MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / The Game, Snoop Dogg of Jay-Z?

zoeken in:

We moeten niet spotten met Misty44, hij weet ontzettend veel van Hip-Hop hoor en kan commercieel en "echte" Hip-Hop goed gescheiden houden

waxs schreef:
We moeten niet spotten met Misty44, hij weet ontzettend veel van Hip-Hop hoor en kan commercieel en "echte" Hip-Hop goed gescheiden houden

Wil jij soms gewaxed worden?

waxs schreef:

Enne, het blijven meningen...
Wat jij commercieel vind vind ik misschien niet, er is geen wetboek over wat voorschrijft hoe het zit, dus hou gewoon je bek.

Dr.Greenthump
Ik snap sowieso niet waar die kritiek allemaal op slaat. Wat doet Misty nu weer fout? Het is zelfs onterechte kritiek en alleen poging om hem onderuit te halen. Had niet verwacht dat wij op dit forum elkaar lopen af te zeiken. Als je wilt dat de mensen zich hier op muzikaal gebied ontplooien probeer er dan voor te zorgen dat hiphop serieus te nemen is. Iemand op de vingers tikken is geen probleem, maar om nu iemand af te zeiken, terwijl het ook nog eens compleet nergens op slaat ...

waxs schreef:

Commercieel betekent dat er veel platen van zijn verkocht. Lijkt me niet echt moeilijk te onderscheiden.
Bijvoorbeel Wu-Tang forever is commercieel en echte hip-hop. En ik snap ook niet waarom sommige mensen worden afgezeken omdat ze mensen als the game en jay-z goed vinden. Wat maakt het uit. En als misty44 de teksten van the game goed vind kan dat toch. Het is toch ook onderbouwd.
Maarja lekker kinderachtig allemaal
ltrz

Dr.Greenthump schreef:
Ik snap sowieso niet waar die kritiek allemaal op slaat. Wat doet Misty nu weer fout? Het is zelfs onterechte kritiek en alleen poging om hem onderuit te halen. Had niet verwacht dat wij op dit forum elkaar lopen af te zeiken. Als je wilt dat de mensen zich hier op muzikaal gebied ontplooien probeer er dan voor te zorgen dat hiphop serieus te nemen is. Iemand op de vingers tikken is geen probleem, maar om nu iemand af te zeiken, terwijl het ook nog eens compleet nergens op slaat ...

Thanx, helemaal mee eens. Kritiek mag, en kan ik best hebben, maar het word idd meteen zo gebracht met het doel mij onderuit te halen, en daar ben ik niet van gediend. Verder zal ik er geen woorden aan vuil maken.

Zo, opa is er niet van gedient

J.M. schreef:
Commercieel betekent dat er veel platen van zijn verkocht. Lijkt me niet echt moeilijk te onderscheiden.
Bijvoorbeel Wu-Tang forever is commercieel en echte hip-hop. En ik snap ook niet waarom sommige mensen worden afgezeken omdat ze mensen als the game en jay-z goed vinden. Wat maakt het uit. En als misty44 de teksten van the game goed vind kan dat toch. Het is toch ook onderbouwd.
ltrz

...en J.M. bedankt voor de opheldering van het conflict aangaande de verwarring rondom het feit dat het financiële aspect van het genre niet beduusd mag worden met het onvervalste, oprechte facet van de Hip-Hop scene.

Ook de kwestie rondom het verhabbezakken van MusicMeter gebruiker Misty44, maar vooral ook het ontstemmen van de ambiance op het forum bracht mij tot het besef dat het onnodig versjteren van bepaalde opvattingen, denkwijzen en de beschouwing rondom de stand van zaken aangaande het hiervoor genoemde conflict totaal als redundant en ijdel kunnen worden beschouwd.

Hierbij dan ook mijn wel gemeende excuus en verschoning, dan wel verduidelijking na de stand van zaken.

raffael77
Je hebt verschillende manieren van commercieel.
Wat ik bedoelde is dat zij hun Soul hebben geruild voor geld. Ze hebben dus de mensen opgezocht en na de hand van hun wensen hun muziek stijl aangepast is wack style. Allemaal bling bling hits met lost of bitches. Slechte vrouwonvriendelijke teksten en ga zo maar door.

De Beef die Game heeft met Dr. Dre is pas vanaf zijn advocate cd en dat vind ik wel geinig maar hij als rapper vind ik niets. Zogenaamde wanna Be gangsta rapper. Hij Heeft het al zo verziekt vanaf dat ie bekend is via Gay -Unity. Daarom zal ik hem nooit leuk vinden. The Beasty Boys zijn ook heel bekend maar zij blijven hun ding doen en het maakt hun niet uit hoveel mensen er komen of hoeveel geld ze verdienen. Het gaat hun vooral om de muziek en fans die altijd op hun wachte voor nieuwe dingen.

J.M. schreef:
(quote)
Wat maakt het uit. En als misty44 de teksten van the game goed vind kan dat toch. Het is toch ook onderbouwd.
ltrz

Misty44 schreef:
(quote)

En dan over Game`s namen geroep, wel het gaat tenminste over iets anders dan poen,auto`s en vrouwen. Ik heb meer met Game als met 50 en volgelingen momenteel, daar komt alleen nog meer van hetzelfde uit, Game is dan nog enigzins actueel en heeft het ook over andere shit als stoerdoenerij.

Sorry hoor, maar ik vind die argumenten echt nergens op slaan. The Game wil met zijn ''geroep'' ( ) gewoon interessant doen en daarmee jongeren belazeren, en daarmee ''respect'' afdwingen. Want dan krijg je van die reacties van: ''Oh, cool, Game rapt over oudere albums. Respect, respect''. Het is gewoon walgelijk om de succesen van anderen te gebruiken voor je eigen succes. Commerciël is het succesvol, maar kwalitatief slaat het gewoon nergens op gezien geen een van zijn teksten ook maar een beetje op iets slaat (op misschien een enkele na). Misty mag het (natuurlijk!) gerust goed vinden, maar ik zelf vind het nergens op slaan.

|Joël|
Precies wat ik bedoelde dat geroep van namen zegt mij verder niet zoveel aangezien de rest van zijn teksten vaak weinig inhoud hebben (op enkele uitzonderingen na).

Ik moet zeggen dat ik wel redelijk van die 300 Bars onder de indruk was.

Vond het idee wel leuk, maar muzikaal stelde het niks voor (op de Good/Bad/Ugly outro na).

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

(quote)

Sorry hoor, maar ik vind die argumenten echt nergens op slaan. The Game wil met zijn ''geroep'' ( ) gewoon interessant doen en daarmee jongeren belazeren, en daarmee ''respect'' afdwingen. Want dan krijg je van die reacties van: ''Oh, cool, Game rapt over oudere albums. Respect, respect''. Het is gewoon walgelijk om de succesen van anderen te gebruiken voor je eigen succes. Commerciël is het succesvol, maar kwalitatief slaat het gewoon nergens op gezien geen een van zijn teksten ook maar een beetje op iets slaat (op misschien een enkele na). Misty mag het (natuurlijk!) gerust goed vinden, maar ik zelf vind het nergens op slaan.

mee eens dit keer. precies zoals jij het zegt.

Conway Twitty schreef:
Vond het idee wel leuk, maar muzikaal stelde het niks voor (op de Good/Bad/Ugly outro na).

Klopt, hoe dan ook ik vind The Game wel een aangename "commerciele" rapper.

MJ_DA_MAN schreef:
quote]

Weet je wat het is met The Game, ik kan ook niet zeggen waar ik em super in vind ofzo. Maar in elk geval zorgt wel voor een beetje actie in de scene, hij heeft een relaxte flow, en die westcoast vibe...
Hij maakt ook absouut commerciele tracks, maar lang niet allemaal. Tis precies wat Ice Cube zei, je moet tegewoordig wel als je uberhaupt nog bekendheid wil halen, je word niet eens gepromoot als je een commerciele track mist op je album. Kijk en voor iemand als Ice Cube maakt het wat minder uit, maar iemand als Game zal ook cker van hogeraf instructies meekrijgen over wat ie met zijn platen doet, omdat hij net komt kijken en het dus nog wel voor het geld doet; doet ie het maar.
Maar al die disstracks, al die mixtapes daar zit zoveel dik materiaal tussen wat echt wel aangeeft dat Game ook underground kan zijn. Dat geeft em voor mij alleen maar extra respect, hij kan het allebei, en weet ook beide stijlen goed te brengen.
De track Dreams, waarin al die namen van klassiekers zitten verwerkt vind ik een hoog staaltje kunstzinnigheid, want zowel de titels zitten erin, als dat de tekst ook nog es ergens over gaat, gewoon erg knap gedaan en snap niet hoe iemand daar kritiek op kan hebben, want het is echt wel moeilijk om zo`n plaat te maken, je hebt de titels wel, maar als je om de titels heen een goed lopend verhaal moet maken is dat moelijker dan dat je een leeg vel voor je hebt, geloof dat maar.

Social_Mask
Maar het probleem met The Game is dat meestal als The Game die namen begint te noemen, het totaal niks toe tevoegen heeft aan het nr zelf. En MJ_DA_MAN heeft een punt. Ikzelf vind het heus niet erg om naar The Game te luisteren. Want ergens denk ik dat hij wel meer kan. Daarom vind ik het jammer dat hij dat soort domme dingen gaat doen. Dreams is een prachtig nr, maar zoals eerder gezegd, in andere nrs zijn die namen noemen onnodig. Vind ook dat The Game een goede stem heeft, alleen soms mist hij flow. En vaak moet hij vertrouwen op de beats. Een minpuntje. Ik heb gwn 3,5* staan voor The Documentary, dus slecht vind ik het zeker niet. Alleen ik vind wel dat de nrs van The Game grotendeels nergens overgaan, hij het moet hebben van zn beats en hij hier en daar geen flow heeft. Ik denk serieus dat hij beter kan, alleen jammer dat hij het niet laat zien. En ik kan zeer goed begrijpen waarom jij hem wel zo goed vind. Smaken verschillen nou eenmaal, maar de kritiek die een aantal mensen op The Game hebben, is wel terrecht.

JA klopt, dat geef ik ook aan, ik weet niet waarom ie relaxed is om naar te luisteren, zijn beats zijn vaak goed ( ma dat moet wel, tracks zonder goede beat kan ik nie naar luisteren) Maar wat jij zegt klopt misschien wel, hij mist af en toe flow die dan ergens toch goed op word gevangen idd.
Zijn westcoast vibe zal voor mij het meest doorslaggevend zijn denk ik.
Maar commercieel is ie ma net vind ik, in mijn ogen heb ik liever Games namen-geroep als de wijven/autos en geld van 50 e.a.

En de teksten gaan soms nergens over, ma ja da was bij N.W.A. al weles zo, en toen was commercie amper in zicht. En da was en is nog steeds ook leuk om naar te luisteren.

Misty44 schreef:
Maar commercieel is ie ma net vind ik, in mijn ogen heb ik liever Games namen-geroep als de wijven/autos en geld van 50 e.a.

En je hebt 2001 op één staan in je top 10 . Héél opmerkelijk, want ik heb eigenlijk nog nooit zoveel gebitch-geroep e.d. gehoord als daar. Maarja, het zal dan wel aan de beats liggen dat ie zo hoog staat.

MJ_DA_MAN schreef:
Maarja, het zal dan wel aan de beats liggen dat ie zo hoog staat.

Staan wel een paar van de beste producties aller tijden op die CD tenslotte

Dr.Greenthump
Waarom haal toch steeds so sarcastisch uit? Begrijp echt niet waarom jij zo fucked up tegenover andere users doet. Begrijp sowieso niet wat er mis is met de beats op 2001. Meneer Dre laat toch een sterk staaltje productiewerk zien en komt dan ook met moddervette beats.

@ MJ_DA_MAN

Mee eens. En dan heb ik het nog niet eens over Ice Cube, N.W.A. en zelfs 50 himself. Tja dan zou ik toch nog eens goed denken over je definitieve Top 10.

Nogmaals, dit topic is so pointless. Het heeft al totaal niks meer het onderwerp te maken en kan beter sluiten.

Dr.Greenthump schreef:
dit topic is so pointless. Het heeft al totaal niks meer het onderwerp te maken en kan beter sluiten.

Tja, dat roep ik al zo'n beetje vanaf bericht numero uno.

Dr.Greenthump schreef:
Waarom haal toch steeds so sarcastisch uit? Begrijp echt niet waarom jij zo fucked up tegenover andere users doet. Begrijp sowieso niet wat er mis is met de beats op 2001. Meneer Dre laat toch een sterk staaltje productiewerk zien en komt dan ook met moddervette beats.

Nogmaals, dit topic is so pointless. Het heeft al totaal niks meer het onderwerp te maken en kan beter sluiten.

waxs - 4 april 2007, 14:17 uur
Lekker nutteloze discussie hier.

Zit gewoon puur te jennen om de topic te verzieken omdat het zo'n saaie discussie is.

HoodLum Havoc
zie ik ben niet racistisch want heb zelf 1 kwart nederlands bloed maar wrm doen jullie altijd zo kritisch over verschillende onderwerpen?

Vanwaar racisme? En dit is een discussie-site, mocht je dat nog niet door hebben en is er bovendien in dit topic al 2,5 jaar geen hol meer gezegd (en de helft van de users die hieraan deelnamen om diverse redenen allang niet meer actief).

Jay-Z is m.i. met enige afstand de beste MC van deze drie mannen

Appels en peren zeg ik, in dit ineens uit een enorme berg stof gehaalde topic!

MAS
Snoop!

Haha, heel random dit ineens. Maar over de hele linie ga ik hier voor Jay.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:56 uur

geplaatst: vandaag om 01:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.