Relax
geplaatst: 24 oktober 2006, 23:25 uur
MF Doom, de allerbeste producer samen met Madlib en J Dilla, Oh No ken ik helaas niet.
Alle 3 maken ze jazzy beats, J Dilla R.I.P. die onlangs is overleden.
Madlib en MF Doom moeten meerdere albums maken waar ze hun productie echt perfect laten horen.
10/10
Next: Sean Price
Alle 3 maken ze jazzy beats, J Dilla R.I.P. die onlangs is overleden.
Madlib en MF Doom moeten meerdere albums maken waar ze hun productie echt perfect laten horen.
10/10
Next: Sean Price
0
Pauper
geplaatst: 24 oktober 2006, 23:28 uur
[tussendoor]Oh No is broertje van Madlib voro de goede orde en heeft pas nog heel dope projectje gedropt, zeker de moeite waard om even the checken als je van o.a. Madlib, J Dilla en MF Doom houdt.[/tussendoor]
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 17:22 uur
Sean Price is een ijzersterke rapper van het duo Heltah Skeltah. Is onderdeel van de Boot Camp Click, dat samen met Wu-Tang en D.I.T.C. behoort tot de 3 sterkste rapformaties ooit in mijn ogen. Monkey Barz is een album dat iedereen zou moeten checken.
Ik geef hem een 9.0
9/10
Next: Chino XL
Ik geef hem een 9.0
9/10
Next: Chino XL
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 09:06 uur
Chino XL kan tekstueel leuk uit de hoek komen, maar zijn flow en albums boeien mij niet zo. Leuk op gastversjes enzo.
5,5/10
Next: De La Soul
5,5/10
Next: De La Soul
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 15:05 uur
De La Soul zijn natuurlijk pioneers van de hiphop. Worden vaak het antwoord op NWA-side genoemd. Altijd bijzonder origineel, iets wat wat mij betreft een heel groot goed is. Eigenlijk zijn de leden van Dela de eerste rappers die succervol waren zonder stoer te zijn. Het zijn niet raps van hen die hun onderscheiden van anderen. Zoals gezien is de originaliteit van de muziek zelf prachtig. Toch moeten we hun rapvermogen niet bagetaliseren. De teksten zijn goed, bevatten humor en raptechnisch is het heel behoorlijk. Nietemin vind ik ze duidelijk onderdoen voor de groep waarmee ze vaak in 1 adem genoemd worden: A Tribe Called Quest. Dat De La Soul nu alweer met een nieuw album komt vind ik geen goede zaak. Sinds 'The Best of' hebben ze niks aardigs meer uitgebracht wat afdoet aan hun status. Maar boos erom worden kan ik nooit, daarvoor hebben ze teveel bereikt.
8/10
Next: The Fugees
8/10
Next: The Fugees
0
Pauper
geplaatst: 26 oktober 2006, 15:47 uur
The Fugees hebben een heel toegankelijk geluid dat eigenlijk wel door iedereen gewaardeerd wordt, daarnaast hebben ze een eigen stijl die op mij altijd een kalmerend gevoel heeft, lekker rustig. Het is echte een beetje zonde dat ze na The Score niet meer voor veel leuk matariaal hebben gezocht op uitzondering van Lauryn Hill na.
7/10
NEXT: Gnarls Barkley
7/10
NEXT: Gnarls Barkley
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 15:54 uur
Gnarls Barkley, wat toevallig ik luister net weer hun album. Ze hebben echt een eigen sound, je merkt op de een of andere manier dat ze al hun liedjes met passie maken. Cee-Lo heeft een machtige stem, wat soms goed uitkomt en soms iets te heavt wordt ofzo. Ik mag gewoon hun stijl wel, hun clips zijn ook erg mooi/leuk altijd. Respect.
8/10
Next: Outkast
8/10
Next: Outkast
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 20:26 uur
Ze waren erg origineel, OutKast. Rosa Parks, Gangster Shit en B.O.B. behoren tot mijn favoriete hip-hop nummers. Ook Hey Ya en The Way You Move vind ik goede nummers. Maar die nieuwe van hun, Idlewild, die vind ik echt drie keer niks, voor wat ik ervan heb gehoord.
Ik beoordeel ze op hun creativiteit en intelligentie:
8/10
Next: MF Doom
8/10
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 22:38 uur
levenvergeten schreef:
Ze waren erg origineel, OutKast. Rosa Parks, Gangster Shit en B.O.B. behoren tot mijn favoriete hip-hop nummers. Ook Hey Ya en The Way You Move vind ik goede nummers. Maar die nieuwe van hun, Idlewild, die vind ik echt drie keer niks, voor wat ik ervan heb gehoord.
8/10
al geweest Ze waren erg origineel, OutKast. Rosa Parks, Gangster Shit en B.O.B. behoren tot mijn favoriete hip-hop nummers. Ook Hey Ya en The Way You Move vind ik goede nummers. Maar die nieuwe van hun, Idlewild, die vind ik echt drie keer niks, voor wat ik ervan heb gehoord.
8/10
Mag ik dan kiezen?

Next: Duvel
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 23:19 uur
Een van de meest originele acts in de hiphop. Een paar vermakelijke albums, en het album bij Topnotch van DuvelDuvel is al helemaal feest. Soms draait hij een beetje door en is er geen peil meer op te trekken, maar dat maakt het niet minder leuk. Voor Nederlandse begrippen kwalitatief gewoon goed, en qua inventiviteit misschien wel de allerdopeste van het land. Jammer dat Rein en Supadupah iets minder zijn, en verschrikkelijk dat Duvel het voor gezien houdt.
8/10 voor Duvel.
Next: C-Murder
8/10 voor Duvel.
0
geplaatst: 27 oktober 2006, 09:23 uur
thomzi50 schreef:
Hoewel ik een groot liefhebber van Dirty South-hiphop ben, vind ik C-Murder één van de minst boeiende artiesten van het zuiden. Saaie flow, Saaie teksten, ongeïnspireerde beats...nee, i'll pass.
4/10
Next up: Big Punisher
0
Pauper
geplaatst: 27 oktober 2006, 10:22 uur
Big Pun is te dik, hij heeft zulke vette teksten en was een van de kopstukken van D.I.T.C. Is helaas vroeg overleden maar maak je niet dik want vlak voor ze dood ging hij commercieel lopen doen met Ms. Lopass, ik ben dus bang geweest dat hij anders nu op het niveau van Fat Joe was beland aangezien de twee maatjes nogal close waren, daarvoor kozen ze de toepasselijke bijnaam "twinz" ivm hun omvang. Hoe dan ook Capital Punischment is een van mijn favoriete HipHop CD's, de man knalt zo 10 zinnen er door heen zonder te ademen maar werd wat te commercieel na het succes van CP waardoor de kwaliteit van zijn raps eronder begonnen te lijden.
7/10
NEXT: Camp Lo
7/10
NEXT: Camp Lo
0
geplaatst: 28 oktober 2006, 13:55 uur
Pauper schreef:
Die ken ik nog niet, ga hem even aanschaffen, ben gewend dat ik zijn shit blind kan kopen.
(quote)
Hij produceert niet het hele album. 5 tracks.
Prefuse 73 doet grotendeels de andere nummers. Madlib en K Kruz (van Modill) ook ieder 1.
Ey, dat wist ik niet dat van K Kruz. Die cd van Modill heb ik dit jaar gekocht bij Mediamarkt. Ik was echt verbaasd dat ze die daar hadden.

Discogs info One A.M.
0
Pauper
geplaatst: 29 oktober 2006, 11:59 uur
Nee, oke, maar dat is geen probleem want dan staan er op ze minst 5 dope tracks op 

* denotes required fields.